Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - Žena v domácnosti (09/2002)

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - Žena v domácnosti (09/2002)

 
 

Turbodieselová Corolla Verso je hospodyňka k pohledaní. Nejen že zvládne skoro všechno, ale navíc si za to žádá docela málo. Hodnotit design bývá někdy nesnadné, protože mnoho vozů má velký počet nadšených příznivců i zarputilých odpůrců...

Turbodieselová Corolla Verso je hospodyňka k pohledaní. Nejen že zvládne skoro všechno, ale navíc si za to žádá docela málo.

Hodnotit design bývá někdy nesnadné, protože mnoho vozů má velký počet nadšených příznivců i zarputilých odpůrců a právě Corolla Verso k takovým patří. Jedněm se zepředu líbí, jiní jí vytýkají přílišnou optickou výšku danou vertikálně orientovanými světlomety, jiní ocení neotřelý profil, který se ovšem dalším zdá být v půlce "zlomený", snad jen záď vozu lze hodnotit vesměs kladně.

Interiér vozu je na tom vzhledově podobně - corolla se sice oprostila od někdy až fádní jednoduchosti, vlastní japonským vozům nižší střední třídy, ovšem radikální změna k robustnosti trumfující snad i německé vzory nemusí každému vyhovovat.

Pokud jde o funkčnost, nelze však mít vůči interiéru versa mnoho připomínek. Vyšší posed je příjemný, široká sedadla však poskytují tělu menší oporu, než jakou slibují na pohled. Volant sportovního vzhledu se dobře držel, řazení patří ve třídě kompaktních MPV k dobrému průměru - dráhy jsou poměrně krátké, přesnost by mohla být lepší, chod je však přiměřeně tuhý a bez větších vůlí. U testované verze čas od času převodovka kladla mírný odpor, především dvojka při podřazování z trojky. Ocenili jsme umístění páky na výběžku středového panelu ve stylu Hondy Civic v těsné blízkosti volantu, což umožňovalo rychlou obsluhu.

Všechny ovladače byly ergonomicky rozmístěny, ovšem překvapivě až na ovládání hlasitosti rádia. Ne, že by bylo nějak daleko, to vůbec ne, ale zkuste si na našich parodiích na silnice obsluhovat cosi s rukou ve výši ramene bez možnosti o něco se opřít. Odkládacích prostorů je v interiéru více než dost, zajímavý je zejména otvor pro odložení kelímku s nápojem zavrtaný do hlubin přístrojové desky, zaujal nás také sklopný háček na zadní stěně opěradla předního sedadla. Těch není nikdy dost. Potěšilo nás za všech okolností dobře čitelné bílé optitronové podsvícení přístrojů v kapličce.

Na všech čtyřech hlavních sedadlech je nabídka prostoru velkorysá, páté sedadlo vzadu uprostřed je však (jako ostatně vždy) výhodnější využít jako loketní opěrku. Zavazadlový prostor o objemu 417 l uspokojí v základním uspořádání i náruživé "stěhovatele" čehokoliv kamkoliv, sedadla navíc lze i zcela vyjmout (což ale rozhodně nelze doporučit subtilní ženě), případně postupně zvětšovat zavazadlový prostor pouze jejich posouváním vpřed. Pokud však zrovna nepotřebujete rovnou ložnou plochu, postačí ke zvětšení prostoru pro zavazadla sklopení opěradel zadní řady sedadel.

Pod kapotou vozu se nacházel přeplňovaný vznětový dvoulitr D-4D výkonem 66 kW při 4000/min, jehož točivý moment vrcholí hodnotou 215 N. m v rozsahu 2200-2400 otáček za minutu. Jednotka bleskurychle žhavila a při běhu naprázdno téměř nevibrovala, probouzela se k životu však až při 2100/min a poté vcelku ochotně zabírala až do 4100/min. Žádný divoch to pochopitelně není, ale pro pohodové cestování naprosto postačuje. Do 3500/min byl motor velmi tichý, poté o sobě již dával důrazněji vědět. Dobrý dojem z pohonné jednotky umocnila její spotřeba, která během testu činila 6,9 l nafty na 100 km.

Potěšily nás jízdní vlastnosti versa. Vůz se v zatáčkách značně nakláněl, to už ale v této kategorii patří k "folklóru", zvolené stopy se však držel poměrně dlouho. Jeho chování bylo neutrální s přechodem k nedotáčivosti, smyk však dlouho dopředu avizovaly pískající pneumatiky. Verso si nechalo líbit i ostřejší změny směru jízdy. Spolu s poměrně přesným řízením tak byl vůz dobře ovladatelný a poslušný. Také chování při brždění bylo dobré - vůz nejevil známky neklidu a samotný brzdný účinek taktéž nezklamal ani při opětovné intenzivní deceleraci. Podvozek automobilu se i vcelku dobře vyrovnával s nerovnostmi našich silnic, s výjimkou krátkých spár a děr, o jejichž přejezdu neváhal neprodleně informovat cestující.

