Test Auto.cz

Peugeot 508 2.0 BlueHDi – Když má krása přednost

11.1. 2019
Verdikt
 

Peugeot se do střední třídy vrátil s velkou parádou. Podaří se mu zachránit umírající segment?

Mezi služebními auty už tradiční sedany a liftbacky pěkných pár let vyklízí pole všelijakým crossoverům či přerostlým SUV. Všechno zlé ale může být pro něco dobré. Snad jedině díky tomu si Peugeot mohl dovolit udělat u nové pětsetosmičky tak odvážný krok a změnit ji k nepoznání.

Otřesy rozbitých konvencí doznívají ještě teď. Jestli nový Peugeot 508 něčím není, tak typickým zástupcem segmentu D. Kdybych měl v souvislosti s jeho designem vypíchnout jen jedno slovo, tak by to bylo nevšední. S žádným jiným autem si ho nespletete. Přídi dominuje komplikovaně tvarovaný nárazník se svislými kly, které přechází až do světlometů. Osobně bych si to dokázal představit bez nich, ale na tom příliš nesejde. V naší základní verzi každopádně nesvítí, jde jen o chromované pásky, takže je to jen taková designová parádička.

TEST 2018: Peugeot 508 1.5 BlueHDi – Bude zachráncem střední třídy?

Zato záď považuji za naprosto perfektní. Atraktivitě přidávají propojené svítilny, které mají u vyšších výbav ještě hezčí grafiku a po odemknutí rozehrají pěkné divadlo. Už základní provedení bez animovaných cingrlátek ale udělá hodně parády. Karoserie je doslova posetá zajímavými prolisy a nevšedními detaily, jenže tmavá metalíza Encre je dost utápí. A nepomáhají tomu ani šedé disky kol, které jsou mimochodem sedmnáctipalcové. Tipoval jsem o palec menší, kola se trochu ztrácí.

Prostorem příliš nehýří

Elegantní přikrčená silueta se sportovně střiženou zádí dává tušit, že za praktičností budete muset ke kombíku. A čísla to jen potvrzují, mezigeneračně se totiž pětsetosmička docela smrskla. Že je o něco nižší, konkrétně o 53 milimetrů, to vás asi příliš nepřekvapí. Vedle toho je také ale o 80 mm kratší a má o 24 milimetrů menší rozvor.

Prostorem na zadních sedadlech opravdu nehýří, pokud se však nechystáte živit jako řidič Uberu, pravděpodobně vám to vadit nebude. Průměrně velký dospělý člověk se na zadní sedačky vejde, spíš než prostor pro kolena bude snižovat jeho pohodlí nízko ukotvený sedák. Je to zkrátka stylovka, které musíte pro její krásu něco odpustit.

Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code

A platí to třeba i pro bezrámové dveře. Na pohled jde o krásný prvek, na dveře ale nesmíte příliš spěchat, protože pro bezpečné otevření musí okno malý kousek sjet. Chvíli mu to trvá, což mi po několika dnech přišlo docela obtěžující. Jinak bych se na to díval z pohledu víkendového kupé, v případě auta, které by mělo plnit roli každodenního polykače kilometrů, bych dal přednost konvenčnímu způsobu otevírání.

Pro převážení ledniček se příliš nehodí ani zavazadelník, byť nabízí slibně vyhlížejících 487 litrů. Jak už ale zmiňoval ve svém testu David, jde o hodnotu získanou pomocí metody objemu tekutin, která kufr využívá do poslední „kapky“ včetně veškerých záhybů. S metodou VDA s normovanými kostičkami už by to taková sláva nebyla, sám Peugeot ji ovšem neuvádí. Přesto si myslím, že je kufr pro běžné použití naprosto dostatečný, byť není tak hluboký jako u konkurence.

Interiér nadchne

Na předních místech vás peugeot nenechá bez názoru. Interiér představuje další evoluci konceptu i-Cockpit a svým pojetím ukazuje to nejlepší, co se návrhářům zatím podařilo. Kaskádovitá palubní deska budí dojem ještě nižšího posazu než ve skutečnosti (i tak se tady sedí příjemně nízko). Poměrně dobře se tady dá najít příjemná pozice za volantem, ten má ovšem do kulatého tvaru hodně daleko - je zploštělý nejen dole, ale i nahoře. Materiály jsou ovšem na výborné úrovni, stejně jako zpracování.

Minimum tlačítek sice zvyšuje přehlednost, ale k ergonomii bych nějaké výhrady měl. Všechno podstatné ovládáte skrze dotykový displej, a to včetně klimatizace. Protože konkrétní auto nemělo vyhřívaná sedadla, čaroval jsem s teplotou o to častěji. Znamená to kliknout na tlačítko pod displejem a následně vytrvale ťukat na šipky. Podobný koncept vyznává třeba Audi, v peugeotu je ale celé rozhraní výrazně pomalejší, takže více obtěžuje, o odvádění pozornosti ani nemluvě.

obrázek [600 x 403]  

V podstatě to samé se dá vztáhnout i na digitální přístrojový štít. Ten si ponechal moderní grafiku dřívějších peugeotů, převzal ale i zdlouhavé animace při změnách rozvržení. Úplně ideální sestavu budíků jsem ovšem nenašel. Míra přizpůsobení displeje je ve srovnání s konkurencí malá, což je docela škoda. Pokud vám například vadí otáčkoměr, který stoupá proti směru hodinových ručiček, musíte sáhnout po režimu, kdy se otáčky odvíjí po nepříliš přehledném bubnu.

Obecně dokáže interiér v mnohém nadchnout. To, co mi vadilo, byly malichernosti, které na ovládání auta nemají vliv. Zážitek z něj ale dovedou pokazit. Je trochu s podivem, že na jedné straně člověk žasne nad promyšlenou architekturou palubní desky a na druhé kroutí hlavou třeba nad logikou něčeho tak triviálního, jako je uspořádání tlačítek na volantu. Celé je to ale hodně subjektivní, co vadí mně, nemusí vůbec vadit vám. Peugeot je svým pojetím hodně nekonvenční, takže bych vám více než kdy jindy doporučil osobní zkušenost, kterou ani sebepodrobnější test nedokáže nahradit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 508 2.0 BlueHDi

Cena v základní výbavě: 830 000 Kč Cena v testované výbavě: 896 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, sada na opravu pneumatik, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, stěrače Magic Wash s integrovaným ostřikováním čelního skla, diodová koncová světla, diody denního svícení, přední a zadní parkovací asistent, tempomat, 17palcová kola z lehkých slitin, navigace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s elektrickou bederní opěrkou, multimediální systém s 10“ obrazovkou.

Výbava testovaného vozu:Navigace 3D (+ 35.000 Kč), Přední a zadní parkovací asistent (+ 10.000 Kč), Hands-free přístup a startování vozu (+ 8.000 Kč), Metalický lak - Modrá Encre (+ 17.000 Kč).

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 508 2.0 BlueHDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 3.9 / 4.7
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 487 / 1537
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 517
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4750
b) šířka (mm): 1859
c) výška (mm): 1403
d) rozvor (mm): 2793
e) rozchod vpředu (mm): 1601
f) rozchod vzadu (mm): 1597
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508 2.0 BlueHDi – Když má krása přednost







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí

Půl roku po liftbacku vyjíždí Peugeot 508 i jako kombi. A…

Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie

Peugeot 508 ve své nové generaci v nárazových testech…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…