Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Sol – rychlá, spolehlivá, prostorná, ale bez emocí

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Sol – rychlá, spolehlivá, prostorná, ale bez emocí

 
 

Čtvrtá Corolla Verso v testu Auto.cz představuje momentálně nejlevnější naftovou motorizaci v nabídce. Vyplatí se velký motor pro MPV této velikosti? Aktuální 12% sleva není zdaleka jediným argumentem…

Toyota Corolla Verso není v redakčním testu žádným nováčkem a poprvé jsme ji měli v redakci v roce 2004 se zážehovým motorem 1.8 VVT-i, po něm následoval dvoulitrový diesel a v loňském roce nejvýkonnější 2.2 D-4D se 130 kW. Nyní jsme se svezli se stejným motorem, ale naladěným na výkon 100 kW.

Toyota Corolla Verso, když jsem poprvé uslyšel, že si mám vyzvednout tohle kompaktní MPV, tak jsem nebyl ani trochu schopen si vybavit, jak tenhle příbuzný Corolly vypadá. Až když jsem si přebíral klíče a přišel k vozu, tak mi došlo, že je to ten nejklasičtější případ Toyoty. Tedy automobil, který vás ničím nepřekvapí, ale zároveň ani neurazí a jeho design se dá označit za konzervativní, snad až na zadní světla, která vypadají, jakoby je na autě zapomněl nějaký roztěkaný tuner. Při bližším ohledání zjistíte, že udržují společně s třetím bočním oknem skloněnou linii posledního sloupku karoserie. Zbývající části karoserie ale nevyvolávají prakticky žádné emoce a ať se zeptáte na názor kohokoliv, vždy vám bude odpovězeno, že je to pěkné auto. Tedy touto volbou nešlápnete vedle, pokud nechcete vybočovat z davu.

obrázek [555 x 328]
 

Design karoserie ale přeci nemůže být u MPV tím nejdůležitějším rozhodovacím kritériem. Vždyť u tohoto vozu jde především o jeho vnitřní prostor. Tady se dá říci, že Corolla Verso boduje na celé čáře. Můžeme začít na předních sedadlech, kde asi jen skutečný hnidopich najde nějakou chybu. Sedadlo řidiče je všestranně seřiditelné a najít si tu správnou a pohodlnou polohu za volantem není problém. Velmi příjemné jsou optitronové přístroje z nichž se dobře odečítá ve dne i v noci a na správných místech jsou rozmístěny i ovládací prvky vozu. Poněkud rozpačitě může na někoho působit vzhled středového panelu s autorádiem a ovládáním klimatizace, který nezávisle na sobě několik mých spolucestujících připodobnilo k audioaparatuře z osmdesátých nebo devadesátých let, ale je jen na osobním vkusu jestli se vám tento kus plastu líbí nebo ne. Stejně jako je řidič spokojen se svým prostorem a rozmístěním ovládacích prvků, tak ani spolujezdec na předním sedadle si nemůže stěžovat na nedostatek prostoru nebo malý počet odkládacích prostor, když přímo před ním jsou hned dvě uzavíratelné schránky.

obrázek [555 x 320]
 

Pojďme se, ale posadit do druhé řady, která nabízí prostor třem cestujícím.Ti mají k dispozici tři samostatná sedadla s posuvnými sedáky a stavitelným sklonem opěradel, takže se každý z nich usadí víceméně podle svých představ, ale je nutné brát ohledy na rozměry vozu a počítat s tím, že na šířku zde není tolik prostoru, aby si udělali pohodlí například tři pánové ze skupiny Maxim Turbulence.

Na konec můžeme vyzkoušet i třetí řadu sedadel. Dvě samostatná sedadla jsou - v případě, že nejsou obsazena - sklopena a vytvářejí rovnou podlahu zavazadlového prostoru. Pokud se chce někdo svézt v třetí řadě, pak stačí jednoduchý pohyb a sedadla se vyklopí do použitelné polohy (k tomuto úkonu opravdu není třeba studovat návod). Cestující, kteří si mají sednout na tato sedadla, ale musí projít důkladným výběrem, protože vzadu není místa nazbyt a dlouháni si zde mohou vlastním kolenem vypíchnout oko, takže je lepší tato místa přenechat dětem. Jestliže, máte v úmyslu převážet na všech sedmi sedadlech dvoumetrové basketbalisty musíte se prostě podívat o třídu výš mezi dospělá MPV, případně na mikrobusy.

obrázek [555 x 368]
 

Poslední součástí interiéru je zavazadlový prostor, který vlastně v případě obsazení všech sedmi sedadel neexistuje, jestliže budete cestovat pouze v pěti, pak máte k dispozici prostor o objemu 397 až 667 litrů podle toho, jestli jej využijete jen po kryt nebo až po strop. Když, budete potřebovat větší ložnou plochu, pak stačí sklopit sedadla druhé řady a je zde prostor s prakticky rovnou podlahou o objemu 779 až 1563 litrů, opět podle toho do jaké výše jej zaplníte.

