Test Auto.cz

Volvo V60 D4 FWD (140 kW) – Nejlíp jezdící volvo současnosti

20.8. 2018
Verdikt
 

Švédové sice chtějí skončit s turbodiesely, motor D4 v útrobách nového Volva V60 ale dokazuje, že je to škoda. A jaká je vůbec nová generace tohoto kombíku střední třídy?

Volvo postupně inovuje svoji nabídku. Začalo se největšími, devadesátkovými modely, po XC90 v roce 2015 postupně dorazil sedan S90 a v roce 2016 kombi V90, loni následovala o segment menší šedesátková řada. Jako první debutovala SUV XC60, která se mezitím stala světovým autem roku, letos nastal čas pro již tradiční zástupce střední třídy, kombi V60 a sedan S60. První z nich se už u nás prodává, a tak byl ideální čas ho vyzkoušet během týdenního redakčního testu.

V60 přitom už nástupce potřebovala jako sůl, předchůdce se vyráběl od roku 2010, což je v automobilovém světě dlouhá doba, byť jeho nadčasový design zůstával i po tolika letech svěží. Automobilka se navíc potřebovala zbavit staré techniky, a tak je druhá generace V60 opravdu novým autem.

Jednak je tu aktuální designový směr Volva, definovaný světlomety s grafikou „Thorova“ kladiva, druhak vlastní platforma SPA určená pro vozy střední třídy a výše. To předchůdce ještě využíval architekturu z dílny někdejšího vlastníka Volva, Fordu. Práce tak na novince bylo dost. Jaký je výsledek?

Skandinávský švihák

Co se týče designu, musíme říct, že ten se Volvu povedl na jedničku. Designérský tým Thomase Ingenlatha se už od dob XC90 překonává a stále dokazuje, že umí navrhnout krásný automobil, ať už jde o SUV nebo třeba kombík střední třídy. Přitom ani V60 nelze vytýkat přílišnou podobnost s větší V90.

Otestovali jsme: Volvo V90 T6 – Jeden nutný příplatek

Ano, základní koncepce skandinávsky strohého designu je sice shodná, V60 má ale díky jinému nárazníku a výraznějším světlometům, s protaženým „topůrkem“ Thorova kladiva, sportovnější vizáž než přísně elegantní V90. A jiná je i silueta, V60 hraje více na praktičnost, a tak je zadní okno takřka kolmé, oproti svažujícímu se u V90. Vertikální koncová světla protažená do víka kufru ale nadále zůstávají poznávacím znakem kombíků z Torslandy.

Ve srovnání s předchůdcem se tak design hodně proměnil, což platí i pro rozměry. V60 se mezigeneračně značně natáhla - s 4.761 mm je o 126 mm delší než minulá generace, rozvor se protáhl o 96 na 2.872 mm. Rozměry tak překonává i konkurenci, jak dokazuje přiložená tabulka.

Volvo V60 – srovnání rozměrů s dalšími kombíky
ModelVolvo V60Audi A4 AvantBMW 3 TouringMercedes-Benz C kombi
Délka (mm)4761472546334702
Šířka (mm)1850184218111810
Výška (mm)1427143414291457
Rozvor (mm)2872282028102840
Objem zavzadelníku (l)529/1821505/1510495/1500460/1480

Strohý, ale prostorný

Naopak koncepce interiéru je pro aktuální majitele Volva dobře známá, V60 totiž převzala z větších modelů řešení s vertikálně orientovaným displejem multimediálního systému s úhlopříčkou devíti palců, do něhož je orientována většina ovládacích prvků auta. Interiér je tak designově velice čistý, z hlediska materiálů, jejich zpracování nebo třeba rozlišení obrazovek není Volvu vlastně co vytknout. Když už byste si chtěli stěžovat, můžete třeba ukázat na kůži Moritz s hrubým vzorem, to už byste ale museli být opravdu detailisté. To nám spíše vadily hlučné zámky dveří, které při odemykání a zamykání cvakají dost nevybíravě hlasitě.

Multimediální systém Sensus navzdory kontinuálním úpravám už dobře známe, přesto máme pocit, že někteří konkurenti si s ovládáním takového systému poradili lépe, intuitivněji. Zvyknout se na to dá, navíc dotyková obrazovka reaguje na pokyn spolehlivě a hbitě, a tak vám potřeba listování v nabídce nebude zase tolik vadit. S dotykovým displejem každopádně budete muset pracovat často.

Za volantem se sedí docela nízko, což dále zdůrazňuje poměrně vysoká palubní deska. Přední sedadla hrají primárně na komfort, jsou opravdu široká, a tak vyhoví i prostorově náročnějším osobám. Ti hubenější ale musejí počítat s tím, že v oblouku tolik nepodrží tělo.

obrázek [600 x 403]  

Výhodou je též poskytovaný vnitřní prostor. Vpředu máte nad hlavou opravdu hodně místa, což platí také pro sedadla vzadu. Se svými 182 centimetry mám na zadní lavici ještě asi čtyřcentimetrovou rezervu nad hlavou, dostatek místa zbývá i při „posazení se za sebe“ také před koleny. Jen bychom ocenili výše uložený sedák zadní lavice. Takhle se sedí s poněkud skrčenými koleny.

K tématu: Volvo V60 poprvé naživo. Emotivní kombík s pořádnou porcí vnitřního prostoru

Chválíme ale doslova luxusní panel klimatizace pro zadní sedadla s 230V zásuvkou nebo loketní opěrku s odkládací schránkou a držáky nápojů. Naopak ve dveřích by kapsy mohly být větší, zatímco odkládacím prostorům mezi předními sedadly není co vytknout.

