Test Auto.cz

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel – Rodinný parťák s jedním velkým ale...

16.4. 2018
Verdikt
 

Traveller dorazil na český trh před dvěma lety, až závěrem toho loňského se ale „naučil“ pohánět všechna kola.

Zatímco marketing nových SUV a crossoverů nás masíruje ze všech stran, reklamy na osobní vozy vycházející z „užitkáčů“ byste napočítali na prstech jedné ruky. Naštěstí ale stále existují jako alternativa pro zákazníky, kteří nepodlehli trendu a MPV je pro ně tak nějak málo.

Jednou z možných variant pro velké rodiny je i Peugeot Traveller, technický sourozenec Citroënu SpacetourerToyoty Proace Verso. Nejde o žádnou horkou novinku, vždyť toto auto je v nabídce již od roku 2016, avšak až závěrem toho loňského se začalo nabízet s pohonem všech kol od společnosti Dangel. Testovaný exemplář pohání dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW, jenž se páruje výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Během týdenního soužití jsem kromě fungování „domontované“ čtyřkolky hledal také odpověď na otázku, jestli je Traveller určen výhradně velkým rodinám, nebo se vyplatí i jedincům, kteří nebudou jeho kapacitní schopnosti ždímat na maximum. Na první pohled totiž tento francouzský kousek vypadá jako vyspělý všestranný společník. Potvrdila to i praxe?

Obyčejný, ale funkční

Pro Peugeot je styl důležitým aspektem, což ukazují nejen SUV 3008 a 5008, ale i atraktivní ženevská novinka 508. Francouzský „užitkáč“ Traveller je ve srovnání s nimi trochu střídmější, stále jde ale o líbivé auto. Osobně bych klidně sáhl po odvážnějším odstínu, příplatková hnědá metalíza (za 19.360 Kč) působí trochu jako šedá myška, vše ostatní už se ale povedlo. Hovořím hlavně o „usměvavé“ přídi, vyvážených proporcích a sedmnáctipalcových kolech (s pneumatikami 215/60 R17), které dotváří vydařený celek.

Peugeot Traveller Standard 2.0 HDI Business: Manuál, či automat?

Mnohem více jsem se však těšil na prozkoumání kabiny. Začněme pracovištěm řidiče. Traveller potěší zastánce staré školy, nedostal virtuální i-Cockpit s šišatým volantem, tady se sází na klasiku. Za volantem s ideální velikostí jsou usazeny analogové budíky, které doprovází palubní počítač uprostřed. Displej infotainmentu má sedm palců a trůní uprostřed mezi výdechy topení. Po ergonomické stránce fajn řešení, navíc obrazovku doprovází fyzická tlačítka, takže je ovládání jednotlivých funkcí o poznání snazší než v dlouhodobě testované 5008. Za příplatek 13.310 Kč je součástí i navigace s hlasovým ovládáním a doživotní aktualizací mapových podkladů celé Evropy zdarma. Odděleno od obrazovky zůstalo i ovládání teploty, což také kvitujeme. Obsloužíte ji proužkem ovladačů pod displejem, jehož součástí jsou i ukazatele stupňů.

obrázek [600 x 354]  

Zvláštnost testovaného exempláře prozrazuje štítek nad řadicí pákou 4x4 Dangel, kterým se francouzská společnost podepisuje pod všechna svá díla. Pohon všech čtyř kol (o kterém si více přečtete v další kapitole) obsluhujete otočným ovladačem po řidičově levé ruce. Ovládání tempomatu je pod volantem taktéž na levé straně. Musím říct, že ve srovnání s peugeotími SUV je Traveller vozem, do kterého usednete a nemusíte se zdlouhavě sžívat. Tvůrci jednotlivé prvky rozmístili logicky a s rozmyslem.

Kaňkou na interiéru mohou být snad jen tvrdé plasty napříč kabinou, na druhou stranu ale vnitřek působí bytelně, jednotlivé části do sebe zapadají a nevšimnete si žádných „laciných“ nedodělků. Sedáky jsou ploché, výrazné boční vedení mají až opěradla. Vyšší posez tak doprovází i možnost příjemného rozvalení se, kdy stehna nemusíte držet striktně u sebe. Ovládání vyhřívání je umístěno přímo na sedačce, což je trochu nepraktické. Škoda, protože na palubovce by se pro dvě tlačítka navíc místo určitě našlo.

Při posazení se sám za sebe mám se 176 centimetry parádní rezervu nejen před koleny, ale hlavně nad hlavou. Standardně pořídíte Traveller v pětimístném provedení, testovaný exemplář však dostal třetí řadu s dalšími třemi místy za příplatek 44.770 Kč. Celkem tedy automobil pojme osm cestujících. Třetí řada sice není tak symbolická jako v případě některých sedmimístných SUV, extra pohodlí tu však nečekejte. S mou výškou bych vzadu ještě nějakou tu delší trasu přetrpěl, kolega blížící se k dvěma metrům výšky už tu ale měl problémy s místem před koleny. Plusem je hodně světla, což zajišťuje rozdělená panoramatická střecha. Ta je ve vyšší výbavě Allure standardem.

