Test Auto.cz

VW Golf Variant GTD DSG – Grandiózní Turizmus Dieselový

5.4. 2017
Verdikt
 

Nejsportovnější kompaktní naftové kombi Volkswagenu prošlo modernizací. Měli byste ho chtít?

Volkswagen Golf prošel v rámci modelového roku 2017 modernizací, která se prohnala celou škálou verzí jako… jarní vánek. Najít zvenku rozdíly dost možná mají problém i příznivci značky, natož pak ti ostatní. Samozřejmě při pečlivém porovnávání odhalíte pozměněné nárazníky a optiku světlometů, jenže v terminologii „faceliftu“ jde spíše o změny na úrovni vytrhaného obočí. Ale přišel jsem na to – novinku bezpečně poznáte díky novému designu denních LED. Dále musím říci, že naprosto chápu potřebu některých lidí nevyčnívat z davu, ale míra nudy je v tomto případě až extrémní, vezmeme-li v úvahu, že jde o nejsportovnější nafťák v nabídce, to by si GTD snad zasloužilo trošku „koulí“.

Podívejte se třeba na arteon – není trošku nepříjemné, že sedan střední třídy nabídne násobně více atraktivity než sportovní kompakt? Ale k posouzení situace asi nebudu úplně povolaný, líbí se mi totiž auta s designérskou filozofií přesně opačnou, než co léta nabízí modely s označením Golf. Také interiér je čím dál stejný – a to není úplně pochvala. Středový displej je sice o poznání větší než doposud a než u jakéhokoli současného konkurenta, ale na dnešní poměry utopený hodně nízko v palubce, o ovladačích ventilace pod ním nemluvě.

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Pravá noha má kvůli masivnímu středovému panelu stále stejně málo místa a volant chronicky známý tenký věnec v místě úchopu. Na první dojem se mi líbila sedadla – jsou příjemně těsná a přitom překvapivě pohodlná, navíc s možností prodloužení sedáku, jenže při jízdě se ukázalo, že bočnice opěradel jsou příliš poddajné a trup v zatáčkách neudrží.

Ale rozhodně nelze jen kritizovat. Interiér auta je opravdu vymazlený. Co se týče použitých materiálů, jejich struktury a sladění, je Golf prémiovější než mnohé luxusní kompakty. Skvělá je také grafika displeje v kapličce a potěší možnost volby různých režimů zobrazení, i když kreativitou tvůrci úplně nesršeli. Perfektní je také pozice za volantem i pro postavy velmi odlišného vzrůstu, což bohužel stále není samozřejmost.

obrázek [600 x 404]  

Líbila se mi také velkoplošná příplatková panoramatická střecha, kterou lze otevřít v opravdu velkém rozsahu a jízda je snesitelná do rychlosti přibližně 120 km/h. Ostatně pochválit musím i velký zavazadlový prostor o objemu 605 litrů, ten dělá z kompaktního golfu velmi zajímavého „univerzála“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant GTD DSG

Cena v základní výbavě: 797 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 175 200 Kč

Základní výbava:Boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, Čelní airbagy řidiče a spolujezdce možnost deaktivace u spolujezdce, kolenní airbag u řidiče, Dvě opěrky hlavy vpředu, tři vzadu zásuvné, Elektronický stabilizační systém ESP včetně ABS, EDS, ASR, MSR, Signalizace nezapnutých bezpečn. pásů akustická a světelná, Systém sledování únavy řidiče, elektrické ovládání oken vpředu/vzadu, Automatická klimatizace "Air Care Climatronic", antialergenní filtr, 2zónová klimatizovaná přihrádka spolujezdce, Centrální zamykání bez bezpečnostní pojistky a dálkovým ovládáním 2 dálkové klíče bez alarmu, Dvoutónový klakson, Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, Elektromechanická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, Elektronický imobilizér, Funkce start/stop, Palubní počítač Plus, Posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, Přístrojová deska elektronický tachometr počítadlo celkových a denních kilometrů otáčkoměr, Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátko u řidiče asferické zrcátko u spolujezdce konvexní, Vnitřní zpětné zrcátko s manuální clonou, Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, Ambiente osvětlení prostoru pro nohy lampičky LED pro čtení podsvícené dekorační lišty na dveřích, Textilní koberečky vpředu a vzadu, Vnitřní zpětné zrcátko s automat. Clonou, Rádio Composition Media, 8" barevný dotykový displej 8 reproduktorů, slot na SD kartu USB, Mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, Paket Světla a výhled funkce Coming Home a Leaving Home, automatický spínač světlometů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, Dekorace interiéru "Piano Black" přístrojová deska na straně řidiče a středová konzole, Dvě LED čtecí lampičky vpředu, dvě vzadu, Chromované orámování spínače světlometů a panelu pro ovládání vnějších zpětných zrcátek a oken, LED osvětlení prostoru pro nohy, Přihrádky pod předními sedadly, Sportovní komfortní sedadla, Multifunkční 3ramenný volant v kůži, hlavice řadicí páky v kůži, pádla pod volantem pro řazení převodovky DSG atd

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC, Bezklíčové odemykání Keyless Access, Blind Spot Senzor + Lane Assist, Boční airbagy vzadu, Boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené, Lane Assist & Dynamic Light Assist Plus, LED světlomety pro Dynamic Light Assist, Mlhové světlomety, Navigace Discover Pro, Paket Sport & Style, Paket Zrcátka, Panoramatické střešní okno, PreCrash, Prodloužená záruka 4 roky/80.000 km, Sériová sedadla "Clark", Soundsystem Dynaudio Excite, Tažné zařízení, Telefoní rozhraní "Business" inkl. LTE, Trailer Assist inkl. Park Assist, Vyhřívané čelní sklo, Zimní paket, Zpětná kamera "Rear Assist".

Technické údaje
Motor VW Golf Variant GTD DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 518
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf Variant GTD DSG – Grandiózní…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…