Test Auto.cz

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip – Toto je nejlevnější čtyřkolka na trhu!

10.5. 2017
Verdikt
 

Nový Suzuki Ignis je drobný, úzký a vysoký automobil, poháněný pouze jedním motorem. Je to ale cenově nejdostupnější nový vůz na trhu s pohonem všech kol.

Synonymem pro auta s pohonem všech kol je sice japonské Subaru a možná s přimhouření oka ještě německé Audi, avšak objektivně vzato by to klidně mohlo být i Suzuki. Tato automobilky má totiž s výrobou automobilů s pohonem všech kol obdobné zkušenosti jako obě zmíněné firmy. Navíc auta s konfigurací 4x4 nabízí Suzuki také ve třídách, v nichž to rozhodně není obvyklé. A to už po desetiletí. Nový ignis s pohonem všech kol tak navazuje nejen na svého stejnojmenného předchůdce z let 2003 až 2008, ale i na ještě mnohem starší takto pojmenovaná auta či větší hranaté swifty. Ignis s pohonem všech kol má na trhu vlastně jediného přímého konkurenta a tím je Fiat Panda, který Italové nabízejí rovněž ve verzi s pohonem všech kol. I panda buduje tradici již od hlubokých 80. let. Pokud zůstaneme u nejnovějšího vydání, tak Pandu 4x4 prodává Fiat za částku od 351.150 korun. Suzuki Ignis 4x4 lze mít již od 318.900 korun za předpokladu, že se spokojíte s nižší výbavou Premium.

Testovaný vůz v základu ale vyšel na větší peníz, konkrétně 362.900 korun, neboť jsme měli zapůjčenou vyšší výbavu Elegance. Suzuki si na příplatkové položky již tradičně moc nehraje, takže jediné, co si můžete objednat navíc, je metalický lak za 9.000 korun. Nebo tak jako v našem případě dvoutónový metalický lak za dvojnásobnou částku. Vše ostatní patří do standardu.

TEST 2004: Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4 - Japonsko-uherský oheň

Hlavním tahákem ignisu je, jak asi očekáváte, pohon všech kol. Pokud však čtyřkolku nepotřebujete a ignis se vám líbí, můžete zvolit verzi s poháněnou pouze přední nápravou. Ignis 4x2 je k mání se základní výbavou Comfort a už zmíněnou prostřední Premium. Posledně jmenovaná verze dává mimo jiné také odpověď na otázku, na kolik si japonská značka u Ignisu pohon všech kol cení. A není to úplně málo. Považte, verzi 4x2 můžete mít za 262.900 korun, čtyřkolku za výše uvedených 318.900. Rozdíl tedy činí nezanedbatelných 56.000 korun.

Rychlé šípy vždycky neodveze

První dojem z ignisu je celkem příznivý, byť nezvykle úzká a zároveň vysoká karoserie působí zvláštně. Ostrý přechod ze sloupků A na linii střechy kopíruje novodobý swift, tvar zadní části zase evokuje malinké kupé cervo (na některých trzích pojmenované SC100 a vyráběné v letech 1977 až 1982). Na něj si však vzpomenou jen zarytí příznivci značky, neboť tato auta u nás nevídáme ani na veteránských akcích.

Vysoká karoserie má své výhody. Třeba nastupování zejména na přední sedadla je nebývale pohodlné i pro osoby s omezenou pohyblivostí. I přes poměrně vysokou pozici sezení překvapí výška ve svislém směru nad předními sedadly, kterou jsme naměřili (se sedadlem v nejnižší poloze) 1005 mm. Další překvapení přichází rovněž vpředu, tentokrát však v podélném směru - pohodlně se zde usadí i opravdoví dlouháni. A překvapení do třetice. I za ně si ještě někdo sedne.

