Nová Toyota RAV4 vstupuje na český trh. Na naftu si nechte zajít chuť
Pátá generace Toyoty RAV4 se světu představila už na jaře 2018, na evropskou verzi jsme si ale museli počkat až na podzim, kdy debutovala na tehdejším pařížském autosalonu. Nyní nová „RAVka“ konečně vstupuje i na český trh a prozrazuje své ceny.
Začínají na částce 719.900 korun za zážehový čtyřválec 2.0 Valvematic o výkonu 129 kW, jehož síla je prostřednictvím šestistupňového manuálu přenášena na přední kola. Alternativou k němu je hybridní provedení za 864.900 korun se systémovým výkonem 160 kW a 2,5litrovým čtyřválcem v útrobách.
Turbodiesel v nabídce nečekejte. Toyota se vznětových agregátů ve svých sériových vozech zcela zbavuje, do budoucna je bude mít leda tak v užitkových vozech nebo v offroadu Land Cruiser. Zájemci o úspornější provedení mají sáhnout právě po hybridu.
Toyota RAV4 – srovnání rozměrů s dalšími SUV | |||||
Model | Toyota RAV4 | Citroën C5 Aircross | Ford Kuga | Honda CR-V | VW Tiguan |
Délka (mm) | 4600 | 4500 | 4524 | 4600 | 4486 |
Šířka (mm) | 1855 | 1969 | 1838 | 1855 | 1839 |
Výška (mm) | 1685 | 1654 | 1749 | 1689 | 1673 |
Rozvor (mm) | 2690 | 2730 | 2690 | 2663 | 2677 |
Objem zavazadelníku (l) | 580/1189 | 580/1630 | 406/1603 | 561/1756 | 615/1655 |
Základní výbava Active je přitom už hodně bohatá. Zahrnuje adaptivní tempomat (s funkcí stop & go v případě volby automatické převodovky), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, diodové světlomety, palubní počítač, 17palcová kola, sadu na opravu pneumatik, sedm airbagů nebo multimediální systém ovládaný prostřednictvím sedmipalcového displeje.
Hybrid navíc v základu přidává i automatickou (dvouzónovou) klimatizaci místo manuální a litá kola místo ocelových. Za navigaci se připlácí 19.900 korun.
Druhý stupeň Comfort má navíc zadní parkovací senzory včetně parkovací kamery, přední mlhovky, obložení interiéru imitující kůži, dešťový senzor nebo osmipalcový displej multimediálního systému. V případě hybridního provedení v kombinaci s pohonem všech kol (taková verze má dokonce systémový výkon 163 kW), což bude dle Toyota nejžádanější volba, přijde tento stupeň na 949.900 korun.
Dále je tu Selection, dostupné výhradně s hybridním ústrojím. V jeho případě výbavu dále rozšiřuje bezdrátové nabíjení chytrého telefonu, parkovací senzory vpředu, bezklíčové odemykání, ambientní osvětlení, vyhřívané čelní sklo včetně trysek ostřikovačů, čalounění kombinující syntetickou kůži a textil, vyhřívaný volant i přední sedadla, 18palcová kola nebo černé doplňky uvnitř i zvenku. Vrcholem je pak Executive s panoramatickým monitorem, vyhřívanými zadními sedadly a koženým čalouněním.
Toyota RAV4 v rámci mezigenerační změny výrazně proměnila svoji vizáž, z celkem konzervativního SUV se stal expresivně vyhlížející vůz. Nová je i technika v útrobách, základem se stala modulární platforma TNGA.
Toyota RAV4 – technická data a české ceny nové generace | ||||||
Motor | 2.0 Valvematic | 2.0 Valvematic | 2.0 Valvematic | 2.0 Valvematic | 2.5 Hybrid | 2.5 Hybrid |
Pohon | přední | přední | všech | všech | přední | všech |
Největší výkon [kW/min] | 129/6600 | 129/6600 | 129/6600 | 129/6600 | 130/6000 (160*) | ? | 130/6000(163*)
Točivý moment [N.m/min] | 208/4300-5200 | 208/4300-5200 | 208/4300-5200 | 208/4300-5200 | 221/3600-5200 | 221/3600-5200 |
Převodovka | 6M | CVT | 6M | CVT | e-CVT | e-CVT |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 10,7 | 9,9 | 11,0 | 8,4 | 8,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,1 | 5,6 | 6,4 | 5,9 | 4,6 | ? |
Cena Active [Kč] | 719.900 | 769.900 | - | - | 864.900 | 914.900 |
Cena Comfort [Kč] | 769.900 | 819.900 | 819.900 | 869.900 | 899.900 | 949.900 |
Cena Selection [Kč] | - | - | - | - | 999.900 | 1.049.900 |
Cena Executive [Kč] | - | - | 999.900 | 1.049.900 | 1.059.900 | 1.109.900 |
*Systémový výkon |