Test Auto.cz

Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného

21.12. 2012
Verdikt
 

Objem 1,6 litru je u dnešních SUV minimem. Yeti GreenLine s motorem 1,6 TDI dokazuje, že i s tak malým motorem to „jede“.

Na jaře jsme vyzkoušeli Škodu Yeti 2,0 TDI 4x4 v nejslabším provedení o výkonu 81 kW. To ale není úplné dieselové minimum – stejný agregát existuje i ve verzi s pohonem pouze předních kol (podle výbavy je o 30 až 45 tisíc Kč levnější) a poněkud stranou stojí v nabídce Yeti GreenLine.

Pohání jej motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW, díky shodnému maximu točivého momentu 250 Nm je ekvivalentem k 2,0 TDI/81 kW. Oba turbodiesely si musí vystačit s pětistupňovou manuální převodovkou, GreenLine má navíc systém start-stop, užší pneumatiky a vylepšenou aerodynamiku. Součinitel odporu klesl z 0,37 na 0,36 a kombinovanou spotřebu se podařilo díky všem úpravám srazit z 5,4 na 4,6 l/100 km.

Ale údaje z tabulek samozřejmě neřeknou vše. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zhoršila o půl sekundy a motor menšího objemu není v běžném provozu tak živý. Přesněji řečeno, když má podat maximum, tak se bude od nejslabšího 2,0 TDI samozřejmě lišit jen minimálně, při částečné zátěži ale tolik sil nemá. Proto není těžké se ubránit zbytečnému šlapání na plynový pedál.

obrázek [600 x 291]  

Ale i když se toho vyvarujete, spotřeba stejně nedosáhne nížin slibovaných výrobcem. Auto je totiž důsledně optimalizováno pro podmínky měřícího cyklu a k nim má běžný provoz většinou hodně daleko. Pár decilitrů samozřejmě odeberou zimní pneumatiky. Výsledkem je městský i dálniční průměr 6,5 l/100 km, při 130 km/h motor točí na nejvyšší převod 2400 min-1.

Mimo město se dá dostat i k pěti litrům, ale to jsme zvládli s motorem 2,0 TDI 4x4 také. V celkové bilanci spotřeby jde i tak zatím o nejúspornější testovaný Yeti. A v kontextu svého segmentu si toto úsporné SUV vede dobře – jenže taky patří k nejmenším SUV na trhu.

obrázek [600 x 375]  

Spotřebu by možná dokázala srazit jiná převodovka. Pětistupňový manuál totiž má velké přeskoky a současně relativně malý rozsah převodových poměrů. Na nižší stupně je proto i při minimální zátěži nutné motor vždy vytáčet ke dvěma tisícům. Jinak se totiž otáčky po přeřazení propadnou do oblasti pod 1200 min-1, kde motor pracuje velmi neochotně.

Kromě motoru jsou proti běžné verzi Yetiho rozdíly minimální. Prozradit se dokáže vlastně jen štítkem na masce chladiče a pátých dveřích nebo nálepkami na blatnících. I uvnitř je to starý známý Yeti – kromě tlačítka pro vypnutí systému start-stop se GreenLine ničím neliší.

obrázek [600 x 373]  

Nabídku tvoří trojice úrovní výbavy – Active, Ambition a Elegance. GreenLine je proto na pohled plnohodnotným členem rodiny dieselových Yeti, najde se ale několik omezení. Jednak musíte zapomenout na některé příplatky: 17palcová kola, panoramatická střecha, přídavné topení nebo tažné zařízení jsou GreenLinu zapovězeny.

TEST Škoda Yeti 1,2 TSI/77 kW – Bude se vám líbit


Pak je tu nemožnost objednat zvýhodněné pakety Plus, příplatek 7 tisíc korun proti verzi 2,0 TDI s pohonem předních kol a nakonec aktuální akční nabídka Trumf, která se GreenLinu netýká. Případní zájemci proto musí (alespoň podle oficiálního ceníku) zapomenout jak na balíček Plus zdarma, tak na slevu 30 tisíc korun. Tím se Yeti GreenLine dostává do nevýhodné pozice a jeho volba postrádá jakýkoliv ekonomický smysl.

Tuto škodovku proto bereme čistě jako demonstraci možností a snahu vyzkoušet další z případných cest budoucího vývoje. Dnes se motor 1,6 TDI nabízí do všech modelů Škody kromě Citigo a tvoří základ nabídky dieselových Yeti. V SUV vyhoví běžným přepravním požadavkům v rámci rychlostních limitů, pro dynamickou jízdu mu chybí výkonová rezerva. Největší smysl dává tam, kde záleží na emisích CO2 – ty se podařilo stlačit těsně pod 120 g/km. V mnoha zemích na západ od našich hranic tento samotný fakt znamená při nákupu úsporu i desítek tisíc korun.

obrázek [600 x 369]  

První cena vozu349.900,- (Yeti Trumf 1,2 TSI/77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací460.900,- (Active 1,6 TDI GreenLine/77 kW)
Základní cena testovaného vozu550.900,- (Elegance 1,6 TDI GreenLine/77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků626.800,- (Elegance 1,6 TDI GreenLine/77 kW)

Plusy

  • Stabilita a ovladatelnost
  • Variabilita interiéru
  • Výhled z vozu
  • Posaz připomíná terénní auta

Mínusy

  • Jen pětistupňová převodovka
  • Cenová politika u GreenLinu
  • Tvrdý podvozek
  • Menší interiér i zavazadlový prostor
  • Utopená řadicí páka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti GreenLine

Cena v základní výbavě: 550 900 Kč Cena v testované výbavě: 626 800 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, chromované vnitřní kličky dveří, interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic", kola z lehké slitiny 16", rozměry 205/55 R16, lakovaná střešní lišta, ochranné boční lišty dveří, prahové lišty, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, střešní nosič, černě lakovaný, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, 3. brzdové svět, airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, kontrola tlaku v pneumatikách, kotoučové brzdy zadní, light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce), funkce Off Road, make-up zrcátka ve slunečních clonách, Maxi DOT, nekuřácký paket, obložení v kufru, odkládací deska za zadními sedadly, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed (uzavíratelná) a v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička), otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, pružná odkládací schránka v kufru, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), pylový filtr, sada na opravu pneumatik, servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle a výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, síťový program v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, upínací oka v zavazadlovém prostoru, varioflex (koncept zadních sedaček), volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, vnítřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní stěrač s ostřikovačem, zásuvka 12 V na střední konzoli a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, sklopný stolek na zadní středové opěře, tónovaná skla, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel

Výbava testovaného vozu:"LIGHT ASSISTANT", vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor (+1.600,-), dvojitá sluneční clona (+700,-), el. ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru (+1.000,-), s aut. stmíváním u řidiče (+5.000,-), hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a vzadu a signalizace nezapnutého bezpečnostního pasu řidiče a spolujezdce (+7.000,-), interiér "LYNX" kůže/umělá kůže (+46.900,-), malý kožený paket: 3ramenný multifunkční kožený volant pro rádio a telefon (+1.000,-), navigační systém "AMUNDSEN+" (+9.400,-), příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, "MAXI DOT" pro navigační systém "AMUNDSEN+" (+2.000,-), vkládané tkané koberce (+1.300,-)

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti GreenLine
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 545
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4223
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…