Test Auto.cz

Volvo V90 T6 – Jeden nutný příplatek

28.6. 2017
Verdikt
 

Vozům Volvo se někdy přezdívá „švédská ocel“ či „švédské tanky“. Ač nejnovější testovaná V90 nemá na první pohled s hranatými starými modely pranic společného, ve skutečnosti na ně v lecčem navazuje.

Pokud se trochu orientujete v historii modelové nabídky skandinávského výrobce, tak jistě víte, že model označený V90 už tu jednou byl. Šlo o modernizovanou tradiční řadu 940/960 s klasickým uspořádáním pohonu, vyráběnou od roku 1990. V roce 1996 přišla V90 coby karosářská verze kombi, zatímco sedan nesl označení S90. Na trhu nakonec vydržela tato volva pouhé dva roky, když je nahradila první S80 a od ní odvozené kombi V70, oboje ale již s pohonem předních kol.

Původní S80/V70 vznikla ještě před spojením volva s fordem, k němuž došlo v roce 1999, tedy pouhý rok po premiéře těchto modelů. Pozdější modely, jmenovitě druhá generace S80/V70, již fordy částečně kopírovaly, avšak stále si zachovávaly určitou svébytnost. Třeba pohonnými jednotkami. Slavné a dodnes úžasné vznětové pětiválce D5 tak nenajdete pod kapotou žádného z fordů, stejně jako ultimativní a vzácně se vyskytující zážehový osmiválec, který byl výsledkem spolupráce Volva s japonskou Yamahou. Motory Ford a v případě vznětových čtyřválců také PSA se však pod kapotou vozů Volvo naopak vyskytovaly docela často, což tradiční příznivci švédské značky těžce nesli.

Hledej, šmudlo!

K testu zapůjčené V90 poháněné vrcholnou zážehovou motorizací T6 (více nabízí pouze hybrid T8) bylo oděno do vrcholné výbavy Inscription. Už tak vysoká základní cena této výbavy a motorizace 1.676.600 korun byla dále navýšena, kupříkladu o špičkové audio Sensus Connect – Premium sound s 9palcovým dotykovým monitorem, který z kupujícího vytáhne dalších 99.900 korun. Za 42.300 korun si můžete v zimě předehřát kabinu nezávislým dálkově ovládaným topením. “Jen” na 9.400 korun vyjde vyhřívání předních sedadel v kombinaci s vyhřívanými tryskami ostřikovačů čelního skla, coby součást paketu Winter. Ty nejsou umístěny na kapotě motoru, ale jsou součástí stíračů, kdy každý obsahuje dvě trysky. Toto řešení jsme kdysi viděli snad jen na Peugeotu 405, přitom je v praxi účinnější než to rozšířené. V každém případě ale platí, že vyhřívaná sedadla bychom u tohoto auta, navíc pocházejícího z chladného severu, očekávali ve standardu.

Kabina V90 nabízí vskutku neopakovatelné kouzlo. Od specifického a jinde nevídaného tvaru palubní desky, přes použité materiály, z nichž bychom chtěli vyzdvihnout zejména dekorativní dřevěné obložení v odstínu ořechu (Linear Walnut). Dvouzonová klimatizace je v sérii, za odděleně nastavitelnou teplotu pro zadní sedadla, navíc zvlášť pro levou a pravou stranu, zaplatíte navíc 19.900 korun. Standardem je pouze u hybridní dvoumotorové verze T8 AWD.

obrázek [600 x 404]  

Volvo V90 má být zejména komfortním automobilem, což kabina jasně dokazuje. Pokud ale v autě sedíte poprvé, budete možná trochu lamentovat nad ergonomií ovládacích prvků. Ta tam je intuice, známá z vozů Audi, BMW či Mercedes-Benz. Řešení dotykového monitoru tak bude bližší spíše mladší generaci uživatelů, zvyklých na moderní tablety. Právě tablet to celé asi nejvíce připomíná. Verze T6 je - jak dnes velí doba, vybavena standardně systémem stop-start. V každém autě jej ihned po usednutí vypínáme, většinou samostatným tlačítkem. Ale ouha, ve V90 k nalezení není. Ukrývá se totiž v jednom z podmenu rozhraní.

Hliník hledej vpředu

Testované Volvo V90 je stejně jako jeho výše zmíněný předchůdce z druhé poloviny 90. let variantou kombi odvozenou od sedanu S90. Technicky pak oba modely vycházejí z druhé generace SUV XC90, která od základu novou techniku této značky uvedla na trh jako první.

