Test Auto.cz

Suzuki Splash 1,0 – 200 tisíc za nejmenší MPV

29.11. 2012
Verdikt
 

Nejmenší evropské Suzuki načalo pátou sezónu s novým designem nárazníků, přitom pořád drží atraktivní cenovku.

Suzuki je specialistou na malá auta, a tak není žádným překvapením, že to byla tato nenápadná japonská automobilka, kdo začal hnát nejmenší modely do výšky. Koncepce vysoké stavby zafungovala před 20 lety na domácím trhu, a tak to Japonci zkusili i v Evropě.

Úspěchu pomohl chytrý nápad i spolupráce s Opelem, který sesterský model pojmenoval Agila. Po dvou generacích krabicového Wagon R+ se ale původní koncepce vyčerpala, a tak přišla radikální proměna designu a s ní nový název: Suzuki Splash.

Designéři určitě odvedli dobrou práci; jen těžko se chce věřit, že malé městské Suzuki už jezdí po Evropě víc než čtyři roky.

obrázek [600 x 318]  

Čas od času je ale potřeba udělat pár změn. V Suzuki zatím dbali na techniku – před dvěma lety dostal čtyřválec 1,2 l variabilní časování ventilů a posílil z 63 na 69 kW, loni se stejná modernizace odehrála u litrového tříválce (výkon vzrostl ze 48 na 50 kW). Ono by to vlastně na dalších pár let stačilo, ale Splash teď doběhl fenomén zvaný facelift.

Jak už bývá u japonských značek zvykem, úprava designu proběhla jaksi z povinnosti. Třeba tvar předních a zadních světel zůstává, nehledejte diody pro denní svícení a nemění se ani zrcátka. Splash jednoduše nasadil nové nárazníky a masku chladiče. Místo původní jednoduché elegance nastupují agresivní tvary, falešné výdechy za zadními koly a jakýsi symbolický náznak difuzoru v zadním nárazníku. Dnešní trendy prostě žádají vzhled závodního auta i od městské krabičky…

obrázek [600 x 395]  

Na palubě se neměnilo vůbec nic a ničemu to nevadí. Splash těží z příbuznosti s předchozím Swiftem, takže má dospělé rozměry předních sedadel a pořádný volant. Střízlivě navržené palubní desce dominuje řadicí páka na vyvýšeném středovém tunelu. Je hezky po ruce a to se ve městě hodí.

V základní výbavě nenajdeme otáčkoměr a bohužel ani výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Nalézt vhodnou polohu není nic nemožného, ale standardy 21. století jsou jiné. V nejlevnějším provedení budete postrádat i dělené zadní sedadlo, elektricky nastavitelná zrcátka a rádio. Místo něj si můžete dopřát aftermarketové řešení, nebo připlatit 15 tisíc za vyšší výbavu GL/AC. Ta odstraní všechny zmíněné nedostatky a navíc přidá palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání a boční airbagy.

Kdo ovšem hledá dobré auto za co nejmenší cenu, může v klidu zůstat u základního provedení. Standard výbavy GA/AC totiž zahrnuje klimatizaci, elektrické stahování oken i centrální zamykání. Zkrátka na fotkách vidíte auto, které (bez rádia) stojí bez stokoruny rovných 200 tisíc.

Všeobecně známou slabinou Splashe je zavazadelník. 202 litrů není v kontrastu s vnitřním prostorem mnoho. Navíc, jak je typické pro vozy segmentu A, místo vyčleněné pro zavazadla je krátké. Na každodenní nákupy to jistě stačí, jinak ale bude nutné sklopit zadní sedadla – a v základní výbavě chybí jejich rozdělení.

obrázek [600 x 378]  

Litrový tříválec se vyznačuje jadrným zvukem, auto ale nerozvibruje. Přidání variabilního časování ventilů je kompenzací za přechod na emisní normu Euro 5. Motor proto i s čistšími spalinami dosahuje stejné dynamiky jako dříve.

Ve městě to bez problémů stačí a ani na dálnici se tříválcový Splash neztratí. Tempo 130 km/h není problém, daní za to je pouze hluk od motoru a podvozku. Malé Suzuki se umí docela snadno rozjet i na udávaných 160 km/h, pak přestává skromná porce výkonu na lehké mikro-MPV stačit.

Horší je to samozřejmě v členitém terénu, tam ale pomůže nakrátko odstupňovaná převodovka – vždyť dvojka stačí jen do 80 km/h. Díky tomu není Splash brzdou provozu a v kopcích nezůstane věčně viset za dýmící Avií.

Co se podvozku týká, povedlo se Suzuki nalézt dobrý kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Kola umístěná v rozích karoserie poskytují potřebnou stabilitu a nápravy převzaté z většího Swiftu dokážou rozumně tlumit nerovnosti. Při tom všem se auto s vyšší karoserií zbytečně nenaklání, dlouho si udržuje neutrální chování a je dobře čitelné.

obrázek [600 x 357]  

Splash je i v páté sezóně schopným autem, bez bolestných kompromisů v kvalitě zpracování, použité technice i designu. Za málo peněz zkrátka kulturně uspokojí běžné požadavky na individuální dopravu. Ve srovnání s kolínskými trojčaty je vyspělejší, z ostatních konkurentů přitom levnější už jen Chevrolet Spark.

První cena vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
První cena vozu s testovanou motorizací199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Základní cena testovaného vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)

Plusy

  • Prostorný a solidní interiér
  • Čitelný podvozek
  • Přesné řazení
  • Snadné nastupování
  • Poměr cena/výbava a užitná hodnota

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Osekaná bezpečnostní výbava (ESP a 6 airbagů jen v nejdražší verzi)
  • Pevný volant a sedadlo bez výškového nastavení
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Splash 1,0

Cena v základní výbavě: 199 900 Kč Cena v testované výbavě: 199 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání, klimatizace (manuální), 4 reproduktory (v předních a zadních dveřích), otevírání pátých dveří centrálně, posilovač řízení, digitální hodiny, 165/70R14 + ocel. disky s poklicemi, rezervní kolo T125/70R15 (dojezdové)

Výbava testovaného vozu:základní

Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun

Internetový módní obchod nabídne veřejně své dluhopisy…

Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

 

Štítky Suzuki Testy MPV

Technické údaje
Motor Suzuki Splash 1,0
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.2 / 4.7
Emise CO2:109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 202 / 537
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 975 / 510
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3775
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči

Modernizované Suzuki Splash mohou evropští zákazníci…

Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy

Modernizované Suzuki Splash se záhy po vypuštění prvních…

 



 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s Karlovým mostem a tajemství jeho figury!

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s…

Britský zpěvák a skladatel Sting (65) je hvězda světového formátu, hvězdné manýry ale nemá. Přesvědčil nás o tom…

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Byla to dlouhá noc! Na hradě Karlštejně a následně na zahradě své vily na Řitce oslavila Helena Vondráčková o…

 

iSport.cz

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak to můžu zabalit

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak…

Před zápasem nebyl zrovna v dobrém rozpoložení. Jeden z nejlepších českých MMA bojovníků Viktor Pešta si ve…

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu, šlo o mé zdraví a život

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu,…

Chtěla si vyzkoušet, jak zraněná ruka vydrží zátěž na oblíbené trávě. Jen odehrát pár zápasů a připravit se na…

 

Reflex.cz

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost než Putin

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost…

Za největší historickou osobnost považují Rusové komunistického diktátora Josifa Stalina, kterému historici…

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…