Toyota Prius C a V: Nový vzhled pro hybridního prcka i MPV

 

Toyota se rozhodla najednou zmodernizovat dva modely řady Prius. Jak malý Prius C, tak velkoprostorový V.

Modely C i V sice řadí Toyota do série Prius hlavně marketingově, ale proč ne, hybridy to koneckonců jsou. Pro modelový rok 2015 nabízejí řadu drobných vylepšení, vzhledové retuše jsou ale poměrně výrazné. U „céčka“ byla přepracována příď včetně nárazníku, ten je nyní ve střední části černý a vypadá mnohem agresivněji než dříve. Ubylo lakovaných částí, mlhovky jsou kulaté. Výhradně diodové světlomety sice neztratily typickou vlnku vespodu, ta je ale posunutá. Výrazně se změnila grafika koncových svítilen, které dostaly navíc tmavý rámeček.

Do barevné palety přibyla oranžová perleť, limetková metalíza (obě vypadají hodně dobře!) a ještě modrý metalický lak. Pochopitelně revizí prošel také interiér, jak už to v takových případech bývá. Zlepšily se materiály i odhlučnění kabiny, pod kabátem ale zůstalo vše při starém. Čtyřválcová zážehová patnáctistovka dává 54 kW a 111 N.m, spolu s elektromotorem pak poskytují kombinovaných 74 kW a o přenos na kola se stará bezestupňová převodovka CVT. Nikl-metal hydridové akumulátory pracující s napětím 144 V jsou uloženy pod zadními sedadly. Prius C dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l na 100 km. Údaj je podle americké normy EPA, blíží se tedy daleko více realitě. Ve městě vůz ale zvládne ujet čistě na elektřinu jenom 1,6 kilometru.

Aerodynamika je příkladná, karoserie i po modernizaci má součinitel odporu vzduchu 0,28. Prius C je vybaven sedmi airbagy a standardními elektronickými bezpečnostními pomocníky, špičková verze používá šestnáctipalcová litá kola. Výbavy jsou celkem čtyři označené číslovkami (One, Two, Three, Four).

Facelift má za sebou také Prius V, který si mohou prohlédnout návštěvníci autosalonu v Los Angeles. Vzhled odpovídá evropskému Priusu +, který byl odhalen v říjnu. Dostal tedy širší štěrbinu v masce chladiče s výraznější mřížkou, ale bez chromované lišty, nové otvory po stranách předního nárazníku s vestavěnými denními diodami, jeho střední část je lakována šedostříbrnou barvou. Nemá už dřívější hrb. Mlhovky zůstaly malé a kulaté, světlomety se protáhly. Tvar zadních svítilen se v případě modelu V nezměnil, ale i jim dominuje červená barva místo dřívější bílé. Prius V bude nyní možné koupit i v hnědé perleti, rudé a černé metalíze. Jezdí na šestnáctipalcových kolech, za příplatek o palec větších.

Elektricky ovládané sedadlo řidiče je nyní možné seřizovat v osmi polohách, ani loketní opěrku nemusí osoba za volantem nastavovat ručně. Informační systém Entune má obrazovku s úhlopříčkou 6,1 palce a pochopitelně s ním lze spárovat mobil a má i nějaký ten port USB. Multimediální výbava je u obou popisovaných modelů koneckonců totožná. Vyšší specifikace se však chlubí ve standardu ještě další umístěnou přímo mezi přístroji. Ty zůstaly uprostřed palubní desky.

Displej TFT je menší, 4,2palcový a zobrazuje veškeré informace včetně navigace a nastavení různých prvků vozu, automatickou klimatizaci nevyjímaje. Luxusnější audiosouprava nese značku JBL. Priusu V nechybí vedle sedmi airbagů také řada elektronických bezpečnostních asistentů včetně kontroly trakce, samočinného brzdění před nehodou, radarového tempomatu a varování při opuštění jízdního pruhu. Interiér nepostrádá variabilitu včetně tradičních dělených a sklopných zadních sedadel, ta má pochopitelně i o dvě třídy menší Prius C.

Hybrid Synergy Drive (HSD) v Priusu V sestává z většího zážehového čtyřválce 1,8 litru s Atkinsonovým cyklem a elektromotoru. Kombinovaný výkon 100 kW k rodinnému cestování bez problémů postačuje, dle EPA spotřebuje „véčko“ ve městě 5,3 a na dálnici 5,9 litru na 100 km. Jako správný full-hybrid umí kromě módů Normal, Power a Eco jet i v čistě elektrickém režimu.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Prius v (přehled všech článků)


Toyota Prius c
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Toyota
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius C a V: Nový vzhled pro…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift

Výraznými úpravami prošlo hybridní MPV od Toyoty loni,…

 Modernizovaná Toyota Prius+ v Česku stojí od 849.900 Kč Modernizovaná Toyota Prius+ v Česku stojí od 849.900 Kč

Sedmimístná Toyota Prius+ prošla modernizací. Dostala…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…