Test Auto.cz

Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!

9.11. 2015
Verdikt
 

Opel Astra přichází již v páté generaci a navazuje tak na dlouhou tradici značky v nižší střední třídě. Vůz jsme vyzkoušeli v nejvyšší výbavě a s prozatím nejsilnějším turbodieselem.

Vždy jsem měl pocit, že všechny testy Opelu Astra dopadaly tak nějak podobně – auta to byly a jsou na úrovni, v porovnání s konkurencí však vždy skončily lehce pod vrcholem, zpravidla kvůli pár nedotaženým věcem. Kupříkladu odcházející generace byla za rozumné peníze dobře vybaveným, komfortním a robustním automobilem, dynamiku však omezovala vysoká hmotnost a uvnitř bylo spíše méně místa.

Nyní ale přichází pátá generace Astry, která je již poučená z chyb předchůdců. Má tedy až o 200 kg nižší hmotnost, přehlednější interiér s menším počtem tlačítek a také více prostoru na zadních sedadlech. Co však nabídne dále?

Opel Astra K vstoupil na český trh, stojí nejméně 319.900 Kč

Při pohledu na vůz je nutno říci, že střídmý, ale elegantní vzhled Astře sluší. Zejména když si připlatíte za sadu Inovace, která obsahuje diodové zadní svítilny i LED Matrix světlomety (v této třídě použity poprvé), u kterých adaptivní funkci zajišťují jednotlivé diody a ne pouhé klapky.

Video

My jsme k testu dostali automobil v nejvyšším stupni výbavy Innovation, který již sám o sobě obsahuje mnoho prvků. V kombinaci s prozatím nejsilnějším dieselem vůz stojí 509.900 Kč, což vůbec není špatná částka, zejména s přihlédnutím k tomu, že se jedná o novinku. Překvapilo nás však, že jeden prvek výbavy oproti předchůdci chybí, a to adaptivní tlumiče Flex Ride. Podle vyjádření Opelu se jich ale dočkáme později. V nejvyšší výbavě dostanete rovněž elektrickou parkovací brzdu, levnější varianty mají klasickou ruční.

Opel Astra ST 1.6 CDTI – Povedená kombinace

Po nasednutí dovnitř se octnete ve slušně zpracovaném automobilu s příjemně moderní a přehlednou palubní deskou. Na rozdíl od předchozí Astry je zde počet tlačítek na středové konzole zredukován na minimum, mnoho se jich přesunulo na volant. Vkusně zabudovaný dotykový centrální displej systému IntelliLink je doplněn několika málo tlačítky pro snadnou orientaci, byť paradoxně chybí třeba navigace – k té se musíte „proklikat“ na displeji. Centrální štít je pak tvořen ještě ovládáním klimatizace, kde se teplota ukazuje přímo v kruhových ovladačích.

Pod panelem klimatizace je pak záhadný prvek – prohnutý lakovaný plast se stříbrným madlem. Není to však žádná schránka, v přihrádce před spolujezdcem jsme totiž objevili držák na mobilní telefon, který se dá přímo na ono „madlo“ připevnit. Po zapojení krátkého kablíku vedoucího z držáku pak můžete telefon nabíjet a mít jej stále po ruce.

Pokud bychom měli Astře něco vyloženě vytknout, pak je to nešikovný tvar řadicí páky, který se navíc pod rukou „mění“ v závislosti na tom, který převodový stupeň je zařazen. Co je špatného na klasické kouli?

obrázek [600 x 402]  

Celkově ale chválíme pěkně udělané výplně dveří či dobrou pozici za volantem. Oproti dřívějšku již není interiér natolik robustní, to se však vzhledem k razantnímu snížení hmotnosti dalo očekávat. I přes kratší rozvor vozu se pak zlepšila prostornost na zadních sedadlech, kde se větší cestující konečně nemačkají, byť stále lze v dané třídě najít o něco vzdušnější auta. Zavazadelník pak se svými 370 litry odpovídá průměru třídy.

Test spotřeby: Opel Astra Sports Tourer LPG vs. Škoda Octavia Combi G-Tec

Astra přichází rovněž s celou řadou bezpečnostních systémů. Podobně jako Ford, i Opel zavedl varování před kolizí nejen pípáním, ale i blikáním červenými diodami do obličeje, což nám nepřijde příliš bezpečné. Tento systém se však naštěstí dá velmi snadno vypnout tlačítkem na volantu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra K 1.6 CDTI

Cena v základní výbavě: 509 900 Kč Cena v testované výbavě: 601 300 Kč

Základní výbava:6x airbag, ESP, Automatická dvouzónová klimatizace, Palubní počítač, Dešťový senzor, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Automatické přepínání světel s detekcí tunelu, Přední mlhové světlomety, Elektrická parkovací brzda, Čalounění kombinací kůže/látka, Volant potažený kůží, Posuvná přední loketní opěrka s přihrádkou ve středové konzoli, Vnější chromované lišty okolo bočních oken, Asistent pro rozjezd do kopce, 17“ ráfky z lehkých slitin, protikolizní brzdění, tempomat atd.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Deep sky (+14.400,-), Sada Inovace (Navi, LED Matrix světlomety, atd.) (+40.000,-), CD mechanika pro iO6 (+3.000,-), Automatický parkovací asistent (+20.000,-), Zimní sada 2 (vyhřívání všech sedadel, vyhřívaný volant, 2x USB konektor vzadu) (+14.000,-)

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra K 1.6 CDTI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.4 / 3.7
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 515
Rozměr pneu:225/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4370
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2662
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec.…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Dnes 19:58

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Zeman zkoušel odradit Valachovou od demise. Na schůzce v Brně nebodoval

Zeman zkoušel odradit Valachovou od demise. Na…

Přes hodinu se prezident Miloš Zeman snažil přemluvit ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD), aby…

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…