Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Amarok Canyon 2.0 BiTDI AT: Lifestylový pracant

Ladislav Černý
Diskuze (18)
Amarok ve speciálním provedení Canyon debutoval na minulém veletrhu IAA v Hannoveru. Vymyká se pracovnímu charakteru ostatních pick-upů.

Volkswagen má dobře spočítáno, že v Evropě je velký zájem také o imageové pick-upy. Amarok rozhodně nepatří mezi tvrdé dříče do kamenolomu, přesto se jich v Česku během prvních jedenácti měsíců loňského roku z celkových 939 prodalo 146.

Proto také před dvěma lety Volkswagen slavnostně odhalil speciální verzi modelu Amarok, která se v Česku netají ambicemi o nejreprezentativnější pick-up.

Šaty dělají auto

Provedení Canyon obdrželo speciální oranžovo-červený lak, který skvěle kontrastuje s dalšími geny vozidla – černým trubkovým rámem kolem ložné plochy a pod podběhy podvozku. Kontrastní černou barvu také najdeme v podobě pruhu po celé šířce předního nárazníku. Tmavý odstín podtrhující lesk oranžovo- červeného lakování jsme objevili i na krycím skle sdružených svítilen.

Kromě působivé kombinace oranžovo-červené lze Canyon získat v odstínech stříbrného, šedého a béžového laku. Ne nadarmo byl testovaný vůz vyveden v oranžovo-červené, protože v kombinaci s černými prvky uchvátí na první pohled.

Rampa a další

Na pick-upu hned zaujme světelná rampa opatřená nápisem Amarok. Je dostupná jako prvek na přání pouze k verzi Canyon. V noci nás překvapilo, že při zapnutí dálkových světel se rozsvítily čtyři silné reflektory rampy a hlavní světlomet používal tlumené vlákno. Připadali jsme si jako ve dne, ale během průjezdu lesem jsme přepínali na tlumené, abychom prudkým tokem světla nebudili zvěř.

Zkoušené vozidlo mělo otevřenou ložnou plochu, ale za příplatek 68.541 korun bez daně je možné přiobjednat hardtop v barvě karoserie a se zatmavenými skly.

Vnitřní luxus

V dvojkabině nás přivítalo mnoho kožených prvků. Volant, manžeta volicí páky a parkovací brzdy byly pokryté kůží, což je nejen příjemné na omak, ale rovněž efektní. Sedadla z luxusního materiálu a obšité nití v barvě karoserie patří spíše do kategorie osobních automobilů nejvyšších tříd, přesto se v Canyonu dostaly do kategorie pick-upů. Černo-oranžové zbarvení měly dokonce i bezpečnostní pásy.

Verze Canyon je dostupná pouze s dvojkabinou pro pět cestujících. Double Cab je v tuzemsku jasně nejprodávanější verzí, proto Volkswagen u modelu Amarok nabízí pět verzí dvojkabiny a jen jedinou u dvoumístného provedení Single Cab. Ocenili jsme variabilitu zadní lavice, protože bylo možné sklopit opěradlo na sedák a získat tak velký vnitřní ložní prostor. Za lavicí se nacházela povinná výbava.

Čtyřkolka

Canyon obdržel standardně pohon všech kol s dvoulitrovým čtyřválcem opatřeným jedním či dvěma turbodmychadly. Slabší verze turbodieselu 2.0 TDI/103 kW je spjatá s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, čtyřválec BiTDI s dvěma dmychadly a výkonem 132 kW se přátelí s přímo řazenou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Do testu jsme získali poslední jmenovanou specifikaci opatřenou navíc uzávěrou zadního diferenciálu. K silnějšímu motoru o točivém momentu 420 N.m je nutný stálý pohon všech kol s diferenciálem Torsen. Samočinná převodovka řadila až nečekaně rychle. Díky osmi stupňům si mimořádně silný motor jen broukal i na dálnici a celková spotřeba nafty 8,7 l/100 km u pick-upu rozhodně potěšila stejně jako osobitá image vozu.

