Test Auto.cz

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip – Toto je nejlevnější čtyřkolka na trhu!

10.5. 2017
Verdikt
 

Nový Suzuki Ignis je drobný, úzký a vysoký automobil, poháněný pouze jedním motorem. Je to ale cenově nejdostupnější nový vůz na trhu s pohonem všech kol.

Synonymem pro auta s pohonem všech kol je sice japonské Subaru a možná s přimhouření oka ještě německé Audi, avšak objektivně vzato by to klidně mohlo být i Suzuki. Tato automobilky má totiž s výrobou automobilů s pohonem všech kol obdobné zkušenosti jako obě zmíněné firmy. Navíc auta s konfigurací 4x4 nabízí Suzuki také ve třídách, v nichž to rozhodně není obvyklé. A to už po desetiletí. Nový ignis s pohonem všech kol tak navazuje nejen na svého stejnojmenného předchůdce z let 2003 až 2008, ale i na ještě mnohem starší takto pojmenovaná auta či větší hranaté swifty. Ignis s pohonem všech kol má na trhu vlastně jediného přímého konkurenta a tím je Fiat Panda, který Italové nabízejí rovněž ve verzi s pohonem všech kol. I panda buduje tradici již od hlubokých 80. let. Pokud zůstaneme u nejnovějšího vydání, tak Pandu 4x4 prodává Fiat za částku od 351.150 korun. Suzuki Ignis 4x4 lze mít již od 318.900 korun za předpokladu, že se spokojíte s nižší výbavou Premium.

Testovaný vůz v základu ale vyšel na větší peníz, konkrétně 362.900 korun, neboť jsme měli zapůjčenou vyšší výbavu Elegance. Suzuki si na příplatkové položky již tradičně moc nehraje, takže jediné, co si můžete objednat navíc, je metalický lak za 9.000 korun. Nebo tak jako v našem případě dvoutónový metalický lak za dvojnásobnou částku. Vše ostatní patří do standardu.

TEST 2004: Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4 - Japonsko-uherský oheň

Hlavním tahákem ignisu je, jak asi očekáváte, pohon všech kol. Pokud však čtyřkolku nepotřebujete a ignis se vám líbí, můžete zvolit verzi s poháněnou pouze přední nápravou. Ignis 4x2 je k mání se základní výbavou Comfort a už zmíněnou prostřední Premium. Posledně jmenovaná verze dává mimo jiné také odpověď na otázku, na kolik si japonská značka u Ignisu pohon všech kol cení. A není to úplně málo. Považte, verzi 4x2 můžete mít za 262.900 korun, čtyřkolku za výše uvedených 318.900. Rozdíl tedy činí nezanedbatelných 56.000 korun.

Rychlé šípy vždycky neodveze

První dojem z ignisu je celkem příznivý, byť nezvykle úzká a zároveň vysoká karoserie působí zvláštně. Ostrý přechod ze sloupků A na linii střechy kopíruje novodobý swift, tvar zadní části zase evokuje malinké kupé cervo (na některých trzích pojmenované SC100 a vyráběné v letech 1977 až 1982). Na něj si však vzpomenou jen zarytí příznivci značky, neboť tato auta u nás nevídáme ani na veteránských akcích.

Vysoká karoserie má své výhody. Třeba nastupování zejména na přední sedadla je nebývale pohodlné i pro osoby s omezenou pohyblivostí. I přes poměrně vysokou pozici sezení překvapí výška ve svislém směru nad předními sedadly, kterou jsme naměřili (se sedadlem v nejnižší poloze) 1005 mm. Další překvapení přichází rovněž vpředu, tentokrát však v podélném směru - pohodlně se zde usadí i opravdoví dlouháni. A překvapení do třetice. I za ně si ještě někdo sedne.