Uznání zaslouží také zavazadlový prostor, jak je u vozů Volvo zvykem. Objemově jasně překonává německou prémiovou konkurenci, udávaných 529 litrů je v dané kategorii opravdu hodně. Plocha je přitom pravidelně tvarovaná, se slušnou šířkou mezi podběhy, po sklopení zadních sedadel navíc vznikne naprosto rovná plocha bez schodu – asi i proto ten nízko uložený sedák zadní lavice. Vedle toho tu jsou i praktické háčky na nákupní tašky, hned čtyři, pod podlahou navíc zbývá prostor pro rezervní kolo. A když si připlatíte, dostanete elektricky sklopné zadní sedačky nebo možnost rozdělení kufru na dvě části pomocí výklopné části dna.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V60 D4 FWD (140 kW)

Cena v základní výbavě: 1 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 644 700 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 12,3“ digitální přístrojový panel, kožené čalounění Moritz, dekorativní dřevěné obložení interiéru, multifunkční kožený volant, diodové světlomety, tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu, parkovací asistent, šest airbagů, dešťový senzor, 18palcová kola z lehkých slitin atd.

Výbava testovaného vozu:Tmavě šedý lak Savile Gray Pearl (+22.900,-), paket Winter Pro – nezávislé topení, vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant (+38.900,-), paket Light – diodové mlhovky, samostmívací zrcátka, diodové světlomety (+27.600,-), Winter – vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů (+10.200,-), paket Versatility Pro – ochranná síť v zavazadelníku, elektricky ovládané víko kufru, systém uchycení nákupních tašek v kufru, elektricky sklopné zadní opěrky hlavy, 12V zásuvka v kufru, elektricky sklopné zadní sedačky, bezklíčový vstup (+38.100,-), paket IntelliSafe Pro – adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, semiautonomní řízení, upozornění na vozidla v mrtvém úhlu (+48.600,-), paket Business Connect Pro – navigace, CD přehrávač, hudební systém Harman Kardon (+51.700,-), paket Climate Premium – automatická čtyřzónová klimatizace, tónovaná zadní boční skla (+22.600,-)

Do vedení Plzeňské teplárenské zasedl Čalfa Do vedení Plzeňské teplárenské zasedl Čalfa

Expremiér federální vlády Marián Čalfa se stal členem…

ONLINE: Britská sněmovna jedná o nedůvěře vládě ONLINE: Britská sněmovna jedná o nedůvěře vládě

Včerejší hlasování o smlouvě s Evropskou unií dnes…

Antonov obnoví výrobu obřího letounu Ruslan. Bez ruských dílů Antonov obnoví výrobu obřího letounu Ruslan. Bez ruských dílů

Ukrajinský Antonov hodlá ještě letos obnovit výrobu svého…

 
Technické údaje
Motor Volvo V60 D4 FWD (140 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2900 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 529 / 1821
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1690 / 500
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4761
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1427
d) rozvor (mm): 2872
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V60 D4 FWD (140 kW) – Nejlíp jezdící…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

 



Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 - Tradičních pět hvězd pro dvojčata ze severu Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 - Tradičních pět hvězd pro dvojčata ze severu

Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst,…

Volvo V60 Cross Country odhaluje český ceník. Zvýšené kombi pořídíte s jediným motorem Volvo V60 Cross Country odhaluje český ceník. Zvýšené kombi pořídíte s jediným motorem

Populární zvýšené kombi švédské značky se dočkalo nové…

 



 
Autosalon Detroit 2019: Velká fotogalerie novinek přímo z výstaviště

Autosalon Detroit 2019: Velká fotogalerie novinek přímo z výstaviště!

Dnes 18:50

Největší hvězdou letošního detroitského autosalonu je nepochybně nová Toyota Supra. V Cobo Centru je toho ale k vidění vícero.




Blesk.cz

Boží Dar odvolal kalamitu. Silnice jsou sjízdné, fungují už i mobily

Boží Dar odvolal kalamitu. Silnice jsou sjízdné,…

Město Boží Dar ukončilo ve středu v 17 hodin kalamitní stav vyhlášený v pátek kvůli nezvladatelnému silnému…

Blonďatá strážkyně, kterou Meghan vyštvala: Kvůli tomuhle musela zmizet!

Blonďatá strážkyně, kterou Meghan vyštvala: Kvůli…

Vévodkyni Meghan Markle (37) vydržela přidělená bodyguardka pouhých šest měsíců. Ač se sebevíc snažila ochránit…

 

iSport.cz

Budujeme ve Spartě tým, který ví, jakou chce mít tvář, říká asistent Janoušek

Budujeme ve Spartě tým, který ví, jakou chce mít…

Fotbalisté pražské Sparty sehráli před odletem na španělské soustředění utkání s třetiligovým Vltavínem.…

Talenti pod smlouvou? Slavia je štědrá, Plzeň a Sparta se drží při zdi

Talenti pod smlouvou? Slavia je štědrá, Plzeň a…

Dát slibnému talentu smlouvu, či ne, to je, oč tu běží. Tři největší české kluby řeší citlivou otázku odlišně.…

 

Reflex.cz

Tři varianty po odmítnutí dohody o brexitu: Odklad vystoupení z EU, tvrdý odchod, i úplné zrušení brexitu

Tři varianty po odmítnutí dohody o brexitu: Odklad…

Návrh dohody o podmínkách odchodu Velké Británie z EU podle očekávání v britském parlamentu neprošel. Téměř…

Místa z obalů slavných LP desek tehdy a teď: Fotograf strávil 10 let tvořením této galerie

Místa z obalů slavných LP desek tehdy a teď:…

Milovník reggae Alex Bartsch se rozhodl vzdát čest svým hudebním idolům tím, že prolnul obaly vinylů se…