Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V8 od General Motors pojedou na dva válce

V8 od General Motors pojedou na dva válce

V8 od General Motors pojedou na dva válce Zdroj: acz

Diskuze (69)
Koncern General Motors s partnery pracuje na systému, schopném odpojit při dálničním provozu šest z osmi válců.

Systémy, odpojující při částečné zátěži až polovinu válců, nejsou, zejména v Americe, ničím výjimečným. Z V8 tak lze při ustálené jízdě udělat „čtyřválce“ a z V6 „tříválce“. Je to možné proto, že k udržení ustálené rychlosti jsou potřeba jednotky, maximálně desítky kilowattů, a takto malý výkon efektivněji poskytuje menší počet válců.

Objevily se i snahy odpojit dva válce u čtyřválce (viz technologie ACT u koncernu VW) a pracuje se na deaktivaci jednoho u tříválce, to je ale stále to samé – deaktivuje se maximálně polovina. Teď však General Motors ve spolupráci s Delphi a Tula Technologies pracuje na systému Dynamic Skip Fire (DSF), jenž u motoru V8 umožní odpojit až šest (!) válců a udělat z něj tak příležitostný dvouválec.

Uskupení firem předpokládá, že DSF přinese v dálničním provozu úsporu paliva až 21 % a téměř stejné množství emisí. Systém bude aplikován na všech válcích, které se budou v práci střídat s ohledem na zachování optimálních tepelných podmínek celého motoru. Pochopitelně s ohledem na co nejhladší běh V8.

DSF je vyvíjeno na velkém SUV GMC Yukon Denali, které při jízdě po „highwayi“ potřebuje pouze 30 koní, což zajistí právě provoz na pouhé dva válce. Dynamic Skip Fire je však použitelný nejen na V8, ale i na motorech se čtyřmi a více válci. Dá se tedy očekávat, že pokud bude vývoj úspěšný, mohlo by se DSF rozšířit i do menších vozů s menšími motory. Uvedení na trh se očekává v roce 2020.

Vstoupit do diskuze (69)