reklama


Tokio Motor Show: Toyota se třemi studiemi

Tokio Motor Show: Toyota se třemi studiemi

 
 

Přední výrobce ze země vycházejícího slunce – Toyota – bude chtít na letošní Tokio Motor Show taky ukázat, že budoucnost svých modelů má pevně ve svých rukou...

Přední výrobce ze země vycházejícího slunce – Toyota – bude chtít na letošní Tokio Motor Show taky ukázat že budoucnost svých modelů má pevně ve svých rukou. Praktičnost, variabilita, styl, výkon, radost z jízdy a ohleduplnost k okolnímu prostředí mají být společní jmenovatelé budoucích Toyot.

PM znamená Personal Mobility (studie)

PM (Personal Mobility) je jednomístný automobil do města. Řidič sedící ve futuristicky vyhlížející kabině ovládá vozidlo dvěma „kniply“ prostřednictvím by-wire řízení, brzdění a ovládání akcelerace.Hnaná jsou zadní kola. Zdrojem síly je elektromotor. Na PM Toyota zkouší vzájemnou komunikaci automobilů v provozu a sdílení nasbíraných informací. Více PM pohromadě může vytvořit kolonu, která pak na dálnici díky autopilotům a vzájemné komunikaci jede bezpečněji a rychleji než samostatné automobily. Poloha kabiny se mění podle aktuální potřeby. Pro nastupování je zvýšená do nejvyšší polohy, vyšší poloha je zvolena i pro městské pojížďky, zcela u země je při dálničním provozu. Manévrovací schopnosti extravagantního dopravního prostředku jsou zlepšeny řiditelnými zadními koly. Všimněte si „tykadel“ se světlomety a předních kol bez klasického náboje ve středu.

Fine-N (studie)

Studie s pohonem na palivové články ukazuje nejnovější verzi tohoto pohonu budoucnosti. Problematické vodíkové zásobníky jsou zde jen 150 mm vysoké a jsou uloženy v podlaze podobně jako lithium-iontove akumulátory. Menší rozměry mohly být dosaženy vyšším stlačením vodíku (70 MPa). Řízení, brzdění i ovládání pedálu plynu jsou vyřešeny elektronikou by-wire, tedy postrádají mechanické vazby. Fine-N poskytuje větší vnitřní prostor než současná Toyota Camry, ale délka vozu přitom lépe odpovídá velikosti Corolly. Každé z kol má svůj 25 kW silný elektromotor. Akční radius pohonu na palivové články je 500 km.

NLSV (studie)

Studie NLSV, která vznikla na bázi současného Yarisu, má odpovídat potřebám všedního dne. Boční elektricky posuvné dálkově otevírané dveře nabízí výborný přístup k interiéru se zcela plochou, nízko položenou podlahou. Schází tedy typický schod dnešních MPV. Vevnitř je na výšku tolik místa, že je možno dokonce roztáhnout deštník v případě že venku prší. NLSV uveze až pět pasažérů. Jeho vnější rozměry jsou 3970 x 1690 x 1710 mm. Pod kapotou je benzínový motor 1.3 l. Sériová výroba není příliš pravděpodobná.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama