Test Auto.cz

Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného

21.12. 2012
Verdikt
 

Objem 1,6 litru je u dnešních SUV minimem. Yeti GreenLine s motorem 1,6 TDI dokazuje, že i s tak malým motorem to „jede“.

Na jaře jsme vyzkoušeli Škodu Yeti 2,0 TDI 4x4 v nejslabším provedení o výkonu 81 kW. To ale není úplné dieselové minimum – stejný agregát existuje i ve verzi s pohonem pouze předních kol (podle výbavy je o 30 až 45 tisíc Kč levnější) a poněkud stranou stojí v nabídce Yeti GreenLine.

Pohání jej motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW, díky shodnému maximu točivého momentu 250 Nm je ekvivalentem k 2,0 TDI/81 kW. Oba turbodiesely si musí vystačit s pětistupňovou manuální převodovkou, GreenLine má navíc systém start-stop, užší pneumatiky a vylepšenou aerodynamiku. Součinitel odporu klesl z 0,37 na 0,36 a kombinovanou spotřebu se podařilo díky všem úpravám srazit z 5,4 na 4,6 l/100 km.

Ale údaje z tabulek samozřejmě neřeknou vše. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zhoršila o půl sekundy a motor menšího objemu není v běžném provozu tak živý. Přesněji řečeno, když má podat maximum, tak se bude od nejslabšího 2,0 TDI samozřejmě lišit jen minimálně, při částečné zátěži ale tolik sil nemá. Proto není těžké se ubránit zbytečnému šlapání na plynový pedál.

obrázek [600 x 291]  

Ale i když se toho vyvarujete, spotřeba stejně nedosáhne nížin slibovaných výrobcem. Auto je totiž důsledně optimalizováno pro podmínky měřícího cyklu a k nim má běžný provoz většinou hodně daleko. Pár decilitrů samozřejmě odeberou zimní pneumatiky. Výsledkem je městský i dálniční průměr 6,5 l/100 km, při 130 km/h motor točí na nejvyšší převod 2400 min-1.

Mimo město se dá dostat i k pěti litrům, ale to jsme zvládli s motorem 2,0 TDI 4x4 také. V celkové bilanci spotřeby jde i tak zatím o nejúspornější testovaný Yeti. A v kontextu svého segmentu si toto úsporné SUV vede dobře – jenže taky patří k nejmenším SUV na trhu.

obrázek [600 x 375]  

Spotřebu by možná dokázala srazit jiná převodovka. Pětistupňový manuál totiž má velké přeskoky a současně relativně malý rozsah převodových poměrů. Na nižší stupně je proto i při minimální zátěži nutné motor vždy vytáčet ke dvěma tisícům. Jinak se totiž otáčky po přeřazení propadnou do oblasti pod 1200 min-1, kde motor pracuje velmi neochotně.

Kromě motoru jsou proti běžné verzi Yetiho rozdíly minimální. Prozradit se dokáže vlastně jen štítkem na masce chladiče a pátých dveřích nebo nálepkami na blatnících. I uvnitř je to starý známý Yeti – kromě tlačítka pro vypnutí systému start-stop se GreenLine ničím neliší.

obrázek [600 x 373]  

Nabídku tvoří trojice úrovní výbavy – Active, Ambition a Elegance. GreenLine je proto na pohled plnohodnotným členem rodiny dieselových Yeti, najde se ale několik omezení. Jednak musíte zapomenout na některé příplatky: 17palcová kola, panoramatická střecha, přídavné topení nebo tažné zařízení jsou GreenLinu zapovězeny.

TEST Škoda Yeti 1,2 TSI/77 kW – Bude se vám líbit


Pak je tu nemožnost objednat zvýhodněné pakety Plus, příplatek 7 tisíc korun proti verzi 2,0 TDI s pohonem předních kol a nakonec aktuální akční nabídka Trumf, která se GreenLinu netýká. Případní zájemci proto musí (alespoň podle oficiálního ceníku) zapomenout jak na balíček Plus zdarma, tak na slevu 30 tisíc korun. Tím se Yeti GreenLine dostává do nevýhodné pozice a jeho volba postrádá jakýkoliv ekonomický smysl.

