Test Auto.cz

Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV

14.8. 2017
Verdikt
 

Je to sice SUV dlouhé ani ne 4,4 metru, navíc s pohonem jen přední nápravy. Ale i tak, tříválcový litr pod kapotou?

Atecu znám jako ty svoje boty, posledního půl roku trávím v SUV od Seatu nejvíc kilometrů ze všech testovacích vozů – jak jste si možná všimli, ateca u nás kroutí roční dlouhodobou testovací šichtu.

Jenomže je to trochu jiná ateca než aktuálně testovaná. Zatímco bílá dlouhodobá je s dvoulitrovým TDI, převodovkou DSG, pohonem všech kol a specifikací Xcellence absolutním vrcholem (však se taky cena konkrétní verze vyšplhala nad milion…), bílý (pro změnu) tříválec najdeme na samotném začátku. Úplně nejlevnější atecu koupíte pod půl milionu, přesněji řečeno za 481.900 Kč. Já bych ze základní výbavy Reference postoupil na testovanou Style, která je sice o dvaapadesát tisíc dražší, nabídne ale tempomat, automatickou klimu, zadní parkovací senzory nebo bluetooth handsfree. A výš už to nejde, u výbav Xcellence a FR litrový tříválec chybí.

Tak. A teď bude nejdůležitější si říct, jestli je to vůbec dobrá investice. Tříválce se nám sice v poslední době množí jak trpaslíci v cimrmanovské pohádce, ale přece jenom – takhle malinkatý motůrek v SUV… Navíc, čtyřválcová čtrnáctistovka není nedosažitelně daleko, se stejnou výbavou je dražší o jistě akceptovatelných dvaačtyřicet tisíc.

Další bílá ateca

Když jsem si prohlížel litrovou atecu, říkal jsem si, o kolik je tahle verze v porovnání s naším dlouhodobým milionovým seatem vylevněnější. Zkrátka jedna z těch základních variant. Pak jsem si ale dal fotky obou aut vedle sebe a zjistil, že se liší vlastně jen litými koly – litr má sedmnáctky a dlouhodobák devatenáctky. Je to šíleně otřepená, ale ty kola asi fakt dělají auto…

I v interiéru jsem měl pocit, že obě atecy dělí lán výbav. Ale znovu – jediným rozdílem je pouze čalounění sedaček (trochu podivná textilie vs. kůže) a vyplní dveří, strašně moc udělá taky dekor středového panelu. Vlastně drobnosti, třeba displej infotainmentu a panel ovládání ventilace se shodují, stejný je i volant. A přesto mi vnitřek litru přišel o hodně chudší.

obrázek [600 x 403]  

A znovu si neodpustím vzlyk nad nedostižným tlačítkovým ovládáním infotainmentu. Tam, kde jsem se třeba nedávno v Octavii RS otravoval s opatlaným displejem a musel se zdlouhavě proklikávat do podmenu, tam jsem v atece zmáčknul tlačítko a bylo. Úplně nejvíc mě na novém infotainmentu vytáčí přibližování/oddalování mapy v navigaci. Musíte se prstem trefit na ikonku v pravé dolní části displeje, pak se vám otevře lišta se zoomem a potom znovu trefit +/-. Strašná anabáze. Starší verze systému? Kolečko doleva/doprava. Občas je ten „pokrok“ divnej.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW

Cena v základní výbavě: 533 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 700 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatická klimatizace Climatronic, dělená a sklopná opěradla zadních, dvojité halogenové světlomety s LED, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná, Front Assist, kolenní airbag řidiče, kožený multifunkční volant a manžeta, parkovací senzory vzadu, přední mlhovky, rezervní kolo, tempomat, zadní LED světla.

Výbava testovaného vozu:Paket Technology Style – zatmavená okna od B sloupku, přední LED světlomety, světelný a dešťový senzor, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko (+22.400 Kč), Media System Plus 8" (+11.500 Kč), paket Winter (+11.900 Kč).

Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun

Společnost ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku,…

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

 

Štítky SUV Seat Testy

Technické údaje
Motor Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.6 / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 550
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…