Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vodafone ČR má ve vozovém parku 5 vozů Toyota Prius

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Vodafone Česká republika zařazuje do svého vozového parku pět vozů Toyota Prius s hybridním pohonem. Stane se tak jednou z prvních tří soukromých firem v ČR, které do svých vozových parků zavádějí auta s hybridním pohonem.

Za rozhodnutím o nákupu vozů s hybridním pohonem stála hlavně snaha chovat se odpovědně k životnímu prostředí a rovněž větší hospodárnost.

Toyota Prius má zážehový motor o objemu 1,5 l s výkonem 57 kW. Elektromotor, pracující v kombinaci se zážehovým motorem má výkon 50 kW. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,3 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty pouhých 104 g/km, ovšem také další (pro změnu škodlivé) složky emisí jsou nižší než u vozů podobné velikosti s konvenčním hnacím ústrojím.

Dalšími opatřeními, kterými se Vodafone Česká republika snaží dostát závazku skupiny zredukovat emise CO2 o 615 tisín tun ročně je nákup Zelené energie skupiny ČEZ, snižování energetické náročnosti sítě, ekologická přeprava zásilek s Go Green programem DHL nebo spolupráce s dodavateli technologie i software na vývoji energeticky šetrnějších zařízení.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
22. 12. 2008 09:50
Re: Stane se tak jednou z prvních tří soukromých firem v ČR
Otec je vubec prvnim majitelem RX400h dovezeneho do CR. Ja s tim jezdim pri pohodove jizde mimo dalnici okolo 7 litru na sto i s mestem. Na dalnici se to zvedne na prumernych 9,5 litru a se stejnou spotrebou s tim jezdi dlouhodobe i otec, rika ze kdyz ma pod kapotou tolik sily nebude to dusit. ( auto ma aktualne 3,5 roku a najeto 60 000Km ). Je to hodne o tom se s tim autem zzit a poznat kdy zapina a vypina motor. Jak akcelerovat a dojizdet k semaforum.
21. 12. 2008 20:36
Re: Stane se tak jednou z prvních tří soukromých firem v ČR
Ikea je má taky, ale smradu je pořád dost
21. 12. 2008 20:14
Re: Stane se tak jednou z prvních tří soukromých firem v ČR
Mám doma Priuse i RX400h. Prius má teď tři roky, baterku už tedy mírně "jetou" a při běžném režimu (tj. žádné plyn-brzda-plyn-brzda) s polovicí km ve městě si bere tak 5,5-5,6l, teď v zimě, kdy musí furt topit, tak 6-6,1 litru. Na spotřebu pod 5 litrů lze zapomenout, to se už teď nedá.
RX400h máme rok a při stejném režimu jako Prius si bere 10-11 litrů, teď v zimě ještě tak o litr více.
Z mého pohledu, obě to jsou báječná auta, jsme s nimi spokojeni, další zase bude nějaký hybrid, ale ty udávané evropské spotřeby (4,3l u Priuse a 8,1l u RX400h) jsou krásným snem, rozhodně ne realitou.
21. 12. 2008 19:34
Re: Stane se tak jednou z prvních tří soukromých firem v ČR
u Priusu je to ruzne, zalezi hodne na ridici, jedna z obchodacek jezdi tusim pod 4 litry, ale ja sem s tim za tejden jezdeni nesel pod 6 >:D , RX400h bude asi taky dost zavislej na ridici, ale bezne se s nim okolo 9 da jezdit :-) ale myslim ze testy jsou take dost rikajici, pokud s tim novinar jezdi treba tyden a zkusi hodne rezimu jizdy, tak to taky hodne napovi :-) , fakt zalezi hlavne na ridici, ja sem treba naprosto nereprezentativni ridic a auto dost trapim, takze mam i vetsi spotrebu nez ridic co jezdi klidne a na spotrebu
21. 12. 2008 12:13
Re: Stane se tak jednou z prvních tří soukromých firem v ČR
Sluzebni RX400h tak to jsem opravdu jeste nevidel. To asi nebude auto pro obchodaky >:D