Test Auto.cz

Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený

17.2. 2016
Verdikt
 

Sedan střední třídy od Lexusu zanevřel na charakterní vidlicový šestiválec a nově vsadil na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Funguje výborně, má ovšem jednu drobnou vadu…

Potkat na českých silnicích Lexus IS je docela vzácnost. Podle informací Svazu dovozců automobilů si jej u nás loni pořídilo pouze šestnáct zákazníků (24.-25. pozice v segmentu střední třídy, pět benzinových a jedenáct hybridních verzí), což je například ve srovnání s trojkovým BMW tristní – toho se totiž prodalo o 700 kusů více. Důvodem rozhodně není cena, protože základní Lexus IS 200t (180 kW, osmistupňový automat ve standardu) je ve srovnání s podobně výkonným BMW 3 (330i/185 kW AT, 1.105.108 Kč) o 116.108 Kč levnější. Tohle auto si zkrátka kupují zákazníci, kteří prahnou po luxusu, ale nechtějí zapadnout v davu. A o tom se „vítězům tendrů“ může jenom zdát.

Lexus IS třetí generace ale více než dva a půl roku po uvedení na český trh netestujeme proto, abychom si posteskli nad jeho menším výskytem na českých silnicích. Stejně jako sedan vyšší střední třídy GS totiž přišel o atmosférický šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 153 kW, a s tím bohužel nastalo i zdražování. Zatímco na konci prosince 2013 jste mohli provedení IS 250 pořídit za 859.00 Kč (tehdy byste šestiválcový sedan střední třídy za lepší peníze hledali marně), dvoulitrový přeplňovaný náhradník dnes stojí téměř milion (přesně 989.000 Kč).

Hlavní důvod zdražení je velmi prostý: české zastoupení Lexusu nakupuje vozy pro náš trh za eura, a když se změní kurz měny vůči koruně, je třeba adekvátně zareagovat. Například jako ve zmíněném prosinci 2013, kdy IS 250 skokově zdražilo o 60.000 Kč (ještě v květnu 2013 stálo 799.000 Kč). Cenový rozdíl nicméně dovozce zmírňuje lepší výbavou – nyní v základu (IS 200t Entry) dostanete například 17“ litá kola (dříve za 22.000 Kč), tempomat (dříve v paketu Comfort Plus za 54.000 Kč), o výrazně modernějším motoru a převodovce ani nemluvě…

Hlavně nezapadnout!

Lexus IS jsem si již v jeho minulé generaci zamiloval pro jeho neotřelý styl kombinující moderní prvky karoserie s místy archaickými detaily v interiéru. Můžete si o tom myslet cokoliv, ale já se při pohledu na tlačítka u levého řidičova kolene či ovládání vytápění sedadel pod středovou loketní opěrkou vždycky jenom trochu pousmál. Třetí generace je na tom celkově o poznání lépe a má jednu vlastnost k dobru – zvenku fantasticky vypadá! Jistě, zkoušené provedení F Sport Navi Leather Top s příplatkovou metalízou (takhle složitě se výbava opravdu jmenuje) za 1.454.000 Kč už snad více „vyšňořené“ být nemůže, postavte však vedle něj „trojkové“ BMW nebo konzervativní Mercedes-Benz C a nechejte mladou přítelkyni, ať si jedno z nich vybere. Osobně bych si vsadil na Lexus.

IS je po vzhledové stránce dynamicky naladěno už v základu, ke kterému, když přidáte masivní přední nárazník s obrovitou maskou chladiče, nástavce prahů stočené do spirály, dvě koncovky výfuku a osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozdílném rozměru (225/40 vpředu, 255/35 vzadu), je o obdivné pohledy okolí postaráno. Koncept skvěle doplňuje příplatková „samoopravná“ metalíza (dokáže sama zahladit menší rýhy), více než když jindy ale platí, že tohle auto musíte vidět naživo. Buď se zamilujete, nebo ne.

obrázek [600 x 402]  

Podobné je to i v interiéru, který už ve srovnání s předchozí generací IS nepřipomíná luxusněji vybavenou Toyotu Avensis. Přiznávám, že strmě koncipovaná středová konzola s množstvím malých tlačítek může napoprvé působit chaoticky, nakonec ale stejně přijdete na to, že drtivou většinu funkcí lze ovládat přes infotainment prostřednictvím zařízení Remote Touch. Orientaci v softwaru usnadňuje komunikace v českém jazyce a především samotná „myška“, kterou IS ještě nestihlo vyměnit za touch pad jako kupé RC a crossover NX. Stačí si pouze zvyknout na rychlé přeskoky mezi jednotlivými tlačítky a především složitější zadávání dat do navigace. To je ale problém, kterým trpí všechny Lexusy vybavené tímto zařízením.

