Test Auto.cz

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál

18.7. 2014
Verdikt
 

Golf Sportsvan je prostorný a praktický automobil, k němuž zážehová čtrnáctistovka TSI sedí více než turbodiesel 1.6 TDI.

V prvním redakčním testu Volkswagenu Golf Sportsvan toto MPV zaujalo, příliš se ale nelíbila jeho kombinace turbodieselu 1.6 TDI a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet Sportsvan znovu, avšak se zcela jinou technikou. Tentokrát jsme usedli za volant benzinové verze s turbomotorem 1.4 TSI (92 kW), který spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. Vyšší výbavový stupeň Highline pak nahradil ten nižší nazvaný Comfortline.

Vzhled

O designu Sportsvanu jsme v minulosti psali již vícekrát, proto ho shrňme jenom v krátkosti. Proti předchůdci Golfu Plus automobil působí sportovnějším dojmem, na první pohled je patrné, že cílí na mladší zákazníky. V případě stříbrné metalízy Tungsten ale wolfsburské MPV působí poněkud nudným dojmem, mladší klientela jistě ocení nějaký výraznější lak (například oranžový Habanero). Proti ostatním karosářským variantám Golfu se vzhled Sportsvanu liší, například u masky chladiče zkosené světlomety připomínají řešení z nového Passatu.

Interiér Sportsvanu je prostorný, dovnitř si pohodlně sednou i vysoké postavy. Nechybí tu množství odkládacích prostorů, napočítali jsme jich celkem 18. Mimo jiné zmiňme odkládací schránku ve stropě na brýle, prostory před a za řadicí pákou, místa pod předními sedadly, praktický gumový pás na středovém tunelu u sedadla spolujezdce či odkládací místa na boku zadních sedadel.

K tématu: VW Golf Sportsvan chce oslovit hlavně mladé rodiny


Zavazadlový prostor má dvojité dno, se kterým se dá snadno manipulovat i jednou rukou. Pokud dno zůstane v horní poloze, vznikne po sklopení zadních opěradel rovná plocha. Přiobjednat si lze sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, díky čemuž vznikne prostor od palubní desky k víku zavazadelníku dlouhý 2,5 metru.

obrázek [600 x 297]  

Motor a převodovka

Testovaný turbomotor 1.4 TSI dosahuje výkonu 92 kW, přičemž točivý moment 200 N.m je dostupný v širokém spektru otáček od 1400 min-1. V nabídce je ještě silnější varianta se 110 kW a 250 N.m. Tento benzinový motor pracuje ve Sportsvanu lépe než turbodiesel 1.6 TDI v dříve testovaném exempláři.

Čtrnáctistovka má hladký a jemný běh, na dálnici posádku nijak neobtěžuje svým zvukem. Agregát je dostatečně silný, v táhlých stoupáních je wolfsburské MPV schopno akcelerovat i se čtyřmi osobami na palubě, výkon je tedy více než dostatečný.

Otestovali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI DSG – Ne sportovec, ale praktik


Automobil perfektně tlumí nerovnosti, čemuž v testovaném exempláři pomáhal sériový podvozek (k dispozici je i sportovní, snížený o 15 mm), litá 16“ kola nebo víceprvková zadní náprava. Proti dříve testovanému vozu s 18“ koly a torzní příčkou vzadu se jedná o výrazné zlepšení. Motor si dobře rozumí s převodovkou, která má přesnou kulisu řazení. Sportsvan si poradí i v zatáčkách, karoserie se prakticky nenaklání, sedadla dobře drží posádku.

Dlouhodobá spotřeba při našem testu činila rovných sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. Ve srovnání s dříve testovaným turbodieselem je to o půl litru více.

obrázek [600 x 402]  

Výbava

Už v základním provedení Comfortline je Sportsvan bohatě vybavený. Nabízí mimo jiné sedm airbagů, samočinnou klimatizaci, elektrické stahování bočních oken nebo elektrický závěr diferenciálu XDS.

Psali jsme: Volkswagen Golf Sportsvan stojí v Česku od 433.900 Kč


V našem případě nechybělo ani lepší autorádio Composition Media ovládané pomocí barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8 palce, které je dodáváno za příplatek 7.300 korun. V dnešní době už se jedná spíše o menší obrazovku, její ovládání je ale intuitivní a data se načítají rychle.

obrázek [600 x 343]  

Závěr

Volkswagen Golf Sportsvan s turbomotorem 1.4 TSI si dovolíme nazvat skvělým rodinným vozem. Automobil se chlubí prostornou a praktickou kabinou, zážehový čtyřválec s přeplňováním je dostatečně silný, aby zvládl i dlouhou cestu na dovolenou s plnou kabinou a naloženým kufrem.

Cena (testovaný exemplář přijde na 618.000 korun) se může na první pohled zdát přece jen vyšší na rodinné auto, nechybí v ní ale nic potřebného – snad jenom navigace. Za navigační systém Discover Media se připlácí 17.600 korun, za lepší Discover Pro s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a 60GB harddiskem pak 57.600 korun.

Nejlevnější verze modelu433.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Comfortline)
Základ s testovaným motorem481.900 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou618.000 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)

Plusy

  • Prostorná a praktická kabina
  • Elegantní zevnějšek
  • Dostatek pohodlí
  • Silný turbomotor

Minusy

  • Menší zavazadelník
  • Vyšší základní cena
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 481 900 Kč Cena v testované výbavě: 618 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektromechanická brzda s funkcí Auto Hold, příprava Isofix, systém sledování únavy řidiče, zásuvka na 12 V v zavazadelníku, samočinná klimatizace, přihrádka před spolujezdcem s chlazením, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, palubní počítač, autorádio s 5“ displejem, osmi reproduktory a slotem na kartu SD, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 15” kola, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, dojezdová rezerva, tempomat, volant s koženým věncem, elektronický závěr diferenciálu XDS, střešní ližiny stříbrně eloxované a další.

Výbava testovaného vozu:Zadní boční skla a zadní sklo zatmavené (+8.700,-), multifunkční volant s koženým věncem (+10.400,-), textilní koberečky (+3.600,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů čelního skla a světlometů (+16.000,-), bixenonové světlomety s diodami pro denní svícení (+33.200,-), mlhovky (+6.200,-), litá 16“ kola Toronto (+15.100,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+13.100,-), dešťový a světelný senzor (+6.500,-), autorádio Composition Media s barevným 5,8“ dotykovým displejem (+7.300,-), stříbrná metalíza Tungsten (+14.400,-), zdířka Media-In (+1.600,-).

Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.5 / 5.4
Emise CO2:125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1520
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1362 / 593
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4338
b) šířka (mm): 1807
c) výška (mm): 1578
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Volkswagen a jeho pět nových konceptů! Volkswagen a jeho pět nových konceptů!

Volkswagen sice nemá v USA ani zdaleka takovou tržní…

VW Golf přijede i jako hybrid. Při jízdě z kopce bude vypínat spalovací motor! VW Golf přijede i jako hybrid. Při jízdě z kopce bude vypínat spalovací motor!

Volkswagen tvrdí, že vypnutí motoru při jízdě…

 



 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…