Renault Koleos 2,0 dCi (127 kW) – Terénní MPV

Renault Koleos 2,0 dCi (127 kW) – Terénní MPV

 
 

Když povýšíte obyčejné SUV do role velkoprostorového rodinného dostavníku s pohonem 4x4, je dost dobře možné, že vznikne Koleos.

Francouzské pokusy o přivedení dobrého a dostupného SUV na evropský trh se zatím míjí účinkem. Nejdál v této disciplíně došel Renault, který má velkorysé zdroje terénní techniky v japonské dceřiné automobilce Nissan. Není proto divu, že Koleos – první asijský Renault – čerpá právě z jeho odkazu. Teď, po první velké modernizaci, je tady Koleos s novou tváří a novou nadějí na lepší prodejní výsledky.

Ani nejnovější stylistické retuše neudělaly z Koleose univerzálně přijímaného krasavce v kategorii SUV, přesto považujeme nová menší světla a honosnější bohatě chromovanou masku za krok správným směrem. Testovaný vůz v módní perleťové metalíze (příplatek 13.000,-Kč) navíc obouval 18palcová kola AUSTRAL z lehké slitin, takže nic moc lepšího po vzhledové stránce už dostat nemůžete. Snad jedině změna odstínu barvy na velmi efektní rezavou (ve slovníku Renaultu červenou) Maple by celkový dojem posunula k lepšímu.

obrázek [300 x 228] To podstatné se však ukrývá uvnitř. Renault je znám svými velkoprostorovými modely, a tak zřejmě usoudil, že by nebylo špatné leccos z těchto zkušeností přenést na SUV vlastní konstrukce. Ostatně není to poprvé, pamětníci jistě vzpomínají na hodně odvážný Scénic RX4. Koleos je méně ortodoxní, ale o to více praktickou konstrukcí.

Začít musíme odzadu, protože dvoudílným víkem přístupný zavazadelník patří k chloubám tohoto Renaultu. Je dost široký (1080 mm), dlouhý (940 mm) i vysoký (470 mm po kryt) na to, aby uspokojil běžné rodinné potřeby. Nadstandardem ve třídě je ale variabilita, kterou konkuruje nejen mnoha kombi nižší střední třídy, ale taky vlastním MPV řady Scénic.

obrázek [300 x 216] Jednoduchým pohybem odjišťovací páky lze sklopit zadní sedadla a opakováním tohoto pohybu i zadní opěradla – to vše, aniž byste museli něčemu pomáhat nebo dokonce přistupovat k zadním sedadlům bočními dveřmi. Když je vše na místě, dostáváte zcela rovnou ložnou plochu s délkou 1500 mm, nad kterou je velkorysá výška pro přepravu obzvláště objemných předmětů. Když ani to nestačí, zůstává v záloze možnost sklopení opěradla předního spolujezdce.

Život na palubě zpříjemňuje množství odkládacích prostor, možnost umístit i velkou láhev do dveřní výplně nebo tajné schránky na drobnosti v podlaze. V dnešní době „sportovních SUV“ je příjemné zjištění, že kabina Koleose je bohatě prosklená, a tak umožňuje dobrý výhled řidiči i malým pasažérům na zadních místech. Z rodinných aut přišla do Koleose možnost nastavení sklonu zadních míst v několika úrovních.

obrázek [300 x 261] Abychom jen nechválili, je tu odstavec negativní kritiky: Na zadních místech se nesedí příliš pohodlně. Konstrukce připravená pro snadné sklápění znamená, že sedák je nízko nad podlahou (340 mm, jako v MPV) a je krátký podobně jako opěradlo. Přední sedáky mají dostatečné rozměry, ale v kombinaci s čalouněním kůží příliš nedrží tělo.

Koleos s turbodieselem má celkově trochu potíže s temperováním objemného interiéru. Automatická klimatizace nastavená na 25 °C se v zimním období při dálniční jízdě na tuto teplotu nedostane ani po delší době.

Zavazadelník je sice objemný a snadno prakticky využitelný, ale jeho dvoudílné víko je dvoudílné trochu zbytečně, ztěžuje přístupnost k zavazadlům v přední části kufru. Práh zavazadelníku je sice v rovině s dnem, obojí je ale úctyhodných 750 mm nad vozovkou.

Hnací ústrojí nedává mnoho důvodů ke kritice. Důvěrně známý dvoulitrový turbodiesel s plynule nastupující hnací silou (max. 360 Nm ve 2000 min-1), kultivovaným projevem a s tolerantní spojkou je ideálním rodinným společníkem na cesty. Jeho spotřeba nedosahuje s ohledem na výšku a další jízdní odpory auta zázračně nízkých hodnot, ale průměr kolem 7 l/100 km je akceptovatelný. Na dálnici budete s tempomatem na 130 km/h jezdit za 8 l/100 km (s 2750 min-1), mimo město není problém skončit na 6 l/100 km.

obrázek [300 x 254] Chování Koleose na silnici koresponduje s prostorově-rodinnou koncepcí interiéru. Řízení není příliš přímé, sklon volantu připomíná spíše mikrobus a podle toho se Koleos taky řídí. K agilnímu chování Yetiho nebo Countrymana má hodně daleko, ale k pohodlí Tiguanu to až tak daleko nemá.

