Test Auto.cz

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic – Milionové SUV

26.8. 2013
Verdikt
 

Nejlevnější Mercedes-Benz GLK stojí méně než 950.000 korun, za 4Matic s 2,2litrovým turbodieselem díky výhodné základní verzi Entry zaplatíte 999.000 korun.

Stále platí – kdo chce SUV od Mercedes-Benzu, musí být „milionář“. Pokud má GLK zabírat všemi čtyřmi, nejlevnější cestou je osvědčený turbodiesel 220 CDI, spojený se systémem 4Matic a standardně dodávanou samočinnou převodovkou 7G-Tronic. Díky vstupnímu modelu Entry se u něj v ceníku objevuje kulantní částka 999.000 Kč, což představuje více než stotisícové zvýhodnění proti běžné ceně. Zároveň je čtyřkolka o dva tisíce korun levnější než GLK 220 CDI s pohonem zadních kol a manuální převodovkou. Výbava automobilu přitom není nijak ošizená: standardem je dvouzónová klimatizace, tempomat nebo litá kola – nic důležitého na palubě nechybí...

Facelift třídy GLK jsme popsali již loni v testu varianty 250 Bluetec 4Matic, ozdobené AMG paketem, mohutnými chromy, bixenonovými světlomety a litými 19” koly. Dnes před námi stojí civilnější verze – má základní dvouparabolová halogenová světla, disky s průměrem 17 palců a karoserii bez jakýchkoliv příplatkových příkras.

TEST Mercedes-Benz GLK 200 CDI – Mně stačí 2Matic

Interiéru modernizace prospěla snad ještě více než vnějšímu vzhledu. S novým volantem z luxusnější třídy CLS a zcela jinými výdechy klimatizace vypadá GLK uvnitř podstatně lépe než dříve. Multimediální systém i palubní počítač jsou kompletně v češtině, ostatně GLK byl vůbec první vůz značky Mercedes-Benz, který s touto novinkou loni přišel. Pro zajímavost: češtinu vyvinulo tuzemské zastoupení, které ji následně poskytlo centrále – obvykle je tomu naopak.

obrázek [600 x 362]  

Z mnoha prvků sériové výbavy vyzdvihujeme bluetooth, které většinu konkurenčních hands-free spolehlivě deklasuje nejen neuvěřitelně snadnou a rychlou obsluhou, ale také samotným bezproblémovým spárováním nejrůznějších typů telefonů. Kdo často jezdí v noci, měl by také popřemýšlet nad výkonnými adaptivními xenony Intelligent Light System.

Turbodiesel 220 CDI z konstrukční řady OM 651 jsme v testech na Auto.cz představili již mnohokrát – a to dokonce i v předfaceliftovém GLK. Modernizace přinesla snížení kombinované spotřeby z 6,8 na 6,1 l na 100 km, která je výsledkem mnoha změn. Základem je pochopitelně funkce start/stop, k ní ale výrobce přibalil celé spektrum technických vylepšení. Automatická převodovka 7G-Tronic Plus má menší vnitřní ztráty a dočkala se delšího zpřevodování, nápravové diferenciály se vyznačují nižšími ztrátami, k tomu se přidává elektro-mechanický posilovač řízení, standardem jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem... A součinitel aerodynamického odporu klesl z 0,36 na 0,34.

V současnosti bývá zvykem, že přes veškerou snahu konstruktérů jsou úspory paliva v praxi stěží zaznamenatelné. To ovšem není případ Mercedes-Benzu GLK, který je schopen dlouhodobě jezdit za 6,5 l na 100 km – ano, je to SUV, čtyřkolka a automat! Spotřeba na dálnici je ještě překvapivější, při 130 km/h na tempomat čtyřválec točí jenom 2100 min-1 a díky tomu si vystačí s šesti litry nafty na ujetých 100 km.

