Test Auto.cz

Mercedes C 350 e – Pan Inkognito: 279 koní a 2,1 litru

23.11. 2015
Verdikt
 

Nový plug-in hybrid od Mercedesu se pyšní kombinovanou spotřebou 2,1 l/100 km. Je ale tento výsledek v praxi proveditelný? A vyplatí se vůbec, když stojí téměř 1,3 milionu korun?

Hybridy jsme dosud považovali spíše jako náhradu za modely se vznětovými motory (Lexus by mohl vyprávět), jejich význam a směr se ale v posledních letech mění. Vezměme si například trojici supervýkonných sportovních modelů – Ferrari LaFerrari, Porsche 918 SpyderMcLaren P1. Poslední dva mohou jezdit čistě na elektřinu (Ferrari je mild-hybrid), sílu elektromotorů dostupnou v podstatě od nulových otáček ale používají hlavně jako doplněk klasických benziňáků. Právě odtud se berou výkony atakující hranici tisíce koní a jen tak mimoděk i relativně nízká spotřeba daná evropským měřícím cyklem.

Možná si řeknete, že Mercedes-Benz C 350 e z dnešního testu nemá s výše zmíněnými sportovními vozy nic společného, to je ale velká chyba. Také v jeho útrobách pracuje podobná technika a na rozdíl od běžných hybridů ujedete na plně nabitý akumulátor až 31 kilometrů. Tedy alespoň pokud nepřekročíte rychlost 130 km/h nebo nebudete požadovat maximální dynamiku. Díky elektřině pochopitelně klesá kombinovaná spotřeba – podle výrobce činí 2,1 l/100 km. Může za to výkonný elektromotor, akumulátor umístěný u zadní nápravy a zásuvka pro dobíjení z běžné domácí sítě a veřejných stanic. Testujeme nejnovější a v pořadí již druhý plug-in hybrid s hvězdou na kapotě (prvním je S 500 představené v roce 2013), je ale realita skutečně tak příznivá, jak se zdá?

Video

Kdo by to do něj řekl?

Na současné generaci Mercedesu C se mi nejvíce líbí, že i v nejlevnějších variantách vypadá reprezentativně a menší výbavu na sobě nedává moc znát. Z části je to dáno opravdu silnou podobností s vlajkovou lodí S, rozeznat je od sebe ale na druhou stranu není obtížné ani pro naprostého laika. Loni jsme zde jedno „Céčko“ z levnějšího kraje měli – pod kapotou pracoval dvoulitrový turbomotor (135 kW) a jeho podvozek se obešel bez vzduchového pérování. A výsledek testu? Čtyři a půl hvězdičky s tvrzením, že výkonově slabší a zároveň dražší turbodiesel 220 d/125 kW snad ani není potřeba.

obrázek [600 x 252]  

Exemplář z dnešního testu se po vzhledové stránce od toho předchozího liší stříbrným lakem karoserie, písmenem „e“ v označení a krytem elektrické zásuvky na zadním nárazníku. Tento vůz nikomu nemete do tváře, jak moc je ekologický, obejde se bez výrazných plaket, modrých detailů nebo nápisů „Hybrid“ jako u někdejšího Infiniti M35h (dnes se jmenuje Q70 Hybrid). Je to zkrátka dokonalý „sleeper“, kterému pasují dokonce i zimní sedmnáctipalcová kola s padesátiprocentními pneumatikami. Kdo by do něj řekl, že má celkový výkon 205 kW a stovku zvládne za 5,9 sekundy?

Mercedes-Benz C 200 – Nafta není potřeba

Drama nečekejte ani uvnitř. Pořád se totiž jedná o „starý dobrý“ Mercedes-Benz C s velmi pohodlnými předními sedadly (delší sedáky by jim nicméně neuškodily), příjemně nízkým posazem nekomplikujícím nastupování a vystupování, a především moderním provedením přístrojové desky. Na volně stojící displej infotainmentu (v našem případě příplatkového systému Comand za 85.105 Kč) jsme si již zvykli, stejně jako na ovládání prostřednictvím sdruženého ovladače na středovém tunelu. Oproti vozům testovaným v minulosti tady ale přece jen něco přibylo.

Řeč je o malém, docela nenápadném tlačítku znázorňujícím siluetu automobilu a akumulátoru. Vedle ovladače Dynamic Select, kterým nastavujete režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual se jedná o další možnost, jak ovlivnit chování automobilu, tentokrát však ve vztahu k plug-in hybridnímu systému. Na výběr je z módů Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge, přičemž jejich zaměření by mělo být každému jasné už ze samotných názvů. Ale o tom až později.

Ani na zadních místech není „Céčko“ žádné béčko (vzhledem k paletě modelů Mercedesu nebrat doslovně), což má na svědomí nejen rozvor náprav 2840 milimetrů (o 30 mm více než u konkurenčního BMW řady 3), ale především ukotvení sedáků ve výšce 360 milimetrů. To pak dokážete prominout i jejich menší délku, v luxusním segmentu bychom si ale stejně představovali více než 440 milimetrů. Naopak v příčném směru jsme si neměli nač stěžovat. Už dávno sice neplatí, že vozy schválené pro převoz pětice cestujících takovou „nálož“ zvládnou bez kompromisů, dva urostlí dospělí pasažéři si ale nebudou stěžovat v oblastech loktů, ramen, a dokonce i hlavy.

obrázek [600 x 402]  

Někdo by mohl mít problém s menším objemem zavazadelníku, u plug-in hybridu to ale zkrátka nejde jinak. Je totiž třeba počítat se zástavbou akumulátoru u zadní nápravy a tím pádem i jistým omezením vnitřního prostoru. Na původních 480 litrů běžného sedanu třídy C zapomeňte, ani 335 litrů našeho exempláře však není k zahození. Ložná plocha má navíc pouze minimální schod a stále zůstala možnost sklopit asymetricky dělená zadní opěradla. Mercedes zkrátka navzdory složité koncepci pohonu vydoloval maximum prostoru pro zavazadla.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes C 350 e

Cena v základní výbavě: 1 289 960 Kč Cena v testované výbavě: 1 551 481 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17“ kola, komfortní řízení Direct Steer, tlačítko Agility Select, podsvícené prahové lišty s nápisem Mercedes-Benz, asistent prevence před kolizí, vnitřní a vnější zpětná zrcátka s automatickým tlumením, Mercedes connect me – vzdálené služby online, aktivní kapota, tempomat s omezovačem rychlosti, vzduchový podvozek Airmatic, automatická klimatizace, asistent dopravního značení automatická převodovka, asymetricky dělená zadní opěradla a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Iridium (+24.586 Kč), linie Avantgarde interiér + exteriér (+26.793 Kč), sada parkování (+32.467 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.196 Kč), sada komfortního nastavení sedadel (+6.304 Kč), sada asistentů jízdy v pruzích (+24.586 Kč), infotainment Command Online (+85.105 Kč), asistent adaptivních dálkových světel (+3.152 Kč), LED Performance přední světlomety (+27.265 Kč), vyhřívání předních sedadel (+10.244 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+6.935 Kč).

Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
Technické údaje
Motor Mercedes C 350 e
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 155 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1200 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.1
Emise CO2:48
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 335 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1750 / 525
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4686
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes C 350 e – Pan Inkognito: 279 koní…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 






 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…