Test Auto.cz

Volvo V60 D4 FWD (140 kW) – Nejlíp jezdící volvo současnosti

20.8. 2018
Verdikt
 

Švédové sice chtějí skončit s turbodiesely, motor D4 v útrobách nového Volva V60 ale dokazuje, že je to škoda. A jaká je vůbec nová generace tohoto kombíku střední třídy?

Volvo postupně inovuje svoji nabídku. Začalo se největšími, devadesátkovými modely, po XC90 v roce 2015 postupně dorazil sedan S90 a v roce 2016 kombi V90, loni následovala o segment menší šedesátková řada. Jako první debutovala SUV XC60, která se mezitím stala světovým autem roku, letos nastal čas pro již tradiční zástupce střední třídy, kombi V60 a sedan S60. První z nich se už u nás prodává, a tak byl ideální čas ho vyzkoušet během týdenního redakčního testu.

V60 přitom už nástupce potřebovala jako sůl, předchůdce se vyráběl od roku 2010, což je v automobilovém světě dlouhá doba, byť jeho nadčasový design zůstával i po tolika letech svěží. Automobilka se navíc potřebovala zbavit staré techniky, a tak je druhá generace V60 opravdu novým autem.

Jednak je tu aktuální designový směr Volva, definovaný světlomety s grafikou „Thorova“ kladiva, druhak vlastní platforma SPA určená pro vozy střední třídy a výše. To předchůdce ještě využíval architekturu z dílny někdejšího vlastníka Volva, Fordu. Práce tak na novince bylo dost. Jaký je výsledek?

Skandinávský švihák

Co se týče designu, musíme říct, že ten se Volvu povedl na jedničku. Designérský tým Thomase Ingenlatha se už od dob XC90 překonává a stále dokazuje, že umí navrhnout krásný automobil, ať už jde o SUV nebo třeba kombík střední třídy. Přitom ani V60 nelze vytýkat přílišnou podobnost s větší V90.

Otestovali jsme: Volvo V90 T6 – Jeden nutný příplatek

Ano, základní koncepce skandinávsky strohého designu je sice shodná, V60 má ale díky jinému nárazníku a výraznějším světlometům, s protaženým „topůrkem“ Thorova kladiva, sportovnější vizáž než přísně elegantní V90. A jiná je i silueta, V60 hraje více na praktičnost, a tak je zadní okno takřka kolmé, oproti svažujícímu se u V90. Vertikální koncová světla protažená do víka kufru ale nadále zůstávají poznávacím znakem kombíků z Torslandy.

Ve srovnání s předchůdcem se tak design hodně proměnil, což platí i pro rozměry. V60 se mezigeneračně značně natáhla - s 4.761 mm je o 126 mm delší než minulá generace, rozvor se protáhl o 96 na 2.872 mm. Rozměry tak překonává i konkurenci, jak dokazuje přiložená tabulka.

Volvo V60 – srovnání rozměrů s dalšími kombíky
ModelVolvo V60Audi A4 AvantBMW 3 TouringMercedes-Benz C kombi
Délka (mm)4761472546334702
Šířka (mm)1850184218111810
Výška (mm)1427143414291457
Rozvor (mm)2872282028102840
Objem zavzadelníku (l)529/1821505/1510495/1500460/1480

Strohý, ale prostorný

Naopak koncepce interiéru je pro aktuální majitele Volva dobře známá, V60 totiž převzala z větších modelů řešení s vertikálně orientovaným displejem multimediálního systému s úhlopříčkou devíti palců, do něhož je orientována většina ovládacích prvků auta. Interiér je tak designově velice čistý, z hlediska materiálů, jejich zpracování nebo třeba rozlišení obrazovek není Volvu vlastně co vytknout. Když už byste si chtěli stěžovat, můžete třeba ukázat na kůži Moritz s hrubým vzorem, to už byste ale museli být opravdu detailisté. To nám spíše vadily hlučné zámky dveří, které při odemykání a zamykání cvakají dost nevybíravě hlasitě.

Multimediální systém Sensus navzdory kontinuálním úpravám už dobře známe, přesto máme pocit, že někteří konkurenti si s ovládáním takového systému poradili lépe, intuitivněji. Zvyknout se na to dá, navíc dotyková obrazovka reaguje na pokyn spolehlivě a hbitě, a tak vám potřeba listování v nabídce nebude zase tolik vadit. S dotykovým displejem každopádně budete muset pracovat často.

Za volantem se sedí docela nízko, což dále zdůrazňuje poměrně vysoká palubní deska. Přední sedadla hrají primárně na komfort, jsou opravdu široká, a tak vyhoví i prostorově náročnějším osobám. Ti hubenější ale musejí počítat s tím, že v oblouku tolik nepodrží tělo.

obrázek [600 x 403]  

Výhodou je též poskytovaný vnitřní prostor. Vpředu máte nad hlavou opravdu hodně místa, což platí také pro sedadla vzadu. Se svými 182 centimetry mám na zadní lavici ještě asi čtyřcentimetrovou rezervu nad hlavou, dostatek místa zbývá i při „posazení se za sebe“ také před koleny. Jen bychom ocenili výše uložený sedák zadní lavice. Takhle se sedí s poněkud skrčenými koleny.

K tématu: Volvo V60 poprvé naživo. Emotivní kombík s pořádnou porcí vnitřního prostoru

Chválíme ale doslova luxusní panel klimatizace pro zadní sedadla s 230V zásuvkou nebo loketní opěrku s odkládací schránkou a držáky nápojů. Naopak ve dveřích by kapsy mohly být větší, zatímco odkládacím prostorům mezi předními sedadly není co vytknout.