TEST Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější s hvězdou

Dvojitě přeplňovaný motor se může pochlubit výbornými parametry 125 kW při 3200 až 4200 min-1 a 400 N.m při 1400 až 2800 min-1. Místo ohromujících špičkových hodnot spoléhá na okamžitou dostupnost výkonu bez ohledu na aktuální otáčky – a rozhodně nezklame. Mechanické kultivovanosti nově pomáhá dvouhmotový setrvačník, běžně používaný u turbodieselů s manuální převodovkou. Zde v automatu kompenzuje nižší tlumící účinek hydrodynamického měniče – převodovka si totiž v zájmu snížení reálné spotřeby paliva dovolí jen malé prokluzy.

obrázek [600 x 403]  

Podvozek využívá tlumičů Agility Control s mechanicky variabilní tuhostí. Přestože mezi kompaktními SUV nabízí bezpochyby nejlepší komfort tlumení nerovností, na městské dlažbě by mohl být ještě o kousek pohodlnější. Svůj vliv ovšem sehrávají také úsporné pneumatiky, které pomáhají šetřit palivo, s velmi tvrdou směsí gumy ale tlumičům práci neusnadní. Rovněž jsou jediným limitem v oblasti ovladatelnosti – vůz, který obratně mění směr a v zatáčkách se naklání jenom nepatrně, kvůli nim při prudkých manévrech na chvíli odhalí nedotáčivost. Jakýkoliv náznak problémů ale hbitě a důrazně řeší ESP.

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic - srovnání cen s konkurencí
ModelMercedes GLKAudi Q5BMW X1BMW X3RR Evoque
Motor220 CDI Entry2.0 TDI quattroxDrive20dxDrive20dTD4 Pure
Výkon [kW]/toč. mom.[N.m]125/400130/380135/380135/380110/400
Základní cena [Kč]999.000,-1.065.000,-837.500,-1.060.000,-928.554,-
Automatická převodovkaS56.900,-53.375,-55.200,-57.112,-
BluetoothS8.372,-7.625,-5.400,-14.278,-
Klimatizace automatickáSS15.500,-SS
Kožený multifunkční volantSS3.825,-SS
Litá kola R 17SSSSS
Metalický lak23.784,-26.900,-16.775,-21.575,-18.997,-
Parkovací senzory vpředu21.954,-10.620,-7.625,-20.275,-10.285,-
Parkovací senzory vzaduS11.450,-S
TempomatS7.552,-8.650,-12.575,-S
Vyhřívání předních sedadel9.910,-jen s kůží8.400,-9.500,-10.143,-
Cena při shodné výbavě [Kč]1.054.648,-1.175.344,-970.725,-1.184.525,-1.039.369,-

I po pěti letech na trhu obstojí Mercedes-Benz GLK jako kvalitní a mimořádně propracovaný automobil. V prémiovém segmentu navíc dokáže zaujmout vynikajícím poměrem cena/výbava, což se týká především testované verze Entry (levnější je jedině výrazně menší BMW X1). Za vynikající a dynamikou působivý silnější čtyřválec GLK 250 Bluetec 4Matic si totiž stuttgartská automobilka řekne 1,2 milionu korun a to je proti „milionovému“ GLK 220 CDI 4Matic dost velký rozdíl. Už s nejslabší čtyřkolkou ale nešlápnete vedle, Mercedes-Benz má ve standardu techniku, o které se mainstreamové konkurenci ani nesní.

Video

obrázek [600 x 316]  

První cena vozu946.220 Kč (GLK 200 CDI)
První cena vozu s testovanou motorizací999.000 Kč (GLK 220 CDI 4Matic Entry)
Základní cena testovaného vozu999.000 Kč (GLK 220 CDI 4Matic Entry)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.035.438 Kč (GLK 220 CDI 4Matic Entry)

Plusy

  • Výjimečně nízká spotřeba paliva
  • Příjemné odstupňování převodovky
  • Kvalitní materiály a zpracování
  • Vynikající ergonomie a přehlednost
  • Řidičský a uživatelský komfort
  • Pohodlná sedadla, výhled všemi směry

