Test Auto.cz

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál

18.7. 2014
Verdikt
 

Golf Sportsvan je prostorný a praktický automobil, k němuž zážehová čtrnáctistovka TSI sedí více než turbodiesel 1.6 TDI.

V prvním redakčním testu Volkswagenu Golf Sportsvan toto MPV zaujalo, příliš se ale nelíbila jeho kombinace turbodieselu 1.6 TDI a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet Sportsvan znovu, avšak se zcela jinou technikou. Tentokrát jsme usedli za volant benzinové verze s turbomotorem 1.4 TSI (92 kW), který spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. Vyšší výbavový stupeň Highline pak nahradil ten nižší nazvaný Comfortline.

Vzhled

O designu Sportsvanu jsme v minulosti psali již vícekrát, proto ho shrňme jenom v krátkosti. Proti předchůdci Golfu Plus automobil působí sportovnějším dojmem, na první pohled je patrné, že cílí na mladší zákazníky. V případě stříbrné metalízy Tungsten ale wolfsburské MPV působí poněkud nudným dojmem, mladší klientela jistě ocení nějaký výraznější lak (například oranžový Habanero). Proti ostatním karosářským variantám Golfu se vzhled Sportsvanu liší, například u masky chladiče zkosené světlomety připomínají řešení z nového Passatu.

Interiér Sportsvanu je prostorný, dovnitř si pohodlně sednou i vysoké postavy. Nechybí tu množství odkládacích prostorů, napočítali jsme jich celkem 18. Mimo jiné zmiňme odkládací schránku ve stropě na brýle, prostory před a za řadicí pákou, místa pod předními sedadly, praktický gumový pás na středovém tunelu u sedadla spolujezdce či odkládací místa na boku zadních sedadel.

K tématu: VW Golf Sportsvan chce oslovit hlavně mladé rodiny


Zavazadlový prostor má dvojité dno, se kterým se dá snadno manipulovat i jednou rukou. Pokud dno zůstane v horní poloze, vznikne po sklopení zadních opěradel rovná plocha. Přiobjednat si lze sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, díky čemuž vznikne prostor od palubní desky k víku zavazadelníku dlouhý 2,5 metru.

obrázek [600 x 297]  

Motor a převodovka

Testovaný turbomotor 1.4 TSI dosahuje výkonu 92 kW, přičemž točivý moment 200 N.m je dostupný v širokém spektru otáček od 1400 min-1. V nabídce je ještě silnější varianta se 110 kW a 250 N.m. Tento benzinový motor pracuje ve Sportsvanu lépe než turbodiesel 1.6 TDI v dříve testovaném exempláři.

Čtrnáctistovka má hladký a jemný běh, na dálnici posádku nijak neobtěžuje svým zvukem. Agregát je dostatečně silný, v táhlých stoupáních je wolfsburské MPV schopno akcelerovat i se čtyřmi osobami na palubě, výkon je tedy více než dostatečný.

Otestovali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI DSG – Ne sportovec, ale praktik


Automobil perfektně tlumí nerovnosti, čemuž v testovaném exempláři pomáhal sériový podvozek (k dispozici je i sportovní, snížený o 15 mm), litá 16“ kola nebo víceprvková zadní náprava. Proti dříve testovanému vozu s 18“ koly a torzní příčkou vzadu se jedná o výrazné zlepšení. Motor si dobře rozumí s převodovkou, která má přesnou kulisu řazení. Sportsvan si poradí i v zatáčkách, karoserie se prakticky nenaklání, sedadla dobře drží posádku.

Dlouhodobá spotřeba při našem testu činila rovných sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. Ve srovnání s dříve testovaným turbodieselem je to o půl litru více.

obrázek [600 x 402]  

Výbava

Už v základním provedení Comfortline je Sportsvan bohatě vybavený. Nabízí mimo jiné sedm airbagů, samočinnou klimatizaci, elektrické stahování bočních oken nebo elektrický závěr diferenciálu XDS.

Psali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan stojí v Česku od 433.900 Kč


V našem případě nechybělo ani lepší autorádio Composition Media ovládané pomocí barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8 palce, které je dodáváno za příplatek 7.300 korun. V dnešní době už se jedná spíše o menší obrazovku, její ovládání je ale intuitivní a data se načítají rychle.

obrázek [600 x 343]  

Závěr

Volkswagen Golf Sportsvan s turbomotorem 1.4 TSI si dovolíme nazvat skvělým rodinným vozem. Automobil se chlubí prostornou a praktickou kabinou, zážehový čtyřválec s přeplňováním je dostatečně silný, aby zvládl i dlouhou cestu na dovolenou s plnou kabinou a naloženým kufrem.

