Test Auto.cz

Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…

4.8. 2017
Verdikt
 

Nejrychlejší octavii si dovolím v kategorii „ještě normální auto“ považovat za vůbec nejlepší auto. Vysvětlím.

Titulek „Nejlepší auto na světě“ jsem tehdy ještě s otazníkem použil u testu Audi SQ7. A i když to bude už skoro rok, co jsem tohle SUV testoval, pořád trvám na tom, že jde o nejlepší auto na světě. Vrcholně praktické, s neskutečně silným a překvapivě úsporným motorem, nesmírně pohodlné… Ale samozřejmě hodně drahé. Pokud bych se měl držet při zemi, v kategorii pracovně nazvané „ještě normální auto“, výše zmíněný titulek bych použil u testované Škody Octavia RS 245. Vrcholně praktická, se silným motorem (neskutečně přece jenom ne…), s velmi přijatelnou spotřebou a slušným komfortem. A ještě bych přidal, že jsem se za jejím volantem fakt bavil. A i na obyčejnou jízdu do práce pokaždé těšil.

All black edition

U testované verze si Škodovka s konfigurací hlavu nelámala – prostě všechno v černý! Nevím, na karoserii bych uvítal kontrastnější odstín, alespoň by vynikly černé doplňky, tedy rámeček masky chladiče, vnější zpětná zrcátka a koncovka výfuku. Při pohledu na černé koncovky si pokaždé vybavím Martina Hrdličku (šéf vývoje podvozku a agregátu), který mi při premiéře tehdy ještě Octavie RS 230 na Slovakiaringu s nadšením líčil, jak poprvé pro efekt černého chromu použili barvu bez vložené niklové vrstvy. Tím prý dramaticky snížili výrobní náklady a černý chrom se z luxusního segmentu dostal i mezi lidovky. Pro RS 245 je pak černý designový paket standardem, u slabších „er-es“ se připlácí osm stovek. Spolehlivým rozpoznávacím znakem je tak jenom černé „véčko“ před písmeny RS v označení modelu, ostatní Octavie RS mají „véčko“ zelené… Lité devatenáctky s možná až moc expresivním designem najdeme taky mezi příplatky pro ostatní RS, takže poznat takové RS 245 není jenom tak.

TEST 2017: Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti


All black pojetí v interiéru narušovala jenom červené niť, táhnoucí se sedačkami, volantem a obšitím voliče automatické převodovky. Je fakt, že nový skleněný displej infotainmentu sice pomohl rozbít jinak dost fádní přístrojovku (přehlednost perfektní, jasně, ale alespoň nějaká ta ozdobná lištička by mi nevadila), jeho výhradně dotykové ovládání mě ale vytáčí a stopy po prstech jsou zlo. Poloha za volantem je však výborná, přední sedačky jakbysmet. Boční vedení už lze považovat za dost výrazné (i když Honza Mička, po tom, co zhubnul, by prý uvítal ještě sevřenější sezení), ani na delších cestách mě ale neomezovala. Stejně tak pevná opěrka hlavy – jak jsem už několikrát napsal, vyhoví drtivé většině postav.

obrázek [600 x 392]  

Trojkovou octavii všichni samozřejmě velmi dobře znáte, prostorný interiér a obrovský kufr tedy není třeba po x-té znovu zmiňovat, nicméně jeden simply clever bod bych vypíchnul – síťový program. Ten je i pro sportovnější verze RS ve standardu a je to tak úžasně praktická věc! S jistícími oky se sice podobně „zručný“ člověk jako já občas trochu pere, sestavený systém sítí však funguje perfektně a spolehlivě zafixuje a udrží i tašky s víkendovým nákupem. Nebo připlácne ke dnu zavazadlového prostoru předměty, které by se mohly pohybovat. Skvělá věc!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS 245 DSG

Cena v základní výbavě: 821 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 000 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová litá kola, černý designový paket, černý sportovní výfuk, VAQ diferenciál, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění alcantara/kůže, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, ambientní LED osvětlení interiéru, kolenní airbag, Full LED světlomety, LED zadní svítilny, světelný a dešťový senzor, síťový program, sportovní podvozek, automatická klimatizace, bezklíčkový vstup KESSY, přední a zadní parkovací senzory, tempomat, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:Paket Multimedia (+33.000 Kč), Traveller Assist (+53.000 Kč), dojezdová rezerva (+1600 Kč), adaptivní podvozek DCC (+22.500 Kč), metalíza (+4700 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), parkovací asistent (+14.000 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), Sound System Canton (+12.900 Kč).

Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila své stanovisko Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila své stanovisko

Ruský závod na zpracování radioaktivních materiálů na…

Evropský parlament posvětil používání fosfátů v kebabu Evropský parlament posvětil používání fosfátů v kebabu

 Evropský parlament ve středu neschválil námitku proti…

Ikea zneužívá dominantní postavení na trhu, říká europoslanec Zdechovský Ikea zneužívá dominantní postavení na trhu, říká europoslanec Zdechovský

Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se domnívá, že…

TOP 09 chce hlavu Krnáčové za trojskou lávku TOP 09 chce hlavu Krnáčové za trojskou lávku

Pražská TOP 09 bude ve čtvrtek na jednání zastupitelů…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS 245 DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.4
Emise CO2:146
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / 1590
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 542
Rozměr pneu:225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4689
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH

Dvorní úpravce vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda…

 



 
Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Dnes 14:52

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře hodnoceným vozem v letošních testech organizace Euro NCAP.




Blesk.cz

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a prsa Malé i Adamcové!

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a…

Tisková konference k novému muzikálu Robinson byla dosti bujná. Nejenom že herečka a zpěvačka Kateřina Brožová…

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

 

iSport.cz

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo šel proti Berbrovi

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo…

Předseda představenstva fotbalové Slavie Praha Jaroslav Tvrdík zkritizoval úterní volby nového vedení FAČR v…

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter požaduje 1,5 miliardy

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter…

Nad Tatrou sa blýska, hromy divo bijú. Tohle by byl slovenský transfer všech dob. Kolem národního fotbalového…

 

Reflex.cz

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Kdo by nechtěl vidět na vlastní oči sopku? Netřeba jezdit nikam daleko, sopky máme i doma. Většinou se o nich…

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál vesele ignoruje upírání lidských práv

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál…

Malý liberalizační krůček v Saúdské Arábii lépe než jiný příklad ukázal, že ze strategických zájmů je Západ…