Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius Prime: Plug-in hybrid s udávanou spotřebou 1,4 l/100 km

toyota hybrid zelenaauta
toyota hybrid zelenaauta
toyota hybrid zelenaauta
toyota hybrid zelenaauta
24 Fotogalerie
Jan Mička
Přídomek Prime je vyhrazen americkému trhu, v Evropě půjde o Plug-in Hybrid. Vůz na první pohled poznáte podle výrazných změn v přední a zadní části.

Prototyp plug-in hybridního modelu Prius představila Toyota už na frankfurtském autosalonu roku 2009 a s produkčním modelem jsme se na našich silnicích setkali o necelý rok později. Spíše než o kasovní trhák šlo o zajímavou alternativu pro firemní zákazníky. Tehdy nebyla tato technologie v sériové výrobě takřka vůbec rozšířená, doba se ale změnila a automobilky do plug-in hybridů čím dál více „šlapou“.

Nový plug-in hybridní Prius posunuje hranice zase o kus dál. Automobilka jej v Americe nazývá Prime a již tradiční osmnáctistovku pracující v Atkinsonově cyklu doplnila o pořádný akumulátor s kapacitou 8,8 kWh. Prostřednictvím kabelu s konektorem Mennekes jej nabijete zhruba za dvě a čtvrt hodiny a při rychlostech do 135 km/h ujedete ve srovnání s předchůdcem více než dvakrát větší vzdálenost čistě bez emisí (výrobce udává více než 50 kilometrů).

V nejlepším možném případě lze jezdit s kombinovanou spotřebou 1,4 l/100 km, což je dáno především snahou systému co nejvíce využívat elektrickou sílu a nízkým vnitřním třením motoru. Tepelná účinnost agregátu je čtyřicet procent a podle Toyoty jde o nejvyšší hodnotu mezi sériově vyráběnými benzinovými motory.

Na první pohled vás nicméně nezaskočí použitá technika nebo nízká papírová spotřeba paliva, ale především odlišný vzhled ve srovnání se standardním hybridem. Zcela jiný je přední nárazník se svislými diodami denního svícení, světlomety jsou výrazně protažené a hezky navazují na masku chladiče, a uvnitř najdete vertikálně umístěný dotykový displej infotainmentu. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni – svislé sdružené svítilny nahradily vodorovné a společně tvoří odtrhovou hranu pátých dveří. Kdepak, tohle auto jenom tak nepřehlédnete.

Nová Toyota Prius Plug-in hybrid bude v Evropě dostupná od konce letošního roku a stejně jako běžná verze nabídne zajímavou výbavu. Chybět nebude barevný head-up displej, inteligentní parkovací asistent, adaptivní tempomat s funkcí úplného zastavení, protikolizní systém s detekcí chodců nebo asistent pro hlídání jízdních pruhů.