Toyota bude ještě efektivnější ve výrobě!
Dlouhodobá a cílevědomá expanze Toyoty má několik charakteristických znaků. Jedním těch nejznámnějších je Toyota Production System, který se dostal už i na stránky mnoha učebnic řízení výroby. Nákladové vůdcovství v automobilovém průmyslu žene Toyotu nezadržitelně na čelo světového autoprůmyslu a v této situaci přichází jinak skromná Toyota s odvážným tvrzením.
Do tří let se mají výrobní náklady snížit asi o miliardu jenů, tzn. že automobilka chce ušetřit asi 750 euro na jednom automobilu. Nové závody mají být mnohem pružnější a mají být schopny vyrábět auta v kratším čase. Místo současných 56 sekund bude prý vyjíždět z nových továren nový vůz každých 50 sekund, výrazně - až o polovinu - se má snížit také počet dílů, z nichž jsou automobily vyráběny.
Již nyní jsou zaváděny nové technologie, postupy a organizační opatření, která v nových japonských provozech zkracuje výrobní časy na polovinu, v USA a Číně jsou za přísného utajení do provozu uváděny nové lakovny, které mají být mnohem rychlejší než dosavadní technologie.