Minusy

  • Kvůli „ekologickým“ pneumatikám horší adheze
  • Vyšší cena některých příplatků
  • Delší převod řízení
Foto: Michael Kolář
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Cena v základní výbavě: 999 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 035 438 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, dvouzónová samočinná klimatizace, autorádio Audio 20, elektrické stahování oken, komfortní multifunkční volant potažený kůží Nappa, palubní počítač, Agility Control – podvozek se selektivními tlumiči, litá 17” kola, ESP, tempomat, automatická převodovka atd.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívání předních sedadel (+9.910,-), parkovací čidla vpředu a vzadu Parktronic (+21.954,-), dojezdová rezerva (+4.574,-).

BlaBlaCar koupí autobusovou divizi francouzských státních drah BlaBlaCar koupí autobusovou divizi francouzských státních drah

Francouzská společnost BlaBlaCar, která se zabývá…

Rok ve znamení nákupů. Technologické firmy utratily desítky miliard dolarů Rok ve znamení nákupů. Technologické firmy utratily desítky miliard dolarů

IT sektor v roce 2018 nezahálel: jen trojice těch…

Těžce zadlužená GE musí urychleně prodat aktiva, řekl její šéf Těžce zadlužená GE musí urychleně prodat aktiva, řekl její šéf

Americký průmyslový konglomerát General Electric tíží…

Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk

Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.5 / 6.1
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1550
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1880 / 575
Rozměr pneu:235/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4536
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1669
d) rozvor (mm): 2755
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1012
k) šířka vpředu (mm): 1442
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 506
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic – Milionové SUV







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019 Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Příchod Škody Scala je na spadnutí. V příštím roce se…

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok! TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu…

 



Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Reliant Robin: Světoznámé plastové tříkolce je pětačtyřicet. Proč byla v Británii tak oblíbená?

Reliant Robin: Světoznámé plastové tříkolce je pětačtyřicet. Proč byla v Británii tak oblíbená?

Dnes 18:50

Tříkolový Reliant Robin se bjevil se známém pořadu BBC Top Gear nebo scénkách s Mr. Beanem.




Blesk.cz

EPICENTRUM: Nová pražská koalice podepsala smlouvu. Splní své sliby?

EPICENTRUM: Nová pražská koalice podepsala smlouvu.…

Lídři Pirátů Zdeněk Hřib, Prahy Sobě Jan Čižinský a Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil v pondělí podepsali na…

Kultovní Diablo bude již brzy na mobilech jako MMOARPG! Dočká se Android i iOS

Kultovní Diablo bude již brzy na mobilech jako…

Kultovní mlátička se již brzy dostane na displeje smartphonů. Blizzard na své herní akci Blizzcon 2018 oznámil…

 

iSport.cz

Jágr poprvé o Plekancovi: Až se vrátí, budeme mít čas se domluvit

Jágr poprvé o Plekancovi: Až se vrátí, budeme mít…

Tomáš Plekanec míří po svém konci v Montrealu do Česka, to je už pár dní potvrzená informace. Ale kam to bude?…

Ščasný podpořil kolegu: Nekropilo se hřiště! Kouče Karviné naštval

Ščasný podpořil kolegu: Nekropilo se hřiště! Kouče…

Kropit, či nekropit? Ožehavé téma kolem připravenosti hracích ploch ve FORTUNA:LIZE, které před dvěma týdny…

 

Reflex.cz

Hokejisté se poprvé předvedli bez státního znaku na hrudi. Jak se vám líbily nové dresy v akci?

Hokejisté se poprvé předvedli bez státního znaku na…

Seniorská hokejová reprezentace má za sebou hned několik premiér. Tento víkend na finském turnaji Karjala Cup…

Zahrajte si na pilota. V centru Prahy si můžete zalítat s dopravním letadlem

Zahrajte si na pilota. V centru Prahy si můžete…

Zapadnou za vámi hermeticky uzavřené dveře a ocitnete se ve své pilotní kabině. Vzadu jsou dvě řady sedadel pro…