Test Auto.cz

Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo – Když je MPV málo

14.5. 2018
Verdikt
 

Vivaro patří mezi důležité články užitkových aut. Cílí provedení Tourer jen na přepravu početnějších skupin, nebo může být i běžným rodinným automobilem?

Model Opel Vivaro se světu prvně představil v roce 2001. Už tehdy šlo o partnerské dílo tvořené ve spolupráci s automobilkami Renault a Nissan, přičemž sesterskými dodávkami byly vozy Trafic a Primastar. S drobnými retušemi a hlavně motorovými změnami vydržela první generace ve výrobě dlouhých třináct let. Roku 2014 ji nahradil pokračovatel, jenž technické základy znovu sdílí s Traficem, Nissanem NV300 a konečně i Fiatem Talento.

Nabídka jednotlivých provedení Vivara je vskutku pestrá. Sáhnout můžete po pracantovi v podobě čistokrevné dodávky, vozu kombinujícího pracovní nástroj a přepravník osob či provedení Life, které na dobrodružných cestách poslouží coby domov na čtyřech kolech. Nám však v redakční garáži dělala společnost varianta Tourer pro osm cestujících. A abychom z auta vyždímali maximum, naložili jsme jej až po okraj a vyrazili na cestu z Prahy do Nošovic a zpět.

Opel Vivaro Combi 1.6 CDTI BiTurbo: Nejsilnější stopař

Chcete-li Vivaro, nad nabídkou pohonných jednotek nebudete dlouho rozmýšlet. Model totiž seženete s jediným motorem, konkrétně se vznětovou šestnáctistovkou CDTI se dvěma turby, která poskytuje výkon 92, případně 107 kW. Testovaný exemplář disponoval silnější variantou, navíc šlo o delší karoserii s označením L2H1, kde prostornost v interiéru těží i z protáhlého rozvoru. A jak se ukázalo, taková konfigurace může být hodně sympatickým a hlavně všestranným společníkem…

Funkčnost především

Extravagantní světlomety, výrazné linky a interiér s minimálním množstvím tlačítek. To je jen hrstka prvků, kterými se v poslední době snaží charakterizovat osobní auta jednotlivých značek. Pracovní nástroje vstříc tomuto trendu nekráčí, což je jedině dobře. Takové vozy tu nejsou od toho, aby dobře vypadaly, ale mají hlavně fungovat. Vzpomeňme třeba nedávno testovaný Peugeot Traveller, který zcela zapomněl na i-Cockpit s ryze dotykovým infotainmentem a připomněl, že ve Francii stále ještě umí udělat nejen efektní, ale i efektivní pracoviště řidiče.

Obdobná je i filosofie Vivara. Ani ve vyšších výbavových provedeních to zrovna není auto, za nímž byste si mohli vykroutit krk, ale vlastně vás ani ničím neuráží. Tvary karoserie nezapřou partnerství s modely Renaultu a Nissanu, poznávacím znamením je tak zejména příď se širokou maskou a výraznými světlomety, které již v základu umí LED denní svícení. Auto lze pořídit ve dvou délkách. Kratší provedení L1H1 disponuje délkou 4998 mm a rozvorem 3098 mm, testovaný kousek L2H1 má na délku 5398 mm a rozvor o 400 mm delší. Hádáte správně, kombinace písmen a čísel prozrazuje variantu délky (L) a výšky (H), Vivaro Tourer se však nabízí jen coby 1971 mm vysoké vozidlo, v ceníku tudíž figuruje vždy jen jako H1.

obrázek [600 x 384]  

Se základní výbavou dostanete 16“ ocelové ráfky, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin (s pneumatikami 215/60 R17) tvoří příplatkovou položku za 18.997 Kč. Vyplatí se vám však sáhnout po jedné ze zvýhodněných výbavových sad. Kupříkladu balíček Tourer stojí 24.200 Kč a kromě většího obutí vám poskytne i sedmipalcovou obrazovku s navigačním systémem, držák mobilního telefonu a zatmavená okna v zadní části vozu.

Jestli je příbuznost s Traficem zvenčí patrná až při bližším zkoumání, v interiéru vás praští do očí na první pohled. Volant, uspořádání tlačítek a ovladačů, výdechy topení či displej infotainmentu, to vše je v modelech zcela totožné. Dokonce i ovládání topení na středu palubovky ve tvaru osmičky zůstalo v obou autech zcela totožné. V kabině žádnou hru barev a měkčených materiálů nečekejte, i tady je vše přizpůsobeno maximální funkčnosti a zároveň bytelnosti, přeci jen stále jde o osobní verzi vycházejícího z užitkového modelu.

Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Vyšší posez dává řidiči nad 5,4 metru dlouhým kolosem slušný přehled. Sedačka řidiče je nastavitelná i výškově a dostala loketní opěrku, ideální pozici pak lze doladit výškově a podélně nastavitelným volantem. Pochvalu si zaslouží ergonomie. Na budíky v kapličce je dobře vidět, obrazovka multimédií není utopena zbytečně hluboko a základní funkce obsloužíte pomocí fyzických tlačítek, což je určitě velké plus. Ze středu palubovky vystupuje i páka šestistupňového manuálu. Řidiči tak zůstává při ruce, ale nezbývá tu mnoho místa v oblasti pravého kolene. Mezi sedačkami řidiče a spolujezdce pak naleznete jen ruční brzdu. Nic dalšího už by se sem nevešlo, jelikož Vivaro umí být i devítimístným automobilem s trojící míst v první řadě. Testovaný kousek disponuje osmi místy, takže na sebe cestující vpředu nemusí být nepohodlně nalepeni.

Velkým plusem je variabilita interiéru. Potřebujete-li převést delší předměty, lze druhou a třetí řadu sedaček sklopit, případně zcela vyjmout. Počítejte ale s tím, že lavice nejsou zrovna lehké, pomoc někoho dalšího se vám určitě bude hodit. My však Tourer použili k tomu, k čemu je určen především - cestování pro více osob. V sedmi lidech jsme se poskládali dovnitř, přičemž jsem si vyzkoušel zřejmě nejméně žádané místo – zcela vzadu a uprostřed. A pravda, tady už je třem dospělým poněkud těsněji. Smůlu jsme navíc měli v tom, že na rozdíl od míst vpředu se do poslední lavice dostává vůbec nejhůře, úzkou skulinkou po sklopení sedačky.

Naopak pozitivem jsou pohodlné sedačky ve všech řadách, z nichž nebudete zničení ani při přejezdu půlky republiky. To jsem si vyzkoušel na vlastní kůži, jelikož cesta Praha-Nošovice dá nějakých 350 kilometrů. Ve velkém autě kromě elektronické klimatizace vpředu nalezneme i manuální klimatizaci s vytápěním pro zadní lavice, přičemž jde o prvek standardní výbavy.

obrázek [600 x 387]  

I se třetí řadou sedaček se dozadu vešla bagáž všech cestujících, včetně dvou plně vybavených fotografů. Základní objem činí 1800 litrů, sklopíte-li třetí řadu, dostanete rovných 3400 l. Na délku má zavazadelník 908 mm, v nejužším místě 1230 mm, v nejširším 1625 mm. Výška činí 1369 mm, přičemž nakládací hrana se nachází 552 mm od země. Menší trable může způsobit snad jen obrovské víko zavazadelníku, které se vyklápí nahoru a může bránit třeba naložení těžkých předmětů do kufru pomocí vysokozdvižného vozíku, jenž nedisponuje delšími “vidlemi”.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo

Cena v základní výbavě: 826 745 Kč Cena v testované výbavě: 951 420 Kč

Základní výbava:16“ ocelová kola, plnohodnotná rezerva, kožený volant, tempomat, palubní počítač, elektronická klimatizace vpředu, manuální klimatizace vzadu s vytápěním, loketní opěrky ve 2. a 3. řadě sedadel, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, parkovací senzory vzadu, přední mlhovky, automatické ovládání světel a dešťový senzor, LED denní svícení atd.

Výbava testovaného vozu:Kožená sada Leather (kožené čalounění, 7” dotykový displej s navigací, držák mobilních telefonů, 17” kola z lehkých slitin, zatmavená okna) (+81.070 Kč), metalická barva (+19.965 Kč), tažné zařízení (+6.534 Kč), alarm (+12.106 Kč) atd.

Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky Opel Testy Dodávky

Technické údaje
Motor Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 107 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.5 / 6
Emise CO2:156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1800 / 3400
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2061 / 969
Rozměr pneu:215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5395
b) šířka (mm): 1956
c) výška (mm): 1971
d) rozvor (mm): 3498
 

Přidat názorDiskuse: Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo – Když…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 



Opel Vivaro Life má být jako motel na kolech Opel Vivaro Life má být jako motel na kolech

Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem…

Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Opel si pro letošní Mezinárodní veletrh užitkových…

 



 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…