Volkswagen Amarok Canyon 2.0 BiTDI AT: Lifestylový pracant
Volkswagen má dobře spočítáno, že v Evropě je velký zájem také o imageové pick-upy. Amarok rozhodně nepatří mezi tvrdé dříče do kamenolomu, přesto se jich v Česku během prvních jedenácti měsíců loňského roku z celkových 939 prodalo 146.
Proto také před dvěma lety Volkswagen slavnostně odhalil speciální verzi modelu Amarok, která se v Česku netají ambicemi o nejreprezentativnější pick-up.
Šaty dělají auto
Provedení Canyon obdrželo speciální oranžovo-červený lak, který skvěle kontrastuje s dalšími geny vozidla – černým trubkovým rámem kolem ložné plochy a pod podběhy podvozku. Kontrastní černou barvu také najdeme v podobě pruhu po celé šířce předního nárazníku. Tmavý odstín podtrhující lesk oranžovo- červeného lakování jsme objevili i na krycím skle sdružených svítilen.
Kromě působivé kombinace oranžovo-červené lze Canyon získat v odstínech stříbrného, šedého a béžového laku. Ne nadarmo byl testovaný vůz vyveden v oranžovo-červené, protože v kombinaci s černými prvky uchvátí na první pohled.
Rampa a další
Na pick-upu hned zaujme světelná rampa opatřená nápisem Amarok. Je dostupná jako prvek na přání pouze k verzi Canyon. V noci nás překvapilo, že při zapnutí dálkových světel se rozsvítily čtyři silné reflektory rampy a hlavní světlomet používal tlumené vlákno. Připadali jsme si jako ve dne, ale během průjezdu lesem jsme přepínali na tlumené, abychom prudkým tokem světla nebudili zvěř.
Zkoušené vozidlo mělo otevřenou ložnou plochu, ale za příplatek 68.541 korun bez daně je možné přiobjednat hardtop v barvě karoserie a se zatmavenými skly.
Vnitřní luxus
V dvojkabině nás přivítalo mnoho kožených prvků. Volant, manžeta volicí páky a parkovací brzdy byly pokryté kůží, což je nejen příjemné na omak, ale rovněž efektní. Sedadla z luxusního materiálu a obšité nití v barvě karoserie patří spíše do kategorie osobních automobilů nejvyšších tříd, přesto se v Canyonu dostaly do kategorie pick-upů. Černo-oranžové zbarvení měly dokonce i bezpečnostní pásy.
Verze Canyon je dostupná pouze s dvojkabinou pro pět cestujících. Double Cab je v tuzemsku jasně nejprodávanější verzí, proto Volkswagen u modelu Amarok nabízí pět verzí dvojkabiny a jen jedinou u dvoumístného provedení Single Cab. Ocenili jsme variabilitu zadní lavice, protože bylo možné sklopit opěradlo na sedák a získat tak velký vnitřní ložní prostor. Za lavicí se nacházela povinná výbava.
Čtyřkolka
Canyon obdržel standardně pohon všech kol s dvoulitrovým čtyřválcem opatřeným jedním či dvěma turbodmychadly. Slabší verze turbodieselu 2.0 TDI/103 kW je spjatá s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, čtyřválec BiTDI s dvěma dmychadly a výkonem 132 kW se přátelí s přímo řazenou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Do testu jsme získali poslední jmenovanou specifikaci opatřenou navíc uzávěrou zadního diferenciálu. K silnějšímu motoru o točivém momentu 420 N.m je nutný stálý pohon všech kol s diferenciálem Torsen. Samočinná převodovka řadila až nečekaně rychle. Díky osmi stupňům si mimořádně silný motor jen broukal i na dálnici a celková spotřeba nafty 8,7 l/100 km u pick-upu rozhodně potěšila stejně jako osobitá image vozu.
Plusy
- Osobitý vzhled
- Osmistupňový automat
- Točivý moment
Minusy
- Prodleva motoru při prudkém sešlápnutí akcelerátoru
TECHNICKÉ PARAMETRY | |
Motor | 2.0 BiTDI |
Typ | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Počet válců/ventilů | 4/16 |
Objem válců (cm3) | 1968 |
Chlazení | kapalinou |
Přeplňování | dvěma turbodmychadly |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 132/4000 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 420/1750 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Pohon | všech kol |
Délka/šířka/výška (mm) | 5254/1944/1834 |
Rozvor (mm) | 3095 |
Provozní hmotnost (kg) | 2196 |
Celková hmotnost (kg) | 2820 |
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) | 750 |
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) | 3200 |
Ložná plocha (m2) | 2,52 |
Brodivost (mm) | 500 |
Nájezdový úhel P/Z (°) | 28/23,6 |
Přechodový úhel (°) | 23 |
Světlá výška (mm) | 265 |
D/š/v nákladového prostoru (mm) | 1555/1620/508 |
Šířka mezi podběhy (mm) | 1222 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 174 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 10,9 |
Spotřeba (l/100 km) | 9,8/7,0/8,0 |
Emisní norma | Euro 5 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Cena (Kč bez DPH) | 903 075 |