Toyota Camry pro Evropu nově s dvoulitrem
Toyota rozšiřuje nabídku motorů pro evropské provedení modelu Camry o benzinový čtyřválec 2,0 VVT-i. Ten se stane základní motorizací pro tento sedan japonské značky.
Agregát o objemu 1998 cm3 dosahuje výkonu 109 kW při 6000 min-1 a točivého momentu 190 Nm v 4000 min-1. Motor spolupracuje se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Camry s dvoulitrem zrychlí z 0-100 km/h za 12,5 sekundy a jede maximální rychlostí 190 km/h. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 8,3 litru paliva na 100 kilometrů. Motor splňuje pouze emisní normu Euro IV.
Úkol tohoto motoru je jasně daný, lákat bude především na svoji cenu. Ta se totiž dostala pod hranici 1.000.000 rublů. Camry s 2,0 VVT-i v základní výbavě na ruském trhu stojí 959.000 rublů. To odpovídá zhruba 610.000 Kč.
Standardní výbava Camry zahrnuje přední mlhovky, 16palcová hliníková kola, dvouzńovou klimatizaci, elektrické ovládání oken, parkovací senzory nebo šest airbagů.
Nabídka motorů pro Camry v Rusku dále čítá řadový 2,5litrový čtyřválec (133 kW a 231 Nm) a 3,5litrový vidlicový šestiválec (204 kW a 346 Nm). Ty jsou kombinovány se šestistupňovým automatem.
Model Toyota je vyráběn v Petrohradu. V tomto závodě Toyota od roku 2007 montovala také předchozí generaci tohoto sedanu. Od americké specifikace se v Rusku vyráběná Camry mimo jiné liší decentnějším a luxusnějším vzhledem. Vůz se prodává na vybraných východoevropských trzích.
Toyota Camry - technické údaje ruské verze | |||
Motor | 2,0 VVT-i | 2,5 VVT-i | 3,5 VVT-i |
Převodovka | 4A | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2494 | 3456 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 109/6000 | 133/6000 | 204/6200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 190/4000 | 231/4100 | 346/4700 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 210 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 9,0 | 7,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,3 | 7,8 | 9,3 |