Řadicí páka má navzdory své autobusové délce přesně vymezené a blízko u sebe poskládané dráhy. V lehkém terénu přichází ke slovu technika Nissanu 4x4. Jednoduché elektronicky řízené rozdělování hnací síly motoru zvládá ve spolupráci s přidruženými funkcemi stabilizačního systému všechny obvyklé nástrahy, rovnoměrnější rozdělení hmotnosti mezi nápravy se projevuje i vyšší stabilitou třeba na dálnici.

Z průměru třídy chce dovozce Koleose dostat bohatou výbavou a relativně příznivou cenou. Klapnout by to mohlo hlavně u těch zákazníků, kteří hledají auto s prostorným a variabilním interiérem.

obrázek [600 x 368]

První cena vozu499.900,- Kč (2,0 dCi, 110 kW, 4x2, Expression)
První cena vozu s testovanou motorizací649.900,- Kč (2,0 dCi, 127 kW, 4x4, Black Edition)
Základní cena testovaného vozu719.900,- Kč (2,0 dCi, 127 kW, 4x4, Bose Edition)
Cena testovaného vozu vč. příplatků732.900,- Kč (2,0 dCi, 127 kW, 4x4, Bose Edition)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Kultivovaný, ale výkonný motor
  • Výborný výhled všemi směry
  • Objem, využitelnost a variabilita zavazadelníku
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Obtížnější přístup do zavazadelníku, vysoko nad vozovkou umístěný práh
  • Slabší výkon topné soustavy v zimě
  • Horší komfort sedění na zadních sedadlech
  • Sklon volantu, poloha řidiče za volantem
  • Velký průměr otáčení (11,6 m)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Koleos 2,0 dCi (127 kW)

Cena v základní výbavě: 719 900 Kč Cena v testované výbavě: 732 900 Kč

Základní výbava:Disky kol z lehké slitiny 18" „AUSTRAL“, ABS s EBV s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění či nárazu, 6 airbagů: pro řidiče a spolujezdce, boční na předních sedadlech a hlavové, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, s předpínačem a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče a spolujezdce, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu s omezovačem síly, výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu a vzadu, systém ISOFIX na krajních zadních sedadlech, automatické uzamykání dveří za jízdy s možností odpojení, automatickým odemknutím a přerušením přívodu paliva v případě nárazu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním s kartou Renault s funkcí Follow Me Home, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti (s funkcemi HSA-asistence při rozjezdu ve svahu a HDC-systém kontroly rychlost v prudkém klesání), xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, el. sklopná, vyhřívaná (asférické na straně řidiče), elektro-chromatické vnitřní zrcátko, kontrolní zrcátko pro zadní sedadla, dešťový a světelný senzor, dvě protisluneční záclonky na oknech zadních dveří, parkovací senzory vpředu a vzadu, palubní počítač v angličtině, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný kožený volant a kožená hlavice řadicí páky, poloautomatická parkovací brzda, hands-free karta Renault, elektrické ovládání předních a zadních oken (impulzní vpředu), zatmavená zadní skla, přenosný popelník/zapalovač, protisluneční clony řidiče a spolujezdce se zrcátky / s osvětlenými zrcátky, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, osvětlení zavazadlového prostoru, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné zadní sedačky 1/3–2/3, systém EASYBREAK (možnost sklopení zadních sedadel do rovné podlahy jedním tahem), vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, kapsy na zadní straně opěradel řidiče a spolujezdce, sklopné stolečky na zadní straně opěradel řidiče a spolujezdce, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, automatická dvouzónová klimatizace (s odděleným ovládáním pro řidiče a spolujezdce), odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor pod podlahou zavazadlového prostoru, úložný prostor ve středové loketní opěrce vpředu (s praktickým košíkem a osvětlením) a vzadu (typ zásuvka), otvor v zadní loketní opěrce (otvor pro lyže) pro přepravu dlouhých předmětů, úložné prostory v podlaze před zadními sedadly a před sedadlem spolujezdce, úložné prostory a držáky na nápoje v předních a zadních dveřích, audiosystém Premium BOSE®, navigační a komunikační systém Carminat TomTom® (pokrytí celá Evropa).

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,-).

Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Koleos 2,0 dCi (127 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 127 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.7 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1380
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 545
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2690
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Koleos 2,0 dCi (127 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,73
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem

Renault patří k automobilkám, u nichž je pětihvězdičkové…

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…