Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tomáš Tomeček, Tatra 815 a jejich úspěchy na Africa Eco Race

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Ing. Tomaš Tomeček startoval v dálkovém závodu Africa Eco Race, navazujícím na ducha původní Rallye Dakar, po osmé v řadě. Tentokrát byl v kabině vozu Tatra 815 a výsledkem se stalo druhé místo mezi kamiony.

Ing. Tomáš Tomeček začínal v roce 1995 jako navigátor Karla Lopraise ve vozidle značky Tatra při vítězství na klasické Rallye Dakar. V následujícím roce se opět účastnil jako navigátor a výsledkem bylo druhé místo. Poté se na slavné soutěži objevil za volantem a absolvoval jedenáct ročníků. Jako pilot byl stříbrný v roce 2003 a bronzový v roce 1999.

Od roku 2011 je pak již tradičním účastníkem závodu Africa Eco Race, jehož trasa se velmi často pohybuje ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar. V tomto podniku zvítězil Ing. Tomaš Tomeček třikrát, v letech 2011, 2012 a 2014, dvakrát byl stříbrný (2013, 2016) a dvakrát bronzový (2015, 2017).

S velkou pravděpodobností k sobě a svému závodnímu týmu ovšem Ing. Tomáš Tomeček nejvíce pozornosti upoutal v letošním ročníku Africa Eco Race a to díky tomu, že celý závod, který odstartoval do první etapy 2. ledna v Maroku a skončil 14. ledna v Dakaru slavnostním ceremoniálem u Růžového jezera, absolvoval v kabině svého vozu Tatra 815 zcela sám.

Navigaci vyřešil Ing. Tomáš Tomeček tak, že si vzal do kabiny kamionu roličkový roadbook, který při dálkových soutěžích používají motorkáři. Přes několik technických problémů se s ním rychle sžil a vlastně mu vůbec nekladlo velké překážky vyrovnat se s jeho původně nepravidelnou funkcí.

Ing. Tomáš Tomeček dokončil i bez pomoci navigátora na sedadle spolujezdce závod Africa Eco Race 2018 na druhém místě v kategorii kamionů a v celkovém hodnocení automobilů pak devátý. Prvním kamionem v cíli bylo Iveco s klasickou tříčlennou posádkou, kterou tvořili Gerard De Rooy, Darek Rodewald a Moi Torrellardona.

Tatra 815 Ing. Tomáše Tomečka má všechna čtyři kola poháněna vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o objemu 19 litrů. Stroj s rozvorem náprav 4090 mm je dlouhý 5900 mm, široký 2500 mm a vysoký 3100 mm. Maximální rychlost závodní se pohybuje okolo 155 km/h, zatímco spotřeba paliva se v terénu a plném tempu pohybuje okolo 100 až 120 litrů nafty na 100 km.

Foto: tomastomecek.cz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
18. 1. 2018 07:59
Bože pisálku
Nic proti p.Tomečkovi, on to asi nepsal, ale nedá se to číst, každá druhá věta začíná ING. ano zřejmě vystudoval vysokou školu, navíc techniku, za což mu patří respekt, ale takhle to opakovat v podobném článku je ZHOVADILOST!