Test Auto.cz

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT - Na pohodu

17.9. 2013
Verdikt
 

Toyota nyní nabízí Avensis s výraznými akčními slevami. Podívali jsme se na zoubek „nejvýhodnější“ nabídce, kdy zákazník podle ceníku ušetří celých 155.000 korun!

Toyota už nějaký čas láká na Avensis Style Edition, přičemž nejvýhodnější se zdá být s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW, pohánějící přední kola skrze samočinnou převodovku. Díky akci byl totiž smazán čtyřicetitisícový příplatek za automat, takže nyní můžete nechat práci strojům bez příplatku. A právě tuto verzi jsme otestovali.

Vzhled Avensisu je v rámci akční výbavy vylepšen tmavými broušenými sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin či chromovanými detaily, jako jsou koncovka výfuku nebo lišty na dveřích a na zádi. Sériová výbava vychází ze třetího stupně Sol, zahrnuje tedy čalounění kombinující Alcantaru a kůži, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové startování, duální samočinnou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací kameru, diody pro denní svícení, bixenonové adaptivní světlomety nebo multimediální systém ovládaný pomocí 6,1” dotykové obrazovky. To je hodně slušná nabídka, uvážíme-li, že tohle kombi střední třídy pořídíte za necelých 700.000 korun...

TEST: Toyota Avensis 2.2 D-CAT AT (110 kW) – Přiměřeně prémiový

Neodpustíme si malé srovnání s jedním z největších konkurentů - Volkswagenem Passat. Nad ním před časem Avensis dokonce vyhrál ve srovnávacím testu kombi, byť šlo o rozdílné motory. Pokud vyjdeme z platného ceníku (Passat Variant nyní v žádné akci není), tak za dvoulitrové TDI (103 kW) s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG zaplatíte 784.900 Kč. Vzhledem k rozsáhlé výbavě Toyoty by však spíše bylo fér porovnávat ji s verzí Highline, kde je cenová diference již 135.000 korun. A to ještě stále nemáme v autě třeba bezklíčový vstup a startování nebo couvací kameru. Volkswagenu však hraje do karet větší možnost individualizace, volitelných příplatků v ceníku Toyoty je výrazně méně. Tenhle „japonský“ systém proto musíte vzít jako fakt: něco přináší, něco si však bere.

TEST: Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D – Volba rozumu

Nabídka dobrá, ale...

Avensis Kombi moc slabin nemá. Jízda v něm je pohodlná a příjemná, zavazadelník se základním objemem 543 litrů bude pro rodinu ideální a jak už jsme si řekli, výbava taktéž stojí za pozornost. Přesto nám Avensis s daným motorem a automatem k srdci nepřirostl. Proč?

Interiér je sesazen z kvalitních materiálů, to nejlepší už má ale dávno za sebou. Oranžové displeje i design palubní desky jasně prozrazují stáří modelu, který byl představen na autosalonu v Paříži před pěti lety. Po čase si uživatel zvykne, navíc všechno funguje tak, jak má. To však neplatí o kombinaci vznětového motoru 2.2 D-CAT o výkonu 110 kW a šestistupňové samočinné převodovky. Tvrdší běh agregátu není vykoupen nízkou spotřebou, navíc ani reakce na přidání plynu není nikterak blesková. Zde je na vině z velké části automat, který je sice příkladně komfortní a jemný, nicméně snahou o „vyhlazování“ jízdy dynamickým vlastnostem škodí.

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT ATodečtené otáčky [min-1]odečtená spotřeba [l/100 km]
Rychlost 100 km/h17505,5
Rychlost 130 km/h23007,0

Automat se nemá rád ani se spotřebou paliva, která se po dobu redakčního testu držela poměrně vysoko: s klidnou nohou jsme po okreskách jezdili za necelých osm litrů. Když jsme však automobil vzali na dálnici a nechali mu spolykat stovku kilometrů v ustáleném tempu, byly výsledky příznivější. Ve 100 km/h si motor vyžádal 5,5 litru na 100 km (motor v tu chvíli na šestku točí 1.750 otáček), stotřicítka si řekne o litr a půl nafty více. Vysvětlení je jednoduché: automat zhoršuje spotřebu hlavně při předjíždění, akceleraci ze zatáček a výjezdu prudších kopců, což na dálnici není. Celkově nás čistý turbodiesel od Toyoty, spojený s automatickou převodovkou, příliš nepřesvědčil.

Video

JAKE.AUTO.CZ Toyota Avensis – všechny testy a další články

Nejlevnější verze modelu591.900 Kč (1.8 Valvematic 108 kW Luna)
Základ s testovaným motorem681.900 Kč (2.2 D-CAT 110 kW MT Sol)
Testovaný vůz s výbavou737.400 Kč (2.2 D-CAT 110 kW AT Style Edition)

Plusy

  • Stabilní chování v přímém směru
  • Jízdní komfort
  • Dobré odhlučnění podvozku a oken
  • Bohatá výbava, poměr cena/výbava

Minusy

  • Grafika palubního počítače
  • Hlučnější motor
  • Relativně vyšší spotřeba
  • Minimální možnosti příplatkové výbavy
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT

Cena v základní výbavě: 681 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 400 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17” kola, adaptivní bixenonové světlomety, diody denního svícení, elektrické ovládání bočních oken, bezklíčový vstup a startování, dvouzónová klimatizace, světelný a dešťový senzor, multimediální systém Toyota Touch&Go Plus, zadní parkovací kamera, bluetooth, USB, přední mlhovky, kůží potažený volant, tempomat, roletky proti slunci v zadní řadě sedadel, čalounění perforovanou kůží, vyhřívání předních sedadel atd.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (22.500,-), panoramatická střecha (15.000,-)

Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 543 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 540
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 520
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT -…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…