Po té co jsme si Corollu Verso pohlédli zvenku i zevnitř se můžeme vydat na projížďku. Pod kapotou testovaného vozu pracoval druhý nejvýkonnějším turbodiesel z nabídky motorů pro tento model. Přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2231 cm³ poskytuje výkon 100 kW (136 k) při 3600 ot./min a točivý moment 310 Nm v rozmezí od 2000 do 2800 ot./min. Tyto hodnoty bohatě stačí k tomu, aby 4370 mm dlouhé MPV s pohotovostní hmotností 1605 kg dosáhlo maximální rychlosti 195 km/h, což je na rodinný minivan více než dost, podobně jako čas pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s. A zároveň s pěknými čísly o dosahovaných jízdních výkonech jsou příjemné i údaje výrobce o dosahované kombinované spotřebě paliva 6,4 litru na 100 km. Při testu ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu 7,4 litru nafty na 100 km, což byl rovněž příjemný údaj, když se přihlédne ke skutečnosti, že většina jízd s Toyotou probíhala po Praze a jejím přilehlém okolí.

obrázek [555 x 293]
 

Jak je to, ale s jízdou? Pokud opravdu hledáte pohodlný rodinný automobil, který na druhou stranu nepůjde do kolen ani při trošku ostřejším průjezdu zatáčkou, pak jste na dobré adrese a Toyota vás s největší pravděpodobností nezklame. Podvozek je naladěn komfortně a dobře se přenáší přes podélné nerovnosti, ale menší obtíže mu mohou dělat krátké příčné překážky. I přes zaměření především na pohodlí a měkčí nastavení podvozku se Corolla Verso v zatáčkách nenaklání a drží si svou stopu i směr. I když je MPV vyšší než běžné hatchbacky, jeho reakce na boční vítr jsou minimální a kvalitní je také aerodynamické odhlučnění, díky němuž je v interiéru i při vyšších rychlostech příjemný klid.

Posádka vozu není obtěžována ani hlukem motoru, který poskytuje maximální výkon při 3600 ot./min a spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Silný zátah výkonného motoru není vyhrazen pouze pro první, druhý či třetí rychlostní stupeň a dostatek síly je k dispozici i pro čtvrtý a pátý stupeň. Šestý rychlostní stupeň přichází ke slovu především na dlouhých rovných úsecích a samozřejmě také na dálnici.

Stejně jako podvozek a motor je příjemné i řízení, které v rámci segmentu MPV oplývá dostatečnou zpětnou vazbou a přijatelnou formou informuje řidiče o tom, co se děje s předními koly.

Závěr

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Sol je klasickým zástupcem své značky, což znamená, že se jedná o automobil, který skvěle odvádí svou práci, k čemuž mu dopomáhá výkonný motor, příjemně nastavený podvozek, vynikající dílenské zpracování a také bohatá výbava, která je u provedení Sol zahrnuta do standardu, takže zákazník si může doplatit pouze 14.000,-Kč za metalický lak.

Bohužel má tento vůz i další vlastnost typickou pro většinu Toyot a tou je skutečnost, že v řidiči nevyvolává, prakticky žádné emoce, sice jej vždy odveze z bodu A do bodu B v maximálním pohodlí, bezpečně a spolehlivě, ale nezanechá v něm výrazný okamžitý dojem.

Tento automobil vhodné doporučit zájemcům o vůz, který je vždy spolehlivě odveze odkudkoliv kamkoliv, ale ty pro které je automobil více než spotřebním zbožím si dovolím poslat jinam.

Související články:

První cena vozu579.900,-Kč (Corolla Verso Terra, 1,6 l VVT-i 81 kW )
První cena vozu s testovanou
motorizací
719.900,-Kč (Corolla Verso Terra, 2,2 l D-4D 100 kW )
Základní cena testovaného vozu784.900,-Kč (Corolla Verso Terra, 2,2 l D-4D 100 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků798.900,-Kč (Corolla Verso Terra, 2,2 l D-4D 100 kW )

Plusy

  • prostorný interiér
  • výborná variabilita
  • silný motor
  • přesné řazení
  • účinné brzdy
  • komfortní podvozek

Minusy

  • vyšší pořizovací cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Sol

Cena v základní výbavě: 784 900 Kč Cena v testované výbavě: 798 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, kolenní airbag, ABS s EBD a BA (brzdový asistent), elektronický stabilizační systém VSC a kontrola trakce TRC, elektronický klíč a startování tlačítkem, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky vyhřívané vnější zpětná zrcátka, rádio s CD přehrávačem, ovládání audiosoustavy na volantu, optitronová přístrojová deska, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, třetí řada sedadel, tempomat, dešťový senzor, samostmívací vnitřní zrcátko, litá kola s pneumatikami 205/55 R16

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 14.000,-Kč)

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky MPV Design Toyota Testy

Technické údaje
Motor Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Sol
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5.4 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 63 / 1563
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 560
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4370
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1660
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1495
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Sol
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Corolla Verso na vrcholu Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Corolla Verso na vrcholu

V první desítce letos najdeme 7 japonských aut, 2…

Facelift pro Toyotu Corolla Verso, rozsáhlejší seznam výbavy Facelift pro Toyotu Corolla Verso, rozsáhlejší seznam výbavy

Corolla Verso, jeden z klíčových modelů značky Toyota pro…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…