Tuto škodovku proto bereme čistě jako demonstraci možností a snahu vyzkoušet další z případných cest budoucího vývoje. Dnes se motor 1,6 TDI nabízí do všech modelů Škody kromě Citigo a tvoří základ nabídky dieselových Yeti. V SUV vyhoví běžným přepravním požadavkům v rámci rychlostních limitů, pro dynamickou jízdu mu chybí výkonová rezerva. Největší smysl dává tam, kde záleží na emisích CO2 – ty se podařilo stlačit těsně pod 120 g/km. V mnoha zemích na západ od našich hranic tento samotný fakt znamená při nákupu úsporu i desítek tisíc korun.

obrázek [600 x 369]  

První cena vozu349.900,- (Yeti Trumf 1,2 TSI/77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací460.900,- (Active 1,6 TDI GreenLine/77 kW)
Základní cena testovaného vozu550.900,- (Elegance 1,6 TDI GreenLine/77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků626.800,- (Elegance 1,6 TDI GreenLine/77 kW)

Plusy

  • Stabilita a ovladatelnost
  • Variabilita interiéru
  • Výhled z vozu
  • Posaz připomíná terénní auta

Mínusy

  • Jen pětistupňová převodovka
  • Cenová politika u GreenLinu
  • Tvrdý podvozek
  • Menší interiér i zavazadlový prostor
  • Utopená řadicí páka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti GreenLine

Cena v základní výbavě: 550 900 Kč Cena v testované výbavě: 626 800 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, chromované vnitřní kličky dveří, interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic", kola z lehké slitiny 16", rozměry 205/55 R16, lakovaná střešní lišta, ochranné boční lišty dveří, prahové lišty, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, střešní nosič, černě lakovaný, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, 3. brzdové svět, airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, kontrola tlaku v pneumatikách, kotoučové brzdy zadní, light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce), funkce Off Road, make-up zrcátka ve slunečních clonách, Maxi DOT, nekuřácký paket, obložení v kufru, odkládací deska za zadními sedadly, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed (uzavíratelná) a v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička), otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, pružná odkládací schránka v kufru, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), pylový filtr, sada na opravu pneumatik, servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle a výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, síťový program v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, upínací oka v zavazadlovém prostoru, varioflex (koncept zadních sedaček), volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, vnítřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní stěrač s ostřikovačem, zásuvka 12 V na střední konzoli a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, sklopný stolek na zadní středové opěře, tónovaná skla, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel

Výbava testovaného vozu:"LIGHT ASSISTANT", vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor (+1.600,-), dvojitá sluneční clona (+700,-), el. ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru (+1.000,-), s aut. stmíváním u řidiče (+5.000,-), hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a vzadu a signalizace nezapnutého bezpečnostního pasu řidiče a spolujezdce (+7.000,-), interiér "LYNX" kůže/umělá kůže (+46.900,-), malý kožený paket: 3ramenný multifunkční kožený volant pro rádio a telefon (+1.000,-), navigační systém "AMUNDSEN+" (+9.400,-), příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, "MAXI DOT" pro navigační systém "AMUNDSEN+" (+2.000,-), vkládané tkané koberce (+1.300,-)

Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři

Reorganizační plán, který předložilo vedení těžební…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti GreenLine
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 545
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4223
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

Pobodaná Lenka (†36) v Egyptě zemřela. Příčinou byla zástava srdce

Pobodaná Lenka (†36) v Egyptě zemřela. Příčinou byla…

Češka, kterou zranil předminulý týden útočník na pláži v Egyptě, v noci na čtvrtek zemřela, oznámil na Twitteru…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít svůj den, věří kouč

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít…

Fotbalisty Sparty čeká ostrý vstup do sezony. Souboj s Crvenou Zvezdou Bělehrad v předkole Evropské ligy bude…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Jak „ohavný“ Trump vyměnil lidi se změněným pohlavím za peníze na hraniční zeď s Mexikem

Jak „ohavný“ Trump vyměnil lidi se změněným pohlavím…

Neuplyne snad jediný den, aby Donald Trump něčím nepřekvapil. A aby mnoho lidí pořádně nenaštval. Některé…