Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TMG vyvíjí Toyotu GT86 pro rallye

Michal Fokt
Diskuze (5)
Mám skvělou zprávu! Na rallyeové tratě se vrátí zadokolky! Německá závodní divize Toyoty oficiálně oznámila, že postaví rallyeový speciál na bázi kupé GT86.

Vzpomínáte si ještě na dobu, kdy závodní rallyeové trati patřily autům s pohonem zadních kol? Pak ale rozevlátý jízdní styl vytlačily čtyřkolky s extrémními výkony a v tomto stylu vrcholné rallyové soutěže jedou dodnes, snad s výjimkou australského rallyeového šampionátu, kde už vloni 4x4 zakázali. Zatím tam tedy startovnímu poli dominují předokolky v čele s dvojnásobným šampionem Hondou Jazz, ale jedinou překážkou většího rozšíření konkurenceschopných zadokolek bude patrně jen absence vhodného základu. Na něm se ale už pracuje.

Poté, co Toyota Motorsport GmbH (TMG) postavila okruhový speciál GT86 CS-V3 (na snímcích) pro vytrvalostní okruhové závody VLN na Nürburgringu, totiž oznámila, že se nyní zaměří na stavbu auta pro rallye, přičemž jako základ poslouží opět kupé GT86. Nepůjde pochopitelně o auto s ambicemi v kategorii WRC, ale mohlo by být silným hráčem mezi auty s jednou poháněnou nápravou ve specifikaci FIA R3, která patří k těm cenově snáze dostupným specifikacím.

V praxi to znamená, že dostane mimo jiné sekvenční převodovku, diferenciál se zvýšenou svorností, posílený motor, brzdy a aerodynamický bodykit. Vůz ponese označení TMG GT86 CS-R3 a bude určen pro privátní týmy ve všech sériích, pořádaných pod patronací FIA. Určitě jej bude možné použít s dalšími úpravami i ve vyšších třídách, jako je S2000.

Toyota tak rozšíří svůj rallyeový program už na dva vozy, v současnosti nabízí Yaris, homologovaný ve třídě R1A. Fotografie a podrobnější informace budou zveřejněny později.

Michal Fokt
Diskuze (5)
12. 11. 2013 23:21
Re: Asfalt a...
Asi se opravdu díváš na špatné soutěže, protože např. v MS jsou jen asfaltové 3 rally. A mně teda nepřipadá velká část 3 ze 13 :-)
12. 11. 2013 16:32
Re: bodykit
No to jo, ale všechny tyto auta nemají mezinárodní homologaci FIA. Resp. Lotus ji získal, jenže vzápětí šel celý projekt do kytek.
12. 11. 2013 15:50
Asfalt a...
...zase asfalt, jen sem-tam mírná dávka šotoliny, nebo bahna.
Možná se dívám na špatné soutěže, ale to, co poslední dobou vidím připomíná spíš závody na normálních cestách, než rallye, jak si ji pamatuju ze stránek Světa Motorů z osmdesátých let (čest vyjímkám, ještě jsou).
Stačí se mrknout na moderní rallye auto - pod něj by člověk nestrčil ani spároměrku - a porovnat to třeba s legendárním Audi Quattro, které se při startu nakrčilo na zadek tak, až si jeden myslel, že odstartuje po zadních :-)
Ani se nedivím, při ceně vozu WRC, nebo S2000/1600 je nabíledni, že si ho tým nechce nechat rozmlátit na cestě plné děr, výmolů a kořenů...
Takže na ty (z velké části) asfaltové soutěže se bude dobře vyvážená zadokolka hodit :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 11. 2013 13:47
Re: bodykit
a já bych doplnil, že zadokolky na rallyových tratích jsou, jen se musí k sousedům - 911 GT3 a 350Z tam už jezdí několik sezón...

A nesmí se zapomínat ani na Exige, který měl premiéru před 2 lety...
12. 11. 2013 13:41
bodykit
Redakce: R3 nemají žádné aero body, v této třídě je povolena pouze sériová karoserie bez úprav.