TMG vyvíjí Toyotu GT86 pro rallye
Vzpomínáte si ještě na dobu, kdy závodní rallyeové trati patřily autům s pohonem zadních kol? Pak ale rozevlátý jízdní styl vytlačily čtyřkolky s extrémními výkony a v tomto stylu vrcholné rallyové soutěže jedou dodnes, snad s výjimkou australského rallyeového šampionátu, kde už vloni 4x4 zakázali. Zatím tam tedy startovnímu poli dominují předokolky v čele s dvojnásobným šampionem Hondou Jazz, ale jedinou překážkou většího rozšíření konkurenceschopných zadokolek bude patrně jen absence vhodného základu. Na něm se ale už pracuje.
Poté, co Toyota Motorsport GmbH (TMG) postavila okruhový speciál GT86 CS-V3 (na snímcích) pro vytrvalostní okruhové závody VLN na Nürburgringu, totiž oznámila, že se nyní zaměří na stavbu auta pro rallye, přičemž jako základ poslouží opět kupé GT86. Nepůjde pochopitelně o auto s ambicemi v kategorii WRC, ale mohlo by být silným hráčem mezi auty s jednou poháněnou nápravou ve specifikaci FIA R3, která patří k těm cenově snáze dostupným specifikacím.
V praxi to znamená, že dostane mimo jiné sekvenční převodovku, diferenciál se zvýšenou svorností, posílený motor, brzdy a aerodynamický bodykit. Vůz ponese označení TMG GT86 CS-R3 a bude určen pro privátní týmy ve všech sériích, pořádaných pod patronací FIA. Určitě jej bude možné použít s dalšími úpravami i ve vyšších třídách, jako je S2000.
Toyota tak rozšíří svůj rallyeový program už na dva vozy, v současnosti nabízí Yaris, homologovaný ve třídě R1A. Fotografie a podrobnější informace budou zveřejněny později.