Test Auto.cz

Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený

17.2. 2016
Verdikt
 

Sedan střední třídy od Lexusu zanevřel na charakterní vidlicový šestiválec a nově vsadil na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Funguje výborně, má ovšem jednu drobnou vadu…

Potkat na českých silnicích Lexus IS je docela vzácnost. Podle informací Svazu dovozců automobilů si jej u nás loni pořídilo pouze šestnáct zákazníků (24.-25. pozice v segmentu střední třídy, pět benzinových a jedenáct hybridních verzí), což je například ve srovnání s trojkovým BMW tristní – toho se totiž prodalo o 700 kusů více. Důvodem rozhodně není cena, protože základní Lexus IS 200t (180 kW, osmistupňový automat ve standardu) je ve srovnání s podobně výkonným BMW 3 (330i/185 kW AT, 1.105.108 Kč) o 116.108 Kč levnější. Tohle auto si zkrátka kupují zákazníci, kteří prahnou po luxusu, ale nechtějí zapadnout v davu. A o tom se „vítězům tendrů“ může jenom zdát.

Lexus IS třetí generace ale více než dva a půl roku po uvedení na český trh netestujeme proto, abychom si posteskli nad jeho menším výskytem na českých silnicích. Stejně jako sedan vyšší střední třídy GS totiž přišel o atmosférický šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 153 kW, a s tím bohužel nastalo i zdražování. Zatímco na konci prosince 2013 jste mohli provedení IS 250 pořídit za 859.00 Kč (tehdy byste šestiválcový sedan střední třídy za lepší peníze hledali marně), dvoulitrový přeplňovaný náhradník dnes stojí téměř milion (přesně 989.000 Kč).

Hlavní důvod zdražení je velmi prostý: české zastoupení Lexusu nakupuje vozy pro náš trh za eura, a když se změní kurz měny vůči koruně, je třeba adekvátně zareagovat. Například jako ve zmíněném prosinci 2013, kdy IS 250 skokově zdražilo o 60.000 Kč (ještě v květnu 2013 stálo 799.000 Kč). Cenový rozdíl nicméně dovozce zmírňuje lepší výbavou – nyní v základu (IS 200t Entry) dostanete například 17“ litá kola (dříve za 22.000 Kč), tempomat (dříve v paketu Comfort Plus za 54.000 Kč), o výrazně modernějším motoru a převodovce ani nemluvě…

Hlavně nezapadnout!

Lexus IS jsem si již v jeho minulé generaci zamiloval pro jeho neotřelý styl kombinující moderní prvky karoserie s místy archaickými detaily v interiéru. Můžete si o tom myslet cokoliv, ale já se při pohledu na tlačítka u levého řidičova kolene či ovládání vytápění sedadel pod středovou loketní opěrkou vždycky jenom trochu pousmál. Třetí generace je na tom celkově o poznání lépe a má jednu vlastnost k dobru – zvenku fantasticky vypadá! Jistě, zkoušené provedení F Sport Navi Leather Top s příplatkovou metalízou (takhle složitě se výbava opravdu jmenuje) za 1.454.000 Kč už snad více „vyšňořené“ být nemůže, postavte však vedle něj „trojkové“ BMW nebo konzervativní Mercedes-Benz C a nechejte mladou přítelkyni, ať si jedno z nich vybere. Osobně bych si vsadil na Lexus.

IS je po vzhledové stránce dynamicky naladěno už v základu, ke kterému, když přidáte masivní přední nárazník s obrovitou maskou chladiče, nástavce prahů stočené do spirály, dvě koncovky výfuku a osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozdílném rozměru (225/40 vpředu, 255/35 vzadu), je o obdivné pohledy okolí postaráno. Koncept skvěle doplňuje příplatková „samoopravná“ metalíza (dokáže sama zahladit menší rýhy), více než když jindy ale platí, že tohle auto musíte vidět naživo. Buď se zamilujete, nebo ne.

obrázek [600 x 402]  

Podobné je to i v interiéru, který už ve srovnání s předchozí generací IS nepřipomíná luxusněji vybavenou Toyotu Avensis. Přiznávám, že strmě koncipovaná středová konzola s množstvím malých tlačítek může napoprvé působit chaoticky, nakonec ale stejně přijdete na to, že drtivou většinu funkcí lze ovládat přes infotainment prostřednictvím zařízení Remote Touch. Orientaci v softwaru usnadňuje komunikace v českém jazyce a především samotná „myška“, kterou IS ještě nestihlo vyměnit za touch pad jako kupé RC a crossover NX. Stačí si pouze zvyknout na rychlé přeskoky mezi jednotlivými tlačítky a především složitější zadávání dat do navigace. To je ale problém, kterým trpí všechny Lexusy vybavené tímto zařízením.