Plusy

  • Osobitý vzhled
  • Osmistupňový automat
  • Točivý moment

Minusy

  • Prodleva motoru při prudkém sešlápnutí akcelerátoru

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 BiTDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Přeplňování dvěma turbodmychadly
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 132/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 420/1750
Převodovka osmistupňová automatická
Pohon všech kol
Délka/šířka/výška (mm) 5254/1944/1834
Rozvor (mm) 3095
Provozní hmotnost (kg) 2196
Celková hmotnost (kg) 2820
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 3200
Ložná plocha (m2) 2,52
Brodivost (mm) 500
Nájezdový úhel P/Z (°) 28/23,6
Přechodový úhel (°) 23
Světlá výška (mm) 265
D/š/v nákladového prostoru (mm)1555/1620/508
Šířka mezi podběhy (mm) 1222
Nejvyšší rychlost (km/h) 174
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,9
Spotřeba (l/100 km) 9,8/7,0/8,0
Emisní norma Euro 5
Objem nádrže (l) 80
Cena (Kč bez DPH) 903 075

Ladislav Černý
Diskuze (18)
7. 4. 2015 16:38
Re: Srovnání
No ja uz stejnou chybu znovu neudelam. Zadny Amarko, Ranger, nebo Navara. Za ty penize, nebo i s malym doplatkem, mas ameriku full size pickup! Mnohem vetsi, vybavenejsi, silnější, pohodlnejsi... Jeste dnes se da poridit vykonna V8, ktera i pri spatnem servisu prezije 3 jakekoliv tdi jedno jestli made by Japan nebo Germany. I kdyz uz i tady je znat downsizing. Ale porad lepsi V6 3,5l s turbama, nez jakakoliv diesel V4. Ty cumminse v Ramu 1500, nebo 2500 jsou jine kafe samozrejme. Ale tak nejak jsou stejne nachylne a delikatni jako male diesely. Spatna nafta, nejaky bordel v nadrzi a rekni sbohem klidne i vsem 6 tryskam. Opravdu dnes je nejspolehlivejsi asi jen ten benzin.
7. 4. 2015 09:56
Re: Srovnání
Já vím o tom, že u manuálu je verze s redukcí a připojitelným předkem, ale s automatem ne.
Navíc se trochu opomíjí ( v CZ zatím není oficiálně) RAM 1500 ecodiesel s V6, 8st ZF a i tou redukcí. Při cenové politice VW i za podobné peníze.
Amarok má příjemnou kabinu, i jízdný projev nezatíženého auta zkušenosti s 2.0BiTDI z Caravelle a Multivan hovoří jasně ve prospěch buď slabšího motoru 103 Kw a nebo jiného auta.
7. 4. 2015 08:17
Re: fuj
no co co co.... Ale vypadá to parádně před Lidlem ne?
7. 4. 2015 00:36
Re: Srovnání
Znam obe auta. Ten 5V 3,2 od Forda taky neni zadna slava. Obcas mivaji problem, stejne jako 2,2l, s turbem. Ta VW je kultivovanejsi, lepe sehrana s prevodovkou ( manual ). Vykonostne minimalni rozdil. Obe auta at uz, 2,2 , 3,2 nebo ta 2,0 BiTDI VW jezdi velmi podobne. Rozdily se zacnou projevovat jakmile auto zatizis. Pak ta 3,2 od Fordu zacina mit na vrh. Kazdopadne co se tyce zivotnosti, jsem jednoznacne pro V5 3,2 od Fordu. VW mnohem lepsi v interieru. Kvalita zpracovani je hold lepsi. Jinak ten fail neexistuje. VW nabizi dve verze. Jednu opravdu na praci s manualem a redukcni prevodovkou, pritvrzene perovani atd. Druhou verzi se spickovym ZF automatem. Rekl bych, ze s temi 8 stupni ta jednicka bude hodne kratka, takze tu redukci trochu supluje. S automatem jsem nejel. Nicmene i tak bude mit takovy prujezd vsim moznym, ze stejne 99% ridicu Amaroku ani nebude umet ten potencial vyuzit. Neni ani kde taky u nas! A srovnavat to s SUV?! Nebud hloupy...
7. 4. 2015 00:12
Re: Motor a cena
Je to tak. Velke, tezke, neaerodinamicke, pracovni auto, kde muzes nalozit na korbu skoro tunu, dostal moturek 2,0l kde s jednim turbem je auto pouzitelne max se spolujezdcem a s dvema turbama dvojnasobny pruser cekajici samozrejme hned po zaruce... Za ty prachy opravdu nee. Tyto auta by mely mit minimalne 2,5 - 3,0l... Lepe V6. Podvozek a automat od ZF jsou ale spicka v danem segmentu.