Tomáš Tomeček, Tatra 815 a jejich úspěchy na Africa Eco Race

 

Ing. Tomaš Tomeček startoval v dálkovém závodu Africa Eco Race, navazujícím na ducha původní Rallye Dakar, po osmé v řadě. Tentokrát byl v kabině vozu Tatra 815 a výsledkem se stalo druhé místo mezi kamiony.

Ing. Tomáš Tomeček začínal v roce 1995 jako navigátor Karla Lopraise ve vozidle značky Tatra při vítězství na klasické Rallye Dakar. V následujícím roce se opět účastnil jako navigátor a výsledkem bylo druhé místo. Poté se na slavné soutěži objevil za volantem a absolvoval jedenáct ročníků. Jako pilot byl stříbrný v roce 2003 a bronzový v roce 1999.

Od roku 2011 je pak již tradičním účastníkem závodu Africa Eco Race, jehož trasa se velmi často pohybuje ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. V tomto podniku zvítězil Ing. Tomaš Tomeček třikrát, v letech 2011, 2012 a 2014, dvakrát byl stříbrný (2013, 2016) a dvakrát bronzový (2015, 2017).

S velkou pravděpodobností k sobě a svému závodnímu týmu ovšem Ing. Tomáš Tomeček nejvíce pozornosti upoutal v letošním ročníku Africa Eco Race a to díky tomu, že celý závod, který odstartoval do první etapy 2. ledna v Maroku a skončil 14. ledna v Dakaru slavnostním ceremoniálem u Růžového jezera, absolvoval v kabině svého vozu Tatra 815 zcela sám.

Dějiny Dakaru: Narodil se Monsieur Dakar

Navigaci vyřešil Ing. Tomáš Tomeček tak, že si vzal do kabiny kamionu roličkový roadbook, který při dálkových soutěžích používají motorkáři. Přes několik technických problémů se s ním rychle sžil a vlastně mu vůbec nekladlo velké překážky vyrovnat se s jeho původně nepravidelnou funkcí.

Ing. Tomáš Tomeček dokončil i bez pomoci navigátora na sedadle spolujezdce závod Africa Eco Race 2018 na druhém místě v kategorii kamionů a v celkovém hodnocení automobilů pak devátý. Prvním kamionem v cíli bylo Iveco s klasickou tříčlennou posádkou, kterou tvořili Gerard De Rooy, Darek Rodewald a Moi Torrellardona.

Tatra 815 Ing. Tomáše Tomečka má všechna čtyři kola poháněna vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o objemu 19 litrů. Stroj s rozvorem náprav 4090 mm je dlouhý 5900 mm, široký 2500 mm a vysoký 3100 mm. Maximální rychlost závodní se pohybuje okolo 155 km/h, zatímco spotřeba paliva se v terénu a plném tempu pohybuje okolo 100 až 120 litrů nafty na 100 km.

Foto: tomastomecek.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s./Tom Racing

Štítky Tatra Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…