Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra: Nové informace o připravovaném sporťáku!

Michal Fokt
Diskuze (21)
Začíná to vypadat, že v japonském sporťáku toho mnoho japonského nebude. K motoru přibude i německá převodovka a většina elektroniky.

Společný projekt značek BMW a Toyota je takovým veřejným, dobře chráněným tajemstvím. Že vzniká, se ví, o technice také existuje hrubé povědomí, ale vlastně není známo nic konkrétního, jakkoli se můžeme mnohé domýšlet. Pokud bychom měli v kostce shrnout vše tušené, pak Toyota pravděpodobně použije přeplňovaný řadový šestiválec BMW a osadí jej vlastním hybridním systémem, zatímco BMW Z5 bude výhradně "spalovací". Platforma projektu je potom původem také německá.

Nyní se objevila supra opět na Severní smyčce Nürburgringu a odhodila už takové množství falešných dílů, že si lze udělat slušnou představu o tom, jak bude vypadat. Nejnovější snímky si lze na netu snadno vyhledat. Proporce auta se zdají být povědomé - jako bychom se dívali na BMW Z4 s čumákem z konceptu FT-1, zdá se tedy, že Toyota byla do značné míry limitována architekturou Z5, jakkoli panely karoserie budou vlastní.

A současně s nimi přichází Autocar s dalšími informacemi. Supra prý použije také německou automatickou(!) převodovku. Ano, údajně půjde o automat, nikoli dvouspojku. Ty, jak známo, chce BMW postupně z nabídky vyřadit. Britský časopis současně vyslovil domněnku, že kvůli hybridnímu systému půjde o jedinou převodovku v nabídce. Dále vyplouvá na povrch, že by supra měla převzít i většinu elektronických systémů Z5.

Japonský sporťák tedy nejspíš bude mít německý motor, turbo a převodovku, elektroniku a platformu a vyrábět se bude od roku 2018 v Rakousku u Magny. To nám toho v autě moc japonského nezbylo - design, elektromotor s akumulátory a pár drobností navrch... Supra tedy bude asi ještě méně japonská, než Fiat 124 Spider italský. Ale nakonec - není to jedno? Podstatné je, že bude na výběr zase o jeden sportovní model víc, bez spolupráce s BMW by do toho Toyota nejspíš vůbec nešla.

Michal Fokt
Diskuze (21)
9. 6. 2017 09:12
Re: Čím míň
Sice je to v principu pravda, ale ani stejný výrobce, ani stejná linka neznamená, že to budou stejné součástky. Specifikace se můžou lišit.

Vzpomínám si na ten vtip, jak student potřeboval pro semestrální projekt celkem přesné odpory. Místo toho, aby použil dražší, přesnější, řekl si, že je prostě přeměří a ručně vybere ty, které se mu hodí. Přeměřil jich hromadu a nenašel ani jediný, který by se blížil nominální hodnotě. To je ze statistického hlediska nesmysl; měl bys pozorovat Gaussovo rozdělení. Vysvětlení je jednoduché. Prostě je roztřídí a všechny ty přesnější prodají jako přesnější za víc peněz (máš prakticky garantováno, že v balení s volnější tolerancí nebude ani jeden splňující přísnější). :-) Když chceš použít tenhle trik, musíš si vybrat hodnoty, které jsou odpovídajícím způsobem posunuté. Něco podobného se dělalo i s procesory, kdy vybírali ty obzvláště vypečené, tedy povedené. :-) Dá se to aplikovat na řadu věcí.
Avatar - Dinar
9. 6. 2017 07:57
Re: Preznačkované BMW?
To bude tím, že se tu nevypisuje zástup členů toyota klubu (existuje vůbec něco takového?) o tom, jak je to toyota a tím pádem nejlepší sporťák na světě. Být to honda, tak tu, hologramisti, tapetujete od rána. ;-)
Avatar - TeeJay
8. 6. 2017 20:25
Re: Preznačkované BMW?
Však to jsem si přečetl i tady - že jediná japonská technika bude ten hybrid. >:D Nějak jsem si nevšiml, že by to bylo rozporováno. Každopádně je to velmi smutné. Když už na vývoj sporťáku nemá prachy ani Toyota, tak kdo ještě...

Zajímavé, že Supra od BMW nikomu nevadí, ale udělat to Honda, tak ji sežerete i s Lionkama. >:-[]
Avatar - fOE
8. 6. 2017 16:13
Re: A není to jedno?
>:-[]
8. 6. 2017 15:42
Re: Čím míň
Armageddon :-)