Na šířku je to již o poznání slabší. Situaci trochu vylepšují tenké dveřní výplně, patrné zejména vzadu, ale moc to nepomáhá. Vyšší výbavy Premium a Elegance mají zadní lavici dělenou v poměru 50:50, přičemž obě poloviny lze nezávisle podélně posouvat v rozsahu 165 mm. Spolu s tím lze sklon opěradla aretovat v několika polohách. Musíte se ovšem spokojit se čtyřmístnou kabinou. Základní výbava Comfort je ve druhé řadě osazena klasickou lavicí, jejíž vpřed sklopné opěradlo je rozděleno 60:40 a vůz je v dané konfiguraci pětimístný.

obrázek [600 x 403]  

Pokud zůstaneme u testované verze, tak poloha zadních sedadel by měla ovlivňovat velikost zavazadelníku. Ve skutečnosti ale tomu tak měřeno přísnou optikou náročného uživatele není, neboť pokud posunete sedadla zcela vpřed, vznikne mezi rovnou podlahou kufru a zadními opěradly/sedáky prostor tvořený prohlubní s výstupky. Využitelnost vzniklého prostoru je tudíž velice diskutabilní. Navíc dle údajů Suzuki je kufr s pevnými sedadly dokonce objemnější než s posuvnými. V případě verze 4x4 s opěradly ve vzpřímené poloze jsou jednotlivé hodnoty 227 s lavicí, respektive 204 litrů s posuvnými sedadly. Obdobně u verze 4x2 činí 267, respektive 260 litrů. V základním uspořádání je tvar zavazadelníku docela pravidelný. Na délku jsme změřili 480 mm, na šířku 1015 mm a vzdálenost od plata je 495 mm. Pokud budete něco nakládat, počítejte se zvedáním předmětů do výšky 745 mm, v níž se nad vozovkou nachází nakládací hrana.

Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Přesuňme se ale za volant. O vyšším posazu už byla řeč. Volant je stavitelný pouze výškově, což ale v praxi ani nevadí. Pozice za volantem se hledá snadno, byť sklon opěradla předních sedadel nelze měnit plynule. Že je Ignis levnějším autem, dokazuje viditelné víko čelního airbagu spolujezdce. Toto řešení auta hromadně opustila v minulé dekádě. Ničemu to ale nevadí, navíc to má i objektivní výhody. Pokud airbag „vystřelí“, není potřeba při opravě měnit celou palubní desku. Tím se dost snižují náklady. Pochvalu zaslouží možnost airbag spolujezdce vypnout otočným spínačem v nevelké schránce před spolujezdcem.

Rozhraní Suzuki Smartphone audio, umožňující mimo jiné také příjem radia DAB a integrující v sobě obraz ze zadní parkovací kamery a dále zahrnující navigaci, nabízí solidní grafiku, avšak z hlediska ovládání není rozhodně bezchybné. Při jízdě nám nejvíce vadila výhradně dotyková tlačítka, a to jak na samotné obrazovce i po její straně. A listovat mezi jednotlivými položkami v podobě souborů MP3 posouváním prstu po obrazovce není vůbec šťastné. Zbytečně to odvádí pozornost od řízení, nemluvě o přesnosti.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip

Cena v základní výbavě: 362 900 Kč Cena v testované výbavě: 380 900 Kč

Základní výbava:Systém nouzového brzdění DCBS (Dual Camera Break Support), varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování únavy řidiče, denní svícení LED, asistent sjíždění svahu HDC, rozhraní Suzuki Smartphone s DAB, Bluetooth, zadní parkovací kamerou a navigací, protektorové hlavní světlomety (levější verze mají verzi s odrazovou plochou), kůží potažený volant, tempomat s omezovačem rychlosti, automatická klimatizace, 6 reproduktorů, nezávisle posuvná zadní sedadla, bezklíčové ovládání a startování, elektrické ovládání všech oken, šest airbagů, vypínatelný airbag spolujezdce, ISOFIX pro uchycení dětské sedačky, přední mlhovky, informační ukazatel, vyhřívaná přední sedadla, přípojka na USB/Aux, atd.

Výbava testovaného vozu:Dvoutónový metalický lak (18.000,-)

Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič

Na stavebním projektu se podílí mnoho různých účastníků…

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 120 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.5 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 204 / 1086
Objem nádrže (l):30
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 870 / 460
Rozměr pneu:175/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3700
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2435
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1195
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 635 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1405
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 605
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip –…






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

 



Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé,…

Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka? Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

Suzuki uvádí na český trh sympatický crossover Ignis.…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Včera

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…