Volkswagen Caddy po modernizaci: Přísná tvář a nové motory
Během 6 let (2004 až 2009) bylo po celém světě prodáno přibližně 800.000 vozů Caddy třetí generace. Výchozí Touran stačil v tomto období vystřídat už dvě tváře, zatímco na užitkovou verzi Caddy se dostalo až nyní. Po řadě T5 a Amaroku dostává aktuální provedení přídě taky třetí model portfolia značky Volkswagen Nutzfahrzeuge.
Nový Caddy je jako první městské dodávkové vozidlo a kompaktní MPV ve své kategorii sériově vybaven systémem ESP ve všech verzích. Další prvenství ve svém segmentu získala modelová řada Caddy za nabídku účinných šestistupňových nebo sedmistupňových dvouspojkových převodovek DSG a asistenční funkce pro rozjezd do kopce. Nová generace bestselleru se opět vyrábí ve dvou délkách se standardním nebo prodlouženým rozvorem (Maxi) a - jako jediný vůz v segmentu - také s pohonem všech kol (4MOTION) v kombinaci s oběma délkami karoserie.
U obou variant Caddy a Caddy Maxi může být poprvé kompletně vyjmuta druhá řada sedadel. V pětimístném provedení tak vznikne při naložení až ke stropu úložný prostor o objemu až 3.030 litrů. U Caddy Maxi dosahuje tento ukazatel hodnoty 3.880 litrů. Pro řemeslníky a poskytovatele různých služeb je zajímavý model Caddy Maxi s paketem Flexsitz Plus, s nímž lze délku ložného prostoru na straně spolujezdce prodloužit na více než tři metry. Objem nákladového prostoru se tím zvětší až na 4,7 m3 . Modely Caddy lze na přání objednat také v nové sedmimístné verzi se sedadly uspořádanými ve třech řadách (sériově v modelech Caddy Maxi Trendline a Comfortline).
Všechny nové motory splňují emisní normu Euro 5, jejich konstrukce ve většině případů kombinuje přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem.
Přeplňované vznětové motory TDI se čtyřventilovým rozvodem a vstřikováním common rail jsou dodávány ve výkonových stupních 55 kW, 75 kW, 81 kW a 103 kW. V sériové výbavě všech variant nechybí filtr pevných částic.
Agregát se 75 kW lze na přání objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW je k dispozici speciálně upravená šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Motor TDI vyladěný na výkon 81 kW se dodává výhradně v provedení 4MOTION.
Nejhospodárnějším modelem nové řady je Caddy 1.6 TDI s paketem BlueMotion Technology (75 kW), který se může pochlubit průměrnou spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů (skříňové provedení), což odpovídá snížení spotřeby paliva o 0,6 l/100 km oproti již hospodárnému předchůdci. Z nové hodnoty spotřeby paliva vyplývá dojezd 1176 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže.
Alternativně si mohou zákazníci objednat také jednotku TDI o výkonu 55 kW ve variantě BlueMotion Technology. Každý Caddy vybavený paketem BlueMotion Technology disponuje systémem Start-Stop a automatickou rekuperací kinetické energie během brzdění. Při rekuperaci dochází ke zvýšení napětí alternátoru (generátoru) a k dobíjení akumulátoru v situacích, kdy řidič uvolní pedál plynu nebo cíleně brzdí. Tímto způsobem se při běžné jízdě snižuje zatížení motoru, a tím i spotřeba paliva.
Pro nové modely Caddy jsou rovněž k dispozici dvě nové jednotky TSI, kombinující přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu. Čtyřválec se zdvihovým objemem 1,2 litru dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW nebo 77 kW. Výkonnější verze se 77 kW má průměrnou spotřebu paliva 6,6 l/100 km u skříňového provedení. V porovnání s předchozím modelem byla spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.
Dalším úsporným zážehovým motorem pro vozidla Caddy a Caddy Maxi je varianta 2.0 Eco Fuel o výkonu 80 kW na stlačený zemní plyn (CNG) převzatá z provedení před modernizací.
Změnou prošla také struktura nabídka stupňů výbav, které zahrnují nové prvky sériové výbavy, nové materiály v interiéru, nově navržené volanty a další inovativní doplňky. Přibližně 70 % zákazníků volí skříňovou variantu nebo Kombi s možností přepravy až sedmi osob.
Zcela novou podobu mají vyšší úrovně výbavy, které jsou tvořeny třemi liniemi Startline, Trendline a Comfortline. Verze Trendline přitom nahrazuje modely Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici "Style". Novým základním modelem je verze Startline a na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako mimořádně exkluzivní provedení vozidel Caddy. Ve výrobním programu nadále zůstává oblíbené campingové vozidlo Tramper (jako Caddy i Caddy Maxi).
Pro všechny varianty se v sériové výbavě dodávají nové světlomety pro denní svícení, mezi výbavu na přání byly zahrnuty například odbočovací světlomety integrované do mlhových světlometů, podélné střešní nosiče (sériově pro Comfortline) a nově koncipované rádio s navigačním systémem RNS 315.
Nové modely Caddy budou uvedeny na český trh během měsíce října. Cena prozatím nebyla stanovena.