Základem V90 je nová podlahová plošina pojmenovaná Scalable Product Architecture (SPA). Jde o čistě švédský produkt, který již nemá s Fordem vůbec nic společného. Při pohledu zboku zaujme věci znalého pozorovatele relativně krátký přední převis karoserie, který jakoby evokoval vozy klasické koncepce. Technika SPA se však vyznačuje hnacím řetězcem uloženým napříč před přední nápravou. Ve snaze nabídnout již tradiční prvotřídní bezpečnost, je na konstrukci skeletu karoserie vozidla použito šest různých ocelí a slitin.

obrázek [600 x 389]  

Třeba příčník předního nárazníku je z hliníkové slitiny, stejně jako přední části hlavních podélníků v motorovém prostoru (takzvaných nosů). A dále jsou z hliníku vyrobeny části předních podběhů. V tomto případě se jedná o poměrně složitě tvarovaný odlitek, kdy cílem je relativně vysoká tuhost při současném zachování příznivé hmotnosti. Slouží pro uložení horního příčného ramene přední lichoběžníkové nápravy, která je jednou ze zásadních technických novinek v porovnání s předchůdcem S80/V70. Spolu s novou přední nápravou přichází také elektromechanický posilovač řízení.

Ta největší technická zajímavost se ale nachází na zadní nápravě. Ta je integrální konstrukce, přičemž k odpružení kol se nepoužívají běžné vinuté pružiny, ale příčná listová pružina.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V90 T6

Cena v základní výbavě: 1 676 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 057 900 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace s čidlem kvality vzduchu (AQS), elektricky nastavitelná u řidiče s pamětí, kožený volant, elektricky stavitelná bederní opěrka, 2x úchyty ISOFIX vzadu, systém ochrany krční páteře WHIPS, přední plně diodové světlomety, 7 airbagů včetně kolenního řidiče, start/stop systém, volič jízdních režimů, dešťový senzor pro čelní sklo, dvojité centrální zamykání dveří, 18palcová kola, atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Business - zahrnuje navigaci (+34.800,-), paket Versatility - ochranná síť v kufru atd (+ 27.500,-), paket Light (+ 24.600,-), paket Winter (+ 9.400,-), rádio DAB (+ 12.000,-), samostatný CD přehrávač (+ 3.000,-), Sensusu Premium Sound system (+ 90.900,-), Volvo Guard Alarm (+ 15.300,-), IntelliSafe Surround (+ 16.700,-), samočinná čtyřzonová klimatizace (+ 19.900,-), nezávislé topení (+ 42.300,-), kamery parkovacího asistentu s výhledem 360 stupňů (+ 30.600,-), náhradní dojezdové kolo vč heveru (+ 3.000,-), 19palcová kola (+ 24.800,-), modrá Mussel Blue metalic (+ 26.500,-).

Janoušek žádá o upuštění od zbytku trestu Janoušek žádá o upuštění od zbytku trestu

Lobbista Roman Janoušek podal k Městskému soudu v Praze…

Komentář Bohumila Pečinky: S hnutím ANO se mluví Komentář Bohumila Pečinky: S hnutím ANO se mluví

V Poslanecké sněmovně panuje zmatení a chaos. Nevíme, kdo…

Byl jsem trochu arogantní fyzik, říká držitel Nobelovy ceny Stefan Hell Byl jsem trochu arogantní fyzik, říká držitel Nobelovy ceny Stefan Hell

V roce 2014 dostal Nobelovu cenu za přelomový objev,…

 
Technické údaje
Motor Volvo V90 T6
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 235 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1526
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1832 / 470
Rozměr pneu:255/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4936
b) šířka (mm): 1879
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2941
e) rozchod vpředu (mm): 1628
f) rozchod vzadu (mm): 1629
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V90 T6 – Jeden nutný příplatek







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Volvo V90 Cross Country odhaluje ceny. Kolik stojí auto pro dobrodruhy? Volvo V90 Cross Country odhaluje ceny. Kolik stojí auto pro dobrodruhy?

Nástupce XC70 vstupuje na trh se dvěma zážehovými a dvěma…

Volvo V90 Cross Country oficiálně: Oplastované kombi jako auto pro dobrodruhy Volvo V90 Cross Country oficiálně: Oplastované kombi jako auto pro dobrodruhy

Švédská automobilka bude i nadále nabízet velké terénní…

 



 
Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Dnes 10:52

Porsche v souvislosti s prezentací modelu 911 GT2 RS v Portugalsku uvolnilo skutečně rozsáhlou sérii snímků, na nichž se detailně představují linie jeho karoserie, provedení interiéru a nechybí ani akční záběry ze závodního okruhu.




Blesk.cz

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Nemluvil do větru! Když si Lucie Bílá (51) začala s Radkem Filipim (33), jako první ji před milencem mladším o…

Co všechno umí zařídit notář?

Co všechno umí zařídit notář?

K čemu jsou nám notáři? Co umí kromě sepisování závětí a ověřování podpisů? V čem se liší od advokátů? A opravdu…

 

iSport.cz

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za vraždu přítelkyně

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za…

Slavný handicapovaný atlet Oscar Pistorius byl nově odsouzen za vraždu přítelkyně na 13 let a pět měsíců.…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…