Test Auto.cz

VW Scirocco 1,4 TSI – Atletická stálice

7.9. 2012
Verdikt
 

Osvěžený paketem R-Line, vyjíždí Volkswagen Scirocco do páté sezóny.

Scirocco je mezi lidovými kupé podobnou legendou jako Golf mezi rodinnými hatchbacky. Akorát, že tento segment se netěší takové oblibě a sám Volkswagen ho okolo přelomu tisíciletí dost zanedbával.

V roce 2008 ale přišla změna a jméno Scirocco se vrátilo. Tvar karoserie se od kupé přiklonil k praktičtějšímu třídveřovému hatchbacku, do usedlého Golfu má i tak Scirocco stále daleko. Liší se vnější i vnitřní design a také celkové proporce auta.

Po čtyřech letech nedošlo na exteriéru stále k žádné změně. Místo klasického faceliftu přichází Volkswagen alespoň s jednou inovací – paketem R-Line. Ten přidává svalnatější nárazníky, rozšířené prahy, zatmavená zadní světla a kola Mallory s průměrem 17 palců (resp. 18 palců za příplatek 11 tisíc).

obrázek [600 x 340]  

Sciroccu to sluší, akorát tmavě modrá barva vypadá příliš decentně. Ve světlejším odstínu modré nebo s bílou by úpravy vynikly lépe. Takto vypadá Scirocco zepředu nevýrazně – leskle černá maska chladiče splývá s tmavým lakem, nelakovaná výplň nárazníku nevynikne a zaoblená přední světla (navíc vždy bez diod pro denní svícení) v době stále agresivnějšího designu běžných aut nevypadají nijak výrazně. Nehledě k tomu, že podobný design nasadil Chevrolet na nové Aveo. Ale za to už Volkswagen určitě nemůže.

I vnitřek může dostat úpravu z logem R-Line, testovaný vůz si ale ušetřil příplatek dalších 20 tisíc a zůstal věrný standardnímu provedení. I to znamená pěkné sedačky se zesíleným bočním vedením, které v zatáčkách dobře podrží, a na rozdíl od dřívějška sportovní volant s perforovanou kůží a hliníkovým dekorem.

obrázek [600 x 325]  

Uniformní tvary jsou trochu oživeny prolisy v palubní desce, kovovým dekorem a trojúhelníkovými madly. Výsledkem je solidní sportovně střižený interiér, kterému by sice prospěla příplatková loketní opěrka a neuškodilo by snížení kapličky nad přístrojovým štítem, jinak ale nemá chybu.

U sportovně střižené karoserie se to dá odpustit, ale přesto – vstup do zavazadlového prostoru se moc nepovedl. Jednak je tu vysoká spodní hrana, ale hlavně na dveřích chybí tlačítko pro otevření. Nezbývá, než použít tlačítko ve dveřích řidiče (nebo sáhnout po klíčku). Nezvyklý úhel vyklopení pak zase ztěžuje zavření pomocí jednoho ze dvou madel na spodní straně výklopné zádi.

obrázek [600 x 335]  

Dá se ale předpokládat, že zájemce o Scirocco zajímá primárně jízdní projev třídveřového Volkswagenu. Zde se sluší zopakovat, že paket R-Line je designovou záležitostí, a tak je vlastně dnes testované auto technicky vzato to samé, co jsme testovali před čtyřmi lety. Jak působí s odstupem čtyř let?

Základním předpokladem dobrého svezení je silný motor, a tady Scirocco nezklame. Agregát 1,4 TSI ve verzi přeplňované turbodmychadlem a mechanickým kompresorem (tzv. Twincharger) je ideální volbou. Kombinace 118 kW a 240 Nm sice vypadá docela obyčejně, ve skutečnosti ale nemá žádný podobný motor tolik síly.

Maloobjemový čtyřválec díky zapojení kompresoru nastupuje už kousek nad volnoběhem, a tak umožňuje turbodieselově pohodovou jízdu v nízkých otáčkách bez zbytečného zakuckávání. Přitom stačí zatlačit na plynový pedál a motor lineárně zrychlí na vlně maxima točivého momentu (trvá od 1500 do 4500 otáček). Vlastně by to byla i docela nuda (i když svižná), ale motor předvede decentní špičku okolo šesti tisíc otáček a hlavně má zajímavý zvukový projev. Ten se skládá z příjemného bručáku, mechanického zvuku samotného čtyřválce a jeho kompresoru.

obrázek [600 x 371]  

Jestli lze někdy označit motor za slabý, pak jedině ve vysokých rychlostech. Na šestku vinou dlouhých převodů vytáhne sotva 200 km/h, k dosažení maximální rychlosti, ale taky třeba výraznější akcelerace ve stoupání při běžných dálničních rychlostech, je potřeba podřadit.

Spotřeba paliva se drží v rozumných mezích – při 100 km/h motor točí takřka dieselových 2200 min-1 a nárokuje si 5,2 l/100 km, při 130 km/h pak 2800 min-1 a 7,7 l/100 km. V běžném provozu se daří spotřebu držet mezi sedmi a osmi litry – ať už ve městě, nebo na dálnici – při využívání plného potenciálu motoru na klikatých silničkách se pak průměr pohybuje kolem 18 l/100 km.

obrázek [600 x 309]  

Druhou nezbytnou složkou řidičsky zaměřeného auta je podvozek. Ani zde Scirocco nepřipouští pochyby. Široce rozkročené šasi je stabilní a nízký posaz pomáhá lépe vnímat pohyby karoserie. A ty jsou minimální – Scirocco nezná nedotáčivost, má pevné vedení zadních kol po asfaltu a dobře se vypořádává s bočním přetížením. Nakonec dodávané „zelené“ pneumatiky Pirelli Cinturato P7 slibují právě souhru výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí

Vzhledem k nasazení nízkoprofilových 18palcových pneumatik si zaslouží pochvalu i jízdní komfort. Samozřejmě není příkladně sametový, to nejdůležitější v této oblasti však podvozek zvládá dobře – ušetřit posádku rázů do karoserie na nerovnostech.

Drobný nedostatek zvoleného nastavení ale přece jen najdeme. Když najedete v zatáčce na rozbitý povrch (a to na českých silnicích není nic těžkého), Scirocco nenápadně znervózní – ve stopě se stále pevně drží, ale nerovnosti přenáší do mikroskopických příčných pohybů karoserie. To je ale jen nepatrná daň za to, že dokázalo spojit sportovní svezení s každodenním komfortem.

Přesně z tohoto důvodu nehledejte v řízení zpětnou vazbu, přesnost mu ale nechybí, a to je hlavní. Mimochodem, pořádnou zpětnou vazbu postrádá i brzdový pedál – auto ve skutečnosti zpomaluje správně, ale podle odezvy pedálu se zdá intenzita zpomalování horší.

obrázek [600 x 301]  

Nakonec tedy jsme přece jen nějaké chyby našli. I tak je ale Scirocco v rámci konkurence nejzdařilejším autem. Silným protivníkem by byl jedině Opel Astra GTC, ale kdyby došlo na duel benzinových motorů (samostatný test Astry GTC 1,6 Turbo připravujeme), gétécéčko prohraje na celé čáře a situaci zachrání jedině výrazně nižší cenou.

Volkswagen si je samozřejmě síly svého modelu vědom, a tak stále drží ceny vysoko. Abyste si odvezli vůbec nějaké Scirocco, musíte mít v kapse (resp. spíš na účtu) alespoň 530 tisíc korun. Dvojitě přeplňovaný motor stojí dalších 46 tisíc navrch, exteriérový paket R-Line konkurenceschopných, ale docela drastických 39 tisíc a to jsme zdaleka neskončili. Výsledná cena středně vybaveného Scirocca se středně výkonným motorem se zastavila na výsledných téměř 729 tisících.

