Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - Žena v domácnosti (09/2002)

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - Žena v domácnosti (09/2002)

 
 

Turbodieselová Corolla Verso je hospodyňka k pohledaní. Nejen že zvládne skoro všechno, ale navíc si za to žádá docela málo. Hodnotit design bývá někdy nesnadné, protože mnoho vozů má velký počet nadšených příznivců i zarputilých odpůrců...

Turbodieselová Corolla Verso je hospodyňka k pohledaní. Nejen že zvládne skoro všechno, ale navíc si za to žádá docela málo.

Hodnotit design bývá někdy nesnadné, protože mnoho vozů má velký počet nadšených příznivců i zarputilých odpůrců a právě Corolla Verso k takovým patří. Jedněm se zepředu líbí, jiní jí vytýkají přílišnou optickou výšku danou vertikálně orientovanými světlomety, jiní ocení neotřelý profil, který se ovšem dalším zdá být v půlce "zlomený", snad jen záď vozu lze hodnotit vesměs kladně.

Interiér vozu je na tom vzhledově podobně - corolla se sice oprostila od někdy až fádní jednoduchosti, vlastní japonským vozům nižší střední třídy, ovšem radikální změna k robustnosti trumfující snad i německé vzory nemusí každému vyhovovat.

Pokud jde o funkčnost, nelze však mít vůči interiéru versa mnoho připomínek. Vyšší posed je příjemný, široká sedadla však poskytují tělu menší oporu, než jakou slibují na pohled. Volant sportovního vzhledu se dobře držel, řazení patří ve třídě kompaktních MPV k dobrému průměru - dráhy jsou poměrně krátké, přesnost by mohla být lepší, chod je však přiměřeně tuhý a bez větších vůlí. U testované verze čas od času převodovka kladla mírný odpor, především dvojka při podřazování z trojky. Ocenili jsme umístění páky na výběžku středového panelu ve stylu Hondy Civic v těsné blízkosti volantu, což umožňovalo rychlou obsluhu.

Všechny ovladače byly ergonomicky rozmístěny, ovšem překvapivě až na ovládání hlasitosti rádia. Ne, že by bylo nějak daleko, to vůbec ne, ale zkuste si na našich parodiích na silnice obsluhovat cosi s rukou ve výši ramene bez možnosti o něco se opřít. Odkládacích prostorů je v interiéru více než dost, zajímavý je zejména otvor pro odložení kelímku s nápojem zavrtaný do hlubin přístrojové desky, zaujal nás také sklopný háček na zadní stěně opěradla předního sedadla. Těch není nikdy dost. Potěšilo nás za všech okolností dobře čitelné bílé optitronové podsvícení přístrojů v kapličce.

Na všech čtyřech hlavních sedadlech je nabídka prostoru velkorysá, páté sedadlo vzadu uprostřed je však (jako ostatně vždy) výhodnější využít jako loketní opěrku. Zavazadlový prostor o objemu 417 l uspokojí v základním uspořádání i náruživé "stěhovatele" čehokoliv kamkoliv, sedadla navíc lze i zcela vyjmout (což ale rozhodně nelze doporučit subtilní ženě), případně postupně zvětšovat zavazadlový prostor pouze jejich posouváním vpřed. Pokud však zrovna nepotřebujete rovnou ložnou plochu, postačí ke zvětšení prostoru pro zavazadla sklopení opěradel zadní řady sedadel.

Pod kapotou vozu se nacházel přeplňovaný vznětový dvoulitr D-4D výkonem 66 kW při 4000/min, jehož točivý moment vrcholí hodnotou 215 N. m v rozsahu 2200-2400 otáček za minutu. Jednotka bleskurychle žhavila a při běhu naprázdno téměř nevibrovala, probouzela se k životu však až při 2100/min a poté vcelku ochotně zabírala až do 4100/min. Žádný divoch to pochopitelně není, ale pro pohodové cestování naprosto postačuje. Do 3500/min byl motor velmi tichý, poté o sobě již dával důrazněji vědět. Dobrý dojem z pohonné jednotky umocnila její spotřeba, která během testu činila 6,9 l nafty na 100 km.

Potěšily nás jízdní vlastnosti versa. Vůz se v zatáčkách značně nakláněl, to už ale v této kategorii patří k "folklóru", zvolené stopy se však držel poměrně dlouho. Jeho chování bylo neutrální s přechodem k nedotáčivosti, smyk však dlouho dopředu avizovaly pískající pneumatiky. Verso si nechalo líbit i ostřejší změny směru jízdy. Spolu s poměrně přesným řízením tak byl vůz dobře ovladatelný a poslušný. Také chování při brždění bylo dobré - vůz nejevil známky neklidu a samotný brzdný účinek taktéž nezklamal ani při opětovné intenzivní deceleraci. Podvozek automobilu se i vcelku dobře vyrovnával s nerovnostmi našich silnic, s výjimkou krátkých spár a děr, o jejichž přejezdu neváhal neprodleně informovat cestující.

Toyota Corolla Verso je dobrým víceúčelovým rodinným vozem - zaujme pohodlným pérováním a prostorným interiérem včetně zavazadlového prostoru, při pohodové jízdě se odvděčí nízkou spotřebou. Jízdní vlastnosti jsou solidní, brzy účinné a potěší i pocit robustnosti, který vůz poskytuje. Zapracovat by neškodilo na přesnějším řazení, dámy nepotěší těžká sedadla a nevyhovovalo nám umístění ovladače hlasitosti. Nevýhodou se také poměrně vysoká cena 748.900 Kč, která z potenciálního rodinného hitu dělá spíše auto snů. Méně vybavenou verzi s motorem 2.0 D-4D však lze pořídit již od 648.900 korun.

Cena v základní výbavě: 648 900 Kč Cena v testované výbavě: 748 900 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, 2x airbag, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, imobilizér, el. otevírání skel předních dveří a ovládání zrcátek, tónovaná skla, centrální zamykání, palubní počítač, optitronová přístrojová deska, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Výbava testovaného vozu:základní + Verze Linea Sol: samočinná klimatizace, boční airbagy, dálkové zamykání, autorádio s přehrávačem CD, kožený volant a hlavice řadicí páky, el. otevírání zadních oken, obložení interiéru karbonem, přední mlhovky

Štítky Design MPV Toyota Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 2200 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.3 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 417 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 415
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1610
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Corolla Verso na vrcholu Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Corolla Verso na vrcholu

V první desítce letos najdeme 7 japonských aut, 2…

Facelift pro Toyotu Corolla Verso, rozsáhlejší seznam výbavy Facelift pro Toyotu Corolla Verso, rozsáhlejší seznam výbavy

Corolla Verso, jeden z klíčových modelů značky Toyota pro…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

Každý ví, že historické centrum Prahy se rozkládá v kotlině mezi Pražským hradem a Vyšehradem. Jenže tomu tak…

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s otcem užil

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s…

Je první, komu se něco takového povedlo. Sedmnáctiletý olomoucký obránce Jakub Galvas si zahrál ostrý…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…