Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

20.9. 2017
Verdikt
 

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!

Pamatujete na Chrise Banglea? Na bývalého šéfa designu BMW? Tedy toho pána, který nakreslil všechny ty kontroverzní (to je teď strašně módní slovo, všimli jste si?) bavoráky, co jsou rok od roku hezčí a hezčí. Jak říkává kolega Martin Vaculík, Bangleův design viděl za roh. A já dodávám, že sedmička E65 z roku 2001, šestka E63 představená o tři později nebo taky pětka E60 ročníku 2003, jsou neskutečně originální a nápaditá auta.

A proč o Chrisovi mluvím v testu faceliftovaného Mercedesu třídy S? Ve Frankfurtu si totiž Bangle vzal na paškál jednoho z hlavních konkurentů BMW a servítky si zrovna moc nebral. Že je to celé velmi nenápadité, okoukané, fádní… Konkrétní být nechtěl, ale v úvahu připadá Audi, nebo právě Mercedes.

Mně osobně výše zmíněné víc sedí na třícípou hvězdu. Respektive, na následnou produkci od představení aktuálního eska (W222). Když se tahle limuzína poprvé ukázala v roce 2013, bylo všechno ještě v pořádku. Karoserie mi přišla přiměřeně majestátní, nijak zvlášť novátorská, ale vlajková loď to byla celkem se vším všudy. Pak ale začal Mercedes eskový mustr používat napříč všemi svými modely a co vypadalo na esku hezky noblesně, vyznělo u levnějších řad minimálně rozpačitě. Už jste viděli nový éčkový kombík? „Ideálně“ bez AMG paketu a vůbec nejlíp jako německý taxík? Takhle by mercedes prostě vypadat neměl…

Zakulacený design z mého pohledu funguje jen na mohutné pětimetrové karoserii eska a navíc, rozeznat jednotlivé sedany je pořádný ořech. To už si spíš zapamatuju všechny ty X deriváty mnichovského BMW.

obrázek [600 x 303]  

Tedy, mohutná a elegantní vlajková loď vypadá velmi dobře i po letech, facelift se na křivkách podepsal vlastně úplně neznatelně. Já novinku poznám hlavně podle opravdu velmi decentně upravené grafiky předních světlometů a zadních svítilen, jiný přední a zadní nárazník bych samozřejmě přehlédl. A rozhodně si vybral jinou než bílou barvu. V tomhle odstínu mi esko přišlo spíš trošku těžkopádnější než elegantní.

A jestli se mi už něco přejedlo definitivně, pak jsou to barokně zakroucené přístrojovky mercedesu. Jasně, tady jde hodně už o věc vkusu, komu se líbí přísnější styl BMW, holt nebude z oblin u vytržení nikdy. Testovanému kousku pak dost uškodila také těžko přehlédnutelná barevná kombinace, slučující béžovou a „mahagonově hnědou“, jak jsem se dočetl ve specifikaci. Připadal jsem si tak trochu jako uvnitř bonboniéry. Nekonečně komfortní sedačky s nepřekonatelně názorným a tedy jednoduchým ovládáním (taková ta maličká sedačka na výplních dveří) ale dojem z méně vkusného interiéru vytlačují a i s ovládáním infotainmentu jsem našel po několikerých zkušenostech s éčkem společnou řeč. Z menšího mercedesu převzal ten nejluxusnější také miniaturní touchpady na volantu, jejichž prostřednictvím se prochází třeba menu palubního počítače. Nejdřív jsem nadával, pak si však zvykl a po týdnu soužití nemám výtek. A to je vlastně nejviditelnější faceliftovaná změna, jinak zůstal interiér na svém. Nezlobil bych se za upravenou grafiku přístrojů, hlavně v porovnání s nejnovějšími bavoráky působí mercedes laciněji.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic

Cena v základní výbavě: 2 601 500 Kč Cena v testované výbavě: 3 776 319 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, aktivní parkovací asistent, asistent jízdy v pruzích, prevence kolize, elektricky ovládané sluneční clony na zadních sedačkách, vyhřívaný volant, automatická klimatizace, LED přední světlomety, samočinné ovládání víka kufru, vyhřívání předních sedaček.

Výbava testovaného vozu:Multifunkční volant v kombinaci dřevo/kůže (+19.730 Kč), sada Connectivity comfort (+7956 Kč), sada Remote parking (+116.154 Kč), sada ochrany proti slunci (+31.505 Kč), sada Air balance (+11.775 Kč), sada Exclusive (+203.667 Kč), přední světlomety LED Multibeam (+53.462 Kč), paměťová sada pro přední sedadla (+23.867 Kč), sada komfortního vyhřívání (+16.866 Kč), zásuvka 230 V pro zadní sedačky (+3819 Kč), elektricky nastavitelné zadní sedačky (+49.644 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+73.193 Kč), vak na lyže (+9865 Kč), vyhřívané a ventilované přední sedačky (+22.436 Kč), vyhřívané a ventilované zadní sedačky (+35.483 Kč), panoramatické a elektricky ovládané střešní okno (+46.143 Kč), sada komfortních předních sedaček (+54.099 Kč), head-up displej (+37.233 Kč), automatická klimatizace s regulací pro zadní sedačky (+36.278 Kč), audio Burmester (+35.005 Kč), ostřikovače v lištách stěračů (12.411 Kč), elektrické dovírání dveří (+18.776 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+12.729 Kč), digitální klíč k vozu do smartphonu (+5728 Kč), bezdrátové dobíjení pro zadní cestující (+8910 Kč), linie AMG (+173.030 Kč).

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu kvůli StB na Slovensko Evropský soud odmítl Babišovu žalobu kvůli StB na Slovensko

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého…

Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová

Zeman je ve válce s Bezpečnostní a informační službou…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce

Drahé Vánoce Největšímu českému e-shopu rostou rekordním…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 400 d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2925
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.8 / 5.6
Emise CO2:147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2060 / 700
Rozměr pneu:245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5141
b) šířka (mm): 1905
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 3035
e) rozchod vpředu (mm): 1630
f) rozchod vzadu (mm): 1643
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Andrea Pomeje o lechtivých fotkách: Teď už bych se nesvlékla!

Andrea Pomeje o lechtivých fotkách: Teď už bych se…

Dýdžejka Andrea Pomeje (30) kývla na nabídku svléknout se pro pánský časopis v době, kdy byl její manžel Jiří…

Škoda Kodiaq GT: Přijede dvojník z Číny do Česka?

Škoda Kodiaq GT: Přijede dvojník z Číny do Česka?

Škodovka v poslední době dělá tolik povedených aut, že je ani nemá kde vyrábět. Na svezení Kodiaqem GT museli…

 

iSport.cz

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci ME vyzvou Chorvatsko, Řecko či Skotsko

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci ME vyzvou…

Čeští fotbalisté do 21 let se v kvalifikaci o postup na mistrovství Evropy v roce 2021 utkají se třemi stejnými…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko kvůli evidenci ve svazcích StB. Babiš se bude soudit dál

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko…

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého premiéra Andreje Babiše (ANO) na Slovensko ve sporu o…

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…