Test Auto.cz

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál

18.7. 2014
Verdikt
 

Golf Sportsvan je prostorný a praktický automobil, k němuž zážehová čtrnáctistovka TSI sedí více než turbodiesel 1.6 TDI.

V prvním redakčním testu Volkswagenu Golf Sportsvan toto MPV zaujalo, příliš se ale nelíbila jeho kombinace turbodieselu 1.6 TDI a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet Sportsvan znovu, avšak se zcela jinou technikou. Tentokrát jsme usedli za volant benzinové verze s turbomotorem 1.4 TSI (92 kW), který spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. Vyšší výbavový stupeň Highline pak nahradil ten nižší nazvaný Comfortline.

Vzhled

O designu Sportsvanu jsme v minulosti psali již vícekrát, proto ho shrňme jenom v krátkosti. Proti předchůdci Golfu Plus automobil působí sportovnějším dojmem, na první pohled je patrné, že cílí na mladší zákazníky. V případě stříbrné metalízy Tungsten ale wolfsburské MPV působí poněkud nudným dojmem, mladší klientela jistě ocení nějaký výraznější lak (například oranžový Habanero). Proti ostatním karosářským variantám Golfu se vzhled Sportsvanu liší, například u masky chladiče zkosené světlomety připomínají řešení z nového Passatu.

Interiér Sportsvanu je prostorný, dovnitř si pohodlně sednou i vysoké postavy. Nechybí tu množství odkládacích prostorů, napočítali jsme jich celkem 18. Mimo jiné zmiňme odkládací schránku ve stropě na brýle, prostory před a za řadicí pákou, místa pod předními sedadly, praktický gumový pás na středovém tunelu u sedadla spolujezdce či odkládací místa na boku zadních sedadel.

K tématu: VW Golf Sportsvan chce oslovit hlavně mladé rodiny


Zavazadlový prostor má dvojité dno, se kterým se dá snadno manipulovat i jednou rukou. Pokud dno zůstane v horní poloze, vznikne po sklopení zadních opěradel rovná plocha. Přiobjednat si lze sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, díky čemuž vznikne prostor od palubní desky k víku zavazadelníku dlouhý 2,5 metru.

obrázek [600 x 297]  

Motor a převodovka

Testovaný turbomotor 1.4 TSI dosahuje výkonu 92 kW, přičemž točivý moment 200 N.m je dostupný v širokém spektru otáček od 1400 min-1. V nabídce je ještě silnější varianta se 110 kW a 250 N.m. Tento benzinový motor pracuje ve Sportsvanu lépe než turbodiesel 1.6 TDI v dříve testovaném exempláři.

Čtrnáctistovka má hladký a jemný běh, na dálnici posádku nijak neobtěžuje svým zvukem. Agregát je dostatečně silný, v táhlých stoupáních je wolfsburské MPV schopno akcelerovat i se čtyřmi osobami na palubě, výkon je tedy více než dostatečný.

Otestovali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI DSG – Ne sportovec, ale praktik


Automobil perfektně tlumí nerovnosti, čemuž v testovaném exempláři pomáhal sériový podvozek (k dispozici je i sportovní, snížený o 15 mm), litá 16“ kola nebo víceprvková zadní náprava. Proti dříve testovanému vozu s 18“ koly a torzní příčkou vzadu se jedná o výrazné zlepšení. Motor si dobře rozumí s převodovkou, která má přesnou kulisu řazení. Sportsvan si poradí i v zatáčkách, karoserie se prakticky nenaklání, sedadla dobře drží posádku.

Dlouhodobá spotřeba při našem testu činila rovných sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. Ve srovnání s dříve testovaným turbodieselem je to o půl litru více.

obrázek [600 x 402]  

Výbava

Už v základním provedení Comfortline je Sportsvan bohatě vybavený. Nabízí mimo jiné sedm airbagů, samočinnou klimatizaci, elektrické stahování bočních oken nebo elektrický závěr diferenciálu XDS.

Psali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan stojí v Česku od 433.900 Kč


V našem případě nechybělo ani lepší autorádio Composition Media ovládané pomocí barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8 palce, které je dodáváno za příplatek 7.300 korun. V dnešní době už se jedná spíše o menší obrazovku, její ovládání je ale intuitivní a data se načítají rychle.

obrázek [600 x 343]  

Závěr

Volkswagen Golf Sportsvan s turbomotorem 1.4 TSI si dovolíme nazvat skvělým rodinným vozem. Automobil se chlubí prostornou a praktickou kabinou, zážehový čtyřválec s přeplňováním je dostatečně silný, aby zvládl i dlouhou cestu na dovolenou s plnou kabinou a naloženým kufrem.

Cena (testovaný exemplář přijde na 618.000 korun) se může na první pohled zdát přece jen vyšší na rodinné auto, nechybí v ní ale nic potřebného – snad jenom navigace. Za navigační systém Discover Media se připlácí 17.600 korun, za lepší Discover Pro s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a 60GB harddiskem pak 57.600 korun.

Nejlevnější verze modelu433.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Comfortline)
Základ s testovaným motorem481.900 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou618.000 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)

Plusy

  • Prostorná a praktická kabina
  • Elegantní zevnějšek
  • Dostatek pohodlí
  • Silný turbomotor

Minusy

  • Menší zavazadelník
  • Vyšší základní cena
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 481 900 Kč Cena v testované výbavě: 618 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektromechanická brzda s funkcí Auto Hold, příprava Isofix, systém sledování únavy řidiče, zásuvka na 12 V v zavazadelníku, samočinná klimatizace, přihrádka před spolujezdcem s chlazením, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, palubní počítač, autorádio s 5“ displejem, osmi reproduktory a slotem na kartu SD, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 15” kola, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, dojezdová rezerva, tempomat, volant s koženým věncem, elektronický závěr diferenciálu XDS, střešní ližiny stříbrně eloxované a další.

Výbava testovaného vozu:Zadní boční skla a zadní sklo zatmavené (+8.700,-), multifunkční volant s koženým věncem (+10.400,-), textilní koberečky (+3.600,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů čelního skla a světlometů (+16.000,-), bixenonové světlomety s diodami pro denní svícení (+33.200,-), mlhovky (+6.200,-), litá 16“ kola Toronto (+15.100,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+13.100,-), dešťový a světelný senzor (+6.500,-), autorádio Composition Media s barevným 5,8“ dotykovým displejem (+7.300,-), stříbrná metalíza Tungsten (+14.400,-), zdířka Media-In (+1.600,-).

Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat…

Umělá inteligence připraví o práci hlavně muže Umělá inteligence připraví o práci hlavně muže

Více jak deset milionů Britů přijde během příštích…

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.5 / 5.4
Emise CO2:125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1520
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1362 / 593
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4338
b) šířka (mm): 1807
c) výška (mm): 1578
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly? Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Nový ročník F1 odstartuje už o tomto víkendu úvodním…

 







 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře získala herečka Alena Vránová

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře…

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první…

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…