Toyota Avensis 2,0 D-4D vs VW Passat 2,0 TDI – Ave Passat?

Toyota Avensis 2,0 D-4D vs VW Passat 2,0 TDI – Ave Passat?

 
 

V japonsko-německé válce o řidiče rodinného kombíku jsme našli vítěze. Je jím Avensis, nebo Passat?

Obě dnes testovaná auta prošla nedávno modernizací. Passat, uvedený na trh před rokem, se na pohled změnil víc, dokonce se vydává za novou generaci. Avensis po faceliftu je čerstvou novinkou a i on zřetelně omládl.

Japonské automobilky mají ve zvyku měnit design svých aut skokově, bez větších zásahů v průběhu modelového cyklu. O to víc potěší, jak Avensis prokoukl. Viditelně se změnily oba konce karoserie a Toyota vsadila na pár efektních prvků – tmavá kola, černé pozadí světlometů a diody pro denní svícení.

Volkswagen ale stále víc sází na design a tým jeho stylistů se nenechá zahanbit ani u půlgenerace s pořadovým číslem sedm. Passat má věcnější tvary, obzvlášť v bílé barvě ale vypadá neméně zajímavě. Německému kombíku to v novém kabátu sekne.

obrázek [600 x 301]  

Jestliže zvenku Toyota i Volkswagen měnily vzhled poměrně výrazně, uvnitř se ladily jen drobné nuance. V případě Passatu to ničemu nevadí, u Avensisu se promarnila příležitost.

Interiér

Interiér Toyoty je taková šedá, pardon, béžovo-černá myš. Stárnoucí tvary by snesly nějaké oživení a když ne to, tak bychom uvítali alespoň modernější přístrojový štít a lepší grafiku palubního počítače. Místo toho musíme akceptovat design, který už před lety nepůsobil nějak moderně.

Funkční stránka je ovšem jiná písnička. V Toyotě se žije příjemně a vše je hezky po ruce. Musíte se jen smířit s čistě dotykovým ovládáním navigace a překousnout absenci trojbliku. Jinak ale slabá místa nejsou – nic nevrže, prostoru je dostatek, sedadla čalouněná kůží a Alcantarou jsou pohodlná. Akorát ten design…

obrázek [300 x 420] Passat vyznává jiné principy, ale dosahuje podobného výsledku. Jeho interiér každopádně působí hodnotnějším dojmem, což vynikne zvlášť, kdyby se rozsahem konfigurace srovnal s Avensisem. A i když nepatří k vizuálně nejpřitažlivějším kabinám ve střední třídě, proti Toyotě je designovým vítězem.

Výhrady se hledají stejně těžko jako u Avensisu. Evergreenem se už staly hodiny uprostřed palubní desky a přesun tlačítka varovných světel na méně viditelné místo. Ale jinak? Nic. Leda snad, že středový tunel v Toyotě má přívětivější tvar, VW ale zase nabídne o jeden držák na pití víc.

Smůlou ale je, že interiér v Passatu před spolujezdcem povrzával. Možná je to náhoda, ještě spíš smůla, ale faktem je, že jsem jezdil pěti Avensisy a žádný z nich nevrzal.

Rozměry zavazadlového prostoruToyota AvensisVW Passat
Délka u dna [mm]11001120
Délka - sklopená sedadla [mm]19701920
Šířka mezi podběhy (min) [mm]9901000
Výška pod roletou [mm]450490
Nakládací hrana [mm]640630
Výška pod otevřenými dveřmi [mm]18201930
Udávaný objem [l]543603

Motor a převodovka

Pod kapotou obou aut najdeme nejoblíbenější motory – naftové dvoulitry. V případě Avenisu se jedná o trochu slabší kalibr: 2,0 D-4D má 91 kW. Jeho 310 Nm ale snese přímou konfrontaci s 2,0 TDI CR o výkonu 103 kW (má 320 Nm).

