13.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Toyota Prius: Čtvrtá generace odhalila motor, je to stále 1.8 VVT-i

 

Toyota sice tvrdí, že hybridní systém Priusu čtvrté generace je zcela nový, použitý spalovací agregát ale vychází z předchůdce.

Nejnovější generace Toyoty Prius se světu odhalila již na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, i po premiéře si ale uchovala mnohá tajemství. Mezi ně patřily třeba informace o použitém motoru. Až nyní výrobce potvrdil zprávy, že v útrobách nového Priusu bude pracovat benzinová osmnáctistovka.

Čtyřválec 1.8 VVT-i je osvědčeným motorem, používá ho i nynější třetí generace Priusu. Zachován byl dokonce i výkon 72 kW a točivý moment 142 N.m. Výkon elektromotoru pak dokonce klesl z 60 na 53 kW.

Výkonové parametry spalovacího agregátu tedy zůstaly beze změny, z hlediska účinnosti je ale na tom nový Prius lépe. Díky přepracovanému pohonnému systému nabídne auto o zhruba 18 % nižší spotřebu než předchůdce. To by okem evropských norem znamenalo kombinovanou spotřebu 3,2 l/100 kilometrů. Na definitivní číslo si ale ještě budeme muset počkat do finální homologace.

Upravený spalovací agregát se chlubí vylepšenou tepelnou účinností, která je podle Toyoty na podobné úrovni jako u turbodieselů. Osmnáctistovka dostala duální chladicí systém, který kvůli lepšímu zahřátí motoru zmenšuje objem průtoku chladicí kapaliny. Olej s nízkou viskozitou zase snižuje tření mezi pohyblivými částmi motoru.

Změnami prošla také převodovka a elektromotor, výsledkem je jejich nižší hmotnost. Elektrický motor je navíc kompaktnější než dříve. Svoji energii čerpá z nového nikl-metal hydridového akumulátoru. Ten je tentokrát umístěn pod zadními sedadly, což výrazně zvětšilo zavazadlový prostor. Jeho objem činí 502 litrů (+56 l).

Četli jste? Šéfinženýr Toyoty Prius: Nová generace oblíbeného hybridu je sexy (rozhovor)

Základem Priusu je nová modulární platforma TNGA, která se v budoucnu objeví i v útrobách chystaného malého SUV. Nový hybrid je dlouhý 4.540 mm, široký 1.760 mm a vysoký 1.470 mm, rozvor jeho náprav činí 2.700 mm. Proti předchůdci se vůz natáhl o 60 mm, rozvor ale zůstal shodný.

Silueta karoserie automobilu byla zachována, jinak ale design prošel výraznou obměnou. Díky atypickým detailům má být Prius více sexy než předchozí „vážné“ generace. Upravené tvary zlepšily také aerodynamiku, výsledkem je koeficient součinitele aerodynamického odporu o hodnotě 0,24 (dosud 0,25). Vnitřek byl navržen hlavně s ohledem na pohodlí posádky. Třeba nová sedadla mají nabídnout více komfortu na dlouhých jízdách.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius: Čtvrtá generace odhalila…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou

Toyota svolává do servisů více než 90 tisíc současných…

Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem

Toyota se chlubí devíti miliony hybridních aut, které…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…