Velkým plusem je možnost volby mezi třemi různými délkami. Traveller lze totiž koupit v provedeních Compact, Standard a Long. Neliší se jen délky (4606, 4956 a 5308 mm), ale pochopitelně i prostornost zavazadelníku. Zatímco nejmenší (a testovaný) Compact pojme se třetí řadou sedaček jen 224 litrů zavazadel, do nejdelšího Longu už naložíte 912 l. Pokud chcete kompaktní variantu s bohatším zavazadelníkem, bude nutné obětovat třetí řadu sedaček. V takovém případě už vůz pojme 1172 litrů. Bavíme se o objemu do výše opěradel sedaček, při měření až ke stropu by to dělalo 1633 l.

Zástavba čtyřkolky Dangel přináší ještě jednu nevýhodu, která omezí už tak malý zavazadelník. Rezerva se s pohonem 4x4 nevejde dospod, tudíž ji musíte umístit do kufru, čímž se okradete o nemalou část kapacity. Pohled do technických tabulek ale napovídá, že se později dočkáme elegantnějšího řešení. Rezervu totiž bude možné umístit na víko zavazadelníku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel

Cena v základní výbavě: 1 052 700 Kč Cena v testované výbavě: 1 479 467 Kč

Základní výbava:17“ hliníková kola, palubní počítač, programovatelný tempomat a omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna se sekvenčním ovládáním, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáčky, LED diody integrované do předního nárazníku, xenonové světlomety, panoramatické střešní okno půlené se samostatnými posuvnými clonami, konfigurace 2+3+0 míst atd.

Výbava testovaného vozu:Hnědá metalíza (+19.360 Kč), třetí řada sedadel (2+3+3 místa) (+44.770 Kč), příprava pro pohon 4x4 (+29.040 Kč), okenní airbagy pro druhou a třetí řadu (+7.260 Kč), paket Drive Assist (+15.125 Kč), parkovací asistent (+18.150 Kč), navigační systém (+13.310 Kč), pohon 4x4 Dangel (+247.929 Kč), uzávěrka zadního diferenciálu (+26.499 Kč), ochranný kryt podvozku (+5.324 Kč)

Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos

Na britské politické scéně neexistuje jednota v dalším…

Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka

Dolní sněmovna britského parlamentu odmítla brexitovou…

Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko

Britská premiérka Theresa Mayová utrpěla v úterý večer…

ONLINE: Poslanci odmítli brexitovou dohodu drtivou většinou ONLINE: Poslanci odmítli brexitovou dohodu drtivou většinou

Britští poslanci podle očekávání odmítli dohodu o…

 

Štítky Peugeot Testy

Technické údaje
Motor Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 5.3 / 5.5
Emise CO2:151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / -
Objem nádrže (l):69
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1672 / 1023
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4606
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1905
d) rozvor (mm): 2925
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1580
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

 



Peugeot Traveller Standard 2.0 HDI Business: Manuál, či automat? Peugeot Traveller Standard 2.0 HDI Business: Manuál, či automat?

Peugeot Traveller s dvoulitrovým turbodieselem umí…

Peugeot Traveller i-Lab je koncept luxusní dodávky pro VIP klienty Peugeot Traveller i-Lab je koncept luxusní dodávky pro VIP klienty

Převoz z letiště na hotel v obyčejné osobní dodávce není…

 



 
Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Včera

Po letní premiéře BMW Z4 se včera světu oficiálně představila také nová Toyota Supra.




Blesk.cz

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker se spojí s Nickem Furym

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker…

Fanoušci pavoučího muže se dočkali. Světlo světa spatřil první trailer k druhému dílu jeho dobrodružství, který…

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní řežba ve stylu béčkových sci-fi

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní…

Už jsou tady zas! Řeč není o nikom jiném než o mimozemšťanech, kteří chtějí opět vyhladit lidstvo a získat Zemi…

 

iSport.cz

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM ztratil osmifinále

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM…

Basketbalisté Nymburku v jedenáctém kole Ligy mistrů po kolapsu ve čtvrté čtvrtině prohráli 72:85 v Antverpách a…

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil, říká Koller o Čechovi

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil,…

Sedm let spolu táhli národní tým, a to včetně památného EURO 2004 v Portugalsku. „Fantastický gólman a…

 

Reflex.cz

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův kancléř Mynář a Zemanovi nejmenovaní profesoři

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův…

Jako vody Žluté řeky, jejíž dravý proud se chystá při další návštěvě Číny prezident Zeman po vzoru Velkého…

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko je mezi nimi a vedlo si skvěle

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko…

Česká republika není proslavena právě nejlepšími službami na světě, ale zahraniční turisté, kteří sem…