Test Auto.cz

Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!

9.11. 2015
Verdikt
 

Opel Astra přichází již v páté generaci a navazuje tak na dlouhou tradici značky v nižší střední třídě. Vůz jsme vyzkoušeli v nejvyšší výbavě a s prozatím nejsilnějším turbodieselem.

Vždy jsem měl pocit, že všechny testy Opelu Astra dopadaly tak nějak podobně – auta to byly a jsou na úrovni, v porovnání s konkurencí však vždy skončily lehce pod vrcholem, zpravidla kvůli pár nedotaženým věcem. Kupříkladu odcházející generace byla za rozumné peníze dobře vybaveným, komfortním a robustním automobilem, dynamiku však omezovala vysoká hmotnost a uvnitř bylo spíše méně místa.

Nyní ale přichází pátá generace Astry, která je již poučená z chyb předchůdců. Má tedy až o 200 kg nižší hmotnost, přehlednější interiér s menším počtem tlačítek a také více prostoru na zadních sedadlech. Co však nabídne dále?

Opel Astra K vstoupil na český trh, stojí nejméně 319.900 Kč

Při pohledu na vůz je nutno říci, že střídmý, ale elegantní vzhled Astře sluší. Zejména když si připlatíte za sadu Inovace, která obsahuje diodové zadní svítilny i LED Matrix světlomety (v této třídě použity poprvé), u kterých adaptivní funkci zajišťují jednotlivé diody a ne pouhé klapky.

Video

My jsme k testu dostali automobil v nejvyšším stupni výbavy Innovation, který již sám o sobě obsahuje mnoho prvků. V kombinaci s prozatím nejsilnějším dieselem vůz stojí 509.900 Kč, což vůbec není špatná částka, zejména s přihlédnutím k tomu, že se jedná o novinku. Překvapilo nás však, že jeden prvek výbavy oproti předchůdci chybí, a to adaptivní tlumiče Flex Ride. Podle vyjádření Opelu se jich ale dočkáme později. V nejvyšší výbavě dostanete rovněž elektrickou parkovací brzdu, levnější varianty mají klasickou ruční.

Opel Astra ST 1.6 CDTI – Povedená kombinace

Po nasednutí dovnitř se octnete ve slušně zpracovaném automobilu s příjemně moderní a přehlednou palubní deskou. Na rozdíl od předchozí Astry je zde počet tlačítek na středové konzole zredukován na minimum, mnoho se jich přesunulo na volant. Vkusně zabudovaný dotykový centrální displej systému IntelliLink je doplněn několika málo tlačítky pro snadnou orientaci, byť paradoxně chybí třeba navigace – k té se musíte „proklikat“ na displeji. Centrální štít je pak tvořen ještě ovládáním klimatizace, kde se teplota ukazuje přímo v kruhových ovladačích.

Pod panelem klimatizace je pak záhadný prvek – prohnutý lakovaný plast se stříbrným madlem. Není to však žádná schránka, v přihrádce před spolujezdcem jsme totiž objevili držák na mobilní telefon, který se dá přímo na ono „madlo“ připevnit. Po zapojení krátkého kablíku vedoucího z držáku pak můžete telefon nabíjet a mít jej stále po ruce.

Pokud bychom měli Astře něco vyloženě vytknout, pak je to nešikovný tvar řadicí páky, který se navíc pod rukou „mění“ v závislosti na tom, který převodový stupeň je zařazen. Co je špatného na klasické kouli?

obrázek [600 x 402]  

Celkově ale chválíme pěkně udělané výplně dveří či dobrou pozici za volantem. Oproti dřívějšku již není interiér natolik robustní, to se však vzhledem k razantnímu snížení hmotnosti dalo očekávat. I přes kratší rozvor vozu se pak zlepšila prostornost na zadních sedadlech, kde se větší cestující konečně nemačkají, byť stále lze v dané třídě najít o něco vzdušnější auta. Zavazadelník pak se svými 370 litry odpovídá průměru třídy.

