Test Auto.cz

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic – Obroušené hrany

30.11. 2015
Verdikt
 

Do třídy středně velkých luxusních SUV přichází nový hráč a chce útočit na vrchol. Mercedes-Benz GLC jsme vyzkoušeli v základní naftové variantě 220d.

Chcete si koupit SUV od Mercedesu? Pak počítejte s tím, že v názvu budou písmena GL. Stuttgartská značka totiž zjednodušila názvosloví, okamžitě je tedy jasné, o jak velký vůz se v kontextu k tradičním modelům značky jedná. GLC je tedy SUV stojící v hierarchii výrobce na stejné úrovni jako třída C, zatímco kupříkladu GLS je SUV varianta S-klasse.

Matoucí může být pouze skutečnost, že GLC nahrazuje vůz známý jako GLK. To byl z našeho pohledu velmi zajímavý automobil už jen svým vzhledem, díky svým hranám totiž vypadal masivně, tak jak se nám to u podobných automobilů líbí. Připomínal zmenšené „géčko“ v modernějším hávu se stále poměrně kompaktními rozměry.

Z tohoto pohledu nové GLC tak trochu ztrácí charakter, místo toho svými zaoblenými tvary lépe zapadá mezi současnou paletu vozů Mercedes. Doufejme však, že nezapadne až příliš. Dle automobilky se jedná o vozidlo se solidním a přesto atletickým vzhledem, my si však plakát s tímto SUV na stěnu nedáme.

Onen pomyslný krok zpět, co vůz v našich očích udělal v oblastní vnějšího vzhledu, je nahrazen dvěma kroky vpřed uvnitř. Vůz je totiž citelně prostornější v příčném směru, má výrazně více místa na zadních sedadlech, která jsou pohodlnější než kupříkladu u konkurenčního Audi Q5.

obrázek [600 x 402]  

Pochválit je třeba i samotnou palubní desku, která byla v našem případě vylepšena paketem „interiér“ a jasanovým dřevem. Zatímco zpočátku jsme byli z nového designového směru palubních desek Mercedesu mírně rozpačití, zdály se nám být zaměřeny až příliš na východní trhy, zde je podobné téma dotaženo do více evropského výsledku a člověk se ve voze cítí okamžitě příjemně a útulně. Snad jen onen „tablet“ na středu by se nám více líbil zakomponován, zejména když je to jediné místo, odkud můžete při jízdě zaslechnout nežádoucí zaskřípění. Jinak jsou materiály i jejich zpracování na vysoké úrovni, kladně hodnotíme rovněž dobrou pozici za volantem a pohodlná sedadla.

Zavazadlový prostor má papírově objem 505 litrů, po sklopení zadních sedadel až šestnáct set. Pod jeho podlahou se navíc nachází opravdu velký prostor k úschově dalších zavazadel. Celkově je uvnitř vozu dostatek odkládacích míst a auto působí praktičtějším a větším dojmem než předchůdce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 170 070 Kč Cena v testované výbavě: 1 496 154 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, ESP, elektronická parkovací brzda, dynamic select, servisní paket 6 let/125000 km, zadní svítilny LED, sedmnáctipalcová litá kola, senzor stěračů, komfortní podvozek Agility Control s adaptivními tlumiči, tempomat, řízení s proměnnou charakteristikou posilovače, větší palivová nádrž.

Výbava testovaného vozu:Metalíza hnědá Citrine (+20.319 Kč), interiér Exclusive (+28.655 Kč), exteriér Exclusive (+22.143 Kč), sada parkovacích asistentů (+26.832 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+11.723,-), sada komfortního nastavení sedadel (+5.210,-), osmnáctipalcová litá kola (+1.303,-), sada asistentů jízdy v pruzích (+20.319,-), vak na lyže (+5.731,-), mediální systém command online (+66.428,-), diodové čelní světlomety (37.773,-), jasanové výplně dveří (+4.950,-), determální tmavá skla (+9.639,-), vyhřívání předních sedadel (+8.466,-), ceny bez DPH

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise

Eurokomisař pro rozpočet Evropské unie Günther Oettinger…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.7 / 5
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1600
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 655
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4656
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1639
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1621
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic – Obroušené hrany







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh

Mercedes-Benz představuje model GLC F-Cell kombinující…

Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Malé lásky: Strach a komplikace před porodem dvojčat!

Malé lásky: Strach a komplikace před porodem dvojčat!

Nastávající rodiče Lukáš (37) a Andrea (34) z Malých lásek žijí ve strachu kvůli porodu dvojčat. Tatínek je…

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

 

iSport.cz

Hvězdy na rozlučce českého lva. Štěpánkovi se pokloní

Hvězdy na rozlučce českého lva. Štěpánkovi se…

Nechtěl se loučit s doktorskou zprávou v ruce. A tak Radek Štěpánek už ve čtvrtek dotáhne do českých krajin…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…