Toyota: vodíkový pohon v roce 2015
S hybridním modelem Prius vybojovala Toyota titul Evropský automobil roku 2005, ale tím japonská automobilka neskončila. Místo toho usilovně pracuje na automobilu s vodíkovým pohonem, jehož vývoj odstartoval v roce 1992 a v roce 1996 prezentovala první výsledky. Nyní Toyota oznámila, že hodlá uvést vozy s vodíkovým pohonem do běžného prodeje v roce 2005 a svůj záměr podpořila poslední generaci vozu FCHV neboli SUV s vodíkovým pohonem, který se proti předchozí generaci může pochlubit větším výkonem i dojezdem.
Za větším dojezdem stojí nová, objemnější nádrž na vodík se zcela novým uzavíracím ventilem, jež pomáhá prodloužit dojezd o 10 procent na 330 km. Zvýšila se rovněž životnost nádrže ze tří na patnáct let. Ve svém voze Toyota použivá systém palivových článků, které vyrábí elektrickou energii pro elektromotor, nabízí se ještě možnost spalování vodíku přímo v existujících spalovacích motorech. Tyto motory ovšem musí být na spalování vodíku upraveny.
Toyota FCHV
Parametry | Nová TOYOTA FCHV | Předchozí TOYOTA FCHV |
Délka/šířka/výška [mm] | 4735/1815/1685 | 4735/1815/1685 |
Hmotnost [kg] | 1880 | 1860 |
Počet sedadel | 5 | 5 |
Maximální dojezd [km] | 330 | 300 |
Maximální rychlost [km/h] | 155 | 155 |
Výkon [kW] | 90 | 80 |
Točivý moment [Nm] | 260 | 260 |