Test Auto.cz

Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…

4.8. 2017
Verdikt
 

Nejrychlejší octavii si dovolím v kategorii „ještě normální auto“ považovat za vůbec nejlepší auto. Vysvětlím.

Titulek „Nejlepší auto na světě“ jsem tehdy ještě s otazníkem použil u testu Audi SQ7. A i když to bude už skoro rok, co jsem tohle SUV testoval, pořád trvám na tom, že jde o nejlepší auto na světě. Vrcholně praktické, s neskutečně silným a překvapivě úsporným motorem, nesmírně pohodlné… Ale samozřejmě hodně drahé. Pokud bych se měl držet při zemi, v kategorii pracovně nazvané „ještě normální auto“, výše zmíněný titulek bych použil u testované Škody Octavia RS 245. Vrcholně praktická, se silným motorem (neskutečně přece jenom ne…), s velmi přijatelnou spotřebou a slušným komfortem. A ještě bych přidal, že jsem se za jejím volantem fakt bavil. A i na obyčejnou jízdu do práce pokaždé těšil.

All black edition

U testované verze si Škodovka s konfigurací hlavu nelámala – prostě všechno v černý! Nevím, na karoserii bych uvítal kontrastnější odstín, alespoň by vynikly černé doplňky, tedy rámeček masky chladiče, vnější zpětná zrcátka a koncovka výfuku. Při pohledu na černé koncovky si pokaždé vybavím Martina Hrdličku (šéf vývoje podvozku a agregátu), který mi při premiéře tehdy ještě Octavie RS 230 na Slovakiaringu s nadšením líčil, jak poprvé pro efekt černého chromu použili barvu bez vložené niklové vrstvy. Tím prý dramaticky snížili výrobní náklady a černý chrom se z luxusního segmentu dostal i mezi lidovky. Pro RS 245 je pak černý designový paket standardem, u slabších „er-es“ se připlácí osm stovek. Spolehlivým rozpoznávacím znakem je tak jenom černé „véčko“ před písmeny RS v označení modelu, ostatní Octavie RS mají „véčko“ zelené… Lité devatenáctky s možná až moc expresivním designem najdeme taky mezi příplatky pro ostatní RS, takže poznat takové RS 245 není jenom tak.

TEST 2017: Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti


All black pojetí v interiéru narušovala jenom červené niť, táhnoucí se sedačkami, volantem a obšitím voliče automatické převodovky. Je fakt, že nový skleněný displej infotainmentu sice pomohl rozbít jinak dost fádní přístrojovku (přehlednost perfektní, jasně, ale alespoň nějaká ta ozdobná lištička by mi nevadila), jeho výhradně dotykové ovládání mě ale vytáčí a stopy po prstech jsou zlo. Poloha za volantem je však výborná, přední sedačky jakbysmet. Boční vedení už lze považovat za dost výrazné (i když Honza Mička, po tom, co zhubnul, by prý uvítal ještě sevřenější sezení), ani na delších cestách mě ale neomezovala. Stejně tak pevná opěrka hlavy – jak jsem už několikrát napsal, vyhoví drtivé většině postav.

obrázek [600 x 392]  

Trojkovou octavii všichni samozřejmě velmi dobře znáte, prostorný interiér a obrovský kufr tedy není třeba po x-té znovu zmiňovat, nicméně jeden simply clever bod bych vypíchnul – síťový program. Ten je i pro sportovnější verze RS ve standardu a je to tak úžasně praktická věc! S jistícími oky se sice podobně „zručný“ člověk jako já občas trochu pere, sestavený systém sítí však funguje perfektně a spolehlivě zafixuje a udrží i tašky s víkendovým nákupem. Nebo připlácne ke dnu zavazadlového prostoru předměty, které by se mohly pohybovat. Skvělá věc!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS 245 DSG

Cena v základní výbavě: 821 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 000 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová litá kola, černý designový paket, černý sportovní výfuk, VAQ diferenciál, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění alcantara/kůže, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, ambientní LED osvětlení interiéru, kolenní airbag, Full LED světlomety, LED zadní svítilny, světelný a dešťový senzor, síťový program, sportovní podvozek, automatická klimatizace, bezklíčkový vstup KESSY, přední a zadní parkovací senzory, tempomat, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:Paket Multimedia (+33.000 Kč), Traveller Assist (+53.000 Kč), dojezdová rezerva (+1600 Kč), adaptivní podvozek DCC (+22.500 Kč), metalíza (+4700 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), parkovací asistent (+14.000 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), Sound System Canton (+12.900 Kč).

Evropská komise: Česko nyní plní dvě ze čtyř kritérií pro přijetí eura Evropská komise: Česko nyní plní dvě ze čtyř kritérií pro přijetí eura

Česká republika v současné době plní dvě ze čtyř…

Komunální a senátní volby proběhnou pátého a šestého října Komunální a senátní volby proběhnou pátého a šestého října

Komunální volby se letos budou konat 5. a 6. října.…

Lustr na jachtu miliardáře Abramoviče vytvořili čeští skláři Lustr na jachtu miliardáře Abramoviče vytvořili čeští skláři

Český export boduje i na těch nejpřepychovějších místech…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS 245 DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.4
Emise CO2:146
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / 1590
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 542
Rozměr pneu:225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4689
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my! Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my!

Poslední dubnový víkend odstartuje sezóna Octavia Cupu.…

Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

 



 
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

TEST: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

Dnes 12:56

Společně s druhou modernizací zavítal Ford EcoSport konečně také na tuzemský trh. Dokáže se v nabité třídě kompaktních SUV prosadit?




Blesk.cz

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích, děda na hoverboardu!

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích,…

Že je moderní technika jen pro mladé? Ani náhodou! Dědeček z Ostravy vyrazil na procházku s babičkou. Ta má v…

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State of Decay 2

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State…

Zombie se vrátily a s nimi i všudypřítomný a nikdy nekončící strach ze smrti. State of Decay 2 pro Xbox One a PC…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hossa byl pro Chicago SUPERSTAR, smekl i Kane. Klapne Síň slávy?

Hossa byl pro Chicago SUPERSTAR, smekl i Kane.…

"Končím s hokejem," rozesmutnil Marián Hossa o víkendu nejen čtenáře slovenského periodika Nový Čas. Předčasné…

 

Reflex.cz

10 největších skupin cizinců v Česku podle zemí, odkud pocházejí. Celkem je cizinců už 540 tisíc

10 největších skupin cizinců v Česku podle zemí,…

V posledních letech se také v Česku hodně hovoří o migraci. Někdy v souvislosti s obavami o bezpečnost, jindy…

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za 20 let seberou roboti práci

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za…

Umělá inteligence je všude kolem nás už desítky let. V poslední době se ovšem stroje čím dál rychleji…