Test Auto.cz

Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV

14.8. 2017
Verdikt
 

Je to sice SUV dlouhé ani ne 4,4 metru, navíc s pohonem jen přední nápravy. Ale i tak, tříválcový litr pod kapotou?

Atecu znám jako ty svoje boty, posledního půl roku trávím v SUV od Seatu nejvíc kilometrů ze všech testovacích vozů – jak jste si možná všimli, ateca u nás kroutí roční dlouhodobou testovací šichtu.

Jenomže je to trochu jiná ateca než aktuálně testovaná. Zatímco bílá dlouhodobá je s dvoulitrovým TDI, převodovkou DSG, pohonem všech kol a specifikací Xcellence absolutním vrcholem (však se taky cena konkrétní verze vyšplhala nad milion…), bílý (pro změnu) tříválec najdeme na samotném začátku. Úplně nejlevnější atecu koupíte pod půl milionu, přesněji řečeno za 481.900 Kč. Já bych ze základní výbavy Reference postoupil na testovanou Style, která je sice o dvaapadesát tisíc dražší, nabídne ale tempomat, automatickou klimu, zadní parkovací senzory nebo bluetooth handsfree. A výš už to nejde, u výbav Xcellence a FR litrový tříválec chybí.

Tak. A teď bude nejdůležitější si říct, jestli je to vůbec dobrá investice. Tříválce se nám sice v poslední době množí jak trpaslíci v cimrmanovské pohádce, ale přece jenom – takhle malinkatý motůrek v SUV… Navíc, čtyřválcová čtrnáctistovka není nedosažitelně daleko, se stejnou výbavou je dražší o jistě akceptovatelných dvaačtyřicet tisíc.

Další bílá ateca

Když jsem si prohlížel litrovou atecu, říkal jsem si, o kolik je tahle verze v porovnání s naším dlouhodobým milionovým seatem vylevněnější. Zkrátka jedna z těch základních variant. Pak jsem si ale dal fotky obou aut vedle sebe a zjistil, že se liší vlastně jen litými koly – litr má sedmnáctky a dlouhodobák devatenáctky. Je to šíleně otřepená, ale ty kola asi fakt dělají auto…

I v interiéru jsem měl pocit, že obě atecy dělí lán výbav. Ale znovu – jediným rozdílem je pouze čalounění sedaček (trochu podivná textilie vs. kůže) a vyplní dveří, strašně moc udělá taky dekor středového panelu. Vlastně drobnosti, třeba displej infotainmentu a panel ovládání ventilace se shodují, stejný je i volant. A přesto mi vnitřek litru přišel o hodně chudší.

obrázek [600 x 403]  

A znovu si neodpustím vzlyk nad nedostižným tlačítkovým ovládáním infotainmentu. Tam, kde jsem se třeba nedávno v Octavii RS otravoval s opatlaným displejem a musel se zdlouhavě proklikávat do podmenu, tam jsem v atece zmáčknul tlačítko a bylo. Úplně nejvíc mě na novém infotainmentu vytáčí přibližování/oddalování mapy v navigaci. Musíte se prstem trefit na ikonku v pravé dolní části displeje, pak se vám otevře lišta se zoomem a potom znovu trefit +/-. Strašná anabáze. Starší verze systému? Kolečko doleva/doprava. Občas je ten „pokrok“ divnej.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW

Cena v základní výbavě: 533 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 700 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatická klimatizace Climatronic, dělená a sklopná opěradla zadních, dvojité halogenové světlomety s LED, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná, Front Assist, kolenní airbag řidiče, kožený multifunkční volant a manžeta, parkovací senzory vzadu, přední mlhovky, rezervní kolo, tempomat, zadní LED světla.

Výbava testovaného vozu:Paket Technology Style – zatmavená okna od B sloupku, přední LED světlomety, světelný a dešťový senzor, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko (+22.400 Kč), Media System Plus 8" (+11.500 Kč), paket Winter (+11.900 Kč).

Nejméně osm lidí zahynulo v národním parku na jihu Itálie Nejméně osm lidí zahynulo v národním parku na jihu Itálie

Nejméně osm lidí dnes zahynulo v rozvodněných soutěskách…

 

Štítky SUV Seat Testy

Technické údaje
Motor Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.6 / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 550
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem! Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra,…

Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

 



 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Včera

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Sebevražda DJe Loutky (†51): Měl zdravotní potíže, měsíc ho ládovali medikamenty!

Sebevražda DJe Loutky (†51): Měl zdravotní potíže,…

Michal Maudr alias DJ Loutka (†51) koncem loňského léta 2016 skončil po náročném víkendu v nemocnici. Strašné…

 

iSport.cz

Plavec Micka: o pláči kvůli olympiádě i křečích a zvracení v bazénu

Plavec Micka: o pláči kvůli olympiádě i křečích a…

Oholená hlava připomíná plavci Janu Mickovi povedený milník jeho kariéry. Na nedávném mistrovství Evropy v…

Restart u Rangers, vsadí na Čechy i gólmana budoucnosti: Ukažte se!

Restart u Rangers, vsadí na Čechy i gólmana…

Velké jablko - velká přestavba! V New Yorku staví pro sezonu 2018/19 v mnoha směrech nový mančaft. Pár veteránů…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…