Test spotřeby: Opel Astra Sports Tourer LPG vs. Škoda Octavia Combi G-Tec

Astra přichází rovněž s celou řadou bezpečnostních systémů. Podobně jako Ford, i Opel zavedl varování před kolizí nejen pípáním, ale i blikáním červenými diodami do obličeje, což nám nepřijde příliš bezpečné. Tento systém se však naštěstí dá velmi snadno vypnout tlačítkem na volantu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra K 1.6 CDTI

Cena v základní výbavě: 509 900 Kč Cena v testované výbavě: 601 300 Kč

Základní výbava:6x airbag, ESP, Automatická dvouzónová klimatizace, Palubní počítač, Dešťový senzor, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Automatické přepínání světel s detekcí tunelu, Přední mlhové světlomety, Elektrická parkovací brzda, Čalounění kombinací kůže/látka, Volant potažený kůží, Posuvná přední loketní opěrka s přihrádkou ve středové konzoli, Vnější chromované lišty okolo bočních oken, Asistent pro rozjezd do kopce, 17“ ráfky z lehkých slitin, protikolizní brzdění, tempomat atd.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Deep sky (+14.400,-), Sada Inovace (Navi, LED Matrix světlomety, atd.) (+40.000,-), CD mechanika pro iO6 (+3.000,-), Automatický parkovací asistent (+20.000,-), Zimní sada 2 (vyhřívání všech sedadel, vyhřívaný volant, 2x USB konektor vzadu) (+14.000,-)

Německo chce kvůli kauze s turbínami na Krymu rozšířit sankce Německo chce kvůli kauze s turbínami na Krymu rozšířit sankce

Německo prosazuje, aby se na sankčním seznamu Evropské…

O krachující Alitalii má zájem další společnost, nabídku podal irský Ryanair O krachující Alitalii má zájem další společnost, nabídku podal irský Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair Holdings…

Chemička Deza z Agrofertu dostal zelenou k převzetí polského konkurenta Chemička Deza z Agrofertu dostal zelenou k převzetí polského konkurenta

Chemička Deza ze skupiny Agrofert může koupit polskou…

Česko dá desítky miliard na boj proti suchu, v úvahu připadá také zdražování vody Česko dá desítky miliard na boj proti suchu, v úvahu připadá také zdražování vody

Česko bude investovat desítky miliard korun na boj proti…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra K 1.6 CDTI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.4 / 3.7
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 515
Rozměr pneu:225/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4370
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2662
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Ukradená Astra se vrátila zpět ke svému majiteli. Zachránila jej konektivní služba Ukradená Astra se vrátila zpět ke svému majiteli. Zachránila jej konektivní služba

Systémy konektivity nemusí být nápomocny jen ve chvílích,…

Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

 



 
Jaká bude blízká budoucnost Dacie? Elektromobil ani sedmimístný Duster nebudou

Jaká bude blízká budoucnost Dacie? Elektromobil ani sedmimístný Duster nebudou

Dnes 15:58

Dacia expandovala po Evropě jako výrobce levných automobilů. A na tomto charakteru nehodlá nic měnit.




Blesk.cz

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v účetnictví chyby za 25 miliard

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v…

Chyby za desítky miliard korun mělo ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) v účetnictví a výkazu pro hodnocení…

 

iSport.cz

Czech Bowl: Wrestlingový zedník je po dvaceti letech znovu ve finále

Czech Bowl: Wrestlingový zedník je po dvaceti letech…

Když tým amerických fotbalistů Steelers Ostrava před dvaceti lety vybojoval v bitvě s pražskými Pantery…

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl v přípravě

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl…

Fotbalisté Ostravy vstoupí do nové sezony bez dosavadního kapitána Tomáše Zápotočného. Sedmatřicetiletý stoper…

 

Reflex.cz

Virtuální realita, roboti a retro z osmdesátek. Video ukazuje, o čem bude nový Spielbergův film

Virtuální realita, roboti a retro z osmdesátek.…

Režisér, který už tolikrát změnil pravidla filmového průmyslu, se opět pokouší dokázat, že mu vlak neujel ani ve…

Útočník zranil ve Švýcarsku pět lidí motorovou pilou

Útočník zranil ve Švýcarsku pět lidí motorovou pilou

V severošvýcarském Schaffhausenu dnes útočník vyzbrojený motorovou pilou zranil pět lidí, dva z nich jsou ve…