Toyota chystá ve Francii rozsáhlé testování plug-in hybridů

Toyota chystá ve Francii rozsáhlé testování plug-in hybridů

 
 

Společnosti EDF a Toyota oznámily uskutečnění dalšího kroku v rámci praktického testování na území Francie, do kterého se zapojí hybridní vozy s technikou Plug-in (PHV, dobíjení ze zásuvky) využívající moderní infrastrukturu určenou k tomuto účelu.

Vybraným firmám a partnerům bude koncem roku 2009 zapůjčena přibližně stovka vozů PHV nejnovější generace vybavených lithium-iontovými akumulátory. Vozy se budou pohybovat v okolí Štrasburku po dobu přibližně tří let. Projekt je finančně podporován výzkumným fondem Francouzské agentury pro životní prostředí a řízení energetiky (ADEME) v rámci sponzoringu projektů v oblasti vývoje automobilů s nízkými emisemi.

Zmiňovaný program je součástí globálního projektu automobilky Toyota, který se od konce roku 2009 začne realizovat i v Japonsku a Spojených státech. Hlavním cílem Toyoty je blíže prozkoumat techniku a technologii dobíjení v praxi, výkonové parametry hybridních vozů s technologií Plug-in. Cílem Électricité de France (EDF) je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů typu PHV.

V rámci partnerské spolupráce EDF a Toyoty se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii, které se o rok později rozšířily i na území Velké Británie.

K dobíjení vozidel PHV se bude používat zařízení, které garantuje bezpečné dobíjení, komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, identifikaci vozu a účtování za odebranou energii. EDF a její filiálka Electricité de Strasbourg (ES) budou v rámci projektu spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí několik set dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, v prostorách partnerů, na veřejných parkovištích i podél veřejných komunikací.

Ve vozech s pohonem PHV je použita standardní technika hybridního pohonu Toyota, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. Na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody hybridního hnacícho ústrojí, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a odpovídající jízdní výkony.

Toyota očekává, že podobný sériový automobil dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá vydání komunisty Ondráčka Policie žádá vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

 
Zdroj: Toyota

Štítky Testy Elektromobil Technika Toyota

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 





 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…