To už se blížíme do sfér nejdostupnějších aut se zadním pohonem. Toyota GT86 je mnohem hravější (i když její atmosférický motor nepůsobí zdaleka tak přesvědčivě) a stojí při lepší výbavě jen o 70 tisíc víc. A když to vezmeme z opačného konce – k dealerům se blíží 280koňová Astra OPC se základní cenou 628 tisíc.

obrázek [600 x 417]  

První cena vozu529.900,- Kč (1,4 TSI 90 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací575.900,- Kč (1,4 TSI 118 kW)
Základní cena testovaného vozu614.800,- Kč (1,4 TSI 118 kW R-Line)
Cena testovaného vozu vč. příplatků728.900,- Kč (1,4 TSI 118 kW R-Line)

Plusy

  • Příkladná kombinace ovladatelnosti, zábavy a komfortu
  • S malým, lehkým čtyřválcem vždy neutrální jízdní vlastnosti
  • Silný motor s příjemným zvukovým projevem
  • Nízký posaz, perfektní ergonomie
  • Pěkná sedadla s odpovídajícím bočním vedením

Minusy

  • Malý dosah potkávacích xenonových světel
  • Černý strop jen s koženým čalouněním
  • Parkovací senzory jen vzadu
  • Způsob otvírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Scirocco 1,4 TSI

Cena v základní výbavě: 614 800 Kč Cena v testované výbavě: 728 900 Kč

Základní výbava:6x airbag, ESP s ABS, EDS, ASR a MSR, poloautomatická klimatizace, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. Stahování oken, el. Nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, kola z lehkých slitin, sportovní podvozek, rádio s MP3 přehrávačem a vnějším vstupem, sportovní sedadla, sportovní volant a další.

Výbava testovaného vozu:Sportovní paket R-Line exteriér (38.900,-), R-Line kola Mallory R18 (11.100,-), metalický lak (13.600,-), bi-xenonové světlomety (32.000,-), klimatizace dvouzónová (5.300,-), parkovací senzory vzadu (14.600,-), tempomat (11.600,-), vyhřívání předních sedadel (8.200,-), rádio RCD 510 (9.300,-), elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (5.000,-), textilní koberečky (3.400,-).

Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20 Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20

Globální hospodářský růst je méně synchronizovaný a čelí…

Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď

Více než půl roku uběhlo od chvíle, kdy se Andrej Babiš…

Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám

Americká softwarová společnost Microsoft tento týden…

Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku

Úbytek obyvatel se netýká pouze venkova. Se stagnací či…

 
Technické údaje
Motor VW Scirocco 1,4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 312 / 1006
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1271 / 449
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4256
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Scirocco 1,4 TSI – Atletická stálice







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



VW Scirocco III: Tohle byl comeback! Bohužel byl... VW Scirocco III: Tohle byl comeback! Bohužel byl...

Scirocco loni skončilo. Po jeho předchůdcích jsme se…

Ojetý Volkswagen Scirocco III (2008-dosud): Není to jen převlečený Golf Ojetý Volkswagen Scirocco III (2008-dosud): Není to jen převlečený Golf

Žhavá novinka roku 2008, kterou se Volkswagen vrátil do…

 



 
Řidiči a infarkty: Jak pomoci? Defibrilátorem na benzince...

Řidiči a infarkty: Jak pomoci? Defibrilátorem na benzince...

Dnes 15:23

Srdeční kolaps způsobí každoročně smrt desítek řidičů. Včasná pomoc přitom může život zachránit. Jak na to? To jsme zjišťovali u odborníků.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Tour de France ONLINE: Další kopcovitá etapa. V úniku je i Sagan

Tour de France ONLINE: Další kopcovitá etapa. V…

Závodníci se před druhým volným dnem na 105. ročníku Tour de France chystají na další kopcovitou etapu. Ta…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Lenka Dusilová o mateřství i o muzikantských blíženkyních: Spolupráci se silnými ženami vyhledávám

Lenka Dusilová o mateřství i o muzikantských…

Naplánovat jeden ze zlatých hřebů festivalu do nesmyslného popůlnočního času nebyl dobrý nápad: náročné…

Nejvyšší, nejrychlejší, nejdelší. Podívejte se na tři nejextrémnější horské dráhy na světě

Nejvyšší, nejrychlejší, nejdelší. Podívejte se na…

Horská dráha je něco jako výkladní skříň každého zábavního parku. Může mít skvělé hamburgery, příjemný personál,…