Test Auto.cz

Volvo V90 T6 – Jeden nutný příplatek

28.6. 2017
Verdikt
 

Vozům Volvo se někdy přezdívá „švédská ocel“ či „švédské tanky“. Ač nejnovější testovaná V90 nemá na první pohled s hranatými starými modely pranic společného, ve skutečnosti na ně v lecčem navazuje.

Pokud se trochu orientujete v historii modelové nabídky skandinávského výrobce, tak jistě víte, že model označený V90 už tu jednou byl. Šlo o modernizovanou tradiční řadu 940/960 s klasickým uspořádáním pohonu, vyráběnou od roku 1990. V roce 1996 přišla V90 coby karosářská verze kombi, zatímco sedan nesl označení S90. Na trhu nakonec vydržela tato volva pouhé dva roky, když je nahradila první S80 a od ní odvozené kombi V70, oboje ale již s pohonem předních kol.

Původní S80/V70 vznikla ještě před spojením volva s fordem, k němuž došlo v roce 1999, tedy pouhý rok po premiéře těchto modelů. Pozdější modely, jmenovitě druhá generace S80/V70, již fordy částečně kopírovaly, avšak stále si zachovávaly určitou svébytnost. Třeba pohonnými jednotkami. Slavné a dodnes úžasné vznětové pětiválce D5 tak nenajdete pod kapotou žádného z fordů, stejně jako ultimativní a vzácně se vyskytující zážehový osmiválec, který byl výsledkem spolupráce Volva s japonskou Yamahou. Motory Ford a v případě vznětových čtyřválců také PSA se však pod kapotou vozů Volvo naopak vyskytovaly docela často, což tradiční příznivci švédské značky těžce nesli.

Hledej, šmudlo!

K testu zapůjčené V90 poháněné vrcholnou zážehovou motorizací T6 (více nabízí pouze hybrid T8) bylo oděno do vrcholné výbavy Inscription. Už tak vysoká základní cena této výbavy a motorizace 1.676.600 korun byla dále navýšena, kupříkladu o špičkové audio Sensus Connect – Premium sound s 9palcovým dotykovým monitorem, který z kupujícího vytáhne dalších 99.900 korun. Za 42.300 korun si můžete v zimě předehřát kabinu nezávislým dálkově ovládaným topením. “Jen” na 9.400 korun vyjde vyhřívání předních sedadel v kombinaci s vyhřívanými tryskami ostřikovačů čelního skla, coby součást paketu Winter. Ty nejsou umístěny na kapotě motoru, ale jsou součástí stíračů, kdy každý obsahuje dvě trysky. Toto řešení jsme kdysi viděli snad jen na Peugeotu 405, přitom je v praxi účinnější než to rozšířené. V každém případě ale platí, že vyhřívaná sedadla bychom u tohoto auta, navíc pocházejícího z chladného severu, očekávali ve standardu.

Kabina V90 nabízí vskutku neopakovatelné kouzlo. Od specifického a jinde nevídaného tvaru palubní desky, přes použité materiály, z nichž bychom chtěli vyzdvihnout zejména dekorativní dřevěné obložení v odstínu ořechu (Linear Walnut). Dvouzonová klimatizace je v sérii, za odděleně nastavitelnou teplotu pro zadní sedadla, navíc zvlášť pro levou a pravou stranu, zaplatíte navíc 19.900 korun. Standardem je pouze u hybridní dvoumotorové verze T8 AWD.

obrázek [600 x 404]  

Volvo V90 má být zejména komfortním automobilem, což kabina jasně dokazuje. Pokud ale v autě sedíte poprvé, budete možná trochu lamentovat nad ergonomií ovládacích prvků. Ta tam je intuice, známá z vozů Audi, BMW či Mercedes-Benz. Řešení dotykového monitoru tak bude bližší spíše mladší generaci uživatelů, zvyklých na moderní tablety. Právě tablet to celé asi nejvíce připomíná. Verze T6 je - jak dnes velí doba, vybavena standardně systémem stop-start. V každém autě jej ihned po usednutí vypínáme, většinou samostatným tlačítkem. Ale ouha, ve V90 k nalezení není. Ukrývá se totiž v jednom z podmenu rozhraní.

