Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velká Británie také plánuje zákaz aut se spalovacími motory!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (69)
Spojené království má jít ve stopách Francie a s ohledem na kvalitu ovzduší má v úmyslu zakázat prodej nových automobilů se vznětovými i zážehovými motory od roku 2040.

Začátkem letošního července byla zveřejněna zpráva o tom, že Francie chce ukončit prodej automobilů se vznětovým nebo zážehovým motorem do roku 2040. Nyní se má k podobnému kroku chystat i Spojené království Velké Británie a Severního Irska.

Deník The Guardian uvádí, že konečný plán bude zveřejněn před koncem měsíce a podle mluvčí vlády má pomoci s řešením obav o zdraví veřejnosti, související s kvalitou ovzduší ve Velké Británii.

Zdravotní problémy způsobené kvalitou ovzduší mají údajně stát za roční ztrátou produkce ve výši 2,7 miliardy britských liber. Řada ministrů se podle zveřejněných informací domnívá, že právě nekvalitní ovzduší představuje největší riziko pro veřejné zdraví ve Velké Británii.

Britská vláda podle zprávy zveřejněné deníkem The Guardian chce podniknout rozhodné kroky za zvýšení kvality ovzduší v co nejkratším čase a má pracovat na ambiciózním plánu, jenž má díky investici ve výši tří miliard liber doslova vymýtit špatný vzduch kolem britských silnic.

Před zavedením přímého zákazu prodeje automobilů se vznětovými a spalovacími motory v roce 2040 má britská vláda v úmyslu prosadit řadu dalších opatření, jejichž cílem je zvýšení kvality ovzduší.

Mezi tato opatření má patřit mimo jiné i zásadní modernizace v oblasti hromadné dopravy, která má zajistit výrazné snížení emisí škodlivých výfukových plynů produkovaných především městskými a meziměstskými autobusy.

Velká Británie ostatně již nyní pracuje na omezení provozu konvenčních automobilů. Příkladem může být nařízení o provozu taxislužby v Londýně. Podle něj bude od 1. ledna roku 2018 vydávána licence pouze pro automobily, které zvládnou v bezemisním režimu (rozumějme v elektrickém režimu) ujet minimálně 30 mil (48,3 km) a jejich emise nepřesáhnou 50 g/km CO2.

V případě hybridů bude možné jako taxi provozovat pouze ty, které kombinují elektromotor se zážehovým motorem, čemuž vychází vstříc například nový LEVC TX.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (69)
27. 7. 2017 16:09
Re: prikaz
Tvá poslední věta mluví za vše. Nazuj si papuče a nepruď. Ne každý musí být zapšklý "uvědomělý" strejda jako ty.
27. 7. 2017 13:09
Re: prikaz
Ne, treba motorky bych srotoval, jenom kdyz by si majitel nahradil vyfuk necim neschvalenym k provozu - z hlediska hluku a emisi. Proti normalnim motorkam nic nemam, kazdy z nas muze nekdy potrebovat organy.
27. 7. 2017 12:08
Re: prikaz
Jasně, nic bys nezakazoval, akorát bys napařil pořádné pokuty a šrotoval. Takže auto nebo motorku bych si koupit mohl, akorát by mě to zrujnovalo a sešrotovali by mi je, takže bych je nakonec stejně neměl. Ale zakázané by to nebylo 8-s

Jinak abysme si rozuměli, za vykuchaný filtr u dieselu bych majitele taky věšel za uši do průvanu. Tady se ale bavíme o nových autech se spalovacím motorem obecně.
Avatar - lyon667
27. 7. 2017 11:47
Re: prikaz
Mnohem prospěšnější by bylo sešrotovat všechny ekofašisty i s tou jejich bolševickou propagandou. :-!
Avatar - WinDiesel
27. 7. 2017 11:01
45 SUV - vyhrává diesel (44), pouze 1 benzín-hybrid
Na Autoforu běží informace z německého Bildu.
3 skupiny SUV, malé střední velké
Spotřeba vždy nejlepší u dieselů, vešel se jen jeden benzínový hybrid
Skóre je tedy 44:1 pro diesel
A popularita SUV se zvyšuje
Navíc se rapidně zvýšilo ratio opakovaného nákupu SUV (věrnost) - je nejvyšší mezi typy karosérií.