Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Verso-S: Čtyřmetrové MPV dostalo nový vzhled

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Inovace Toyoty u menších modelů nekončí. Po nové generaci Ayga a modernizovaném Yarisu přichází na řadu MPV Verso-S.

Toyota Verso-S nemá kromě podobného názvu nic společného s větším Versem, jedná se o malé MPV, dvojče Subaru Trezia. U nás je prakticky neznámá. Původní verze se představila v Paříži 2010 a do prodejen zamířila v únoru následujícího roku. Pamatujete se na Yaris Verso z konce minulého století? Tak právě tohle je jeho nástupce. Po třech letech ovšem dozrál čas na doladění vzhledu, vnitřního prostoru i výbav.

Vnější změny pro modelový rok 2015 jsou kosmetického rázu. Žádná divočina ve stylu druhého Ayga se nekoná. Vpředu přibylo chromu. Na mřížce chladiče už nenajdeme pouze jedinou lištu pod logem automobilky, blyští se celý rámeček. Tohoto kovu přibylo i na předním nárazníku. Přední projektorové světlomety mají denní diody nyní ve všech výbavách, předtím tomu tak nebylo. Koncové „lampy“ si prohodily barvy, dříve byl bílý kryt nahoře, teď je tomu opačně. Jsou nově také z LED. Fotky interiéru dosud Toyota nevydala, zmiňuje se pouze o decentních úpravách, lepších materiálech a stříbrných doplňcích. Kromě černé verze si budou moci zákazníci objednat i hnědočerné provedení.

Rozvor 2550 mm zůstal zachován, skromná délka těsně pod čtyři metry (3990 mm) jistě také. Automobilka je vůbec na informace dosud velmi skoupá. Na dělených zadních sedačkách v poměru 60:40 také jistě nebylo třeba nic měnit, zavazadelník původní verze měl v základu 336 l, po jejich složení pak 1388 l. Kouzlení se dnem mohlo vytvořit 429 l. V základní výbavě novinky najdeme i zadní kameru, dotykový displej s úhlopříčkou 6,1 palce nabídnou vyšší stupně. K nim přidají Bluetooth a USB. Informační systém Toyota Touch 2 může být rozšířen dále o navigační mapy a plnou konektivitu včetně reálných informací o dopravě, vyhledávání pomocí Google včetně Street View a další funkce.

Až dosud se Verso-S prodávalo se zážehovým čtyřválcem 1.33 Dual VVT-i/73 kW. Tato porce výkonu byla k mání při vysokých 6000 otáčkách. O točivý moment 125 N.m se staral šestistupňový manuál, případně variátor Multidrive S. Ten disponoval automatickým režimem i sedmičkou přednastavených „rychlostí“, které mohl řidič měnit pomocí voliče na středové konzole, případně páčkami pod volantem. Motorové portfolio obsahovalo navíc i turbodiesel 1.4 D-4D s výkonem 66 kW/3800 min-1 a nejvyššími 205 N.m v 1800 otáčkách.

K objednání už nebude světle modrá metalíza, místo ní se do nabídky dostala bronzová. Novinkou je design šestnáctipalcových litých kol. Na trh přijde inovované provedení v létě. Český dovozce však Verso-S momentálně nenabízí a nejspíš se tak nestane ani po modernizaci.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Cuba66
14. 5. 2014 14:30
Re: vzhled
OK, v takovém případě jsem Mr.Nobody, protože se mi to líbí. A stejně tak se mi líbí Peugeot 308 ;-)
Hele, si ochotnej vůbec akceptovat, že lidé mají různý vkus? Jako že někdo je na hubený, někdo na tlustý, někdo na černovlasý, někdo na blondýny, někdo na VW, někdo na Peugeot? Chápeš co ti chci říct? Jedna věc je, že napíšeš "mě se to nelíbí", ale druhá, že podsunuješ lidem věci typu "to se snad nemůže líbit nikomu". Mluv za sebe a je to :-)
Avatar - maros
13. 5. 2014 18:53
Re: vzhled
8-s .. tak jako promiň, ale tohle se nemůže snad líbit nikomu. Chválím se pořád, takže nešťastný fakt nejsem ;-)
Avatar - Cuba66
13. 5. 2014 15:47
Re: vzhled
Jak tak čtu tvoje příspěvky, tak si říkám, že musíš být nějaký nešťasný člověk, protože najít, kde něco chválíš, to aby jeden pohledal :-)
No mě se to auto líbí, stejně je pro holky, takže chlápci by do toho neměli moc kecat ;-)
Avatar - maros
13. 5. 2014 08:33
vzhled
Proč se Toyota rozhodla, že její auta budou vypadat jak postavičky z cartoon pohádek, je mě záhadou. :no: