Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris GRMN vstupuje na náš trh! Je dražší než GT86, i tak půjde na dračku

Jan Mička
Diskuze (38)
Nejostřejší verze modelu Yaris bude omezená počtem 400 vyrobených kusů. Objednávky probíhají online na stránkách českého importéra jednoduchou formou – kdo dřív přijde, ten dřív bere!

Jediná výbava, jediný motor, jediná převodovka a pouze 400 vyrobených kusů – to je nová Toyota Yaris GRMN, která si našla cestu i na český trh. Tohle auto bude jednou velmi ceněné, dostat se k němu jako k novince navíc bude velice těžké. Toyota totiž objednávky řeší formou online formuláře na svých stránkách (dnes v 18:00), a kdo dřív přijde, ten dřív bere. Malou útěchou pro ty, kteří objednávku nestihnou, je zápis do pořadníku. To kdyby si některý ze zákazníků svou volbu rozmyslel.

Cena není nízká – vůz stojí přesně 850.000 korun, což je o 30.100 Kč více než základní Toyota GT86. Vedle exteriérových a interiérových změn, jak vidíte vůz na obrázku, zahrnuje výbava to nejlepší, co vůbec umí yaris nabídnout. Namátkou například automatickou klimatizaci, sedm airbagů, parkovací kameru, infotainment se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací, bezklíčové odemykání a startování nebo světelný a dešťový senzor. Specialitou je samosvorný diferenciál Torsen, který u tohoto vozu najde skvělé uplatnění.

Pod kapotou totiž pracuje kompresorem dopovaná osmnáctistovka Dual VVT-i (2ZR-FE) s výkonem 156 kW v 6800 otáčkách a točivým momentem 249 N.m v 5000 otáčkách. Převodovka je šestistupňová manuální, maximální rychlost je elektronicky omezena na 230 km/h. Toyota i Lexus často argumentují tím, že je to kvůli tepelnému zatížení – maximální rychlostí prostě můžete jet pořád. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 6,5 sekundy, nebavíme se tedy vyloženě o raketě, která si dá k snídani všechny ostré hatchbacky, faktor zábavy ale rozhodně chybět nebude.

Podle informací českého zastoupení značky bude k objednání uvolněno 350 kusů a zbytek poslouží k propagaci, novinářským testům a podobně. Podle všeho se svezeme se už na začátku příštího roku!

Toyota Yaris GRMN – srovnání s konkurencí
ModelToyota Yaris GRMNPeugeot 208 GTiOpel Corsa OPCRenault Clio R.S.
Motor1.8 Kompresor1.6 THP1.6 Turbo1.6 Turbo
Zdvihový objem [cm3]1798159815981618
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]156/6800153/6000152/5800147/6050
Točivý moment [N.m/min]249/5000300/3000280/1900-5800260/2000
Převodovka6M6M6M6DS
Max. rychlost [km/h]230230230230
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,56,56,86,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,55,47,55,9
Hmotnost [kg]1135116012181204
Základní cena [Kč]850.000536.700499.900584.900

Jan Mička
Diskuze (38)
28. 7. 2017 14:10
Re: Oteklý ničema...
Podla dostupnych informacii skor nieco na sposob stavby zavodneho specialu kategorie N resp. A.
Tuhsie podvozkove diely, vyztuhy, hrubsie stabilizatory, tlmice, geometria naprav, brzdy atd. Samozrejme motor a spera. Posobi to ako ked clovek upravuje auto na hoby preteky.
Od realneho specialu to bude mat daleko uz len tym, ze kasna bude seriova a nie je ani rozsireny (coho je dost skoda). Ale to by sa im nevyplatilo. Aj ked za tu cenu...
28. 7. 2017 13:32
Re: Oteklý ničema...
Cena je vysoká ale naozaj by ma zaujímalo čo za techniku ukrýva a tým myslím v detaile. či je to len Yaris do ktorého niekto natlačil silný motor, alebo prakticky špeciál s kasnou Yarisu
28. 7. 2017 13:23
Re: Oteklý ničema...
A čo malosériový motor s kompresorom? Všetci konkurenti používajú bežnú techniku. Toto bude skôr malosériová úprava predávaná pod značkou ako sériove auto. Fakt by ma zaujímalo čo zostalo pôvodné.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2017 13:11
Re: Oteklý ničema...
Je pravda, že hodnotu si asi taky bude držet vyšší než velkosériová konkurence a za pár let může jít i nahoru...Pokud mezitím Toyota neřekne, že si z nás dělala p*del a nezařadí GRMN do standardní nabídky. :-)
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2017 13:02
Re: Oteklý ničema...
Podvozek laděnej na ringu má dnes snad všechno, od hot hatchů po dvoutunová MPV. ;-)