Tomáš Tomeček, Tatra 815 a jejich úspěchy na Africa Eco Race

 

Ing. Tomaš Tomeček startoval v dálkovém závodu Africa Eco Race, navazujícím na ducha původní Rallye Dakar, po osmé v řadě. Tentokrát byl v kabině vozu Tatra 815 a výsledkem se stalo druhé místo mezi kamiony.

Ing. Tomáš Tomeček začínal v roce 1995 jako navigátor Karla Lopraise ve vozidle značky Tatra při vítězství na klasické Rallye Dakar. V následujícím roce se opět účastnil jako navigátor a výsledkem bylo druhé místo. Poté se na slavné soutěži objevil za volantem a absolvoval jedenáct ročníků. Jako pilot byl stříbrný v roce 2003 a bronzový v roce 1999.

Od roku 2011 je pak již tradičním účastníkem závodu Africa Eco Race, jehož trasa se velmi často pohybuje ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. V tomto podniku zvítězil Ing. Tomaš Tomeček třikrát, v letech 2011, 2012 a 2014, dvakrát byl stříbrný (2013, 2016) a dvakrát bronzový (2015, 2017).

S velkou pravděpodobností k sobě a svému závodnímu týmu ovšem Ing. Tomáš Tomeček nejvíce pozornosti upoutal v letošním ročníku Africa Eco Race a to díky tomu, že celý závod, který odstartoval do první etapy 2. ledna v Maroku a skončil 14. ledna v Dakaru slavnostním ceremoniálem u Růžového jezera, absolvoval v kabině svého vozu Tatra 815 zcela sám.

Dějiny Dakaru: Narodil se Monsieur Dakar

Navigaci vyřešil Ing. Tomáš Tomeček tak, že si vzal do kabiny kamionu roličkový roadbook, který při dálkových soutěžích používají motorkáři. Přes několik technických problémů se s ním rychle sžil a vlastně mu vůbec nekladlo velké překážky vyrovnat se s jeho původně nepravidelnou funkcí.

Ing. Tomáš Tomeček dokončil i bez pomoci navigátora na sedadle spolujezdce závod Africa Eco Race 2018 na druhém místě v kategorii kamionů a v celkovém hodnocení automobilů pak devátý. Prvním kamionem v cíli bylo Iveco s klasickou tříčlennou posádkou, kterou tvořili Gerard De Rooy, Darek Rodewald a Moi Torrellardona.

Tatra 815 Ing. Tomáše Tomečka má všechna čtyři kola poháněna vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o objemu 19 litrů. Stroj s rozvorem náprav 4090 mm je dlouhý 5900 mm, široký 2500 mm a vysoký 3100 mm. Maximální rychlost závodní se pohybuje okolo 155 km/h, zatímco spotřeba paliva se v terénu a plném tempu pohybuje okolo 100 až 120 litrů nafty na 100 km.

Foto: tomastomecek.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s./Tom Racing

Štítky Tatra Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

SESTŘIH: Liberec - Slavia 0:0. Hosté ztratili, nepomohla ani přesilovka

SESTŘIH: Liberec - Slavia 0:0. Hosté ztratili,…

Fotbalisté Slavie Praha remizovali ve šlágru 25. ligového kola v Liberci bez branek a vzdálila se jim obhajoba…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…