Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Praze by mohlo v budoucnu přibýt několik kilometrů tunelů

Diskuze (8)
V Praze by mohlo v budoucnu přibýt několik kilometrů tunelů. Vzniknout by měly především jako součásti dopravních staveb.

Několik jich bude součástí vnitřního silničního okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol a další by měly být na Radlické radiále a Libeňské spojce. V podzemí by se mělo začít stavět už letos na Pankráci, kde plánuje dopravní podnik (DPP) zahájit geologický průzkum pro stavbu nové trasy metra D.

Hned několik tunelů je naplánováno na desetikilometrové trase městského okruhu z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Část okruhu, přezdívaná Vlasta, se bude skládat ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou má mít jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka, kde má tunel měřit 865 metrů.

Kdy a jak začne město chybějící část okruhu budovat, není jasné. Město jej staví ze svých zdrojů. Nyní funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely. Až polovina trasy má vést pod zemí. Podle předběžných odhadů má vyjít radiála na 14 miliard korun.

Stroje budou v podzemí pracovat také na Pankráci. DPP chce letos zahájit geologický průzkum. Ten vyjde na stovky milionů korun. Průzkum začne na Pankráci. Podzemní prostory, které při průzkumu vzniknou, budou následně součástí trasy metra.

Nejdelším tunelem v Praze je v současné době tunelový komplex Blanka, který tvoří tři tunely. Blanka vyšla na asi 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Tunel byl zprovozněn v září 2015 a projede jím denně přes 70.000 aut.

Diskuze (8)
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 09:39
Re: Je to všechno xindl
Nevadí, protože nikdo z magistrátu v tom centru nebydlí, aby ho to trápilo.
21. 1. 2019 08:34
Re: Je to všechno xindl
Přesně. Já coby přespolní kdykoliv přijedu do Prahy, tak nechápu, kam to ten magistrát směřuje. Auto musím nechat někde za městem u obchoďáku, protože vůbec nejsem schopen reálně rozklíčovat, kde můžu a kde nesmím zaparkovat. Sockou to ještě projedu celkem v pohodě, ale pak vylezu na chodník a kličkuju mezi psími *. Tohle nepochopím. Město je kompletně zas*ané od čoklů. Tohle nikomu nevadí?
21. 1. 2019 08:30
Re: Zastarale informace
Zvolili jste si v Praze huliče, tak to máte. Třeba místo budování tunelů vybudují tradici v hulení.
Avatar - Fickroc
20. 1. 2019 13:02
Je to všechno xindl
Neudělají nic, a rozeserou kdeco, jako každá nová nastupující elita. A je to jen horší a horší. Chamraď bez skrupulí rozdrbe vše, co ještě funkčního zbylo, i když toho už moc není. Všude cyklotrasy, chodníčky, zákazy, zóny , zastavený stavby obchvatu, kolony, a zvednutý poplatky kam se podíváš.
Avatar - del42sa
20. 1. 2019 12:16
mohlo by
"mohlo by" >:D :yes: :yes: a já myslel že Apríla je až v Dubnu ....

doufám, že zítra vyjde článek o Metru D ;-)