Na šířku je to již o poznání slabší. Situaci trochu vylepšují tenké dveřní výplně, patrné zejména vzadu, ale moc to nepomáhá. Vyšší výbavy Premium a Elegance mají zadní lavici dělenou v poměru 50:50, přičemž obě poloviny lze nezávisle podélně posouvat v rozsahu 165 mm. Spolu s tím lze sklon opěradla aretovat v několika polohách. Musíte se ovšem spokojit se čtyřmístnou kabinou. Základní výbava Comfort je ve druhé řadě osazena klasickou lavicí, jejíž vpřed sklopné opěradlo je rozděleno 60:40 a vůz je v dané konfiguraci pětimístný.

obrázek [600 x 403]  

Pokud zůstaneme u testované verze, tak poloha zadních sedadel by měla ovlivňovat velikost zavazadelníku. Ve skutečnosti ale tomu tak měřeno přísnou optikou náročného uživatele není, neboť pokud posunete sedadla zcela vpřed, vznikne mezi rovnou podlahou kufru a zadními opěradly/sedáky prostor tvořený prohlubní s výstupky. Využitelnost vzniklého prostoru je tudíž velice diskutabilní. Navíc dle údajů Suzuki je kufr s pevnými sedadly dokonce objemnější než s posuvnými. V případě verze 4x4 s opěradly ve vzpřímené poloze jsou jednotlivé hodnoty 227 s lavicí, respektive 204 litrů s posuvnými sedadly. Obdobně u verze 4x2 činí 267, respektive 260 litrů. V základním uspořádání je tvar zavazadelníku docela pravidelný. Na délku jsme změřili 480 mm, na šířku 1015 mm a vzdálenost od plata je 495 mm. Pokud budete něco nakládat, počítejte se zvedáním předmětů do výšky 745 mm, v níž se nad vozovkou nachází nakládací hrana.

Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Přesuňme se ale za volant. O vyšším posazu už byla řeč. Volant je stavitelný pouze výškově, což ale v praxi ani nevadí. Pozice za volantem se hledá snadno, byť sklon opěradla předních sedadel nelze měnit plynule. Že je Ignis levnějším autem, dokazuje viditelné víko čelního airbagu spolujezdce. Toto řešení auta hromadně opustila v minulé dekádě. Ničemu to ale nevadí, navíc to má i objektivní výhody. Pokud airbag „vystřelí“, není potřeba při opravě měnit celou palubní desku. Tím se dost snižují náklady. Pochvalu zaslouží možnost airbag spolujezdce vypnout otočným spínačem v nevelké schránce před spolujezdcem.

Rozhraní Suzuki Smartphone audio, umožňující mimo jiné také příjem radia DAB a integrující v sobě obraz ze zadní parkovací kamery a dále zahrnující navigaci, nabízí solidní grafiku, avšak z hlediska ovládání není rozhodně bezchybné. Při jízdě nám nejvíce vadila výhradně dotyková tlačítka, a to jak na samotné obrazovce i po její straně. A listovat mezi jednotlivými položkami v podobě souborů MP3 posouváním prstu po obrazovce není vůbec šťastné. Zbytečně to odvádí pozornost od řízení, nemluvě o přesnosti.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip

Cena v základní výbavě: 362 900 Kč Cena v testované výbavě: 380 900 Kč

Základní výbava:Systém nouzového brzdění DCBS (Dual Camera Break Support), varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování únavy řidiče, denní svícení LED, asistent sjíždění svahu HDC, rozhraní Suzuki Smartphone s DAB, Bluetooth, zadní parkovací kamerou a navigací, protektorové hlavní světlomety (levější verze mají verzi s odrazovou plochou), kůží potažený volant, tempomat s omezovačem rychlosti, automatická klimatizace, 6 reproduktorů, nezávisle posuvná zadní sedadla, bezklíčové ovládání a startování, elektrické ovládání všech oken, šest airbagů, vypínatelný airbag spolujezdce, ISOFIX pro uchycení dětské sedačky, přední mlhovky, informační ukazatel, vyhřívaná přední sedadla, přípojka na USB/Aux, atd.

Výbava testovaného vozu:Dvoutónový metalický lak (18.000,-)

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Technické údaje
Motor Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 120 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.5 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 204 / 1086
Objem nádrže (l):30
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 870 / 460
Rozměr pneu:175/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3700
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2435
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1195
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 635 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1405
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 605
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 AllGrip –…






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé,…

Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka? Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

Suzuki uvádí na český trh sympatický crossover Ignis.…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Utajený audit ministerstva financí: Dotace na Čapí hnízdo byla velmi sporná, rozhodne Evropská komise

Utajený audit ministerstva financí: Dotace na Čapí…

Skupina Julia Šumana v pátek na svůj Twitter pověsila naskenovaný a dosud nezveřejněný audit udělení dotace…

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…