Test Auto.cz

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál

18.7. 2014
Verdikt
 

Golf Sportsvan je prostorný a praktický automobil, k němuž zážehová čtrnáctistovka TSI sedí více než turbodiesel 1.6 TDI.

V prvním redakčním testu Volkswagenu Golf Sportsvan toto MPV zaujalo, příliš se ale nelíbila jeho kombinace turbodieselu 1.6 TDI a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet Sportsvan znovu, avšak se zcela jinou technikou. Tentokrát jsme usedli za volant benzinové verze s turbomotorem 1.4 TSI (92 kW), který spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. Vyšší výbavový stupeň Highline pak nahradil ten nižší nazvaný Comfortline.

Vzhled

O designu Sportsvanu jsme v minulosti psali již vícekrát, proto ho shrňme jenom v krátkosti. Proti předchůdci Golfu Plus automobil působí sportovnějším dojmem, na první pohled je patrné, že cílí na mladší zákazníky. V případě stříbrné metalízy Tungsten ale wolfsburské MPV působí poněkud nudným dojmem, mladší klientela jistě ocení nějaký výraznější lak (například oranžový Habanero). Proti ostatním karosářským variantám Golfu se vzhled Sportsvanu liší, například u masky chladiče zkosené světlomety připomínají řešení z nového Passatu.

Interiér Sportsvanu je prostorný, dovnitř si pohodlně sednou i vysoké postavy. Nechybí tu množství odkládacích prostorů, napočítali jsme jich celkem 18. Mimo jiné zmiňme odkládací schránku ve stropě na brýle, prostory před a za řadicí pákou, místa pod předními sedadly, praktický gumový pás na středovém tunelu u sedadla spolujezdce či odkládací místa na boku zadních sedadel.

K tématu: VW Golf Sportsvan chce oslovit hlavně mladé rodiny


Zavazadlový prostor má dvojité dno, se kterým se dá snadno manipulovat i jednou rukou. Pokud dno zůstane v horní poloze, vznikne po sklopení zadních opěradel rovná plocha. Přiobjednat si lze sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, díky čemuž vznikne prostor od palubní desky k víku zavazadelníku dlouhý 2,5 metru.

obrázek [600 x 297]  

Motor a převodovka

Testovaný turbomotor 1.4 TSI dosahuje výkonu 92 kW, přičemž točivý moment 200 N.m je dostupný v širokém spektru otáček od 1400 min-1. V nabídce je ještě silnější varianta se 110 kW a 250 N.m. Tento benzinový motor pracuje ve Sportsvanu lépe než turbodiesel 1.6 TDI v dříve testovaném exempláři.

Čtrnáctistovka má hladký a jemný běh, na dálnici posádku nijak neobtěžuje svým zvukem. Agregát je dostatečně silný, v táhlých stoupáních je wolfsburské MPV schopno akcelerovat i se čtyřmi osobami na palubě, výkon je tedy více než dostatečný.

Otestovali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI DSG – Ne sportovec, ale praktik


Automobil perfektně tlumí nerovnosti, čemuž v testovaném exempláři pomáhal sériový podvozek (k dispozici je i sportovní, snížený o 15 mm), litá 16“ kola nebo víceprvková zadní náprava. Proti dříve testovanému vozu s 18“ koly a torzní příčkou vzadu se jedná o výrazné zlepšení. Motor si dobře rozumí s převodovkou, která má přesnou kulisu řazení. Sportsvan si poradí i v zatáčkách, karoserie se prakticky nenaklání, sedadla dobře drží posádku.

Dlouhodobá spotřeba při našem testu činila rovných sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. Ve srovnání s dříve testovaným turbodieselem je to o půl litru více.

obrázek [600 x 402]  

Výbava

Už v základním provedení Comfortline je Sportsvan bohatě vybavený. Nabízí mimo jiné sedm airbagů, samočinnou klimatizaci, elektrické stahování bočních oken nebo elektrický závěr diferenciálu XDS.

Psali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan stojí v Česku od 433.900 Kč


V našem případě nechybělo ani lepší autorádio Composition Media ovládané pomocí barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8 palce, které je dodáváno za příplatek 7.300 korun. V dnešní době už se jedná spíše o menší obrazovku, její ovládání je ale intuitivní a data se načítají rychle.

obrázek [600 x 343]  

Závěr

Volkswagen Golf Sportsvan s turbomotorem 1.4 TSI si dovolíme nazvat skvělým rodinným vozem. Automobil se chlubí prostornou a praktickou kabinou, zážehový čtyřválec s přeplňováním je dostatečně silný, aby zvládl i dlouhou cestu na dovolenou s plnou kabinou a naloženým kufrem.

