Test Auto.cz

Jeep Cherokee 2.2 Multijet II AWD – Upsizing po italsko-americku

2.11. 2015
Verdikt
 

Nový vznětový čtyřválec 2.2 Multijet II dostal Jeep Cherokee bez přehnaného mediálního humbuku. O to větším překvapením je jeho souhra s devítistupňovým automatem.

Je tomu téměř rok, co jsme na Auto.cz poprvé testovali současný Jeep Cherokee označovaný KL. Od roku 1974 jde již o pátou generaci, která se ale vydala cestou uhlazenějšího vzhledu, karoserie bez vloženého rámu a podélné zástavby motorů. Jinak to ani vzhledem k použití platformy Alfy Romeo Giulietta (D-Evo CUSW) nešlo, celek však svému rodu rozhodně nedělá ostudu a neztratil ambice pro jízdu v terénu.

Nabídku modelu Cherokee navíc Jeep v tichosti rozšířil o zcela nový vznětový čtyřválec 2.2 Multijet II s výkony 136 a 147 kW a točivým momentem 440 N.m. Dvoulitrový turbodiesel, který jsme loni vyzkoušeli v prvním redakčním testu, už v české nabídce nenajdete, Jeep se tedy ve světě plošného zmenšování objemů motorů dopustil rafinovaného upsizingu, navíc za minimální příplatek. Zatímco loni jste mohli pořídit Cherokee 2.0 Multijet II (125 kW) s devítistupňovým automatem za 1.059.000 Kč, slabší z nových dva-dvojek (136 kW) je ve spojení se stejnou skříní o pouhých 10.000 Kč dražší.

Korunu tomu všemu nasadil pohled do technických údajů. Obě dva-dvojky jsou totiž při vyšším výkonu ve všech cyklech o deci nafty na sto kilometrů úspornější (kombinovaně by měla jezdit za 5,9 l/100 km) a ke splnění emisní normy Euro 6 si vystačí s recirkulací výfukových plynů a klasickým zásobníkovým katalyzátorem NOx, který k regeneraci a vypalování potřebuje právě naftu. Čím dál více rozšířené vstřikování močoviny (SCR) do výfuku tedy Cherokee poslal ještě na pár let k ledu.

Jeep Cherokee - srovnání zkoušeného motoru s předchůdcem
ModelJeep Cherokee 2015 Limited*Jeep Cherokee 2014 Longitude
Motor2.2 Multijet II2.0 Multijet II
Zdvihový objem [cm3]21841956
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]147/3500125/4000
Točivý moment [N.m/min]440/2500350/1750
Převodovka9A9A
Maximální rychlost [km/h]204192
Zrychlení 0-100 km/h [s]8.510.3
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.75.8
Cena [Kč]1.229.0001.059.000**
*Ve výbavě Longitude nelze pořídit, **motor již v české nabídce nenajdete

Jako přes kopírák

Velmi dobře si vzpomínám na Jeep Cherokee z našeho loňského testu. Byl bílý, s prosklenou střechou, postavený na 18“ chromovaných kolech a budil pozornost, kdekoliv se objevil. Vypadal téměř jako ten, o kterém si dnes povídáme, pouze koncovky výfuku jsou nyní lichoběžníkové a střechu nezdobí panoramatické střešní okno (v nabídce za 39.500 Kč). Za celý letošní rok se v Česku prodalo pouhých 69 exemplářů toho SUV, takže se svým způsobem jedná o raritu. I proto na něj okolí stále reaguje velmi udiveně, skoro jako by přijel ze vzdálené budoucnosti.

Jeep Cherokee 2.0 Multijet II 125 kW – Nová doba začala

Jenže tento pocit vydrží maximálně do prvního nahlédnutí do interiéru. Sedadla jsou ukotvena přesně tak vysoko, aby bylo nastupování co nejsnadnější, ale pořád nemáte pocit zbytečně vysokého posazu. Kožená sedadla se slušnou oporou zad a stehen dostanete už ve standardu a mezigeneračně je znát velký důraz na navození luxusní atmosféry. Nicméně ani současný Cherokee, který lze považovat spíše za plnohodnotné SUV než nekompromisní offroad, nepřestává myslet na účelnost a především snadnou udržovatelnost. Velká přehledná tlačítka jsou hned po ruce a tvrdé plasty ve spodní části přístrojové desky a na středovém tunelu vydrží snad věčně. Zkrátka a dobře: tohle auto je zvenku dostatečně reprezentativní, ale nebude vám líto do něj nastoupit ani v zablácených holinkách.