Hliník hledej vpředu

Testované Volvo V90 je stejně jako jeho výše zmíněný předchůdce z druhé poloviny 90. let variantou kombi odvozenou od sedanu S90. Technicky pak oba modely vycházejí z druhé generace SUV XC90, která od základu novou techniku této značky uvedla na trh jako první.

Základem V90 je nová podlahová plošina pojmenovaná Scalable Product Architecture (SPA). Jde o čistě švédský produkt, který již nemá s Fordem vůbec nic společného. Při pohledu zboku zaujme věci znalého pozorovatele relativně krátký přední převis karoserie, který jakoby evokoval vozy klasické koncepce. Technika SPA se však vyznačuje hnacím řetězcem uloženým napříč před přední nápravou. Ve snaze nabídnout již tradiční prvotřídní bezpečnost, je na konstrukci skeletu karoserie vozidla použito šest různých ocelí a slitin.

obrázek [600 x 389]  

Třeba příčník předního nárazníku je z hliníkové slitiny, stejně jako přední části hlavních podélníků v motorovém prostoru (takzvaných nosů). A dále jsou z hliníku vyrobeny části předních podběhů. V tomto případě se jedná o poměrně složitě tvarovaný odlitek, kdy cílem je relativně vysoká tuhost při současném zachování příznivé hmotnosti. Slouží pro uložení horního příčného ramene přední lichoběžníkové nápravy, která je jednou ze zásadních technických novinek v porovnání s předchůdcem S80/V70. Spolu s novou přední nápravou přichází také elektromechanický posilovač řízení.

Ta největší technická zajímavost se ale nachází na zadní nápravě. Ta je integrální konstrukce, přičemž k odpružení kol se nepoužívají běžné vinuté pružiny, ale příčná listová pružina.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V90 T6

Cena v základní výbavě: 1 676 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 057 900 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace s čidlem kvality vzduchu (AQS), elektricky nastavitelná u řidiče s pamětí, kožený volant, elektricky stavitelná bederní opěrka, 2x úchyty ISOFIX vzadu, systém ochrany krční páteře WHIPS, přední plně diodové světlomety, 7 airbagů včetně kolenního řidiče, start/stop systém, volič jízdních režimů, dešťový senzor pro čelní sklo, dvojité centrální zamykání dveří, 18palcová kola, atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Business - zahrnuje navigaci (+34.800,-), paket Versatility - ochranná síť v kufru atd (+ 27.500,-), paket Light (+ 24.600,-), paket Winter (+ 9.400,-), rádio DAB (+ 12.000,-), samostatný CD přehrávač (+ 3.000,-), Sensusu Premium Sound system (+ 90.900,-), Volvo Guard Alarm (+ 15.300,-), IntelliSafe Surround (+ 16.700,-), samočinná čtyřzonová klimatizace (+ 19.900,-), nezávislé topení (+ 42.300,-), kamery parkovacího asistentu s výhledem 360 stupňů (+ 30.600,-), náhradní dojezdové kolo vč heveru (+ 3.000,-), 19palcová kola (+ 24.800,-), modrá Mussel Blue metalic (+ 26.500,-).

Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

 
Technické údaje
Motor Volvo V90 T6
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 235 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1526
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1832 / 470
Rozměr pneu:255/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4936
b) šířka (mm): 1879
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2941
e) rozchod vpředu (mm): 1628
f) rozchod vzadu (mm): 1629
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo V90 T6 – Jeden nutný příplatek







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Volvo V90 Cross Country odhaluje ceny. Kolik stojí auto pro dobrodruhy? Volvo V90 Cross Country odhaluje ceny. Kolik stojí auto pro dobrodruhy?

Nástupce XC70 vstupuje na trh se dvěma zážehovými a dvěma…

Volvo V90 Cross Country oficiálně: Oplastované kombi jako auto pro dobrodruhy Volvo V90 Cross Country oficiálně: Oplastované kombi jako auto pro dobrodruhy

Švédská automobilka bude i nadále nabízet velké terénní…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy, šílenec v červeném a JXD na plátně

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy,…

Třetímu dni na festivalu Colours of Ostrava jednoznačně vládli Midnight Oil. Premiérové vystoupení australské…

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Nejlépe to asi o komunistech řekl legendární stíhací pilot generál Fajtl:„Co slovo, to lež, co čin, to zločin.“