Toyota místo vysokého výkonu vsadila na nízkootáčkový charakter. Běžné provozní pásmo leží mezi 1200 a 2000 min-1. Níž motor příliš netáhne, výš je nezbytné vytáčet jen v rychlostech od 130 km/h dál. Optimalizace na tyto otáčky je dobrou volbou, při běžné jízdě je charakter motoru jasnou výhodou.

obrázek [300 x 272] TDI působí zpočátku silným dojmem. Nabízí totiž lepší zátah při mírném stlačení plynu v nízkých otáčkách. Při velké zátěži se ale projeví turbodíra, která škrtí motor až do 1600 min-1. Potenciál v nízkých otáčkách zhoršují i hůře optimalizované přeskoky převodovky, které motor často tlačí do slabé zóny. Ani reálný výkon ve výsledku o moc lepší není – rozdíl je až v otáčkách před omezovačem.

Rozdílné naladění motoru dále podporují naprosto protikladné spojky. Ta v Toyotě je měkká, ale zabírá zostra ve zřetelně vymezené poloze pedálu. Už po chvilce zvykání se toto řešení zdá jednoznačně lepší než gumový a nepřesný chod spojkového pedálu ve Volkswagenu.

Řazení je naopak lepší ve Volkswagenu, byť jen o příslovečný chlup. Dojem zlepšuje také lépe tvarovaná řadicí páka.

Odečtená spotřeba palivaToyota Avensis 2,0 D-4DVW Passat 2,0 TDIVW Passat 2,0 TDI 4Motion
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]4,3 / 16004,0 / 18004,3 / 1800
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]5,7 / 20506,0 / 24007,1 / 2400

V otázce spotřeby máme ukázkovou remízu. Tedy přesněji Passat dorazil k testu ve verzi 4Motion, která má větší nároky na palivo než Avensis s pohonem předních kol. Proto ale přidáváme hodnoty spotřeby z loňského testu Passatu. A ty se od Avensisu liší opravdu minimálně.

Jízda

Jiný charakter, podobný výkon a navlas stejná spotřeba. Rozhodne podvozek? Ano! Toyota pečlivě ladila a podařilo se ji Avensis pěkně přitvrdit při zachování rozumné úrovně komfortu. V zatáčkách drží oba modely stejně statečně a zvládnou toho mnohem víc, než od nich bude běžný uživatel kdy žádat.

Passat jezdí tvrdě na kanálech a výtlucích, zato je hezky měkký na větších terénních vlnách. Pak ale přijde tuhé dosednutí, když je příčná nerovnost větší nebo rychlost jízdy vyšší. To Avensis se chová konzistentněji – tlumí lépe, neumí se pohupovat, ale jeho tlumiče se nenechají dohnat do úzkých na rozbité cestě, ani při rychlé jízdě.

Rezervy jsou jen v řízení. Přes výrazné zlepšení reaguje Passat na pokyny volantem stále o trochu lépe, byť naprosto odtažitě.

Ceny

Vyvrcholením dnešního testu je jako obvykle pohled do ceníku. Jak už jsme na Auto.cz mnohokrát zmínili, výbava Sol je nejvýhodnější verzí Avensise. A právě takový vůz jsme vyzkoušeli. Když výbavu doplníme o navigaci, metalízu a alarm, dostaneme u kombi cenu 680 tisíc korun.

To je téměř přesně cena dvoulitrového Passatu v základním provedení Comfortline. A co na tom, že paket Business (bi-xenony, automatická klimatizace, kožený volant, tempomat) dostanete zdarma, Passat i tak na Avensis rozsahem výbavy nestačí.

Máme-li být důslední, dorovnáme výbavu Avensisu až s verzí Highline. Rozšíření výbavy o všechny položky znamená, že Passat je o 156 tisíc korun dražší než Avensis. Stejná konfigurace vystavená na základech Comfortline znamená proti Avensisu Sol o 122 tisíc vyšší cenu, musíme však oželet čalounění kůže/Alcantara.

