Test Auto.cz

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT - Na pohodu

17.9. 2013
Verdikt
 

Toyota nyní nabízí Avensis s výraznými akčními slevami. Podívali jsme se na zoubek „nejvýhodnější“ nabídce, kdy zákazník podle ceníku ušetří celých 155.000 korun!

Toyota už nějaký čas láká na Avensis Style Edition, přičemž nejvýhodnější se zdá být s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW, pohánějící přední kola skrze samočinnou převodovku. Díky akci byl totiž smazán čtyřicetitisícový příplatek za automat, takže nyní můžete nechat práci strojům bez příplatku. A právě tuto verzi jsme otestovali.

Vzhled Avensisu je v rámci akční výbavy vylepšen tmavými broušenými sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin či chromovanými detaily, jako jsou koncovka výfuku nebo lišty na dveřích a na zádi. Sériová výbava vychází ze třetího stupně Sol, zahrnuje tedy čalounění kombinující Alcantaru a kůži, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové startování, duální samočinnou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací kameru, diody pro denní svícení, bixenonové adaptivní světlomety nebo multimediální systém ovládaný pomocí 6,1” dotykové obrazovky. To je hodně slušná nabídka, uvážíme-li, že tohle kombi střední třídy pořídíte za necelých 700.000 korun...

TEST: Toyota Avensis 2.2 D-CAT AT (110 kW) – Přiměřeně prémiový

Neodpustíme si malé srovnání s jedním z největších konkurentů - Volkswagenem Passat. Nad ním před časem Avensis dokonce vyhrál ve srovnávacím testu kombi, byť šlo o rozdílné motory. Pokud vyjdeme z platného ceníku (Passat Variant nyní v žádné akci není), tak za dvoulitrové TDI (103 kW) s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG zaplatíte 784.900 Kč. Vzhledem k rozsáhlé výbavě Toyoty by však spíše bylo fér porovnávat ji s verzí Highline, kde je cenová diference již 135.000 korun. A to ještě stále nemáme v autě třeba bezklíčový vstup a startování nebo couvací kameru. Volkswagenu však hraje do karet větší možnost individualizace, volitelných příplatků v ceníku Toyoty je výrazně méně. Tenhle „japonský“ systém proto musíte vzít jako fakt: něco přináší, něco si však bere.

TEST: Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D – Volba rozumu

Nabídka dobrá, ale...

Avensis Kombi moc slabin nemá. Jízda v něm je pohodlná a příjemná, zavazadelník se základním objemem 543 litrů bude pro rodinu ideální a jak už jsme si řekli, výbava taktéž stojí za pozornost. Přesto nám Avensis s daným motorem a automatem k srdci nepřirostl. Proč?

Interiér je sesazen z kvalitních materiálů, to nejlepší už má ale dávno za sebou. Oranžové displeje i design palubní desky jasně prozrazují stáří modelu, který byl představen na autosalonu v Paříži před pěti lety. Po čase si uživatel zvykne, navíc všechno funguje tak, jak má. To však neplatí o kombinaci vznětového motoru 2.2 D-CAT o výkonu 110 kW a šestistupňové samočinné převodovky. Tvrdší běh agregátu není vykoupen nízkou spotřebou, navíc ani reakce na přidání plynu není nikterak blesková. Zde je na vině z velké části automat, který je sice příkladně komfortní a jemný, nicméně snahou o „vyhlazování“ jízdy dynamickým vlastnostem škodí.

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT ATodečtené otáčky [min-1]odečtená spotřeba [l/100 km]
Rychlost 100 km/h17505,5
Rychlost 130 km/h23007,0

Automat se nemá rád ani se spotřebou paliva, která se po dobu redakčního testu držela poměrně vysoko: s klidnou nohou jsme po okreskách jezdili za necelých osm litrů. Když jsme však automobil vzali na dálnici a nechali mu spolykat stovku kilometrů v ustáleném tempu, byly výsledky příznivější. Ve 100 km/h si motor vyžádal 5,5 litru na 100 km (motor v tu chvíli na šestku točí 1.750 otáček), stotřicítka si řekne o litr a půl nafty více. Vysvětlení je jednoduché: automat zhoršuje spotřebu hlavně při předjíždění, akceleraci ze zatáček a výjezdu prudších kopců, což na dálnici není. Celkově nás čistý turbodiesel od Toyoty, spojený s automatickou převodovkou, příliš nepřesvědčil.

Video

JAKE.AUTO.CZ Toyota Avensis – všechny testy a další články

Nejlevnější verze modelu591.900 Kč (1.8 Valvematic 108 kW Luna)
Základ s testovaným motorem681.900 Kč (2.2 D-CAT 110 kW MT Sol)
Testovaný vůz s výbavou737.400 Kč (2.2 D-CAT 110 kW AT Style Edition)

Plusy

  • Stabilní chování v přímém směru
  • Jízdní komfort
  • Dobré odhlučnění podvozku a oken
  • Bohatá výbava, poměr cena/výbava

Minusy

  • Grafika palubního počítače
  • Hlučnější motor
  • Relativně vyšší spotřeba
  • Minimální možnosti příplatkové výbavy
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT

Cena v základní výbavě: 681 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 400 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17” kola, adaptivní bixenonové světlomety, diody denního svícení, elektrické ovládání bočních oken, bezklíčový vstup a startování, dvouzónová klimatizace, světelný a dešťový senzor, multimediální systém Toyota Touch&Go Plus, zadní parkovací kamera, bluetooth, USB, přední mlhovky, kůží potažený volant, tempomat, roletky proti slunci v zadní řadě sedadel, čalounění perforovanou kůží, vyhřívání předních sedadel atd.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (22.500,-), panoramatická střecha (15.000,-)

Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker

lak zemí V4, tedy ČR, Polska, Maďarska a Slovenska kvůli…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí

Bývalý gruzínský prezident žijící na Ukrajině Michail…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 543 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 540
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 520
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT -…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat vaší reklamaci?

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat…

Co dělat, když prodejce nechce přijmout zboží koupené na internetu ve lhůtě deseti dnů, jako se to stalo paní…

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu: Pohublý manžel v poutech, Silvia vystrojená jako party girl!

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu:…

Silvia Kucherenko (34) asi jediná věřila, že Nejvyšší soud v Bratislavě zruší manželův jedenáctiletý trest…

 

iSport.cz

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu opět stráví ve Fulhamu

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu…

Fotbalový reprezentant Tomáš Kalas prodloužil smlouvu v Chelsea na další čtyři roky. Zároveň bude pokračovat na…

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít svůj den, věří kouč

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít…

Fotbalisty Sparty čeká ostrý vstup do sezony. Souboj s Crvenou Zvezdou Bělehrad v předkole Evropské ligy bude…

 

Reflex.cz

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí sám, i poškozenou míchu, tvrdí lékař

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí…

„Sebeuzdravovací síla člověka je nekonečná,“ má jasno zakladatel neuropsychoimunologie Jan Šula. Choroby podle…

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a proto se neštítí agitovat úplně všude

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a…

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek se v jednom ze svých posledních tweetů svěřil, že vyrazí do Liberce na…