Test Auto.cz

Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…

4.8. 2017
Verdikt
 

Nejrychlejší octavii si dovolím v kategorii „ještě normální auto“ považovat za vůbec nejlepší auto. Vysvětlím.

Titulek „Nejlepší auto na světě“ jsem tehdy ještě s otazníkem použil u testu Audi SQ7. A i když to bude už skoro rok, co jsem tohle SUV testoval, pořád trvám na tom, že jde o nejlepší auto na světě. Vrcholně praktické, s neskutečně silným a překvapivě úsporným motorem, nesmírně pohodlné… Ale samozřejmě hodně drahé. Pokud bych se měl držet při zemi, v kategorii pracovně nazvané „ještě normální auto“, výše zmíněný titulek bych použil u testované Škody Octavia RS 245. Vrcholně praktická, se silným motorem (neskutečně přece jenom ne…), s velmi přijatelnou spotřebou a slušným komfortem. A ještě bych přidal, že jsem se za jejím volantem fakt bavil. A i na obyčejnou jízdu do práce pokaždé těšil.

All black edition

U testované verze si Škodovka s konfigurací hlavu nelámala – prostě všechno v černý! Nevím, na karoserii bych uvítal kontrastnější odstín, alespoň by vynikly černé doplňky, tedy rámeček masky chladiče, vnější zpětná zrcátka a koncovka výfuku. Při pohledu na černé koncovky si pokaždé vybavím Martina Hrdličku (šéf vývoje podvozku a agregátu), který mi při premiéře tehdy ještě Octavie RS 230 na Slovakiaringu s nadšením líčil, jak poprvé pro efekt černého chromu použili barvu bez vložené niklové vrstvy. Tím prý dramaticky snížili výrobní náklady a černý chrom se z luxusního segmentu dostal i mezi lidovky. Pro RS 245 je pak černý designový paket standardem, u slabších „er-es“ se připlácí osm stovek. Spolehlivým rozpoznávacím znakem je tak jenom černé „véčko“ před písmeny RS v označení modelu, ostatní Octavie RS mají „véčko“ zelené… Lité devatenáctky s možná až moc expresivním designem najdeme taky mezi příplatky pro ostatní RS, takže poznat takové RS 245 není jenom tak.

TEST 2017: Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti


All black pojetí v interiéru narušovala jenom červené niť, táhnoucí se sedačkami, volantem a obšitím voliče automatické převodovky. Je fakt, že nový skleněný displej infotainmentu sice pomohl rozbít jinak dost fádní přístrojovku (přehlednost perfektní, jasně, ale alespoň nějaká ta ozdobná lištička by mi nevadila), jeho výhradně dotykové ovládání mě ale vytáčí a stopy po prstech jsou zlo. Poloha za volantem je však výborná, přední sedačky jakbysmet. Boční vedení už lze považovat za dost výrazné (i když Honza Mička, po tom, co zhubnul, by prý uvítal ještě sevřenější sezení), ani na delších cestách mě ale neomezovala. Stejně tak pevná opěrka hlavy – jak jsem už několikrát napsal, vyhoví drtivé většině postav.

obrázek [600 x 392]  

Trojkovou octavii všichni samozřejmě velmi dobře znáte, prostorný interiér a obrovský kufr tedy není třeba po x-té znovu zmiňovat, nicméně jeden simply clever bod bych vypíchnul – síťový program. Ten je i pro sportovnější verze RS ve standardu a je to tak úžasně praktická věc! S jistícími oky se sice podobně „zručný“ člověk jako já občas trochu pere, sestavený systém sítí však funguje perfektně a spolehlivě zafixuje a udrží i tašky s víkendovým nákupem. Nebo připlácne ke dnu zavazadlového prostoru předměty, které by se mohly pohybovat. Skvělá věc!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS 245 DSG

Cena v základní výbavě: 821 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 000 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová litá kola, černý designový paket, černý sportovní výfuk, VAQ diferenciál, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění alcantara/kůže, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, ambientní LED osvětlení interiéru, kolenní airbag, Full LED světlomety, LED zadní svítilny, světelný a dešťový senzor, síťový program, sportovní podvozek, automatická klimatizace, bezklíčkový vstup KESSY, přední a zadní parkovací senzory, tempomat, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:Paket Multimedia (+33.000 Kč), Traveller Assist (+53.000 Kč), dojezdová rezerva (+1600 Kč), adaptivní podvozek DCC (+22.500 Kč), metalíza (+4700 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), parkovací asistent (+14.000 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), Sound System Canton (+12.900 Kč).

Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle

Co vás za poslední rok na české internetové scéně nejvíce…

Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové

Fondy kontrolující poradenskou firmu by prodaly podle…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS 245 DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.4
Emise CO2:146
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / 1590
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 542
Rozměr pneu:225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4689
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

Včera

Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




Blesk.cz

Patrasovou u Slováčka drží peníze: Co vydělám, jde na jeho účet! Tíží mě to

Patrasovou u Slováčka drží peníze: Co vydělám, jde…

Jen málokterá žena by si nechala líbit tolik ponížení, co Dagmar Patrasová (61). Její manžel Felix Slováček (74)…

Poslední foto před smrtí: Mladík vzal expřítelkyni (†18) na útes, aby ji střelil a skopl dolů

Poslední foto před smrtí: Mladík vzal expřítelkyni…

Chtěl se jí nadobro zbavit, a tak ji pod záminkou procházky vylákal na útes. Loren Bunner počkal, až jeho…

 

iSport.cz

Diskuze pod dohledem policie. Na kouče Habance si počkali fanoušci

Diskuze pod dohledem policie. Na kouče Habance si…

Z očí do očí se brněnští fanoušci rozhodli vyříkat si s trenérem Svatoplukem Habancem situaci, v níž se…

Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále dostala výprask

Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále…

Karolína Plíšková zůstala světovou tenisovou jedničkou. Rumunka Simona Halepová, která ji mohla na prvním místě…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…