reklama


Test Auto.cz

Suzuki Splash 1,0 – 200 tisíc za nejmenší MPV

29.11. 2012
Verdikt
 

Nejmenší evropské Suzuki načalo pátou sezónu s novým designem nárazníků, přitom pořád drží atraktivní cenovku.

Suzuki je specialistou na malá auta, a tak není žádným překvapením, že to byla tato nenápadná japonská automobilka, kdo začal hnát nejmenší modely do výšky. Koncepce vysoké stavby zafungovala před 20 lety na domácím trhu, a tak to Japonci zkusili i v Evropě.

Úspěchu pomohl chytrý nápad i spolupráce s Opelem, který sesterský model pojmenoval Agila. Po dvou generacích krabicového Wagon R+ se ale původní koncepce vyčerpala, a tak přišla radikální proměna designu a s ní nový název: Suzuki Splash.

Designéři určitě odvedli dobrou práci; jen těžko se chce věřit, že malé městské Suzuki už jezdí po Evropě víc než čtyři roky.

obrázek [600 x 318]  

Čas od času je ale potřeba udělat pár změn. V Suzuki zatím dbali na techniku – před dvěma lety dostal čtyřválec 1,2 l variabilní časování ventilů a posílil z 63 na 69 kW, loni se stejná modernizace odehrála u litrového tříválce (výkon vzrostl ze 48 na 50 kW). Ono by to vlastně na dalších pár let stačilo, ale Splash teď doběhl fenomén zvaný facelift.

Jak už bývá u japonských značek zvykem, úprava designu proběhla jaksi z povinnosti. Třeba tvar předních a zadních světel zůstává, nehledejte diody pro denní svícení a nemění se ani zrcátka. Splash jednoduše nasadil nové nárazníky a masku chladiče. Místo původní jednoduché elegance nastupují agresivní tvary, falešné výdechy za zadními koly a jakýsi symbolický náznak difuzoru v zadním nárazníku. Dnešní trendy prostě žádají vzhled závodního auta i od městské krabičky…

obrázek [600 x 395]  

Na palubě se neměnilo vůbec nic a ničemu to nevadí. Splash těží z příbuznosti s předchozím Swiftem, takže má dospělé rozměry předních sedadel a pořádný volant. Střízlivě navržené palubní desce dominuje řadicí páka na vyvýšeném středovém tunelu. Je hezky po ruce a to se ve městě hodí.

V základní výbavě nenajdeme otáčkoměr a bohužel ani výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Nalézt vhodnou polohu není nic nemožného, ale standardy 21. století jsou jiné. V nejlevnějším provedení budete postrádat i dělené zadní sedadlo, elektricky nastavitelná zrcátka a rádio. Místo něj si můžete dopřát aftermarketové řešení, nebo připlatit 15 tisíc za vyšší výbavu GL/AC. Ta odstraní všechny zmíněné nedostatky a navíc přidá palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání a boční airbagy.

Kdo ovšem hledá dobré auto za co nejmenší cenu, může v klidu zůstat u základního provedení. Standard výbavy GA/AC totiž zahrnuje klimatizaci, elektrické stahování oken i centrální zamykání. Zkrátka na fotkách vidíte auto, které (bez rádia) stojí bez stokoruny rovných 200 tisíc.

Všeobecně známou slabinou Splashe je zavazadelník. 202 litrů není v kontrastu s vnitřním prostorem mnoho. Navíc, jak je typické pro vozy segmentu A, místo vyčleněné pro zavazadla je krátké. Na každodenní nákupy to jistě stačí, jinak ale bude nutné sklopit zadní sedadla – a v základní výbavě chybí jejich rozdělení.

obrázek [600 x 378]  

Litrový tříválec se vyznačuje jadrným zvukem, auto ale nerozvibruje. Přidání variabilního časování ventilů je kompenzací za přechod na emisní normu Euro 5. Motor proto i s čistšími spalinami dosahuje stejné dynamiky jako dříve.

Ve městě to bez problémů stačí a ani na dálnici se tříválcový Splash neztratí. Tempo 130 km/h není problém, daní za to je pouze hluk od motoru a podvozku. Malé Suzuki se umí docela snadno rozjet i na udávaných 160 km/h, pak přestává skromná porce výkonu na lehké mikro-MPV stačit.

