Testovací trať Top Gearu musí skončit. Proč?
V Top Gearu už dávno nefiguruje trojka Clarkson - Hammond - May a pozornost se aktuálně upírá spíše k jejich nové show The Grand Tour. Show televize BBC ale jede dál, v novém obsazení. Americký herec Matt LeBlanc podepsal smlouvu s britským veřejnoprávním médiem na příští dvě sezóny a program potáhne dál coby lídr. Jenže životopis poměrně slavné testovací dráhy Dunsfold Aerodrome spěje ke svému závěru.
Během nějaké doby už si jízdu po 2,83 km dlouhém okruhu užijete pouze virtuálně, například v hrách Forza Motorsport, konkrétně čtvrtém, pátém a šestém díle. Současný skutečný rekord mezi produkčními vozy drží McLaren 675LT časem 1:13,7 min, absolutní pak má hodnotu 59 s, ale tento čas byl dosažen s monopostem formule 1, konkrétně Renaultem R25.
Místo současného zkušebního okruhu na letištní ploše totiž bude stát nové sídliště s 1.800-2.600 byty včetně těch sociálních, hlavně pro mladé rodiny. Ne, případnou skladbu obyvatelstva a problémy z ní pramenící řešit nechci... Místní samospráva (Waverley Borough Council) odsouhlasila přestavbu komplexu v poměru 10:8 hlasům, zprávu přinesl kanál BBC News. Nepůjde jen o samotné domy, ale i infrastrukturu včetně obchodů, parků, sportovišť a zdravotního střediska.
Není ale zatím jasné, kdy práce začnou. Kromě celého letiště zanikne také Dunsfold Business Park, kde v současnosti pracuje ve více než stovce firem asi 800 lidí. Jeho šéf Jim MacAllister byl však v rozhovoru pro BBC News velmi optimistický, protože sám projekt vede, navíc samozřejmě v lokalitě vzniknou nová pracovní místa a zlepší se autobusové spojení. Místo supersportů se tu budou prohánět mnohem pomalejší, ale také praktičtější a větší dopravní prostředky... No, nic proti autobusům, ale tohle je jedna z nejzajímavějších částí TG, které ještě zůstaly - a hlavně je pořád o autech.
BBC tedy musí najít novou lokalitu, a to včetně studia, které bylo umístěno v jednom z hangárů. Show kvůli tomu přece úplně nezanikne.