Opel Insignia ST BiTurbo – Bez Haldexu jede líp

Opel Insignia ST BiTurbo – Bez Haldexu jede líp

 
 

Dražší nemusí znamenat lepší. Když si nejsilnější dieselovou Insignii pořídíte bez 4x4, dostanete lepší auto.

Posedlost pohonem všech kol je příznakem druhé dekády našeho století. A Opel tento trendu umí dobře využít – v Insignii tuto možnost nabízí pro pět z celkových sedmi nabízených motorů. Výsledkem je, že polovina velkých Opelů prodaných u nás roztáčí všechna kola.

Možnost volby mají i zájemci o nový motor 2,0 CDTi BiTurbo. Pravidelní čtenáři Auto.cz to dobře ví – v prvním testu tohoto motoru účinkoval právě vůz se znaky 4x4. Rozhodli jsme se vyzkoušet stejný vůz ještě jednou, ale tentokrát s jedinou poháněnou nápravou. Zvládnou vůbec přední kola porci 400 Newtonmetrů?

Oficiální údaje naznačují, že dynamický rozdíl mezi 4x2 a 4x4 je vcelku zanedbatelný. O dvě desetiny pomalejší akcelerace na stovku a o dva km/h nižší maximální rychlost? To snad ani nejde poznat…

obrázek [600 x 297]  

Realita je ale o dost jiná. Motor bez zátěže v podobě systému Haldex pookřál. Je to patrné už od nejnižších otáček – po prodlevě turbodmychadel není ani památky. Najednou lze při ustálené rychlosti využívat i otáčky těsně nad volnoběhem, což prospívá zejména spotřebě paliva ve městě, kterou se daří držet pod osmi litry.

BiTurbu s pohonem předních kol rozhodně elán nechybí. Působí, jako by chtěl vytrhávat dlažební kostky ze silnice, ve skutečnosti ale problémy s trakcí nehrozí. Pečlivě naladěná elektronika krotí newtonmetry jemně a v pravý okamžik. Další argument, proč je 4x4 zbytečné – jeho výhody se projeví nejspíš až na sněhu, který na českých silnicích leží pár týdnů v roce.

Relativně krátké převody ale zůstávají. Jestliže Mercedes ve srovnatelném modelu C 220 CDI při 130 km/h na šestý převod točí 2050 min-1, Insignia BiTurbo i s předním pohonem drží otáčky ve 2400 min-1. Toto řešení je dvousečnou zbraní – akcelerace v běžných dálničních rychlostech je i při mírném sešlápnutí plynového pedálu výtečná a neuvadá až do 200 km/h.

obrázek [600 x 382]  

Spotřeba nafty je ale na dálnici dost možná vyšší, než by musela být. A hlavně silný diesel nemůže být neomezeným vládcem dálnice. Nejvyššího výkonu 143 kW při 4000 min-1 dosahuje zhruba v 210 km/h a k udávanému maximu 225 km/h se pak už přetočený diesel propracovává velmi pomalu. Dálničním střelám je v Německu potřeba uhýbat…

Opel Insignia ST 2,0 BiTurbo - odečtená spotřeba paliva
Pohon4x44x2
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]6,1 / 18505,8 / 1850
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]7,2 / 24006,8 / 2400

I přes tuto drobnou vadu ale dává nejsilnější turbodiesel velký smysl. Schopnost táhnout napříč celým spektrem otáček je vynikající a kdo chce jezdit často rychle, ten rozdíl proti slabšímu 2,0 CDTI/118 kW ocení. Pro jízdy po městě je BiTurbo asi zbytečný luxus, ale to se dá říct o každém silnějším motoru.

obrázek [600 x 334]  

Amputace čtyřkolky ale přinesla ještě další pozitivní změny. Insignia má najednou citlivější řízení, ochotněji zatáčí a na 19palcových kolech lépe brzdí. Na okreskách to umí BiTurbo pořádně rozbalit – v tom pravém gétéčkovém slova smyslu. I bez příplatkové nápravy HiPerStrut z Insignie OPC (má oddělenou těhlici) se Insignia nechá hezky vodit a občasné zatáhnutí za volant vyvolané přívalem točivého momentu vlastně pomáhá řidiči nepřestřelit limity podvozku. Díky kontrastu živelné akcelerace s velkou hmotou 4,9metrového auta přitom může být ostřejší svezení pro posádku adrenalinovým zážitkem.

obrázek [600 x 333]  

Konfigurace testovaného auta vychází z výbavy Cosmo, která se od verze Sport liší například chromovanými klikami dveří. Je o 10 tisíc levnější a znamená několik rozdílů ve standardní výbavě. Chybí adaptivní podvozek FlexRide a naopak má navíc dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor a elektrickou parkovací brzdu.

Příplatková výbava tentokrát vsadila často na skromnější podobu. A vůbec ničemu to nevadí – navigace Navi 600 funguje bezproblémově a specializované funkce zařízení Navi 900 nejsou při běžném použití potřeba. Příplatkové audio Infinity nehraje o tolik lépe, aby bylo nezbytné za něj připlácet.

Dosud jsme testovali Opel Insignia ve verzích:

Docela zbytečné je panoramatické střešní okno. A ušetřit by se dalo i na kolech – adaptivní tlumiče FlexRide jsou jasným přínosem pro komfort, 19palcové kanáldekly ale hned kus pohodlí seberou. Přitom ani na 18tkách nevypadá Insignia špatně, tady méně znamená více.