Cena (testovaný exemplář přijde na 618.000 korun) se může na první pohled zdát přece jen vyšší na rodinné auto, nechybí v ní ale nic potřebného – snad jenom navigace. Za navigační systém Discover Media se připlácí 17.600 korun, za lepší Discover Pro s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a 60GB harddiskem pak 57.600 korun.

Nejlevnější verze modelu433.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Comfortline)
Základ s testovaným motorem481.900 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou618.000 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)

Plusy

  • Prostorná a praktická kabina
  • Elegantní zevnějšek
  • Dostatek pohodlí
  • Silný turbomotor

Minusy

  • Menší zavazadelník
  • Vyšší základní cena
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 481 900 Kč Cena v testované výbavě: 618 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektromechanická brzda s funkcí Auto Hold, příprava Isofix, systém sledování únavy řidiče, zásuvka na 12 V v zavazadelníku, samočinná klimatizace, přihrádka před spolujezdcem s chlazením, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, palubní počítač, autorádio s 5“ displejem, osmi reproduktory a slotem na kartu SD, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 15” kola, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, dojezdová rezerva, tempomat, volant s koženým věncem, elektronický závěr diferenciálu XDS, střešní ližiny stříbrně eloxované a další.

Výbava testovaného vozu:Zadní boční skla a zadní sklo zatmavené (+8.700,-), multifunkční volant s koženým věncem (+10.400,-), textilní koberečky (+3.600,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů čelního skla a světlometů (+16.000,-), bixenonové světlomety s diodami pro denní svícení (+33.200,-), mlhovky (+6.200,-), litá 16“ kola Toronto (+15.100,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+13.100,-), dešťový a světelný senzor (+6.500,-), autorádio Composition Media s barevným 5,8“ dotykovým displejem (+7.300,-), stříbrná metalíza Tungsten (+14.400,-), zdířka Media-In (+1.600,-).

Británie by měla uspořádat další referendum o brexitu, řekl Babiš pro BBC Británie by měla uspořádat další referendum o brexitu, řekl Babiš pro BBC

Český premiér Andrej Babiš a předseda maltské vlády…

Češi chodí do práce časněji než obyvatelé okolních zemí Češi chodí do práce časněji než obyvatelé okolních zemí

Okolo 82 procent zaměstnanců českých malých a středních…

Nedostatek ajťáků nutí personalisty inovovat Nedostatek ajťáků nutí personalisty inovovat

Konferenční hovory se stávají standardem.

Komentář Bohumila Pečinky: Ministr Poche-Nepoche Komentář Bohumila Pečinky: Ministr Poche-Nepoche

V první chvíli tomu nešlo uvěřit: neúspěšný kandidát…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.5 / 5.4
Emise CO2:125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1520
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1362 / 593
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4338
b) šířka (mm): 1807
c) výška (mm): 1578
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě se nejnovější…

 



Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa

První a také pátá generace Golfa nesly v USA jméno…

VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420? VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf…

 



 
Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Dnes 09:30

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.




Blesk.cz

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval malým dětem a pak se svlékl donaha

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval…

V Chomutově se strážníci rozhodně nenudí. Jejich posledním úlovkem se stal muž, který nejprve vyhrožoval dětem…

Jako panenky: Sebastian (3) a Andrea (8) mají poruchu růstu. Každý den užívají hormony

Jako panenky: Sebastian (3) a Andrea (8) mají…

Sebastiánek (3) začal v růstu zaostávat už ve čtyřech měsících. Jeho lékařka radila vyčkávat, ačkoliv se s…

 

iSport.cz

Mourinho: Nechápu, že se Liga mistrů může hrát na umělé trávě

Mourinho: Nechápu, že se Liga mistrů může hrát na…

Kouč Manchesteru United José Mourinho si dvojnásobně oddechl po úvodním zápase Ligy mistrů. Jeho svěřenci v…

Bolesti hlavy jsou pryč, Hemský řeší budoucnost: Hokej, nebo konec?

Bolesti hlavy jsou pryč, Hemský řeší budoucnost:…

Před rokem se Aleš Hemský těšil na sezonu v Montrealu. Nadšení ale spadlo na nulu po sedmi zápasech. Rána a…

 

Reflex.cz

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS, mezi současnými vede Kubera. Opačně hlasují lidovci

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS,…

Liberální institut ve čtvrtek představil Skóre senátorů, které mapuje hlasování jednotlivých členů horní komory…

EU určila, z čeho si můžeme dělat srandu a z čeho už ne. Standardem má být kvalitní německý humor

EU určila, z čeho si můžeme dělat srandu a z čeho už…

Události z poslední doby donutily Evropskou unii jednat. Žijeme v civilizovaném světě, kde pro zesměšňování…