obrázek [600 x 402]  

S prostorností v příčném směru problém nemáme, v podélném a svislém bychom se ale za pár centimetrů navíc nezlobili. Poznáte to především po přesednutí na zadní sedadla, kde při vzpřímené pozici zad cestujících s výškou okolo 190 centimetrů zbývala nad hlavou asi desetimilimetrová rezerva a kolena se téměř dotýkala předního sedadla. Sedáky však slušně podepírají stehna, což je při delších cestách zárukou odpovídajícího komfortu.

Podélný posuv asymetricky dělených zadních sedadel ale berte spíše jako pomoc v případech, že narazíte na limity zavazadelníku se základním objemem 335 litrů (měřeno pod roletu, po strop má 432 litrů). Posunutím zcela vpřed totiž získáte další 88 litrů a 77 litrů najdete v prostoru pod podlážkou. Ten byl ale v našem případě vyplněn plnohodnotnou sedmnáctipalcovou rezervou za 5.000 korun. Za žádnou cenu se také nezbavíte nákladové hrany kufru položené 780 milimetrů nad zemí. Víkendový nákup naložíte bez problémů a díky šikovným háčkům na ukotvení vám za jízdy nebudou putovat ze strany na stranu, s dětským kočárkem už to ale taková sranda není.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Cherokee 2.2 Multijet II AWD

Cena v základní výbavě: 1 229 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 298 200 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, zadní parkovací kamera, tempomat, alarm, pohon všech kol Active Drive I, automatická devítistupňová převodovka, systém Select-Terrain, stop-start, bezklíčové odemykání a startování, paket Parkování (vnější zrcátka elektricky ovladatelná a sklopná, přední a zadní parkovací asistent), paket Luxus (kožená sedadla Premium, ventilace předních sedadel, ukládací prostor pod sedadlem spolujezdce, dešťový senzor, bixenonové světlomety s ostřikovači, automatické zapnutí a nastavení výšky předních světlometů), litá 18“ kola, dojezdová rezerva, kožený potah volantu a voliče převodovky, dvouzónová automatická klimatizace s výdechy i pro zadní sedadla, elektrické nastavení sedadla řidiče, sklopné sedadlo spolujezdce, elektrické otevírání víka zavazadelníku a palivové nádrže, UConnect multimediální systém s 8,4" barevným dotykovým displejem, navigací, DAB rádiem, hlasovým ovládáním a bluetooth handsfree, 7“ displej TFT v přístrojovém štítu, bezdrátová nabíjecí podložka a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Zima - celoroční gumové koberečky, Jeep rack offroad doplňkový paket (tažné lano a rukavice), kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla a volant, audioovládání na volantu, odmrazování předních stěračů (+6.600 Kč), Technologický paket - pokročilý brzdový asistent, vnější zrcátka elektricky ovladatelná a sklopná, asistent sledování jízdních pruhů, světlomety SmartBeam, systém varování před čelním nárazem, adaptivní tempomat, zadní parkovací kamera, monitoring mrtvého úhlu a detekce křížení dráhy za vozidlem, přední a zadní parkovací asistent pro podélné a kolmé parkování (+57.600 Kč), plnohodnotná rezerva (+5.000 Kč).

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor Jeep Cherokee 2.2 Multijet II AWD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:150
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 335 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1953 / 542
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4624
b) šířka (mm): 1859
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1586
f) rozchod vzadu (mm): 1584
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Cherokee 2.2 Multijet II AWD –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Jeep Wrangler od Moparu:  Americký offroad do těch nejtěžších podmínek Jeep Wrangler od Moparu: Americký offroad do těch nejtěžších podmínek

Divize Mopar nabízí různé příslušenství pro vozy koncernu…

Jeep Renegade a Cherokee přijíždějí v edici Night Eagle Jeep Renegade a Cherokee přijíždějí v edici Night Eagle

Jeep si pro Frankfurt připravil evropskou premiéru…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…