Test Auto.cz

Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo – Když je MPV málo

14.5. 2018
Verdikt
 

Vivaro patří mezi důležité články užitkových aut. Cílí provedení Tourer jen na přepravu početnějších skupin, nebo může být i běžným rodinným automobilem?

Model Opel Vivaro se světu prvně představil v roce 2001. Už tehdy šlo o partnerské dílo tvořené ve spolupráci s automobilkami Renault a Nissan, přičemž sesterskými dodávkami byly vozy Trafic a Primastar. S drobnými retušemi a hlavně motorovými změnami vydržela první generace ve výrobě dlouhých třináct let. Roku 2014 ji nahradil pokračovatel, jenž technické základy znovu sdílí s Traficem, Nissanem NV300 a konečně i Fiatem Talento.

Nabídka jednotlivých provedení Vivara je vskutku pestrá. Sáhnout můžete po pracantovi v podobě čistokrevné dodávky, vozu kombinujícího pracovní nástroj a přepravník osob či provedení Life, které na dobrodružných cestách poslouží coby domov na čtyřech kolech. Nám však v redakční garáži dělala společnost varianta Tourer pro osm cestujících. A abychom z auta vyždímali maximum, naložili jsme jej až po okraj a vyrazili na cestu z Prahy do Nošovic a zpět.

Opel Vivaro Combi 1.6 CDTI BiTurbo: Nejsilnější stopař

Chcete-li Vivaro, nad nabídkou pohonných jednotek nebudete dlouho rozmýšlet. Model totiž seženete s jediným motorem, konkrétně se vznětovou šestnáctistovkou CDTI se dvěma turby, která poskytuje výkon 92, případně 107 kW. Testovaný exemplář disponoval silnější variantou, navíc šlo o delší karoserii s označením L2H1, kde prostornost v interiéru těží i z protáhlého rozvoru. A jak se ukázalo, taková konfigurace může být hodně sympatickým a hlavně všestranným společníkem…

Funkčnost především

Extravagantní světlomety, výrazné linky a interiér s minimálním množstvím tlačítek. To je jen hrstka prvků, kterými se v poslední době snaží charakterizovat osobní auta jednotlivých značek. Pracovní nástroje vstříc tomuto trendu nekráčí, což je jedině dobře. Takové vozy tu nejsou od toho, aby dobře vypadaly, ale mají hlavně fungovat. Vzpomeňme třeba nedávno testovaný Peugeot Traveller, který zcela zapomněl na i-Cockpit s ryze dotykovým infotainmentem a připomněl, že ve Francii stále ještě umí udělat nejen efektní, ale i efektivní pracoviště řidiče.

Obdobná je i filosofie Vivara. Ani ve vyšších výbavových provedeních to zrovna není auto, za nímž byste si mohli vykroutit krk, ale vlastně vás ani ničím neuráží. Tvary karoserie nezapřou partnerství s modely Renaultu a Nissanu, poznávacím znamením je tak zejména příď se širokou maskou a výraznými světlomety, které již v základu umí LED denní svícení. Auto lze pořídit ve dvou délkách. Kratší provedení L1H1 disponuje délkou 4998 mm a rozvorem 3098 mm, testovaný kousek L2H1 má na délku 5398 mm a rozvor o 400 mm delší. Hádáte správně, kombinace písmen a čísel prozrazuje variantu délky (L) a výšky (H), Vivaro Tourer se však nabízí jen coby 1971 mm vysoké vozidlo, v ceníku tudíž figuruje vždy jen jako H1.

obrázek [600 x 384]  

Se základní výbavou dostanete 16“ ocelové ráfky, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin (s pneumatikami 215/60 R17) tvoří příplatkovou položku za 18.997 Kč. Vyplatí se vám však sáhnout po jedné ze zvýhodněných výbavových sad. Kupříkladu balíček Tourer stojí 24.200 Kč a kromě většího obutí vám poskytne i sedmipalcovou obrazovku s navigačním systémem, držák mobilního telefonu a zatmavená okna v zadní části vozu.

Jestli je příbuznost s Traficem zvenčí patrná až při bližším zkoumání, v interiéru vás praští do očí na první pohled. Volant, uspořádání tlačítek a ovladačů, výdechy topení či displej infotainmentu, to vše je v modelech zcela totožné. Dokonce i ovládání topení na středu palubovky ve tvaru osmičky zůstalo v obou autech zcela totožné. V kabině žádnou hru barev a měkčených materiálů nečekejte, i tady je vše přizpůsobeno maximální funkčnosti a zároveň bytelnosti, přeci jen stále jde o osobní verzi vycházejícího z užitkového modelu.

Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Vyšší posez dává řidiči nad 5,4 metru dlouhým kolosem slušný přehled. Sedačka řidiče je nastavitelná i výškově a dostala loketní opěrku, ideální pozici pak lze doladit výškově a podélně nastavitelným volantem. Pochvalu si zaslouží ergonomie. Na budíky v kapličce je dobře vidět, obrazovka multimédií není utopena zbytečně hluboko a základní funkce obsloužíte pomocí fyzických tlačítek, což je určitě velké plus. Ze středu palubovky vystupuje i páka šestistupňového manuálu. Řidiči tak zůstává při ruce, ale nezbývá tu mnoho místa v oblasti pravého kolene. Mezi sedačkami řidiče a spolujezdce pak naleznete jen ruční brzdu. Nic dalšího už by se sem nevešlo, jelikož Vivaro umí být i devítimístným automobilem s trojící míst v první řadě. Testovaný kousek disponuje osmi místy, takže na sebe cestující vpředu nemusí být nepohodlně nalepeni.

Velkým plusem je variabilita interiéru. Potřebujete-li převést delší předměty, lze druhou a třetí řadu sedaček sklopit, případně zcela vyjmout. Počítejte ale s tím, že lavice nejsou zrovna lehké, pomoc někoho dalšího se vám určitě bude hodit. My však Tourer použili k tomu, k čemu je určen především - cestování pro více osob. V sedmi lidech jsme se poskládali dovnitř, přičemž jsem si vyzkoušel zřejmě nejméně žádané místo – zcela vzadu a uprostřed. A pravda, tady už je třem dospělým poněkud těsněji. Smůlu jsme navíc měli v tom, že na rozdíl od míst vpředu se do poslední lavice dostává vůbec nejhůře, úzkou skulinkou po sklopení sedačky.

Naopak pozitivem jsou pohodlné sedačky ve všech řadách, z nichž nebudete zničení ani při přejezdu půlky republiky. To jsem si vyzkoušel na vlastní kůži, jelikož cesta Praha-Nošovice dá nějakých 350 kilometrů. Ve velkém autě kromě elektronické klimatizace vpředu nalezneme i manuální klimatizaci s vytápěním pro zadní lavice, přičemž jde o prvek standardní výbavy.

obrázek [600 x 387]  

I se třetí řadou sedaček se dozadu vešla bagáž všech cestujících, včetně dvou plně vybavených fotografů. Základní objem činí 1800 litrů, sklopíte-li třetí řadu, dostanete rovných 3400 l. Na délku má zavazadelník 908 mm, v nejužším místě 1230 mm, v nejširším 1625 mm. Výška činí 1369 mm, přičemž nakládací hrana se nachází 552 mm od země. Menší trable může způsobit snad jen obrovské víko zavazadelníku, které se vyklápí nahoru a může bránit třeba naložení těžkých předmětů do kufru pomocí vysokozdvižného vozíku, jenž nedisponuje delšími “vidlemi”.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo

Cena v základní výbavě: 826 745 Kč Cena v testované výbavě: 951 420 Kč

Základní výbava:16“ ocelová kola, plnohodnotná rezerva, kožený volant, tempomat, palubní počítač, elektronická klimatizace vpředu, manuální klimatizace vzadu s vytápěním, loketní opěrky ve 2. a 3. řadě sedadel, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, parkovací senzory vzadu, přední mlhovky, automatické ovládání světel a dešťový senzor, LED denní svícení atd.

Výbava testovaného vozu:Kožená sada Leather (kožené čalounění, 7” dotykový displej s navigací, držák mobilních telefonů, 17” kola z lehkých slitin, zatmavená okna) (+81.070 Kč), metalická barva (+19.965 Kč), tažné zařízení (+6.534 Kč), alarm (+12.106 Kč) atd.

Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 

Štítky Opel Testy Dodávky

Technické údaje
Motor Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 107 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.5 / 6
Emise CO2:156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1800 / 3400
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2061 / 969
Rozměr pneu:215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5395
b) šířka (mm): 1956
c) výška (mm): 1971
d) rozvor (mm): 3498
 

Přidat názorDiskuse: Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo – Když…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Opel Vivaro Life má být jako motel na kolech Opel Vivaro Life má být jako motel na kolech

Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem…

Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Opel si pro letošní Mezinárodní veletrh užitkových…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Včera

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…