Toyota Avensis kombi vs VW Passat Variant - srovnání cen
ModelToyota AvensisVW PassatVW Passat
Motor2,0 D-4D 91 kW2,0 TDI 103 kW2,0 TDI 103 kW
VýbavaSol, kombiHighline Business, VariantComfortline Business, Variant
Základní cena [Kč]643.900,-754.800,-682.900,-
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Airbag kolenníS--
Alarm6.050,-9.200,-9.200,-
Bezklíčové startováníS13.200,-13.200,-
Bi-xenon. adaptivní světla s LEDSSS
Čalounění kůže/AlcantaraSS-
El. parkovací brzdaSSS
El. sklopná zrcátkaS4.000,-4.000,-
Klimatizace dvouzónováSSS
Kola litá, 17 palcůSS12.300,-
Kožený multifunkční volantSSS
Metalický lak15.000,-14.700,-14.700,-
Multimédia - BluetoothS10.500,-10.500,-
Multimédia - navigace15.000,-17.100,-17.100,-
Parkovací kameraS9.200,-9.200,-
Parkovací senzory P/Z-S13.300,-
Přední mlhovkySS4.400,-
Rádio CD/MP3SSS
Rádio s USBS4.200,-4.200,-
Sedadla - P vyhřívanáSS7.200,-
TempomatSSS
Cena při shodné výbavě [Kč]679.950,-836.900,-802.200,-
Pohon 4x4-45.500,-45.500,-

Závěr

A vítězem je… Toyota! Passat je dobré auto bez zjevných slabin, Avensis mě ale přesvědčil víc. Tento závěr ovšem platí pro testované dvoulitry. Nebudu zastírat, že kdyby proti sobě stály 125kW 2,0 TDI s DSG od Volkswagenu a 2,2 D-CAT s automatem od Toyoty, Avensis ztratí polovinu argumentů.

Důležitou roli vedle podvozku, motoru a srovnatelné spotřeby hraje samozřejmě i cena. Kdyby byl Passat o tolik levnější, mohl by si vítězství nárokovat on.

V obecnějším kontextu je poselství tohoto testu také jasné. Avensis patří po faceliftu do širší špičky střední třídy. Kdybychom ho přidali k loňské trojici Mondeo-Superb-Passat (srovnávací test Manažerská kombinatorika – 01/2011), Toyota se neztratí a dokáže silné trio pěkně potrápit.

Druhý pohled (Aleš Jungmann)
Potrápit testované trio by sice Avensis mohl, avšak podle mého spíše jen poškrábáním zad Mondeu. O jeho vyšší kvalitě než v případě koncernového dua úplně přesvědčen nejsem. Na rozdíl od Lukáše bych vítězství Avensisu neviděl tak jednoznačně, i když je pravda, že Avensis si v mých očích den ode dne polepšoval. Unyle seniorskému béžovému interiéru jsem však na chuť nepřišel ani trochu. Za sebe bych se nerozpakoval vyhlásit remízu a poslat vás k dealerům vyjednávat o ceně.
obrázek [600 x 382]  
Toyota Avensis 2,0 D-4D
+ Poměr cena/výbava
Rozsáhlá standardní výbava
Úsporný a živý základní dieselový motor
Stabilní chování v přímém směru i v zatáčkách
Dobré odhlučnění podvozku a oken
- Minimální možnosti příplatkové výbavy
Absence funkce komfortního blikání (trojblik)
Grafika přístrojového štítu, design interiéru
Hluk motoru při studeném startu

JAKE.AUTO.CZ Toyota Avensis – všechny testy a další články


Volkswagen Passat 2,0 TDI
+ Možnost pohonu 4x4 nebo samočinné převodovky
Vyváženější, evropštější design
Pravidelný zavazadelník
Vyšší zůstatková hodnota
-Horší komfort odpružení
Výrazně vyšší akční ceníkové ceny
Nelogický přesun tlačítka varovných světel
Slabší zátah v nízkých otáčkách
Kratší převody, hůř zvolené „přeskoky“ převodovky

JAKE.AUTO.CZ Volkswagen Passat – všechny testy a další články

Spolupracujeme s Tipcars.com
Soutěž Autogirl 2014
Technické údaje
MotorToyota Avensis 2,0 D-4DVW Passat 2,0 TDI
Typ motoru:přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily:4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm):19981968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):91 / 3600103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):310 / 1600 - 2200320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):200207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):1010.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):5.6 / 4 / 4.66.6 / 4.6 / 5.3
Emise CO2:120156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):543 / 1609603 / 1731
Objem nádrže (l):6070
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1595 / 5351656 / 614
Rozměr pneu:215/55 R17215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):47804771
b) šířka (mm):18101820
c) výška (mm):14801516
d) rozvor (mm):27002712
e) rozchod vpředu (mm):15601553
f) rozchod vzadu (mm):15601554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):940 / 1150760 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):600 / 850730 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):1030990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960950
k) šířka vpředu (mm):14901480
l) šířka vzadu (mm):15101510
délka sedáku vpředu (mm):510500
délka sedáku vzadu (mm):500480
výška opěradla vpředu (mm):620630
výška opěradla vzadu (mm):660630
místo vzadu pod předním sedadlem:AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis 2,0 D-4D vs VW Passat 2,0…