Horší je to samozřejmě v členitém terénu, tam ale pomůže nakrátko odstupňovaná převodovka – vždyť dvojka stačí jen do 80 km/h. Díky tomu není Splash brzdou provozu a v kopcích nezůstane věčně viset za dýmící Avií.

Co se podvozku týká, povedlo se Suzuki nalézt dobrý kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Kola umístěná v rozích karoserie poskytují potřebnou stabilitu a nápravy převzaté z většího Swiftu dokážou rozumně tlumit nerovnosti. Při tom všem se auto s vyšší karoserií zbytečně nenaklání, dlouho si udržuje neutrální chování a je dobře čitelné.

obrázek [600 x 357]  

Splash je i v páté sezóně schopným autem, bez bolestných kompromisů v kvalitě zpracování, použité technice i designu. Za málo peněz zkrátka kulturně uspokojí běžné požadavky na individuální dopravu. Ve srovnání s kolínskými trojčaty je vyspělejší, z ostatních konkurentů přitom levnější už jen Chevrolet Spark.

První cena vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
První cena vozu s testovanou motorizací199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Základní cena testovaného vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)

Plusy

  • Prostorný a solidní interiér
  • Čitelný podvozek
  • Přesné řazení
  • Snadné nastupování
  • Poměr cena/výbava a užitná hodnota

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Osekaná bezpečnostní výbava (ESP a 6 airbagů jen v nejdražší verzi)
  • Pevný volant a sedadlo bez výškového nastavení
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Splash 1,0

Cena v základní výbavě: 199 900 Kč Cena v testované výbavě: 199 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání, klimatizace (manuální), 4 reproduktory (v předních a zadních dveřích), otevírání pátých dveří centrálně, posilovač řízení, digitální hodiny, 165/70R14 + ocel. disky s poklicemi, rezervní kolo T125/70R15 (dojezdové)

Výbava testovaného vozu:základní

Sobotka odvolá ministra průmyslu a obchodu Mládka Sobotka odvolá ministra průmyslu a obchodu Mládka

Jan Mládek (ČSSD) odejde na konci února z čela…

Stát si vyšlápl na další dvě nelegální zahraniční hazardní firmy Stát si vyšlápl na další dvě nelegální zahraniční hazardní firmy

Stát spustil další správní řízení s provozovatelem…

Svět má rekordní zájem o zbraně, radují se hlavně USA a Rusko Svět má rekordní zájem o zbraně, radují se hlavně USA a Rusko

Celosvětový vývoz zbraní dosáhl loni největšího objemu od…

Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky

České dráhy budou po delší době investovat do motorových…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Splash 1,0
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.2 / 4.7
Emise CO2:109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 202 / 537
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 975 / 510
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3775
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči

Modernizované Suzuki Splash mohou evropští zákazníci…

Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy

Modernizované Suzuki Splash se záhy po vypuštění prvních…

 



 
Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Dnes 14:59

Zatím nepojmenovaná značka bude zpočátku uvedena v Číně, aby postupně následovala i na další trhy. Zatím se počítá s dvěma modely.




Blesk.cz

Ztracenou fenku June její majitelé našli: 5 dní žila s bezdomovcem

Ztracenou fenku June její majitelé našli: 5 dní žila…

Obrovský pocit štěstí zažili majitelé fenky bullteriera June, která se po dlouhých pěti dnech vrátila zase domů.…

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí…

Oproti železničním tratím jsou na tom dálnice lépe Nejhorší je signál z Prahy na Lovosice a z Hulína do…

 

iSport.cz

Pöpperle stihne start play off. Za BLACK OUT dostal trest na tři zápasy

Pöpperle stihne start play off. Za BLACK OUT dostal…

Brankář Sparty Tomáš Pöpperle dostal třízápasový trest za píchnutí brněnského útočníka Leoše Čermáka hokejkou v…

Federer v Praze lákal na Laver Cup: Žádná exhibice, ale tvrdý turnaj

Federer v Praze lákal na Laver Cup: Žádná exhibice,…

Takovouto personu nepotkáte v Praze každý den! Do českého hlavního města zavítal v pondělí nejlepší tenista…

 

Reflex.cz

Vznikne v Evropě nový nezávislý stát? Faerské ostrovy uspořádají referendum o ústavě

Vznikne v Evropě nový nezávislý stát? Faerské…

Zatímco většina Skotů v září 2014 v referendu o nezávislosti odmítla odchod z Velké Británie, tak Katalánci se…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama