Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Avensis - zrání pokračuje

Tomáš Zajíček
Nové provedení Toyoty Avensis přináší zvýšenou úroveň komfortu, výkonnosti a provozní úspornosti. Nový Avensis využívá nejnovější zážehové a vznětové motory a dále se vyznačuje zlepšenou kvalitou zpracování interiéru a zlepšeným komfortem cestování....

- zážehové motory s technologií VVT-i

- lepší výkony a nižší spotřeba paliva

- nižší objem škodlivých emisí

- zážehový motor 2,0 s přímým vstřikem paliva

- diesel D-4D se systémem Common-Rail

- úpravy stylingu karoserie

- lepší výbava interiéru

Pokročilá technika motorů

Toyota Avensis má na výběr zážehové motory 1,6 nebo 2,0, jakož i diesel 2,0 se systémem přímého vstřiku paliva a rozvodem typu common-rail.

Všechny verze se zážehovými motory zahrnuté v nabídce automobilu Avensis nyní těží z techniky proměnného časování ventilů VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent).

Zcela novým zážehovým motorem v nabídce je jednotka 2,0 D-4 s přímým vstřikem paliva. Nabízí vynikající provozní úspornost a výkonnost. Motor o výkonu 110 kW poskytuje o 17 procent více výkonu a o 12% více točivého momentu než předchozí agregát 2,0. Kromě toho je, pokud jde o evropský kombinovaný cyklus, o více než 7 procent úspornější.

Avensis s novým motorem D-4 zrychluje z klidu na 100 km/h během 9,1 s a dosahuje největší rychlosti 210 km/h. Významná je také skutečnost, že již nyní plní normy Euro 4.

Avensis s novým motorem 1,6 VVT-i dokáže převýšit svými jízdními výkony řadu soupeřů s agregáty 1,8 a navíc nabízí příznivější provozní úspornost. Motor 1,6 poskytuje výkon 81 kW při 6000 ot/min a maximální točivý moment 150 Nm při 3800 ot/min. To umožňuje dosáhnout největší rychlosti 195 km/h a zrychlení na 100 km/h během 11,3 s.

Čistý a tichý diesel s přímým vstřikem

Nový je také vznětový motor D-4D o zdvihovém objemu 2,0 l a výkonu 81 kW. Je vybaven systémem přímého vstřiku nafty s rozvodem typu common-rail.

Diesel D-4D nabízí zlepšenou výkonnost, nižší emise škodlivin a menší hlučnost i vibrace. Nový motor spotřebuje o přibližně 11 procent méně paliva než předchozí vznětové motory a odpovídá emisním normám Euro 3. Avensis 2.0 D-4D dosahuje největší rychlosti 195 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí během 11,4 s.

Zlepšená kvalita výbavy interiéru

Zdokonalení nového Avensisu se neomezují jen na motory. Je tu též řada zlepšení výbavy interiéru. Ten je navíc v lepší kvalitě.

Přepracovány byly ovladače soustavy topení a větrání. Audiosystém je nyní integrován do středové konzoly s vícefunkčním displejem, jenž zobrazuje informace o audiosoupravě a vozidle. Verze s vyšší úrovní výbavy budou opatřeny dálkovým ovládáním audiosoupravy na volantu.

Pro větší přehlednost byla přepracována také palubní deska, zlepšeno bylo obložení detailů, například výdechů větrání. Plasty jsou měkké na dotyk a použity jsou tlumiče pohybu kupříkladu na skříňce pro rukavice a popelník.

Zlepšený komfort, ovládání a bezpečnost

Toyota Avensis těží ze svého zadního zavěšení kol dual-link, které nabízí výbornou stabilitu. Jízdní dynamika nové řady byla ještě zlepšena konstruktéry z Evropy a japonskými návrháři pracujícími na stabilitě při vysokých rychlostech.

Pozornost byla věnována také zlepšení jak aktivní, tak i pasivní bezpečnosti. Brzdy s ABS a EBD - systémem elektronického řízení distribuce brzdné síly se standardně montují do všech verzí.

Vozy Avensis určené pro evropské zákazníky jsou standardně vybaveny dvěma čelními airbagy, boční vaky se dodávají ve vyšší výbavě.

Tomáš Zajíček