Test Auto.cz

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic – Obroušené hrany

30.11. 2015
Verdikt
 

Do třídy středně velkých luxusních SUV přichází nový hráč a chce útočit na vrchol. Mercedes-Benz GLC jsme vyzkoušeli v základní naftové variantě 220d.

Chcete si koupit SUV od Mercedesu? Pak počítejte s tím, že v názvu budou písmena GL. Stuttgartská značka totiž zjednodušila názvosloví, okamžitě je tedy jasné, o jak velký vůz se v kontextu k tradičním modelům značky jedná. GLC je tedy SUV stojící v hierarchii výrobce na stejné úrovni jako třída C, zatímco kupříkladu GLS je SUV varianta S-klasse.

Matoucí může být pouze skutečnost, že GLC nahrazuje vůz známý jako GLK. To byl z našeho pohledu velmi zajímavý automobil už jen svým vzhledem, díky svým hranám totiž vypadal masivně, tak jak se nám to u podobných automobilů líbí. Připomínal zmenšené „géčko“ v modernějším hávu se stále poměrně kompaktními rozměry.

Z tohoto pohledu nové GLC tak trochu ztrácí charakter, místo toho svými zaoblenými tvary lépe zapadá mezi současnou paletu vozů Mercedes. Doufejme však, že nezapadne až příliš. Dle automobilky se jedná o vozidlo se solidním a přesto atletickým vzhledem, my si však plakát s tímto SUV na stěnu nedáme.

Onen pomyslný krok zpět, co vůz v našich očích udělal v oblastní vnějšího vzhledu, je nahrazen dvěma kroky vpřed uvnitř. Vůz je totiž citelně prostornější v příčném směru, má výrazně více místa na zadních sedadlech, která jsou pohodlnější než kupříkladu u konkurenčního Audi Q5.

obrázek [600 x 402]  

Pochválit je třeba i samotnou palubní desku, která byla v našem případě vylepšena paketem „interiér“ a jasanovým dřevem. Zatímco zpočátku jsme byli z nového designového směru palubních desek Mercedesu mírně rozpačití, zdály se nám být zaměřeny až příliš na východní trhy, zde je podobné téma dotaženo do více evropského výsledku a člověk se ve voze cítí okamžitě příjemně a útulně. Snad jen onen „tablet“ na středu by se nám více líbil zakomponován, zejména když je to jediné místo, odkud můžete při jízdě zaslechnout nežádoucí zaskřípění. Jinak jsou materiály i jejich zpracování na vysoké úrovni, kladně hodnotíme rovněž dobrou pozici za volantem a pohodlná sedadla.

Zavazadlový prostor má papírově objem 505 litrů, po sklopení zadních sedadel až šestnáct set. Pod jeho podlahou se navíc nachází opravdu velký prostor k úschově dalších zavazadel. Celkově je uvnitř vozu dostatek odkládacích míst a auto působí praktičtějším a větším dojmem než předchůdce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 170 070 Kč Cena v testované výbavě: 1 496 154 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, ESP, elektronická parkovací brzda, dynamic select, servisní paket 6 let/125000 km, zadní svítilny LED, sedmnáctipalcová litá kola, senzor stěračů, komfortní podvozek Agility Control s adaptivními tlumiči, tempomat, řízení s proměnnou charakteristikou posilovače, větší palivová nádrž.

Výbava testovaného vozu:Metalíza hnědá Citrine (+20.319 Kč), interiér Exclusive (+28.655 Kč), exteriér Exclusive (+22.143 Kč), sada parkovacích asistentů (+26.832 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+11.723,-), sada komfortního nastavení sedadel (+5.210,-), osmnáctipalcová litá kola (+1.303,-), sada asistentů jízdy v pruzích (+20.319,-), vak na lyže (+5.731,-), mediální systém command online (+66.428,-), diodové čelní světlomety (37.773,-), jasanové výplně dveří (+4.950,-), determální tmavá skla (+9.639,-), vyhřívání předních sedadel (+8.466,-), ceny bez DPH

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.7 / 5
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1600
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 655
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4656
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1639
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1621
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic – Obroušené hrany







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…