Test Auto.cz

VW Golf Variant GTD DSG – Grandiózní Turizmus Dieselový

5.4. 2017
Verdikt
 

Nejsportovnější kompaktní naftové kombi Volkswagenu prošlo modernizací. Měli byste ho chtít?

Volkswagen Golf prošel v rámci modelového roku 2017 modernizací, která se prohnala celou škálou verzí jako… jarní vánek. Najít zvenku rozdíly dost možná mají problém i příznivci značky, natož pak ti ostatní. Samozřejmě při pečlivém porovnávání odhalíte pozměněné nárazníky a optiku světlometů, jenže v terminologii „faceliftu“ jde spíše o změny na úrovni vytrhaného obočí. Ale přišel jsem na to – novinku bezpečně poznáte díky novému designu denních LED. Dále musím říci, že naprosto chápu potřebu některých lidí nevyčnívat z davu, ale míra nudy je v tomto případě až extrémní, vezmeme-li v úvahu, že jde o nejsportovnější nafťák v nabídce, to by si GTD snad zasloužilo trošku „koulí“.

Podívejte se třeba na arteon – není trošku nepříjemné, že sedan střední třídy nabídne násobně více atraktivity než sportovní kompakt? Ale k posouzení situace asi nebudu úplně povolaný, líbí se mi totiž auta s designérskou filozofií přesně opačnou, než co léta nabízí modely s označením Golf. Také interiér je čím dál stejný – a to není úplně pochvala. Středový displej je sice o poznání větší než doposud a než u jakéhokoli současného konkurenta, ale na dnešní poměry utopený hodně nízko v palubce, o ovladačích ventilace pod ním nemluvě.

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Pravá noha má kvůli masivnímu středovému panelu stále stejně málo místa a volant chronicky známý tenký věnec v místě úchopu. Na první dojem se mi líbila sedadla – jsou příjemně těsná a přitom překvapivě pohodlná, navíc s možností prodloužení sedáku, jenže při jízdě se ukázalo, že bočnice opěradel jsou příliš poddajné a trup v zatáčkách neudrží.

Ale rozhodně nelze jen kritizovat. Interiér auta je opravdu vymazlený. Co se týče použitých materiálů, jejich struktury a sladění, je Golf prémiovější než mnohé luxusní kompakty. Skvělá je také grafika displeje v kapličce a potěší možnost volby různých režimů zobrazení, i když kreativitou tvůrci úplně nesršeli. Perfektní je také pozice za volantem i pro postavy velmi odlišného vzrůstu, což bohužel stále není samozřejmost.

obrázek [600 x 404]  

Líbila se mi také velkoplošná příplatková panoramatická střecha, kterou lze otevřít v opravdu velkém rozsahu a jízda je snesitelná do rychlosti přibližně 120 km/h. Ostatně pochválit musím i velký zavazadlový prostor o objemu 605 litrů, ten dělá z kompaktního golfu velmi zajímavého „univerzála“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant GTD DSG

Cena v základní výbavě: 797 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 175 200 Kč

