reklama


Test Auto.cz

Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený

17.2. 2016
Verdikt
 

Sedan střední třídy od Lexusu zanevřel na charakterní vidlicový šestiválec a nově vsadil na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Funguje výborně, má ovšem jednu drobnou vadu…

Potkat na českých silnicích Lexus IS je docela vzácnost. Podle informací Svazu dovozců automobilů si jej u nás loni pořídilo pouze šestnáct zákazníků (24.-25. pozice v segmentu střední třídy, pět benzinových a jedenáct hybridních verzí), což je například ve srovnání s trojkovým BMW tristní – toho se totiž prodalo o 700 kusů více. Důvodem rozhodně není cena, protože základní Lexus IS 200t (180 kW, osmistupňový automat ve standardu) je ve srovnání s podobně výkonným BMW 3 (330i/185 kW AT, 1.105.108 Kč) o 116.108 Kč levnější. Tohle auto si zkrátka kupují zákazníci, kteří prahnou po luxusu, ale nechtějí zapadnout v davu. A o tom se „vítězům tendrů“ může jenom zdát.

Lexus IS třetí generace ale více než dva a půl roku po uvedení na český trh netestujeme proto, abychom si posteskli nad jeho menším výskytem na českých silnicích. Stejně jako sedan vyšší střední třídy GS totiž přišel o atmosférický šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 153 kW, a s tím bohužel nastalo i zdražování. Zatímco na konci prosince 2013 jste mohli provedení IS 250 pořídit za 859.00 Kč (tehdy byste šestiválcový sedan střední třídy za lepší peníze hledali marně), dvoulitrový přeplňovaný náhradník dnes stojí téměř milion (přesně 989.000 Kč).

Hlavní důvod zdražení je velmi prostý: české zastoupení Lexusu nakupuje vozy pro náš trh za eura, a když se změní kurz měny vůči koruně, je třeba adekvátně zareagovat. Například jako ve zmíněném prosinci 2013, kdy IS 250 skokově zdražilo o 60.000 Kč (ještě v květnu 2013 stálo 799.000 Kč). Cenový rozdíl nicméně dovozce zmírňuje lepší výbavou – nyní v základu (IS 200t Entry) dostanete například 17“ litá kola (dříve za 22.000 Kč), tempomat (dříve v paketu Comfort Plus za 54.000 Kč), o výrazně modernějším motoru a převodovce ani nemluvě…

Hlavně nezapadnout!

Lexus IS jsem si již v jeho minulé generaci zamiloval pro jeho neotřelý styl kombinující moderní prvky karoserie s místy archaickými detaily v interiéru. Můžete si o tom myslet cokoliv, ale já se při pohledu na tlačítka u levého řidičova kolene či ovládání vytápění sedadel pod středovou loketní opěrkou vždycky jenom trochu pousmál. Třetí generace je na tom celkově o poznání lépe a má jednu vlastnost k dobru – zvenku fantasticky vypadá! Jistě, zkoušené provedení F Sport Navi Leather Top s příplatkovou metalízou (takhle složitě se výbava opravdu jmenuje) za 1.454.000 Kč už snad více „vyšňořené“ být nemůže, postavte však vedle něj „trojkové“ BMW nebo konzervativní Mercedes-Benz C a nechejte mladou přítelkyni, ať si jedno z nich vybere. Osobně bych si vsadil na Lexus.

IS je po vzhledové stránce dynamicky naladěno už v základu, ke kterému, když přidáte masivní přední nárazník s obrovitou maskou chladiče, nástavce prahů stočené do spirály, dvě koncovky výfuku a osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozdílném rozměru (225/40 vpředu, 255/35 vzadu), je o obdivné pohledy okolí postaráno. Koncept skvěle doplňuje příplatková „samoopravná“ metalíza (dokáže sama zahladit menší rýhy), více než když jindy ale platí, že tohle auto musíte vidět naživo. Buď se zamilujete, nebo ne.

obrázek [600 x 402]  

Podobné je to i v interiéru, který už ve srovnání s předchozí generací IS nepřipomíná luxusněji vybavenou Toyotu Avensis. Přiznávám, že strmě koncipovaná středová konzola s množstvím malých tlačítek může napoprvé působit chaoticky, nakonec ale stejně přijdete na to, že drtivou většinu funkcí lze ovládat přes infotainment prostřednictvím zařízení Remote Touch. Orientaci v softwaru usnadňuje komunikace v českém jazyce a především samotná „myška“, kterou IS ještě nestihlo vyměnit za touch pad jako kupé RC a crossover NX. Stačí si pouze zvyknout na rychlé přeskoky mezi jednotlivými tlačítky a především složitější zadávání dat do navigace. To je ale problém, kterým trpí všechny Lexusy vybavené tímto zařízením.

Přiznám se, že červené provedení interiérů ve mně nikdy moc radost nevzbuzovalo, zkoušené „í-eso“ je ale světlou výjimkou. Jednak to uvnitř s krvavě rudým odstínem nepřehání, a v kombinaci se sportovními sedadly jde tahle barva tak nějak lépe „na oko“. Ovšem pozor – stačí první usednutí a hned víte, že sportovnost je ryze optická. Klidně bych se posadil ještě o tři centimetry níž (za to může elektrické ovládání předních sedadel) a k dokonalosti měl daleko také rozsah nastavení volantu. Minimálně pět centimetrů blíž k tělu by se hodilo, volant by mohl být také výš. To bych pak nemusel soukat dlouhé nohy pod subtilní přístrojovou desku a měl lepší výhled na optitronové přístroje. Ty se totiž nechaly inspirovat u božského supersportu LFA, mohou měnit barvu osvětlení a při ovládání palubního počítače se centrální prstenec mechanicky posouvá stranou.

A jak je na tom Lexus střední třídy s posazem vzadu? Zhruba stejně jako trojkové BMW. Před koleny zbyla rezerva asi jenom na „dva prstíčky“, při rychlejším přejezdu příčného prahu bych téměř jistě třísknul hlavou o strop. Ovšem v oblasti loktů je na tom mnichovský sok o poznání lépe. Stoupající spodní linie zadních bočních oken navíc trochu omezuje proudění světla do interiéru a znesnadňuje výhled šikmo vzad. Kdo se bojí tmy, nesmí do „í-esa“!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 200t F Sport

Cena v základní výbavě: 1 429 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 454 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, aktivní kapota motoru, dvojité zamykání dveří, xenonové světlomety, samoopravný lak karoserie, litá 18“ kola F Sport, sportovní kožená sedadla F Sport, vnější a vnitřní stylistické prvky F-Sport, hlídání slepého úhlu, elektronický kartový klíč, adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém PCS s mikrovlnným radarem, systém varování při opuštění jízdního pruhu, paket Mark Levinson Premium Audio, systém 5.1 Surround, vrtané hliníkové sportovní pedály a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+25.000 Kč).

Věštec z Omahy Buffet dál ziskový, Berkshire vzrostl o víc jak 6 miliard dolarů Věštec z Omahy Buffet dál ziskový, Berkshire vzrostl o víc jak 6 miliard dolarů

Čistý zisk investiční společnosti Berkshire Hathaway…

Babiš dál povede ANO, ve volbě neměl protihráče Babiš dál povede ANO, ve volbě neměl protihráče

Podpora staronového šéfa byla na celostátním sněmu hnutí…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 200t F Sport
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7
Emise CO2:167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 455
Rozměr pneu:225/45 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 




Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Peugeot Instinct: Jen koncept, nebo předzvěst produkčního sporťáku?

Peugeot Instinct: Jen koncept, nebo předzvěst produkčního sporťáku?

Dnes 13:45

Peugeot přiveze k Ženevskému jezeru studii Instinct. Je modrá a hraje alespoň svým vzhledem na sportovní notu...




Blesk.cz

Mumie na rentgenu: Baron Trenck vydal po 270 letech své tajemství! Válečníka nepostřelili

Mumie na rentgenu: Baron Trenck vydal po 270 letech…

Legendární baron Trenck podstoupil rentgen ve Fakultní nemocnici v Brně! Tedy jeho mimořádně zachovaná mumie,…

Utajená Krampolova láska: Miloval Dvorskou, jenže pak na chodbě přišla studená sprcha!

Utajená Krampolova láska: Miloval Dvorskou, jenže…

Měl každou ženu, na kterou si ukázal. Tedy, skoro každou. Jiří Krampol (78) jako mladý kluk bláznivě miloval…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Dukla - Karviná 0:0. Střelci spalovali na Julisce šance

CELÝ SESTŘIH: Dukla - Karviná 0:0. Střelci spalovali…

Úvodní utkání sobotního programu fotbalové ePojisteni.cz ligy žádnou branku nenabídlo. Střelci Dukly i Karviné…

Proč talent Král opustil Slavii? Neřekli mi, co se mnou bude, tvrdí

Proč talent Král opustil Slavii? Neřekli mi, co se…

Jeho přestup ze Slavie do Teplic vzbudil poměrně velký ohlas. Jak už je zvykem, jedni ho kritizují, druzí se ho…

 

Reflex.cz

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Včera prošla sněmovnou otcovská dovolená - týden volna pro tatínky po narození jejich dítěte. Opatření je to…

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných fotografiích: Z půl milionu Židů nezbyl žádný

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných…

Druhého října roku 1940 podepsal Ludwig Fisher, starosta Varšavy, jež byla součástí Generálního gouvernementu,…

 
 
reklama