Toyota Corolla Verso je dobrým víceúčelovým rodinným vozem - zaujme pohodlným pérováním a prostorným interiérem včetně zavazadlového prostoru, při pohodové jízdě se odvděčí nízkou spotřebou. Jízdní vlastnosti jsou solidní, brzy účinné a potěší i pocit robustnosti, který vůz poskytuje. Zapracovat by neškodilo na přesnějším řazení, dámy nepotěší těžká sedadla a nevyhovovalo nám umístění ovladače hlasitosti. Nevýhodou se také poměrně vysoká cena 748.900 Kč, která z potenciálního rodinného hitu dělá spíše auto snů. Méně vybavenou verzi s motorem 2.0 D-4D však lze pořídit již od 648.900 korun.

Cena v základní výbavě: 648 900 Kč Cena v testované výbavě: 748 900 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, 2x airbag, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, imobilizér, el. otevírání skel předních dveří a ovládání zrcátek, tónovaná skla, centrální zamykání, palubní počítač, optitronová přístrojová deska, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Výbava testovaného vozu:základní + Verze Linea Sol: samočinná klimatizace, boční airbagy, dálkové zamykání, autorádio s přehrávačem CD, kožený volant a hlavice řadicí páky, el. otevírání zadních oken, obložení interiéru karbonem, přední mlhovky

Společnost OKD je schopná další existence, řekl její insolvenční správce Společnost OKD je schopná další existence, řekl její insolvenční správce

Zisk černouhelné společnosti OKD činil v letošním prvním…

Konec kodrcání autobusem, v Jinonicích zase zastavuje metro. Podívejte se, jak dopadla oprava Konec kodrcání autobusem, v Jinonicích zase zastavuje metro. Podívejte se, jak dopadla oprava

Cestující pražským metrem mohou znovu využívat stanici…

Při náletech v Jemenu zemřeli i civilisté. Povstalci dávají vinu na provládním sílám Při náletech v Jemenu zemřeli i civilisté. Povstalci dávají vinu na provládním sílám

Při náletech, které zasáhly hotel severně od jemenského…

 

Štítky Design MPV Toyota Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 2200 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.3 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 417 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 415
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1610
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Corolla Verso na vrcholu Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Corolla Verso na vrcholu

V první desítce letos najdeme 7 japonských aut, 2…

Facelift pro Toyotu Corolla Verso, rozsáhlejší seznam výbavy Facelift pro Toyotu Corolla Verso, rozsáhlejší seznam výbavy

Corolla Verso, jeden z klíčových modelů značky Toyota pro…

 



 
Mazda vyvíjí motor se dvěma turby a elektrickým kompresorem

Mazda vyvíjí motor se dvěma turby a elektrickým kompresorem

Dnes 12:50

Mazda neutuchá ve vývoji zážehových motorů. Nechala si patentovat třikrát přeplňovaný agregát.




Blesk.cz

Chorvatsko dál bojuje s ohněm. Hasiči s vypětím sil drží plameny dál od domů

Chorvatsko dál bojuje s ohněm. Hasiči s vypětím sil…

Chorvaté dál bojují s požáry, které jsou pro ně nejničivější za posledních 10 let. V ohni je celá Dalmácie,…

Traktor smetl osobák: Kájinka (7) a Klaudinka (4) jely v autě bez technické a bez světel? Táta prosí Boha o jejich život

Traktor smetl osobák: Kájinka (7) a Klaudinka (4)…

Nejtěžší chvíle teď prožívá Patrik P., táta dvou malých holčiček Kájinky (7) a Klaudinky (4). Auto, ve kterém…

 

iSport.cz

Calgary se stále zajímá o Jágra. Kouč Flames veterána obdivuje

Calgary se stále zajímá o Jágra. Kouč Flames…

Hokejista Jaromír Jágr by mohl přece jen zakotvit v Calgary, které bylo jednu dobu považováno za hlavního…

Jak půjde Slavia na APOEL? Stoch vs. Van Buren, Rotaně trenér podrží

Jak půjde Slavia na APOEL? Stoch vs. Van Buren,…

Už dnes večer to vypukne! Fotbalisté Slavie se pokusí v odvetě play off Ligy mistrů zvrátit prohru 0:2 a…

 

Reflex.cz

Přichází čas chudnutí. Střední třída se rozpadá a mladí se budou mít hůř než rodiče, tvrdí politolog

Přichází čas chudnutí. Střední třída se rozpadá a…

Politolog Ondřej Slačálek vidí příčiny v rozpadu střední třídy, která se právem cítí ohrožená. Bohatí podle něj…

Že je všude moc turistů? Existují země, kam se nejezdí. Za rok bylo na Tuvalu jen 1000 lidí, v San Marinu 60 tisíc

Že je všude moc turistů? Existují země, kam se…

V poslední době se objevují informace, že mnoho míst světa je čím dál více přeplněno turisty a domácím…