Základní výbava:Boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, Čelní airbagy řidiče a spolujezdce možnost deaktivace u spolujezdce, kolenní airbag u řidiče, Dvě opěrky hlavy vpředu, tři vzadu zásuvné, Elektronický stabilizační systém ESP včetně ABS, EDS, ASR, MSR, Signalizace nezapnutých bezpečn. pásů akustická a světelná, Systém sledování únavy řidiče, elektrické ovládání oken vpředu/vzadu, Automatická klimatizace "Air Care Climatronic", antialergenní filtr, 2zónová klimatizovaná přihrádka spolujezdce, Centrální zamykání bez bezpečnostní pojistky a dálkovým ovládáním 2 dálkové klíče bez alarmu, Dvoutónový klakson, Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, Elektromechanická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, Elektronický imobilizér, Funkce start/stop, Palubní počítač Plus, Posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, Přístrojová deska elektronický tachometr počítadlo celkových a denních kilometrů otáčkoměr, Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátko u řidiče asferické zrcátko u spolujezdce konvexní, Vnitřní zpětné zrcátko s manuální clonou, Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, Ambiente osvětlení prostoru pro nohy lampičky LED pro čtení podsvícené dekorační lišty na dveřích, Textilní koberečky vpředu a vzadu, Vnitřní zpětné zrcátko s automat. Clonou, Rádio Composition Media, 8" barevný dotykový displej 8 reproduktorů, slot na SD kartu USB, Mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, Paket Světla a výhled funkce Coming Home a Leaving Home, automatický spínač světlometů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, Dekorace interiéru "Piano Black" přístrojová deska na straně řidiče a středová konzole, Dvě LED čtecí lampičky vpředu, dvě vzadu, Chromované orámování spínače světlometů a panelu pro ovládání vnějších zpětných zrcátek a oken, LED osvětlení prostoru pro nohy, Přihrádky pod předními sedadly, Sportovní komfortní sedadla, Multifunkční 3ramenný volant v kůži, hlavice řadicí páky v kůži, pádla pod volantem pro řazení převodovky DSG atd

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC, Bezklíčové odemykání Keyless Access, Blind Spot Senzor + Lane Assist, Boční airbagy vzadu, Boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené, Lane Assist & Dynamic Light Assist Plus, LED světlomety pro Dynamic Light Assist, Mlhové světlomety, Navigace Discover Pro, Paket Sport & Style, Paket Zrcátka, Panoramatické střešní okno, PreCrash, Prodloužená záruka 4 roky/80.000 km, Sériová sedadla "Clark", Soundsystem Dynaudio Excite, Tažné zařízení, Telefoní rozhraní "Business" inkl. LTE, Trailer Assist inkl. Park Assist, Vyhřívané čelní sklo, Zimní paket, Zpětná kamera "Rear Assist".

Českou tiskovou kancelář povede dál Jiří Majstr Českou tiskovou kancelář povede dál Jiří Majstr

Českou tiskovou kancelář (ČTK) povede i v dalších šesti…

Staronovým šéfem České televize se stal Petr Dvořák Staronovým šéfem České televize se stal Petr Dvořák

Rada České televize dnes zvolila generálním ředitelem…

Trh s novými byty v Praze ovládají spekulanti Trh s novými byty v Praze ovládají spekulanti

Nové byty se v Praze prodávají jako o život. Více než…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant GTD DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 518
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf Variant GTD DSG – Grandiózní…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 







 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Celníci rozdrtili padělané boty za 75 milionů: Proč je nedali potřebným?

Celníci rozdrtili padělané boty za 75 milionů: Proč…

Celníci zlikvidovali téměř 15 000 padělaných párů bot, které v loňském roce zabavili v pražské tržnici Sapa.…

 

iSport.cz

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým do šestnácti let

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým…

Trenér David Holoubek se vrací ke sparťanské mládeži. 36letý kouč, který byl na začátku jarní sezony odvolaný od…

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a konflikt v Hradci

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a…

Přestože Simon Deli se výrazně podepsal pod prohru Slavie se Zlínem, je hlavní postavou nového dílu pořadu Liga…

 

Reflex.cz

Zastaví kulku a ještě vám bude slušet. Podívejte se na neprůstřelné oblečení podle poslední módy

Zastaví kulku a ještě vám bude slušet. Podívejte se…

Neprůstřelné vesty už dávno nemají podobu velkých a těžkých kusů oblečení. Dnes mohou vypadat jako obyčejná…

Ekonom Vladimír Pikora pro Reflex: Politici a český rozpočet? Povídali, že mu hráli…

Ekonom Vladimír Pikora pro Reflex: Politici a český…

Vzpomínáte si na film Pelíšky? Nápadně často, když sleduju české politiky, vrací se mi slavná scéna: „Rozmohl se…