Test Auto.cz

Suzuki Splash 1,0 – 200 tisíc za nejmenší MPV

29.11. 2012
Verdikt
 

Nejmenší evropské Suzuki načalo pátou sezónu s novým designem nárazníků, přitom pořád drží atraktivní cenovku.

Suzuki je specialistou na malá auta, a tak není žádným překvapením, že to byla tato nenápadná japonská automobilka, kdo začal hnát nejmenší modely do výšky. Koncepce vysoké stavby zafungovala před 20 lety na domácím trhu, a tak to Japonci zkusili i v Evropě.

Úspěchu pomohl chytrý nápad i spolupráce s Opelem, který sesterský model pojmenoval Agila. Po dvou generacích krabicového Wagon R+ se ale původní koncepce vyčerpala, a tak přišla radikální proměna designu a s ní nový název: Suzuki Splash.

Designéři určitě odvedli dobrou práci; jen těžko se chce věřit, že malé městské Suzuki už jezdí po Evropě víc než čtyři roky.

obrázek [600 x 318]  

Čas od času je ale potřeba udělat pár změn. V Suzuki zatím dbali na techniku – před dvěma lety dostal čtyřválec 1,2 l variabilní časování ventilů a posílil z 63 na 69 kW, loni se stejná modernizace odehrála u litrového tříválce (výkon vzrostl ze 48 na 50 kW). Ono by to vlastně na dalších pár let stačilo, ale Splash teď doběhl fenomén zvaný facelift.

Jak už bývá u japonských značek zvykem, úprava designu proběhla jaksi z povinnosti. Třeba tvar předních a zadních světel zůstává, nehledejte diody pro denní svícení a nemění se ani zrcátka. Splash jednoduše nasadil nové nárazníky a masku chladiče. Místo původní jednoduché elegance nastupují agresivní tvary, falešné výdechy za zadními koly a jakýsi symbolický náznak difuzoru v zadním nárazníku. Dnešní trendy prostě žádají vzhled závodního auta i od městské krabičky…

obrázek [600 x 395]  

Na palubě se neměnilo vůbec nic a ničemu to nevadí. Splash těží z příbuznosti s předchozím Swiftem, takže má dospělé rozměry předních sedadel a pořádný volant. Střízlivě navržené palubní desce dominuje řadicí páka na vyvýšeném středovém tunelu. Je hezky po ruce a to se ve městě hodí.

V základní výbavě nenajdeme otáčkoměr a bohužel ani výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Nalézt vhodnou polohu není nic nemožného, ale standardy 21. století jsou jiné. V nejlevnějším provedení budete postrádat i dělené zadní sedadlo, elektricky nastavitelná zrcátka a rádio. Místo něj si můžete dopřát aftermarketové řešení, nebo připlatit 15 tisíc za vyšší výbavu GL/AC. Ta odstraní všechny zmíněné nedostatky a navíc přidá palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání a boční airbagy.

Kdo ovšem hledá dobré auto za co nejmenší cenu, může v klidu zůstat u základního provedení. Standard výbavy GA/AC totiž zahrnuje klimatizaci, elektrické stahování oken i centrální zamykání. Zkrátka na fotkách vidíte auto, které (bez rádia) stojí bez stokoruny rovných 200 tisíc.

Všeobecně známou slabinou Splashe je zavazadelník. 202 litrů není v kontrastu s vnitřním prostorem mnoho. Navíc, jak je typické pro vozy segmentu A, místo vyčleněné pro zavazadla je krátké. Na každodenní nákupy to jistě stačí, jinak ale bude nutné sklopit zadní sedadla – a v základní výbavě chybí jejich rozdělení.

obrázek [600 x 378]  

Litrový tříválec se vyznačuje jadrným zvukem, auto ale nerozvibruje. Přidání variabilního časování ventilů je kompenzací za přechod na emisní normu Euro 5. Motor proto i s čistšími spalinami dosahuje stejné dynamiky jako dříve.

Ve městě to bez problémů stačí a ani na dálnici se tříválcový Splash neztratí. Tempo 130 km/h není problém, daní za to je pouze hluk od motoru a podvozku. Malé Suzuki se umí docela snadno rozjet i na udávaných 160 km/h, pak přestává skromná porce výkonu na lehké mikro-MPV stačit.

Horší je to samozřejmě v členitém terénu, tam ale pomůže nakrátko odstupňovaná převodovka – vždyť dvojka stačí jen do 80 km/h. Díky tomu není Splash brzdou provozu a v kopcích nezůstane věčně viset za dýmící Avií.

Co se podvozku týká, povedlo se Suzuki nalézt dobrý kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Kola umístěná v rozích karoserie poskytují potřebnou stabilitu a nápravy převzaté z většího Swiftu dokážou rozumně tlumit nerovnosti. Při tom všem se auto s vyšší karoserií zbytečně nenaklání, dlouho si udržuje neutrální chování a je dobře čitelné.

obrázek [600 x 357]  

Splash je i v páté sezóně schopným autem, bez bolestných kompromisů v kvalitě zpracování, použité technice i designu. Za málo peněz zkrátka kulturně uspokojí běžné požadavky na individuální dopravu. Ve srovnání s kolínskými trojčaty je vyspělejší, z ostatních konkurentů přitom levnější už jen Chevrolet Spark.

První cena vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
První cena vozu s testovanou motorizací199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Základní cena testovaného vozu199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků199.900 Kč (1,0 VVT/50 kW GL/AC)

Plusy

  • Prostorný a solidní interiér
  • Čitelný podvozek
  • Přesné řazení
  • Snadné nastupování
  • Poměr cena/výbava a užitná hodnota

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Osekaná bezpečnostní výbava (ESP a 6 airbagů jen v nejdražší verzi)
  • Pevný volant a sedadlo bez výškového nastavení
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Splash 1,0

Cena v základní výbavě: 199 900 Kč Cena v testované výbavě: 199 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání, klimatizace (manuální), 4 reproduktory (v předních a zadních dveřích), otevírání pátých dveří centrálně, posilovač řízení, digitální hodiny, 165/70R14 + ocel. disky s poklicemi, rezervní kolo T125/70R15 (dojezdové)

Výbava testovaného vozu:základní

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

 

Štítky Suzuki Testy MPV

Technické údaje
Motor Suzuki Splash 1,0
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.2 / 4.7
Emise CO2:109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 202 / 537
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 975 / 510
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3775
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči

Modernizované Suzuki Splash mohou evropští zákazníci…

Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy

Modernizované Suzuki Splash se záhy po vypuštění prvních…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Maccabi - Slavia 0:2. Hušbauer pálil z dálky, k postupu stačí remíza

Maccabi - Slavia 0:2. Hušbauer pálil z dálky, k…

Fotbalisté Slavie vyhráli v 5. kole Evropské ligy na hřišti Maccabi Tel Aviv 2:0 a přiblížili se k postupu. O…

Hořava: Doma hrajeme dobře pořád. Rumuni si mysleli, že to půjde snadno

Hořava: Doma hrajeme dobře pořád. Rumuni si mysleli,…

Na začátku sezony musel tvrdě bojovat o to, aby Pavla Vrbu přesvědčil o svých kvalitách. Od konce září se ale…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…