Cena (testovaný exemplář přijde na 618.000 korun) se může na první pohled zdát přece jen vyšší na rodinné auto, nechybí v ní ale nic potřebného – snad jenom navigace. Za navigační systém Discover Media se připlácí 17.600 korun, za lepší Discover Pro s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a 60GB harddiskem pak 57.600 korun.

Nejlevnější verze modelu433.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Comfortline)
Základ s testovaným motorem481.900 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou618.000 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)

Plusy

  • Prostorná a praktická kabina
  • Elegantní zevnějšek
  • Dostatek pohodlí
  • Silný turbomotor

Minusy

  • Menší zavazadelník
  • Vyšší základní cena
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 481 900 Kč Cena v testované výbavě: 618 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektromechanická brzda s funkcí Auto Hold, příprava Isofix, systém sledování únavy řidiče, zásuvka na 12 V v zavazadelníku, samočinná klimatizace, přihrádka před spolujezdcem s chlazením, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, palubní počítač, autorádio s 5“ displejem, osmi reproduktory a slotem na kartu SD, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 15” kola, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, dojezdová rezerva, tempomat, volant s koženým věncem, elektronický závěr diferenciálu XDS, střešní ližiny stříbrně eloxované a další.

Výbava testovaného vozu:Zadní boční skla a zadní sklo zatmavené (+8.700,-), multifunkční volant s koženým věncem (+10.400,-), textilní koberečky (+3.600,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů čelního skla a světlometů (+16.000,-), bixenonové světlomety s diodami pro denní svícení (+33.200,-), mlhovky (+6.200,-), litá 16“ kola Toronto (+15.100,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+13.100,-), dešťový a světelný senzor (+6.500,-), autorádio Composition Media s barevným 5,8“ dotykovým displejem (+7.300,-), stříbrná metalíza Tungsten (+14.400,-), zdířka Media-In (+1.600,-).

Země OSN v Maroku formálně přijaly globální pakt o migraci Země OSN v Maroku formálně přijaly globální pakt o migraci

Země Organizace spojených národů v marockém městě…

Komentář Roberta Maleckého: Na domácí frontě není klid Komentář Roberta Maleckého: Na domácí frontě není klid

Ostrý spor mezi českým prezidentem republiky a českou…

Hlavní nádraží v Brně se na rok uzavřelo. Většina vlaků zastaví jinde Hlavní nádraží v Brně se na rok uzavřelo. Většina vlaků zastaví jinde

Výluka brněnského hlavního nádraží, která začala v…

Místo vily po cestovateli Fričovi vyrůstají v Praze-Košířích luxusní byty Místo vily po cestovateli Fričovi vyrůstají v Praze-Košířích luxusní byty

Po letech soudní sporů odstartovala v pražské lokalitě…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.5 / 5.4
Emise CO2:125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1520
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1362 / 593
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4338
b) šířka (mm): 1807
c) výška (mm): 1578
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 






 
Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Dnes 08:00

Jawa na českém trhu nabízí motocykl s označením 350 OHC, který není její vlastní konstrukcí, ale díky řadě komponentů připomíná jeden z nejdůležitějších motocyklů značky.




Blesk.cz

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život prodloužit, ale nemělo to smysl

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život…

Slavný kardiochirug Martin Kostelka (60) o víkendu pohřbil tatínka, oblíbeného herce Lubomíra Kostelku (†91)…

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho silný vítr

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho…

Pražané, pozor! Pokud ráno využíváte přívoz z Tróje na Císařský ostrov, vydejte se jinudy. Z důvodu silného…

 

iSport.cz

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro perfektní, Neuvirth střídán

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro…

SOUHRN | Ondřej Kaše přispěl v NHL gólem a dvěma přihrávkami k výhře Anaheimu 6:5 po nájezdech nad New Jersey a…

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v komfortní pozici

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v…

Na Letné působil jako asistent či skaut. Jednu dobu byl pravou rukou Zdeňka Ščasného, který na něj nedal…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Izraelské vojačky vypadají na sociálních sítích jako sexy modelky, ale jsou to i tvrdé bojovnice

Izraelské vojačky vypadají na sociálních sítích jako…

Stát Izrael patří mezi několik málo států světa, kde je vojenská služba povinná i pro ženy. A že se mnohdy jedná…