Test Auto.cz

Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV

14.8. 2017
Verdikt
 

Je to sice SUV dlouhé ani ne 4,4 metru, navíc s pohonem jen přední nápravy. Ale i tak, tříválcový litr pod kapotou?

Atecu znám jako ty svoje boty, posledního půl roku trávím v SUV od Seatu nejvíc kilometrů ze všech testovacích vozů – jak jste si možná všimli, ateca u nás kroutí roční dlouhodobou testovací šichtu.

Jenomže je to trochu jiná ateca než aktuálně testovaná. Zatímco bílá dlouhodobá je s dvoulitrovým TDI, převodovkou DSG, pohonem všech kol a specifikací Xcellence absolutním vrcholem (však se taky cena konkrétní verze vyšplhala nad milion…), bílý (pro změnu) tříválec najdeme na samotném začátku. Úplně nejlevnější atecu koupíte pod půl milionu, přesněji řečeno za 481.900 Kč. Já bych ze základní výbavy Reference postoupil na testovanou Style, která je sice o dvaapadesát tisíc dražší, nabídne ale tempomat, automatickou klimu, zadní parkovací senzory nebo bluetooth handsfree. A výš už to nejde, u výbav Xcellence a FR litrový tříválec chybí.

Tak. A teď bude nejdůležitější si říct, jestli je to vůbec dobrá investice. Tříválce se nám sice v poslední době množí jak trpaslíci v cimrmanovské pohádce, ale přece jenom – takhle malinkatý motůrek v SUV… Navíc, čtyřválcová čtrnáctistovka není nedosažitelně daleko, se stejnou výbavou je dražší o jistě akceptovatelných dvaačtyřicet tisíc.

Další bílá ateca

Když jsem si prohlížel litrovou atecu, říkal jsem si, o kolik je tahle verze v porovnání s naším dlouhodobým milionovým seatem vylevněnější. Zkrátka jedna z těch základních variant. Pak jsem si ale dal fotky obou aut vedle sebe a zjistil, že se liší vlastně jen litými koly – litr má sedmnáctky a dlouhodobák devatenáctky. Je to šíleně otřepená, ale ty kola asi fakt dělají auto…

I v interiéru jsem měl pocit, že obě atecy dělí lán výbav. Ale znovu – jediným rozdílem je pouze čalounění sedaček (trochu podivná textilie vs. kůže) a vyplní dveří, strašně moc udělá taky dekor středového panelu. Vlastně drobnosti, třeba displej infotainmentu a panel ovládání ventilace se shodují, stejný je i volant. A přesto mi vnitřek litru přišel o hodně chudší.

obrázek [600 x 403]  

A znovu si neodpustím vzlyk nad nedostižným tlačítkovým ovládáním infotainmentu. Tam, kde jsem se třeba nedávno v Octavii RS otravoval s opatlaným displejem a musel se zdlouhavě proklikávat do podmenu, tam jsem v atece zmáčknul tlačítko a bylo. Úplně nejvíc mě na novém infotainmentu vytáčí přibližování/oddalování mapy v navigaci. Musíte se prstem trefit na ikonku v pravé dolní části displeje, pak se vám otevře lišta se zoomem a potom znovu trefit +/-. Strašná anabáze. Starší verze systému? Kolečko doleva/doprava. Občas je ten „pokrok“ divnej.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW

Cena v základní výbavě: 533 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 700 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatická klimatizace Climatronic, dělená a sklopná opěradla zadních, dvojité halogenové světlomety s LED, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná, Front Assist, kolenní airbag řidiče, kožený multifunkční volant a manžeta, parkovací senzory vzadu, přední mlhovky, rezervní kolo, tempomat, zadní LED světla.

Výbava testovaného vozu:Paket Technology Style – zatmavená okna od B sloupku, přední LED světlomety, světelný a dešťový senzor, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko (+22.400 Kč), Media System Plus 8" (+11.500 Kč), paket Winter (+11.900 Kč).

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 

Štítky SUV Seat Testy

Technické údaje
Motor Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.6 / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 550
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem! Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra,…

Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Včera

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na zlato, kvalifikaci suverénně ovládla

ONLINE: Ledecká útočí na zlato, kvalifikaci…

Ester Ledecká vyhrála suverénně dvoukolovou kvalifikaci obřího slalomu snowboardistek a impozantně v…

Sekáč do boje o bronz nezasáhne. V sestavě ho nahradí Zohorna

Sekáč do boje o bronz nezasáhne. V sestavě ho…

Čeští hokejisté by měli nastoupit v dnešním zápase o třetí místo na olympijských hrách v Pchjongčchangu v mírně…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…