Uznání zaslouží také zavazadlový prostor, jak je u vozů Volvo zvykem. Objemově jasně překonává německou prémiovou konkurenci, udávaných 529 litrů je v dané kategorii opravdu hodně. Plocha je přitom pravidelně tvarovaná, se slušnou šířkou mezi podběhy, po sklopení zadních sedadel navíc vznikne naprosto rovná plocha bez schodu – asi i proto ten nízko uložený sedák zadní lavice. Vedle toho tu jsou i praktické háčky na nákupní tašky, hned čtyři, pod podlahou navíc zbývá prostor pro rezervní kolo. A když si připlatíte, dostanete elektricky sklopné zadní sedačky nebo možnost rozdělení kufru na dvě části pomocí výklopné části dna.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V60 D4 FWD (140 kW)

Cena v základní výbavě: 1 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 644 700 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 12,3“ digitální přístrojový panel, kožené čalounění Moritz, dekorativní dřevěné obložení interiéru, multifunkční kožený volant, diodové světlomety, tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu, parkovací asistent, šest airbagů, dešťový senzor, 18palcová kola z lehkých slitin atd.

Výbava testovaného vozu:Tmavě šedý lak Savile Gray Pearl (+22.900,-), paket Winter Pro – nezávislé topení, vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant (+38.900,-), paket Light – diodové mlhovky, samostmívací zrcátka, diodové světlomety (+27.600,-), Winter – vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů (+10.200,-), paket Versatility Pro – ochranná síť v zavazadelníku, elektricky ovládané víko kufru, systém uchycení nákupních tašek v kufru, elektricky sklopné zadní opěrky hlavy, 12V zásuvka v kufru, elektricky sklopné zadní sedačky, bezklíčový vstup (+38.100,-), paket IntelliSafe Pro – adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, semiautonomní řízení, upozornění na vozidla v mrtvém úhlu (+48.600,-), paket Business Connect Pro – navigace, CD přehrávač, hudební systém Harman Kardon (+51.700,-), paket Climate Premium – automatická čtyřzónová klimatizace, tónovaná zadní boční skla (+22.600,-)

Financial Times: Navržená severoirská pojistka brexitu nemůže fungovat Financial Times: Navržená severoirská pojistka brexitu nemůže fungovat

Takzvaný protokol o Irsku a Severním Irsku představoval…

Komentář Bohumila Pečinky: Antipříběh o Andreji Babišovi Komentář Bohumila Pečinky: Antipříběh o Andreji Babišovi

Médii a sociálními sítěmi se šíří konspirační teorie…

Platy politiků vzrostou o necelou desetinu Platy politiků vzrostou o necelou desetinu

Platy vrcholných politiků vzrostou příští rok zřejmě…

Britský ministr pro brexit Raab rezignoval Britský ministr pro brexit Raab rezignoval

Britský ministr pro brexit Dominic Raab odstoupil z…

 
Technické údaje
Motor Volvo V60 D4 FWD (140 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2900 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 529 / 1821
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1690 / 500
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4761
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1427
d) rozvor (mm): 2872
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V60 D4 FWD (140 kW) – Nejlíp jezdící…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 






 
Značka Jawa jede! Toto jsou zbrusu nové motorky. Vypadají skvěle!

Značka Jawa jede! Toto jsou zbrusu nové motorky. Vypadají skvěle!

Dnes 10:38

Jawa se díky koncernu Mahindra Group vrací se zcela novými modely, oživujícími linie neslavnějších motocyklů české značky.




Blesk.cz

Dáda je zase smutná! Další krach vztahu! Z velké lásky zbyla hořká pachuť

Dáda je zase smutná! Další krach vztahu! Z velké…

To je snad prokletí. Zatímco jiné slavné klany žijí v pohodě pospolu desítky let, v rodině Felixe Slováčka (75)…

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na pankáče“: Dodávku sama přestavěla na obytný vůz

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na…

Lásku k cestování a kutilství spojila Klára Hantychová z jižní Moravy při přestavbě dodávky na obytný vůz. Za…

 

iSport.cz

Kladenský Machač o Plekancovi: Byli bychom rádi, kdyby hrál s námi

Kladenský Machač o Plekancovi: Byli bychom rádi,…

Prosadil se po pěkné individuální akci. Ale nakonec z toho žádnou velkou radost neměl, protože Kladno, hrající…

O angažmá v Česku bych uvažoval, říká Zeman. Jak vidí Schicka a spol.?

O angažmá v Česku bych uvažoval, říká Zeman. Jak…

Místopředseda Fotbalové asociace České republiky Roman Berbr o něm nedávno veřejně mluvil jako o někom támhle ze…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Kronika ohlášené sebevraždy aneb 3 věci, u kterých propadám zoufalství a vzteku

Marek Stoniš: Kronika ohlášené sebevraždy aneb 3…

Mám rád novelu Gabriela Garcíi Márqueze Kronika ohlášené smrti. Čtenář se už na první stránce dočte, koho kvůli…

Přelomové rozhodnutí: Belgie odebrala občanství islamistickému extremistovi, který se v Belgii narodil

Přelomové rozhodnutí: Belgie odebrala občanství…

Belgické úřady přistoupily k razantnímu opatření a odebraly státní občanství Fouadovi Belkacemovi, islámskému…