Přiznám se, že červené provedení interiérů ve mně nikdy moc radost nevzbuzovalo, zkoušené „í-eso“ je ale světlou výjimkou. Jednak to uvnitř s krvavě rudým odstínem nepřehání, a v kombinaci se sportovními sedadly jde tahle barva tak nějak lépe „na oko“. Ovšem pozor – stačí první usednutí a hned víte, že sportovnost je ryze optická. Klidně bych se posadil ještě o tři centimetry níž (za to může elektrické ovládání předních sedadel) a k dokonalosti měl daleko také rozsah nastavení volantu. Minimálně pět centimetrů blíž k tělu by se hodilo, volant by mohl být také výš. To bych pak nemusel soukat dlouhé nohy pod subtilní přístrojovou desku a měl lepší výhled na optitronové přístroje. Ty se totiž nechaly inspirovat u božského supersportu LFA, mohou měnit barvu osvětlení a při ovládání palubního počítače se centrální prstenec mechanicky posouvá stranou.

A jak je na tom Lexus střední třídy s posazem vzadu? Zhruba stejně jako trojkové BMW. Před koleny zbyla rezerva asi jenom na „dva prstíčky“, při rychlejším přejezdu příčného prahu bych téměř jistě třísknul hlavou o strop. Ovšem v oblasti loktů je na tom mnichovský sok o poznání lépe. Stoupající spodní linie zadních bočních oken navíc trochu omezuje proudění světla do interiéru a znesnadňuje výhled šikmo vzad. Kdo se bojí tmy, nesmí do „í-esa“!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 200t F Sport

Cena v základní výbavě: 1 429 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 454 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, aktivní kapota motoru, dvojité zamykání dveří, xenonové světlomety, samoopravný lak karoserie, litá 18“ kola F Sport, sportovní kožená sedadla F Sport, vnější a vnitřní stylistické prvky F-Sport, hlídání slepého úhlu, elektronický kartový klíč, adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém PCS s mikrovlnným radarem, systém varování při opuštění jízdního pruhu, paket Mark Levinson Premium Audio, systém 5.1 Surround, vrtané hliníkové sportovní pedály a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+25.000 Kč).

Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance

Vláda v pondělí na svém zasedání jmenuje ministra financí…

Případná recese by přední americké banky neohrozila Případná recese by přední americké banky neohrozila

Všech 34 předních amerických bankovních ústavů úspěšně…

Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic

E-shop Alza.cz sází na elektromobilitu, nejen že prodává…

Zápisník Daniela Nováka: Horké léto Zápisník Daniela Nováka: Horké léto

Akcionáři Kofoly dostanou letos rekordní dividendy.…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 200t F Sport
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7
Emise CO2:167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 455
Rozměr pneu:225/45 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 




Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Dnes 08:01

Český trh nedávno obohatilo SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Macanem, který na nás působil podobně.




Blesk.cz

Kamion skoro vejpůl: Nehoda v noci úplně uzavřela Pražský okruh

Kamion skoro vejpůl: Nehoda v noci úplně uzavřela…

Projet v noci 23. června po Pražském okruhu ve směru na letiště nebylo jen tak. Zdržení čekalo řidiče, kteří…

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky: Českem se přehnala ničivá bouře

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky:…

V jižních Čechách je po noční bouři několik tisíc lidí bez elektřiny. Na některých tratích nejezdí vlaky kvůli…

 

iSport.cz

Pokorný bojoval se sebevědomím: Musel jsem si říct, že jsem dobrej!

Pokorný bojoval se sebevědomím: Musel jsem si říct,…

Bojoval se slabší sebedůvěrou a přebytkem zodpovědnosti, ale po půlroce ve francouzském Montpellieru už je…

Je Ronaldo víc než Pelé? Největší sportovní legendy  ve Sport Magazínu

Je Ronaldo víc než Pelé? Největší sportovní legendy…

Kdy se hvězdní sportovci stávají nezpochybnitelnými legendami? Čím se odlišují od špičkové konkurence a jak se…

 

Reflex.cz

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat ruku ze sklapnuté krokodýlí tlamy?

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat…

Krokodýlové a aligátoři mne fascinovali už jako malého kluka. Zhlédl jsem se tehdy v románových hrdinech, z…

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Česká strana sociálně demokratická se s blížícími volbami odvazuje a hází do placu témata, která překvapí i…