Test Auto.cz

Mercedes-Benz B 250 e – Proč tak žere?

21.10. 2015
Verdikt
 

Mercedes-Benz třídy B je nabízen se čtyřmi druhy pohonu. Má čím oslovit verze poháněná elektromotorem?

Elektromobily zažily v posledních letech nebývalý boom. Mnohé automobilky zaujal tichý a ekologický pohon, který jim navíc výrazně pomohl snížit flotilové emise. České zákazníky ale elektroauta příliš neoslovila, hlavně kvůli vysoké ceně a nízkému dojezdu. Mercedes-Benz se však nezájmu nebojí a uvedl na náš trh třídu B s elektrickým pohonem.

Mercedes míří s elektrickým béčkem do zatím neprozkoumaného segmentu. Na českém trhu se v tuto chvíli prodává devět elektrovozů, do kategorie MPV však spadají pouhé dva modely: osobní dodávka Nissan NV200 a právě Mercedes-Benz B 250 e. Přímého soupeře tak luxusně pojaté malé MPV s elektrickým pohonem nemá, nejblíže je mu snad Nissan Leaf či Kia Soul EV.

Třída B na elektrický pohon se původně začala prodávat jako B Electric Drive, letos se ale z důvodu zpřehlednění nabídky přejmenovala na B 250 e. Malým písmenkem v názvu Mercedes odlišuje jednotlivé pohonné systémy – d značí turbodiesel, c pohon na CNG a e elektromotor, případně plug-in hybrid.

Video

Design prakticky beze změn

Jestliže se BMW a Nissan vydaly cestou speciálně navržených elektromobilů a začaly prodávat modely i3, respektive Leaf, Mercedes-Benz následoval cestu Volkswagenu nebo Kie a svůj elektrovůz postavil na základech stávajícího modelu. Od výchozí třídy B se spalovacím motorem se přitom B 250 e opticky liší jen v detailech. Lehce přepracovaný přední nárazník nebo odlišné boční obruby pozná jen znalec B-Klasse, o elektrickém pohonu tak spíše napoví chybějící výfuky nebo nápisy Electric Drive na bocích karoserie a na zádi.

Také vnitřek zůstal prakticky zachován. Přepracována byla hlavně kaplička s přístroji, kde se objevily ukazatele spjaté s elektrickým pohonem. Ukazatel palivové nádrže nahradil stav dobití baterií, změnil se také otáčkoměr. Zachováno naopak bylo perfektní zpracování, pohodlné sedačky nebo ideálně tvarovaný volant.

obrázek [600 x 361]  

Posádka má vpředu i vzadu dostatek prostoru, a to navzdory tomu, že se vzadu sedí o něco výše než u běžného béčka. Důvodem je dvojitá podlaha, kterou B 250 e používá podobně jako B 200 c (dříve B 200 NGD) na stlačený zemní plyn. Pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadelníku nejsou v tomto případě nádrže na CNG, nýbrž baterie.

Vyzkoušeli jsme: Mercedes-Benz B 200 NGD – V hlavní roli plyn

Díky „sendvičové“ konstrukci a chybějícímu rezervnímu kolu, zastoupenému výhradně lepicí sadou, se v zavazadelníku našel prostor velký 501 litrů, o 13 litrů více než u běžné třídy B. Je ale nutné počítat s omezením – část prostoru zabere dobíjecí kabel. Maximální objem zavazadlového prostoru naopak klesl z 1547 na 1456 litrů. Po sklopení zadních sedadel je nutné počítat s asi deseticentimetrovým schodem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz B 250 e

Cena v základní výbavě: 1 020 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 168 390 Kč

Základní výbava:16“ disky kol z lehké slitiny, sedm airbagů, řízení s proměnlivým posilovacím účinkem, koncová diodová světla, vyhřívaná vnější zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, kožený multifunkční volant, rádio Audio 20 CD se 7“ barevným displejem, přehrávačem CD, šesti reproduktory a Bluetooth, hlídání bdělosti řidiče, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:18palcová kola (+30.007,-), osmipalcový displej multimediálního systému (+4.547,-), sledování mrtvého úhlu (+13.640,-), tempomat (+7.578,-), bi-xenonové světlomety (+25.612,-), vyhřívaná přední sedadla (+8.790,-), sada Electric Drive (+58.216,-).

Intervence přinesly exportérům přímo 687 miliard korun Intervence přinesly exportérům přímo 687 miliard korun

Devizové intervence České národní banky přinesly od…

Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz B 250 e
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 9900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1 - 9900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 16.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 501 / 1456
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 446
Rozměr pneu:225/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4358
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1599
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1551
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz B 250 e – Proč tak žere?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA Mercedes-Benz: Novinky u modelů B, CLA a GLA

Mercedes představuje v rámci modelového roku 2016 novinky…

Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč Mercedes-Benz B Electric Drive: Elektrické béčko jde do prodeje, stojí 1.020.000 Kč

Třída B dostala další motor. Stuttgartské MPV už umí…

 



 
Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Dnes 12:49

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.




Blesk.cz

Lidovci skončili v téměř milionové ztrátě. Stáhly je tam loňské volby

Lidovci skončili v téměř milionové ztrátě. Stáhly je…

KDU-ČSL loni hospodařila se ztrátou 985 000 korun. Výsledek hospodaření ovlivnily náklady na krajské a senátní…

Gaye shodili ze střechy a ukamenovali ho. Zvěrstvu ISIS přihlížely i malé děti

Gaye shodili ze střechy a ukamenovali ho. Zvěrstvu…

Členové takzvaného Islámského státu opět ukázali, že některé životy pro ně nemají žádnou cenu. V iráckém městě…

 

iSport.cz

Piqué obvinil Real: Tahají za nitky! Barcelona by měla mlčet, tvrdil Ramos

Piqué obvinil Real: Tahají za nitky! Barcelona by…

Jako kdyby si nemohl pomoct... Skoro kdykoliv má obránce Barcelony Gerard Piqué možnost, s chutí se opře do…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…