Volkswagen Caddy po modernizaci: Přísná tvář a nové motory

Volkswagen Caddy po modernizaci: Přísná tvář a nové motory

 
 

Užitkový model, odvozený před šesti lety od Touranu, se dočkal výrazné modernizace, která jej přiblížila zase o kousek blíže osobním automobilům. Nová je příď, motorová nabídka i standardní ESP.

Během 6 let (2004 až 2009) bylo po celém světě prodáno přibližně 800.000 vozů Caddy třetí generace. Výchozí Touran stačil v tomto období vystřídat už dvě tváře, zatímco na užitkovou verzi Caddy se dostalo až nyní. Po řadě T5 a Amaroku dostává aktuální provedení přídě taky třetí model portfolia značky Volkswagen Nutzfahrzeuge.

Nový Caddy je jako první městské dodávkové vozidlo a kompaktní MPV ve své kategorii sériově vybaven systémem ESP ve všech verzích. Další prvenství ve svém segmentu získala modelová řada Caddy za nabídku účinných šestistupňových nebo sedmistupňových dvouspojkových převodovek DSG a asistenční funkce pro rozjezd do kopce. Nová generace bestselleru se opět vyrábí ve dvou délkách se standardním nebo prodlouženým rozvorem (Maxi) a - jako jediný vůz v segmentu - také s pohonem všech kol (4MOTION) v kombinaci s oběma délkami karoserie.

U obou variant Caddy a Caddy Maxi může být poprvé kompletně vyjmuta druhá řada sedadel. V pětimístném provedení tak vznikne při naložení až ke stropu úložný prostor o objemu až 3.030 litrů. U Caddy Maxi dosahuje tento ukazatel hodnoty 3.880 litrů. Pro řemeslníky a poskytovatele různých služeb je zajímavý model Caddy Maxi s paketem Flexsitz Plus, s nímž lze délku ložného prostoru na straně spolujezdce prodloužit na více než tři metry. Objem nákladového prostoru se tím zvětší až na 4,7 m3 . Modely Caddy lze na přání objednat také v nové sedmimístné verzi se sedadly uspořádanými ve třech řadách (sériově v modelech Caddy Maxi Trendline a Comfortline).

Všechny nové motory splňují emisní normu Euro 5, jejich konstrukce ve většině případů kombinuje přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem.

Přeplňované vznětové motory TDI se čtyřventilovým rozvodem a vstřikováním common rail jsou dodávány ve výkonových stupních 55 kW, 75 kW, 81 kW a 103 kW. V sériové výbavě všech variant nechybí filtr pevných částic.

Agregát se 75 kW lze na přání objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW je k dispozici speciálně upravená šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Motor TDI vyladěný na výkon 81 kW se dodává výhradně v provedení 4MOTION.

Nejhospodárnějším modelem nové řady je Caddy 1.6 TDI s paketem BlueMotion Technology (75 kW), který se může pochlubit průměrnou spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů (skříňové provedení), což odpovídá snížení spotřeby paliva o 0,6 l/100 km oproti již hospodárnému předchůdci. Z nové hodnoty spotřeby paliva vyplývá dojezd 1176 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže.

Alternativně si mohou zákazníci objednat také jednotku TDI o výkonu 55 kW ve variantě BlueMotion Technology. Každý Caddy vybavený paketem BlueMotion Technology disponuje systémem Start-Stop a automatickou rekuperací kinetické energie během brzdění. Při rekuperaci dochází ke zvýšení napětí alternátoru (generátoru) a k dobíjení akumulátoru v situacích, kdy řidič uvolní pedál plynu nebo cíleně brzdí. Tímto způsobem se při běžné jízdě snižuje zatížení motoru, a tím i spotřeba paliva.

Pro nové modely Caddy jsou rovněž k dispozici dvě nové jednotky TSI, kombinující přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu. Čtyřválec se zdvihovým objemem 1,2 litru dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW nebo 77 kW. Výkonnější verze se 77 kW má průměrnou spotřebu paliva 6,6 l/100 km u skříňového provedení. V porovnání s předchozím modelem byla spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Dalším úsporným zážehovým motorem pro vozidla Caddy a Caddy Maxi je varianta 2.0 Eco Fuel o výkonu 80 kW na stlačený zemní plyn (CNG) převzatá z provedení před modernizací.

Změnou prošla také struktura nabídka stupňů výbav, které zahrnují nové prvky sériové výbavy, nové materiály v interiéru, nově navržené volanty a další inovativní doplňky. Přibližně 70 % zákazníků volí skříňovou variantu nebo Kombi s možností přepravy až sedmi osob.

Zcela novou podobu mají vyšší úrovně výbavy, které jsou tvořeny třemi liniemi Startline, Trendline a Comfortline. Verze Trendline přitom nahrazuje modely Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici "Style". Novým základním modelem je verze Startline a na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako mimořádně exkluzivní provedení vozidel Caddy. Ve výrobním programu nadále zůstává oblíbené campingové vozidlo Tramper (jako Caddy i Caddy Maxi).

Pro všechny varianty se v sériové výbavě dodávají nové světlomety pro denní svícení, mezi výbavu na přání byly zahrnuty například odbočovací světlomety integrované do mlhových světlometů, podélné střešní nosiče (sériově pro Comfortline) a nově koncipované rádio s navigačním systémem RNS 315.

Nové modely Caddy budou uvedeny na český trh během měsíce října. Cena prozatím nebyla stanovena.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

 
Zdroj: VW

Štítky Volkswagen Nové modely Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…