Přiznám se, že červené provedení interiérů ve mně nikdy moc radost nevzbuzovalo, zkoušené „í-eso“ je ale světlou výjimkou. Jednak to uvnitř s krvavě rudým odstínem nepřehání, a v kombinaci se sportovními sedadly jde tahle barva tak nějak lépe „na oko“. Ovšem pozor – stačí první usednutí a hned víte, že sportovnost je ryze optická. Klidně bych se posadil ještě o tři centimetry níž (za to může elektrické ovládání předních sedadel) a k dokonalosti měl daleko také rozsah nastavení volantu. Minimálně pět centimetrů blíž k tělu by se hodilo, volant by mohl být také výš. To bych pak nemusel soukat dlouhé nohy pod subtilní přístrojovou desku a měl lepší výhled na optitronové přístroje. Ty se totiž nechaly inspirovat u božského supersportu LFA, mohou měnit barvu osvětlení a při ovládání palubního počítače se centrální prstenec mechanicky posouvá stranou.

A jak je na tom Lexus střední třídy s posazem vzadu? Zhruba stejně jako trojkové BMW. Před koleny zbyla rezerva asi jenom na „dva prstíčky“, při rychlejším přejezdu příčného prahu bych téměř jistě třísknul hlavou o strop. Ovšem v oblasti loktů je na tom mnichovský sok o poznání lépe. Stoupající spodní linie zadních bočních oken navíc trochu omezuje proudění světla do interiéru a znesnadňuje výhled šikmo vzad. Kdo se bojí tmy, nesmí do „í-esa“!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 200t F Sport

Cena v základní výbavě: 1 429 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 454 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, aktivní kapota motoru, dvojité zamykání dveří, xenonové světlomety, samoopravný lak karoserie, litá 18“ kola F Sport, sportovní kožená sedadla F Sport, vnější a vnitřní stylistické prvky F-Sport, hlídání slepého úhlu, elektronický kartový klíč, adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém PCS s mikrovlnným radarem, systém varování při opuštění jízdního pruhu, paket Mark Levinson Premium Audio, systém 5.1 Surround, vrtané hliníkové sportovní pedály a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+25.000 Kč).

Brusel chce rozkrývat euromýty, které nahrávají Le Penové Brusel chce rozkrývat euromýty, které nahrávají Le Penové

Francouzské prezidentské volby, v nichž se do druhého…

Přebytek rozpočtu půjde na umoření dluhu a investice. ČSSD jej chtěla použít na penze Přebytek rozpočtu půjde na umoření dluhu a investice. ČSSD jej chtěla použít na penze

Vláda schválila zprávu o hospodaření státu v loňském…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 200t F Sport
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7
Emise CO2:167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 455
Rozměr pneu:225/45 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Chtěli byste vidět Škodu Vision E naživo? Stavte se do muzea škodovky!

Chtěli byste vidět Škodu Vision E naživo? Stavte se do muzea škodovky!

Dnes 12:03

Škoda Auto vystavuje ve svém muzeu koncept Vision E. Není však stejný jako ten, který je aktuálně k vidění v Šanghaji.




Blesk.cz

Jak bude vypadat Palác Stromovka? Přijďte v úterý na prezentaci projektu

Jak bude vypadat Palác Stromovka? Přijďte v úterý na…

Jak bude vypadat upravený vzhled plánovaného Paláce Stromovka v Praze 7? Investor ho představí na radnici. Právě…

Erotické dusno na pozadí občanské války: Oklamaný představuje nový trailer

Erotické dusno na pozadí občanské války: Oklamaný…

Režisérka Sofia Coppola (45) má mimořádný talent vyprávět příběhy o netradičních ženách ve filmech, které jsou…

 

iSport.cz

Ramos oslabil Real! Drsně sejmul Messiho, pak se pustil do Piquého

Ramos oslabil Real! Drsně sejmul Messiho, pak se…

Tohle nezvládl. Kapitán Realu Madrid Sergio Ramos oslabil v El Clásiku svůj tým červenou kartou po drsném…

ZNÁMKOVÁNÍ Plzně: Hubník doplatil na potíže, Limberský nulový dopředu

ZNÁMKOVÁNÍ Plzně: Hubník doplatil na potíže,…

V boji o titul si připsali možná klíčové zaváhání. Fotbalisté Plzně prohráli na Spartě 0:2 a pustili před sebe v…

 

Reflex.cz

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš zahájil sběr podpisů

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš zahájil sběr podpisů

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš dnes zahájil sběr podpisů pro svou nominaci do voleb. Jeho tým rozesílá…

Westernová romantika po jihoamericku: Poznejte kovboje moderní doby

Westernová romantika po jihoamericku: Poznejte…

Jeden den na farmě s pravým, byť moderním gaučem přesvědčí, že tato tradice není mrtvá. I když už dnes…