reklama


Toyota Prius C a V: Nový vzhled pro hybridního prcka i MPV

 

Toyota se rozhodla najednou zmodernizovat dva modely řady Prius. Jak malý Prius C, tak velkoprostorový V.

Modely C i V sice řadí Toyota do série Prius hlavně marketingově, ale proč ne, hybridy to koneckonců jsou. Pro modelový rok 2015 nabízejí řadu drobných vylepšení, vzhledové retuše jsou ale poměrně výrazné. U „céčka“ byla přepracována příď včetně nárazníku, ten je nyní ve střední části černý a vypadá mnohem agresivněji než dříve. Ubylo lakovaných částí, mlhovky jsou kulaté. Výhradně diodové světlomety sice neztratily typickou vlnku vespodu, ta je ale posunutá. Výrazně se změnila grafika koncových svítilen, které dostaly navíc tmavý rámeček.

Do barevné palety přibyla oranžová perleť, limetková metalíza (obě vypadají hodně dobře!) a ještě modrý metalický lak. Pochopitelně revizí prošel také interiér, jak už to v takových případech bývá. Zlepšily se materiály i odhlučnění kabiny, pod kabátem ale zůstalo vše při starém. Čtyřválcová zážehová patnáctistovka dává 54 kW a 111 N.m, spolu s elektromotorem pak poskytují kombinovaných 74 kW a o přenos na kola se stará bezestupňová převodovka CVT. Nikl-metal hydridové akumulátory pracující s napětím 144 V jsou uloženy pod zadními sedadly. Prius C dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l na 100 km. Údaj je podle americké normy EPA, blíží se tedy daleko více realitě. Ve městě vůz ale zvládne ujet čistě na elektřinu jenom 1,6 kilometru.

Aerodynamika je příkladná, karoserie i po modernizaci má součinitel odporu vzduchu 0,28. Prius C je vybaven sedmi airbagy a standardními elektronickými bezpečnostními pomocníky, špičková verze používá šestnáctipalcová litá kola. Výbavy jsou celkem čtyři označené číslovkami (One, Two, Three, Four).

Facelift má za sebou také Prius V, který si mohou prohlédnout návštěvníci autosalonu v Los Angeles. Vzhled odpovídá evropskému Priusu +, který byl odhalen v říjnu. Dostal tedy širší štěrbinu v masce chladiče s výraznější mřížkou, ale bez chromované lišty, nové otvory po stranách předního nárazníku s vestavěnými denními diodami, jeho střední část je lakována šedostříbrnou barvou. Nemá už dřívější hrb. Mlhovky zůstaly malé a kulaté, světlomety se protáhly. Tvar zadních svítilen se v případě modelu V nezměnil, ale i jim dominuje červená barva místo dřívější bílé. Prius V bude nyní možné koupit i v hnědé perleti, rudé a černé metalíze. Jezdí na šestnáctipalcových kolech, za příplatek o palec větších.

Elektricky ovládané sedadlo řidiče je nyní možné seřizovat v osmi polohách, ani loketní opěrku nemusí osoba za volantem nastavovat ručně. Informační systém Entune má obrazovku s úhlopříčkou 6,1 palce a pochopitelně s ním lze spárovat mobil a má i nějaký ten port USB. Multimediální výbava je u obou popisovaných modelů koneckonců totožná. Vyšší specifikace se však chlubí ve standardu ještě další umístěnou přímo mezi přístroji. Ty zůstaly uprostřed palubní desky.

Displej TFT je menší, 4,2palcový a zobrazuje veškeré informace včetně navigace a nastavení různých prvků vozu, automatickou klimatizaci nevyjímaje. Luxusnější audiosouprava nese značku JBL. Priusu V nechybí vedle sedmi airbagů také řada elektronických bezpečnostních asistentů včetně kontroly trakce, samočinného brzdění před nehodou, radarového tempomatu a varování při opuštění jízdního pruhu. Interiér nepostrádá variabilitu včetně tradičních dělených a sklopných zadních sedadel, ta má pochopitelně i o dvě třídy menší Prius C.

Hybrid Synergy Drive (HSD) v Priusu V sestává z většího zážehového čtyřválce 1,8 litru s Atkinsonovým cyklem a elektromotoru. Kombinovaný výkon 100 kW k rodinnému cestování bez problémů postačuje, dle EPA spotřebuje „véčko“ ve městě 5,3 a na dálnici 5,9 litru na 100 km. Jako správný full-hybrid umí kromě módů Normal, Power a Eco jet i v čistě elektrickém režimu.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Prius v (přehled všech článků)


Toyota Prius c
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
Zdroj: Toyota
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius C a V: Nový vzhled pro…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift

Výraznými úpravami prošlo hybridní MPV od Toyoty loni,…

 Modernizovaná Toyota Prius+ v Česku stojí od 849.900 Kč Modernizovaná Toyota Prius+ v Česku stojí od 849.900 Kč

Sedmimístná Toyota Prius+ prošla modernizací. Dostala…

 



 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Schumacherův manažer už to nevydržel: Rodina o něm neříká celou pravdu!

Schumacherův manažer už to nevydržel: Rodina o něm…

O zdravotním stavu legendy formule 1 Michaela Schumachera dál panují jen dohady. Bývalý manažer sedminásobného…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama