Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy po modernizaci: Přísná tvář a nové motory

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Užitkový model, odvozený před šesti lety od Touranu, se dočkal výrazné modernizace, která jej přiblížila zase o kousek blíže osobním automobilům. Nová je příď, motorová nabídka i standardní ESP.

Během 6 let (2004 až 2009) bylo po celém světě prodáno přibližně 800.000 vozů Caddy třetí generace. Výchozí Touran stačil v tomto období vystřídat už dvě tváře, zatímco na užitkovou verzi Caddy se dostalo až nyní. Po řadě T5 a Amaroku dostává aktuální provedení přídě taky třetí model portfolia značky Volkswagen Nutzfahrzeuge.

Nový Caddy je jako první městské dodávkové vozidlo a kompaktní MPV ve své kategorii sériově vybaven systémem ESP ve všech verzích. Další prvenství ve svém segmentu získala modelová řada Caddy za nabídku účinných šestistupňových nebo sedmistupňových dvouspojkových převodovek DSG a asistenční funkce pro rozjezd do kopce. Nová generace bestselleru se opět vyrábí ve dvou délkách se standardním nebo prodlouženým rozvorem (Maxi) a - jako jediný vůz v segmentu - také s pohonem všech kol (4MOTION) v kombinaci s oběma délkami karoserie.

U obou variant Caddy a Caddy Maxi může být poprvé kompletně vyjmuta druhá řada sedadel. V pětimístném provedení tak vznikne při naložení až ke stropu úložný prostor o objemu až 3.030 litrů. U Caddy Maxi dosahuje tento ukazatel hodnoty 3.880 litrů. Pro řemeslníky a poskytovatele různých služeb je zajímavý model Caddy Maxi s paketem Flexsitz Plus, s nímž lze délku ložného prostoru na straně spolujezdce prodloužit na více než tři metry. Objem nákladového prostoru se tím zvětší až na 4,7 m3 . Modely Caddy lze na přání objednat také v nové sedmimístné verzi se sedadly uspořádanými ve třech řadách (sériově v modelech Caddy Maxi Trendline a Comfortline).

Všechny nové motory splňují emisní normu Euro 5, jejich konstrukce ve většině případů kombinuje přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem.

Přeplňované vznětové motory TDI se čtyřventilovým rozvodem a vstřikováním common rail jsou dodávány ve výkonových stupních 55 kW, 75 kW, 81 kW a 103 kW. V sériové výbavě všech variant nechybí filtr pevných částic.

Agregát se 75 kW lze na přání objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW je k dispozici speciálně upravená šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Motor TDI vyladěný na výkon 81 kW se dodává výhradně v provedení 4MOTION.

Nejhospodárnějším modelem nové řady je Caddy 1.6 TDI s paketem BlueMotion Technology (75 kW), který se může pochlubit průměrnou spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů (skříňové provedení), což odpovídá snížení spotřeby paliva o 0,6 l/100 km oproti již hospodárnému předchůdci. Z nové hodnoty spotřeby paliva vyplývá dojezd 1176 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže.

Alternativně si mohou zákazníci objednat také jednotku TDI o výkonu 55 kW ve variantě BlueMotion Technology. Každý Caddy vybavený paketem BlueMotion Technology disponuje systémem Start-Stop a automatickou rekuperací kinetické energie během brzdění. Při rekuperaci dochází ke zvýšení napětí alternátoru (generátoru) a k dobíjení akumulátoru v situacích, kdy řidič uvolní pedál plynu nebo cíleně brzdí. Tímto způsobem se při běžné jízdě snižuje zatížení motoru, a tím i spotřeba paliva.

Pro nové modely Caddy jsou rovněž k dispozici dvě nové jednotky TSI, kombinující přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu. Čtyřválec se zdvihovým objemem 1,2 litru dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW nebo 77 kW. Výkonnější verze se 77 kW má průměrnou spotřebu paliva 6,6 l/100 km u skříňového provedení. V porovnání s předchozím modelem byla spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Dalším úsporným zážehovým motorem pro vozidla Caddy a Caddy Maxi je varianta 2.0 Eco Fuel o výkonu 80 kW na stlačený zemní plyn (CNG) převzatá z provedení před modernizací.

Změnou prošla také struktura nabídka stupňů výbav, které zahrnují nové prvky sériové výbavy, nové materiály v interiéru, nově navržené volanty a další inovativní doplňky. Přibližně 70 % zákazníků volí skříňovou variantu nebo Kombi s možností přepravy až sedmi osob.

Zcela novou podobu mají vyšší úrovně výbavy, které jsou tvořeny třemi liniemi Startline, Trendline a Comfortline. Verze Trendline přitom nahrazuje modely Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici "Style". Novým základním modelem je verze Startline a na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako mimořádně exkluzivní provedení vozidel Caddy. Ve výrobním programu nadále zůstává oblíbené campingové vozidlo Tramper (jako Caddy i Caddy Maxi).

Pro všechny varianty se v sériové výbavě dodávají nové světlomety pro denní svícení, mezi výbavu na přání byly zahrnuty například odbočovací světlomety integrované do mlhových světlometů, podélné střešní nosiče (sériově pro Comfortline) a nově koncipované rádio s navigačním systémem RNS 315.

Nové modely Caddy budou uvedeny na český trh během měsíce října. Cena prozatím nebyla stanovena.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
23. 7. 2010 10:58
Re: Povedene!
Caddy - voz strednej triedy. >:D Ty dnes fakt perlíš...
Že vo VW jeden interiér používajú naprieč portfóliom je skôr na plač ako na pochvalu.
Klimatizácia nad rádiom je skvelý nápad. Za podmienky, že rádio má ovládanie na volante alebo pod ním - ako to robí napríklad Renault. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
23. 7. 2010 02:43
Povedene!
tento design by se mel stat predmetem vyucovani, jak by mel vypadat vuz stredni tridy - jak interier tak exterier. :yes: Zejmena francouzsti a cinsti vyrobci by si meli vzit priklad!

Kladny dojem jen trochu kali ovladaci jednotka klimatizace s tremi knofliky, umistena vyse, nez autoradio. :no:
22. 7. 2010 21:10
Re: .
Mňa to doslova usadilo - také prekvapenie, také prekvapenie...
Asi napíšem do Wolfsburgu ďakovný list, že tak oblažili moje srdce...
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 16:56
Re: .
taky mě to neuvěřitelně překvapilo, vůbec sem to nečekal 8-s >:D
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2010 14:14
Re: .
:yes: ;-\