Doporučujeme
Škoda Fabia III se postupně odhaluje, tohle je její světlomet Škoda Fabia III se oficiálně odhalila. Vše, co o ní víme.

Škodovka po kouskách odhalovala novou Fabii. Premiéra…

Ojetý Ford S-Max: Turbodiesel 2.0 TDCI je sázka na jistotu Ojetý Ford S-Max: 2.0 TDCI je jasná sázka na jistotu

Diesely jsou spolehlivé, na benzinovou jednotku v bazaru…

 




Autoslevy


VW Group v roce 2012: 9,3 milionů prodaných aut, z toho 1,3 milionu Passatů VW Group v roce 2012: 9,3 milionů prodaných aut, z toho 1,3 milionu Passatů

Koncern Volkswagen v roce 2012 opět pokořil metu 9…

VW Passat posiluje: 2,0 TDI má 130 kW a 380 N.m VW Passat posiluje: 2,0 TDI má 130 kW a 380 N.m

Volkswagen od ledna nabízí nejsilnější Passat TDI se…

 

Související články
Toyota Yaris 1.33 vs. Volkswagen Polo 1.2 TSI Toyota Yaris 1.33 vs. Volkswagen Polo 1.2 TSI

Porovnávat auta kvůli novým světlům by nedávalo smysl.…

Volkswagen Beetle GSR – Porsche by se divil Volkswagen Beetle GSR – Porsche by se divil

Druhá novodobá generace modelu Beetle je bez nadsázky tím…

 




 
Citroën C1 1.2 VTi vs. Škoda Citigo 1.0 MPI

Citroën C1 1.2 VTi vs. Škoda Citigo 1.0 MPI

29.8. 2014

Citigo se před časem povedlo nejmenší segment aspoň trochu rozhýbat. Bude podobným impulsem i příchod nejvíc sexy mini od Kolína, Citroënu C1?




Blesk.cz

Peklo, nebo ráj? V brazilském městě žijí jen samé ženy!

Peklo, nebo ráj? V brazilském městě žijí jen samé ženy!

Svobodní mládenci, zbystřete! V brazilském městě žijí Noiva do Cordeiro žijí jen samé ženy. Většině jim je pod…

Šmejdi to stále zkouší na seniory: Vydávají se za ombudsmany!

Šmejdi to stále zkouší na seniory: Vydávají se za…

Šmejdi, kteří terorizují důchodce na předváděcích akcích a nutí je k pořízení předraženého zboží, z Česka…

 

iSport.cz

Hašek válel (skoro) jako v Naganu: Ani jsem tam Čemana nechtěl pustit

Hašek válel (skoro) jako v Naganu: Ani jsem tam…

Po své půlhodinové šichtě sice trochu kulhal, to byl však jen následek otlačených nohou, které přestaly být…

Hrála jsem naivně, vyčítala si Plíšková po pádu s Australankou

Hrála jsem naivně, vyčítala si Plíšková po pádu s…

PŘÍMO Z NEW YORKU | Zaštítit překvapivý triumf nad Anou Ivanovičovou se nepovedlo Karolíně Plíškové. Ve 3. kole…

 

Reflex.cz

Putinova popularita maskuje nepohodlnou ruskou realitu

Putinova popularita maskuje nepohodlnou ruskou realitu

V Rusku už se stalo zvykem slyšet lidi říkat - dokonce i opoziční politiky - že je v ruském nejlepším zájmu, aby…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Polít se h**ny zjevně pomáhá!

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Polít se h**ny zjevně pomáhá!

Včera jsem se na protest, že není na českém Internetu k nalezení číslo účtu nadace proti ALS, polil před redakcí…