Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: První fotografie a informace

Diskuze (460)
Nový Touareg je o 208 kg lehčí a až o 20 % úspornější. Novinkou je vyspělý hybridní pohon. Místo desetiválcového turbodieselu zaujal osmiválec 4,2 TDI od Audi. Připraveny jsou systémy pohonu všech kol 4Motion a 4XMotion. Prodej začne v dubnu.

Exteriér druhé generace Volkswagenu Touareg kombinuje linie předchůdce s aktuálním designovým směrem automobilky. Inovovaný kabát ale ukrývá výrazné technické novinky, které přispějí k nižší spotřebě paliva. Základní provedení je lehčí o 208 kilogramů, přitom karoserie nového Touaregu bude o 5 % tužší.

Nová generace má na délku 4,80 m, na šířku 1,93 m a na výšku 1,71 m, rozvor měří 2,9 m.

V zájmu snížení ztrát konstruktéři také vylepšili součinitel aerodynamického odporu karoserie a použili osmistupňovou automatickou převodovku. Osmistupňový automat se v daném segmentu, i mimo automobily prémiových značek vůbec, objeví vůbec poprvé.

Touareg Hybrid

Nový Touareg je prvním vozem značky Volkswagen, který bude v nabídce také v hybridní verzi. Mezi klíčové komponenty poháněcího ústrojí modelu Touareg Hybrid patří sada vysokonapěťových akumulátorů, zážehový motor 3,0 V6 TSI (245 kW) s přímým vstřikováním a přeplňováním kompresorem, osmistupňová samočinná převodovka a hybridní modul integrovaný mezi spalovací motor a samočinnou převodovku. Tento kompaktní modul váží včetně spojky 55 kg. Za motorem V6 TSI je ve společné skříni uložena spojka a elektromotor (34 kW). Během společné činnosti motoru V6 TSI a elektromotoru má řidič k dispozici celkový výkon až 279 kW a maximální točivý moment 580 Nm.

Volkswagen pro Touareg zvolil paralelní hybridní systém, který podle Volkswagenu bude dobře fungovat i v terénu a je vhodný i pro tahání přívěsu. Ten může mít maximální hmotnost až 3,5 tuny. Touareg Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhých 6,5 s.

Spotřebu benzinu (kombinovaná hodnota 8,2 l/100km) snižuje elektrický pohon (do rychlosti 50 km/h). V tomto případě nedochází pouze k vypnutí motoru V6 TSI, ale i k jeho odpojení spojkou od osmistupňové samočinné převodovky, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám.

K odpojování motoru však dochází i kdykoliv, když řidič uvolní pedál plynu. K tomuto úkonu dochází dokonce i ve vysokých rychlostech (až 160 km/h), tedy i na dálnici. Díky tomu se může Touareg pohybovat setrvačností podstatně déle, neboť není brzděn motorem. Pokud řidič jezdí předvídavě, může díky této vlastnosti výrazně snížit spotřebu paliva.

Během brzdění pracuje elektromotor jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a tu ukládá do sady vysokonapěťových akumulátorů NiMH.

Systém Start-Stop integrovaný do hnacího řetězce snižuje spotřebu paliva zejména ve městě a při popojíždění v zácpách.

Konvenční motory

Nové Touaregy poháněné konvenčními spalovacími motory se mohou pochlubit výrazným zlepšením v oblasti spotřeby paliva, ke kterému přispívá mj. standardní systém Start-Stop.

Zážehový motor 3,6 V6 FSI (206 kW, 360 Nm) v kombinovaném režimu spotřebuje 9,9 l/100 km (o 2,5 litru méně než u dosavadního modelu). Základní řadový pětiválec zmizel z nabídky, ale hned při uvedení na trh bude jako vstupní brána do světa Touaregů k dispozici modernizovaná verze motoru 3,0 V6 TDI (176 kW, 550 Nm), která spotřebuje jen 7,4 l/100 km (o 1,9 l/100 km méně než dosud).

Naprostou novinkou v nabídce motorů pro modelovou řadu Touareg je motor 4,2 V8 TDI (250 kW, 800 Nm), který má kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km. Zážehový osmiválec 4,2 FSI, který už není v nabídce, byl nahrazen hybridní verzí se šestiválcem a elektromotorem.

Z nabídky se nadobro vytratil desetiválec 5,0 V10 TDI a dvanáctiválec 6,0 W12.

4Motion a 4XMotion

Standardem bude u nového Touaregu pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Touareg s ním zvládne jízdu do kopce s úhlem 31°. Lepší terénní schopnosti nabídne motor V6 TDI v kombinaci se systémem 4XMotion. Za touto zkratkou se ukrývá konvenční mezinápravový diferenciál s možností 100% uzávěry, uzávěra zadního diferenciálu a redukční převodovka. Stoupavost Touaregu 4XMotion bude 45° (100 %).

Luxusní výbava

Nový Touareg také dostane řadu luxusních položek standardní a příplatkové výbavy. Mezi ně patří čtveřice kamer monitorující celé okolí auta, elektrické sklápění zadních sedadel (vznikne prostor o objemu 1642 litrů), adaptivní tempomat nebo natáčecí bi-xenonové světlomety. VW také nabídne výbavu Exclusive ze seznamu Volkswagen Individual, například 19palcová kola, dekor z olivového dřeva nebo čalounění kůží Nappa.

V uplynulých osmi letech se vyrobilo 500 tisíc kusů Volkswagenu Touareg. Na úspěchy první generace naváže ta druhá počínaje dubnem, kdy budou dodány první vozy.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/6akOiGVgqEs&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Diskuze (460)
Avatar - white label
15. 2. 2010 01:51
Re: All new 2010 Nissan Patrol
To si klidně "choď", ale Patrol to je "trochu" jiný svět... ;-)
Avatar - pratel
15. 2. 2010 01:16
All new 2010 Nissan Patrol
Novy Tuareg je krasne vydarene auto. Osobne by som ale radsej isiel do cenovo obdobneho, offroadovejsieho, noveho Nissana Patrol. www.autoblog.com/2010/02/13/all-new-niss…
Avatar - white label
14. 2. 2010 11:27
Re: zkusím to, třeba to tady zůstane na prvním místě
Ne nadarmo uvedl jako příklad zrovna "své" slovenské politiky, které si také "sám" zvolil... :*) >:-[]
14. 2. 2010 09:52
Re: zkusím to, třeba to tady zůstane na prvním místě
Misiak opravdu jede. Takhle se tady snad ještě neodkopal. >:D
Avatar - white label
13. 2. 2010 11:46
Re: zkusím to, třeba to tady zůstane na prvním místě
Přece po něm nemůžeš chtít, aby řešil neřešitelné... ;-)