Test Auto.cz

Mercedes-Benz B 250 e – Proč tak žere?

21.10. 2015
Verdikt
 

Mercedes-Benz třídy B je nabízen se čtyřmi druhy pohonu. Má čím oslovit verze poháněná elektromotorem?

Elektromobily zažily v posledních letech nebývalý boom. Mnohé automobilky zaujal tichý a ekologický pohon, který jim navíc výrazně pomohl snížit flotilové emise. České zákazníky ale elektroauta příliš neoslovila, hlavně kvůli vysoké ceně a nízkému dojezdu. Mercedes-Benz se však nezájmu nebojí a uvedl na náš trh třídu B s elektrickým pohonem.

Mercedes míří s elektrickým béčkem do zatím neprozkoumaného segmentu. Na českém trhu se v tuto chvíli prodává devět elektrovozů, do kategorie MPV však spadají pouhé dva modely: osobní dodávka Nissan NV200 a právě Mercedes-Benz B 250 e. Přímého soupeře tak luxusně pojaté malé MPV s elektrickým pohonem nemá, nejblíže je mu snad Nissan Leaf či Kia Soul EV.

Třída B na elektrický pohon se původně začala prodávat jako B Electric Drive, letos se ale z důvodu zpřehlednění nabídky přejmenovala na B 250 e. Malým písmenkem v názvu Mercedes odlišuje jednotlivé pohonné systémy – d značí turbodiesel, c pohon na CNG a e elektromotor, případně plug-in hybrid.

Video

Design prakticky beze změn

Jestliže se BMW a Nissan vydaly cestou speciálně navržených elektromobilů a začaly prodávat modely i3, respektive Leaf, Mercedes-Benz následoval cestu Volkswagenu nebo Kie a svůj elektrovůz postavil na základech stávajícího modelu. Od výchozí třídy B se spalovacím motorem se přitom B 250 e opticky liší jen v detailech. Lehce přepracovaný přední nárazník nebo odlišné boční obruby pozná jen znalec B-Klasse, o elektrickém pohonu tak spíše napoví chybějící výfuky nebo nápisy Electric Drive na bocích karoserie a na zádi.

Také vnitřek zůstal prakticky zachován. Přepracována byla hlavně kaplička s přístroji, kde se objevily ukazatele spjaté s elektrickým pohonem. Ukazatel palivové nádrže nahradil stav dobití baterií, změnil se také otáčkoměr. Zachováno naopak bylo perfektní zpracování, pohodlné sedačky nebo ideálně tvarovaný volant.

obrázek [600 x 361]  

Posádka má vpředu i vzadu dostatek prostoru, a to navzdory tomu, že se vzadu sedí o něco výše než u běžného béčka. Důvodem je dvojitá podlaha, kterou B 250 e používá podobně jako B 200 c (dříve B 200 NGD) na stlačený zemní plyn. Pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadelníku nejsou v tomto případě nádrže na CNG, nýbrž baterie.

Vyzkoušeli jsme: Mercedes-Benz B 200 NGD – V hlavní roli plyn

Díky „sendvičové“ konstrukci a chybějícímu rezervnímu kolu, zastoupenému výhradně lepicí sadou, se v zavazadelníku našel prostor velký 501 litrů, o 13 litrů více než u běžné třídy B. Je ale nutné počítat s omezením – část prostoru zabere dobíjecí kabel. Maximální objem zavazadlového prostoru naopak klesl z 1547 na 1456 litrů. Po sklopení zadních sedadel je nutné počítat s asi deseticentimetrovým schodem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz B 250 e

Cena v základní výbavě: 1 020 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 168 390 Kč

Základní výbava:16“ disky kol z lehké slitiny, sedm airbagů, řízení s proměnlivým posilovacím účinkem, koncová diodová světla, vyhřívaná vnější zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, kožený multifunkční volant, rádio Audio 20 CD se 7“ barevným displejem, přehrávačem CD, šesti reproduktory a Bluetooth, hlídání bdělosti řidiče, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:18palcová kola (+30.007,-), osmipalcový displej multimediálního systému (+4.547,-), sledování mrtvého úhlu (+13.640,-), tempomat (+7.578,-), bi-xenonové světlomety (+25.612,-), vyhřívaná přední sedadla (+8.790,-), sada Electric Drive (+58.216,-).

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz B 250 e
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 9900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1 - 9900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 16.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 501 / 1456
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 446
Rozměr pneu:225/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4358
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1599
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1551
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz B 250 e – Proč tak žere?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA

Mercedes představuje v rámci modelového roku 2016 novinky…

Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč

Třída B dostala další motor. Stuttgartské MPV už umí…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s kamiony proháněly po silnicích i v terénu

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s…

Město ve městě - a nejen to! Malí i velcí si v sobotu 21. října užívali v Letňanech den plný her. V rámci…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Vary uspěly v Třebíči a jsou stále první, Kladno a Budějovice prohrály

Vary uspěly v Třebíči a jsou stále první, Kladno a…

Hokejisté Karlových Varů porazili v 16. kole první ligy Třebíč 3:2 v prodloužení a díky prohře Kladna 1:5 ve…

SESTŘIHY: Sparta přeskočila Jablonec, Baník urval s Olomoucí bod

SESTŘIHY: Sparta přeskočila Jablonec, Baník urval s…

Fotbalisté Sparty zabrali a po čtyřech ligových zápasech uspěli v 11. kole HET ligy na půdě soupeře, když díky…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…