Test Auto.cz

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic – Obroušené hrany

30.11. 2015
Verdikt
 

Do třídy středně velkých luxusních SUV přichází nový hráč a chce útočit na vrchol. Mercedes-Benz GLC jsme vyzkoušeli v základní naftové variantě 220d.

Chcete si koupit SUV od Mercedesu? Pak počítejte s tím, že v názvu budou písmena GL. Stuttgartská značka totiž zjednodušila názvosloví, okamžitě je tedy jasné, o jak velký vůz se v kontextu k tradičním modelům značky jedná. GLC je tedy SUV stojící v hierarchii výrobce na stejné úrovni jako třída C, zatímco kupříkladu GLS je SUV varianta S-klasse.

Matoucí může být pouze skutečnost, že GLC nahrazuje vůz známý jako GLK. To byl z našeho pohledu velmi zajímavý automobil už jen svým vzhledem, díky svým hranám totiž vypadal masivně, tak jak se nám to u podobných automobilů líbí. Připomínal zmenšené „géčko“ v modernějším hávu se stále poměrně kompaktními rozměry.

Z tohoto pohledu nové GLC tak trochu ztrácí charakter, místo toho svými zaoblenými tvary lépe zapadá mezi současnou paletu vozů Mercedes. Doufejme však, že nezapadne až příliš. Dle automobilky se jedná o vozidlo se solidním a přesto atletickým vzhledem, my si však plakát s tímto SUV na stěnu nedáme.

Onen pomyslný krok zpět, co vůz v našich očích udělal v oblastní vnějšího vzhledu, je nahrazen dvěma kroky vpřed uvnitř. Vůz je totiž citelně prostornější v příčném směru, má výrazně více místa na zadních sedadlech, která jsou pohodlnější než kupříkladu u konkurenčního Audi Q5.

obrázek [600 x 402]  

Pochválit je třeba i samotnou palubní desku, která byla v našem případě vylepšena paketem „interiér“ a jasanovým dřevem. Zatímco zpočátku jsme byli z nového designového směru palubních desek Mercedesu mírně rozpačití, zdály se nám být zaměřeny až příliš na východní trhy, zde je podobné téma dotaženo do více evropského výsledku a člověk se ve voze cítí okamžitě příjemně a útulně. Snad jen onen „tablet“ na středu by se nám více líbil zakomponován, zejména když je to jediné místo, odkud můžete při jízdě zaslechnout nežádoucí zaskřípění. Jinak jsou materiály i jejich zpracování na vysoké úrovni, kladně hodnotíme rovněž dobrou pozici za volantem a pohodlná sedadla.

Zavazadlový prostor má papírově objem 505 litrů, po sklopení zadních sedadel až šestnáct set. Pod jeho podlahou se navíc nachází opravdu velký prostor k úschově dalších zavazadel. Celkově je uvnitř vozu dostatek odkládacích míst a auto působí praktičtějším a větším dojmem než předchůdce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 170 070 Kč Cena v testované výbavě: 1 496 154 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, ESP, elektronická parkovací brzda, dynamic select, servisní paket 6 let/125000 km, zadní svítilny LED, sedmnáctipalcová litá kola, senzor stěračů, komfortní podvozek Agility Control s adaptivními tlumiči, tempomat, řízení s proměnnou charakteristikou posilovače, větší palivová nádrž.

Výbava testovaného vozu:Metalíza hnědá Citrine (+20.319 Kč), interiér Exclusive (+28.655 Kč), exteriér Exclusive (+22.143 Kč), sada parkovacích asistentů (+26.832 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+11.723,-), sada komfortního nastavení sedadel (+5.210,-), osmnáctipalcová litá kola (+1.303,-), sada asistentů jízdy v pruzích (+20.319,-), vak na lyže (+5.731,-), mediální systém command online (+66.428,-), diodové čelní světlomety (37.773,-), jasanové výplně dveří (+4.950,-), determální tmavá skla (+9.639,-), vyhřívání předních sedadel (+8.466,-), ceny bez DPH

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.7 / 5
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1600
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 655
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4656
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1639
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1621
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic – Obroušené hrany







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 







 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…