To samé platí i pro perforované kožené čalounění. Stojí 60 tisíc a ventilace předních sedadel je k němu za další 10tisícový příplatek. Přitom až s ní je investice do perforované kůže (mimo estetické hledisko) opravdu obhajitelná, vždyť čalounění stejnou neperforovanou kůží stojí 35 tisíc.

obrázek [600 x 374]  

Všem těmto starostem se lze snadno vyhnout právě volbou vhodné konfigurace. Vzhledem k tomu, že možnosti příplatkové výbavy si téměř v ničem nezadají s prémiovými vozy střední třídy, neměl by to být nejmenší problém.

Otazníky se ale stále vznáší nad smysluplností volby samotného motoru. Insignia je jedním z nejlepších aut střední třídy, opravdu ale potřebuje silné BiTurbo? V domácích podmínkách je jeho dálniční temperament prakticky nevyužitelný a cenový rozdíl proti 2,0 CDTI/118 kW ve výši sedmdesáti tisíc je značný, i když obhajitelný skrz technickou složitost motoru.

Nejsilnější diesel od Opelu se tak ocitá v pozici luxusního pohonu. Prodejním trhákem nejspíš nebude, ale schopnost vyhovět i náročným zákazníkům je důležitá pro budování image značky. Čistě z pohledu cena/užitná hodnota je asi rozumnější zůstat o stupínek níž a ušetřené peníze raději investovat do příplatkové výbavy. Ale kdo chce pořádný motor, ten ho dnes dostane i u Opelu. A když zůstane u pohonu předních kol, bude jezdit opravdu velmi dobrým a hbitým autem.

obrázek [600 x 381]  

První cena vozu519.900,- Kč (1,6/85 kW Insignia sedan)
První cena vozu s testovanou motorizací777.400,- Kč (2,0 CDTI BiTurbo/143 kW Cosmo sedan)
Základní cena testovaného vozu802.400,- Kč (2,0 CDTI BiTurbo/143 kW Cosmo kombi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků946.900,- Kč (2,0 CDTI BiTurbo/143 kW Cosmo kombi)
Skutečná cena při objednávce firemního zákazníka848.484,- Kč (2,0 CDTI BiTurbo/143 kW Cosmo kombi)

Plusy

  • Bez 4x4 znatelně živější, plnohodnotný vrchol nabídky
  • Precizně naladěná kontrola trakce
  • Bezvýhradně pružný motor v libovolné rychlosti do 200 km/h
  • Efektní design, masivní proporce
  • Útulný interiér, kvalita zpracování
  • Velmi pohodlná sedadla
  • Možnosti příplatkové výbavy, konfigurovatelnost

Minusy

  • Krátké převody znamenají nízkou maximální rychlost
  • Hlučný motor
  • Vnitřní prostor neodpovídá vnější rozměrům
  • Místo na zadních sedadlech pod průměrem střední třídy
  • Malá zpětná zrcátka
  • Smysluplnost některých příplatkových výbav
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia ST BiTurbo

Cena v základní výbavě: 802 400 Kč Cena v testované výbavě: 946 900 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém ESP Plus, ABS, čelní, boční a hlavové airbagy, dvouzónová elektronická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem a třífunkčním informačním displejem, automatické ovládání světel s detekcí tunelů, parkovací pilot, sedadlo řidiče elektricky výškově nastavitelné, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač s kontrolním systémem, 18" sportovní kola z lehkých slitin s pneumatikami 245/45 R18, tempomat, ergonomická sportovní sedadla s prodlužitelným sedákem, loketní opěrka v opěradle zadních sedadel s průvlakem do zavazadlového prostoru, automatické ovládání světel, čtecí lampičky vpředu a vzadu, loketní opěrka vpředu, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, sada na opravu pneumatik, příprava pro dětskou sedačku ISOFIX na zadních sedadlech, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vpředu, Interiérová sada osvětlení, prahové lišty, sportovní volant potažený kůží, 4-polohová bederní opěrka na předních sedadlech, třídílná podlaha zavazadlového prostoru ve výšce prahu dveří, pedály z lehkých slitin, sportovní výfuk, zatmavená boční a zadní okna, dešťový senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektrická parkovací brzdu.

Výbava testovaného vozu:Sada Snadné řízení II (37.000,-): adaptivní Bi-Xenon světlomety AFL, parkovací asistent, Optická a osvětlovací sada
Sada Cosmo Premium (39.000,-): sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 8směrech, komfortní sada sedadel 2, ráfky z lehkých slitin 19"x8,5J, alarm
Sada Comfort Connect (25.000,-): rádio Navi 600, portál pro mobilní telefon s barevným informačním displejem
Zimní sada pro Sadu Snadné řízení (0,-): vyhřívaná přední sedadla, vysokotlaké ostřikovače světlometů
Adaptivní tlumiče FlexRide (25.000,-), elektricky sklápěcí vnější zrcátka, vyhřívaná, citlivá na světlo (4.500,-), kamera Opel Eye se světly AFL (9.500,-), adaptivní tempomat (22.000,-), metalický lak (16.000,-), zásuvka 230 V (3.000,-), panoramatické střešní okno (35.000,-), obložení Kibo wood (1.000,-), čalounění perforovaná kůže Siena (60.000,-),
Edice Cosmo Executive (-132.500,-): sleva všechny pro vozy vybavené bi-xenonovými světlomety, navigací, Bluetooth a parkovacím asistentem
Rozdíl mezi akční cenou a nabídkou pro firmy/živnostníky (-98.416,-)

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia ST BiTurbo
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 710 / 1860
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 579
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4908
b) šířka (mm): 1856
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2737
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 770 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia ST BiTurbo – Bez Haldexu jede líp







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…